Nederlandse verkiezingen 2021
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Nederlandse verkiezingen 2021
Iets roepen. Daar zijn Rutte en De Jonge nog beter in dan Baudet.

- tomgtr
Exact dit. Mijn 1e 3 op stemwijzer waren partijen waar ik nooit van had gehoord en partij voor de dieren en Bij1 stonden hoger dan VVD. Eh ?????Kadett schreef: 12 mar 2021, 15:10 Iets roepen is 1 ding. Daadwerkelijk met een te behappen oplossing en in praktijk haalbaar te maken een tweede. Daarin denk ik dat TB niet in staat is.
PVV 100% anti Europa ben ik geen fan van. Nexit schiet je jezelf in de voet. We hebben een enorme export van eigen producten (vlees groente bloemen techniek etc) doorvoer via Rotterdam en luchtvaart.
Ik zou echt niet weten waar ik op moet stemmen. 60% kwam ik overeen met de BBB dat was hoogste. Daaronder FVD en VVD. Maar VVD is duidelijk van centrum rechts naar linkser dan centrum links gegaan laatste 4 jaar.

- JP
Dan wordt het de BBB, met Femke die 10jaar geleden een vent opscharrelde bij Boer zoekt Vrouw, daar kleine kalfjes mee kreeg en inmiddels al weer weg is bij die mestboer.
- Camiel
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Inderdaad Luco. PVV is gewoon 50PLUS aan de linkerkant van het spectrum. Uitkeringen omhoog, pensioenen omhoog. En de jongeren en werkenden hebben het nakijken.
Conservatief ≠ rechts, progressief ≠ links. Er is meer dan 1 as om partijen op af te rekenen. Dat mis ik nog wel eens in de discussie hier.
Hier wordt het D66. Heb ooit VVD gestemd maar walg er nu van. Reactief, kortzichtig, vooral gericht op de rijken nog rijker maken, bedrijven nog meer winst draaien, maar jongeren hebben het nakijken en het milieu wordt de nek omgedraaid. D66 komt nog het dichtst bij progressief rechts.
Maar, had graag een partij gezien die zich inzet voor het milieu maar dat vooral via innovatie wil doen, laat Nederland maar kennis exporteren over het omgaan met onvermijdelijke klimaatverandering zoals we al jaren doen voor dijken en opspuiten van eilanden in de woestijn. Verminderen van afhankelijkheden van buiten de EU (China, Rusland, oliestaten, maar ook VS). Veestapel verkleinen en werkelijke kosten voor vlees gaan rekenen (nu exporteren we 90% van ons Nederlandse vlees omdat we zo goed bekend staan in het buitenland, en haalt AH kiloknaller vlees uit Polen of Roemenië, maar wij moeten dealen met de stikstof ellende), innovatie in verticale en ruimtebesparende zelfvoorzienende landbouw dicht bij steden, vrijgekomen landbouwruimte inzetten o.a. voor woningbouw en biodiversiteit. Focus op circulaire economie, Right To Repair en minder plastic. Hervorming van de zorg om die efficienter te maken, vrijgekomen geld gebruiken voor belasting/BTW verlaging, minder geld van jong naar oud verplaatsen, dus nu op pensioenen korten indien nodig en hervormen naar een personal contribution stelsel, en minder rekeningen (corona, milieu) doorschuiven naar toekomstige generaties. Stoppen met 30% regeling als belastingvoordeel voor expats (concurrentievervalsing naar Nederlandse medewerkers). Minimumlonen omhoog zonder uitkeringscorrectie. Afschaffen toeslagencircus. Werken moet lonen. Afschaffen verhuurdersheffing, quota stellen aan sociale huurwoning-bouw. Of beter nog, ministerie van Wonen om de huizencrisis aan te pakken. Investeren in (menselijke) opvang migranten in de regio, en direct uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers ipv ze te laten verdwijnen in criminaliteit, aanvragen voor migratie in het land van herkomst met tijdelijke verblijfstatus (Amerikaans model), minder geld/strengere voorwaarden voor EU geld naar Zuid en Oost Europa.
Als die partij er zou zijn zouden ze blind mijn stem krijgen.
Conservatief ≠ rechts, progressief ≠ links. Er is meer dan 1 as om partijen op af te rekenen. Dat mis ik nog wel eens in de discussie hier.
Hier wordt het D66. Heb ooit VVD gestemd maar walg er nu van. Reactief, kortzichtig, vooral gericht op de rijken nog rijker maken, bedrijven nog meer winst draaien, maar jongeren hebben het nakijken en het milieu wordt de nek omgedraaid. D66 komt nog het dichtst bij progressief rechts.
Maar, had graag een partij gezien die zich inzet voor het milieu maar dat vooral via innovatie wil doen, laat Nederland maar kennis exporteren over het omgaan met onvermijdelijke klimaatverandering zoals we al jaren doen voor dijken en opspuiten van eilanden in de woestijn. Verminderen van afhankelijkheden van buiten de EU (China, Rusland, oliestaten, maar ook VS). Veestapel verkleinen en werkelijke kosten voor vlees gaan rekenen (nu exporteren we 90% van ons Nederlandse vlees omdat we zo goed bekend staan in het buitenland, en haalt AH kiloknaller vlees uit Polen of Roemenië, maar wij moeten dealen met de stikstof ellende), innovatie in verticale en ruimtebesparende zelfvoorzienende landbouw dicht bij steden, vrijgekomen landbouwruimte inzetten o.a. voor woningbouw en biodiversiteit. Focus op circulaire economie, Right To Repair en minder plastic. Hervorming van de zorg om die efficienter te maken, vrijgekomen geld gebruiken voor belasting/BTW verlaging, minder geld van jong naar oud verplaatsen, dus nu op pensioenen korten indien nodig en hervormen naar een personal contribution stelsel, en minder rekeningen (corona, milieu) doorschuiven naar toekomstige generaties. Stoppen met 30% regeling als belastingvoordeel voor expats (concurrentievervalsing naar Nederlandse medewerkers). Minimumlonen omhoog zonder uitkeringscorrectie. Afschaffen toeslagencircus. Werken moet lonen. Afschaffen verhuurdersheffing, quota stellen aan sociale huurwoning-bouw. Of beter nog, ministerie van Wonen om de huizencrisis aan te pakken. Investeren in (menselijke) opvang migranten in de regio, en direct uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers ipv ze te laten verdwijnen in criminaliteit, aanvragen voor migratie in het land van herkomst met tijdelijke verblijfstatus (Amerikaans model), minder geld/strengere voorwaarden voor EU geld naar Zuid en Oost Europa.
Als die partij er zou zijn zouden ze blind mijn stem krijgen.
-
Wist ik niet, las het net in Het Parool.alt schreef: 12 mar 2021, 15:36 Die Koning, zich cabaretier noemde, was de tekstschrijver voor J Klaver.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Op Europees niveau is de dezelfde club. ALDE.
-
- Auto: Dikke Bmw
Eens met Camiel wbt de vlees kwestie. Right to repair is ook een ding al gaan fabrikanten nooit hun verdiensten opzij zetten voor jouw recht om zelf je iphone te kunnen repareren. Robot Jetten als d66 juigt kweekvlees toe waar ik fundamenteel tegen ben. Gewoon iets waar je niet aan moet beginnen. Kwaliteit moet je in Nederland houden en niet exporteren. In europa gaat het enkel over landen afrekenen op hun conservatieve idealen en het forceren van zogezegde democratie en meer eu inmengeling (lees bestuur) Nee d66 staat voor veel progressieve ideeën waarvan ik mij afvraag waar de progressie nou exact in zit.
- JP
Holywtfstfulmao.....nu Marja, de zus van Ellie (maak me gek) Lust op 1.
-
De helft? Misschien wel 'alles'? Noem eens voorbeelden zodat ik hem minder serieus kan nemen?erwin20vt schreef: 12 mar 2021, 14:09 Het was een slecht stuk tv idd, Maar hoe je ook in de standpunten van de partij staat dan kan je die Thierry toch niet serieus nemen? Volgens mij geloofd hij de helft van wat die zegt ook nog echt.
Hij heeft inderdaad wel eens aparte dingen gezegd, maar voor een groot deel met zijn zienswijze eens.
[/quote]
Heb je de uitzending gezien, en dan heb ik het niet over het eindslot van De Koning. Wellicht dat hij een slechte avond had, maar erg sterk kwam het niet over. En je zo snel op de kast laten jagen, dat past niet helemaal.
Ben het ook met best wat standpunten eens, en het mag idd allemaal wel iets rechtser in NL. Maar ik zie maar weinig oplossingen komen vanuit die zijde, en ook niet de kwaliteiten om een land te kunnen regeren.
-
Die laatste zin Erwin ben ik ook 'n beetje bang voor. Maar die laatste zin....er is nu wel érg veel wrijving onder het volk. Understatement. Het lijkt nog steeds Verdeel en Heers, maar heb 't idee dat 'Rutte' het echt niet meer weet......als in 'ik doe maar wat' God zegene de greep ofzo.... vind ik beangstigend.
-
Op naar Rutte IV zal ik maar zeggen 

- alt
Stem op Wobke & alles komt goed.
Het CDA op twitter.
Betrouwbare Bronnen 175 Right pointing backhand index Wopke Hoekstra over de koers van het CDA en het verschil met de VVD Flag of Netherlands Hij wil een wet die een verbod op antidemocratische partijen mogelijk maakt Flag of Netherlands En: een ander begrotingsbeleid Headphone https://vriendvandeshow.nl/bb/episodes/ ... met-de-vvd
@WBHoekstra
@cdavandaag
Wie gaat bepalen wat antidemocratische partijen zijn?
Gelukkig hebben wij het CDA omdat te bepalen.
Neen, dat kan het CDA niet, want democratische is 50 % van de stemmen + 1 stem.
Geen van de hedendaagse partijen ooit zoveel stemmen behalen.
Dan zijn alle partijen ondemocratisch.
Het CDA op twitter.
Betrouwbare Bronnen 175 Right pointing backhand index Wopke Hoekstra over de koers van het CDA en het verschil met de VVD Flag of Netherlands Hij wil een wet die een verbod op antidemocratische partijen mogelijk maakt Flag of Netherlands En: een ander begrotingsbeleid Headphone https://vriendvandeshow.nl/bb/episodes/ ... met-de-vvd
@WBHoekstra
@cdavandaag
Wie gaat bepalen wat antidemocratische partijen zijn?
Gelukkig hebben wij het CDA omdat te bepalen.
Neen, dat kan het CDA niet, want democratische is 50 % van de stemmen + 1 stem.
Geen van de hedendaagse partijen ooit zoveel stemmen behalen.
Dan zijn alle partijen ondemocratisch.
- alt
D66 zit vuistdiep in het programma van het WEF.
Het WEF de meest ondemocratische club wereldwijd, die naar wereldheerschappij toe werkt.
Het World Economic Forum, een kindje van de club van Rome - de uitvinders van gobal warming - . gesteun door big tech, VN & de EU, willen u graag uw BMW, koophuis -beiden asociaal bezit - , uw data - het nieuwe goud - tot uw fiets afnemen & u verblijden met een basisinkomen met een huur appartement met gezamenlijk woon & kookruimte.
U wordt echt tot stemvee gedegradeerd, zeg maar u wordt de nieuwe legbatterij kip/stemveemens.
Het WEF de meest ondemocratische club wereldwijd, die naar wereldheerschappij toe werkt.
Het World Economic Forum, een kindje van de club van Rome - de uitvinders van gobal warming - . gesteun door big tech, VN & de EU, willen u graag uw BMW, koophuis -beiden asociaal bezit - , uw data - het nieuwe goud - tot uw fiets afnemen & u verblijden met een basisinkomen met een huur appartement met gezamenlijk woon & kookruimte.
U wordt echt tot stemvee gedegradeerd, zeg maar u wordt de nieuwe legbatterij kip/stemveemens.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ja, dat staat inderdaad letterlijk in het programma van D66. En democratie betekent 50% van de stemmen +1? Wat is dat nou voor een onzin?
- Niels
- Auto: Prius+
Wopke is volgens mij een VVD infiltrant binnen het CDA
Mee eens dat TB niet in staat is om een land te leiden maar je mag nu wel concluderen dat er nog veeeel meer zijn die daar in moeilijke tijden niet toe in staat zijn. Met alle respect hoor maar een Rutte kan dat ook alleen maar als het voor de wind gaat en zo lust ik ze wel. TB maakt de fout dat ie zijn ideeën te extreem naar buiten brengt, beter kun je zoals Rutte tamelijk sociaal doen en ondertussen de sociale/centrale systemen gewoon faliekant kapot bezuinigen. Het is wel duidelijk wat de meeste stemmers oplevert
In het verleden heb ik wel eens D’66 gestemd maar daar sta ik nu heel erg ver van verwijderd. Met die waardeloze stemwijzers kom ik ook op wat splinter partijen. Ik denk dat ik een aantal partijen op papier zet en op een dartbord plak

Mee eens dat TB niet in staat is om een land te leiden maar je mag nu wel concluderen dat er nog veeeel meer zijn die daar in moeilijke tijden niet toe in staat zijn. Met alle respect hoor maar een Rutte kan dat ook alleen maar als het voor de wind gaat en zo lust ik ze wel. TB maakt de fout dat ie zijn ideeën te extreem naar buiten brengt, beter kun je zoals Rutte tamelijk sociaal doen en ondertussen de sociale/centrale systemen gewoon faliekant kapot bezuinigen. Het is wel duidelijk wat de meeste stemmers oplevert

In het verleden heb ik wel eens D’66 gestemd maar daar sta ik nu heel erg ver van verwijderd. Met die waardeloze stemwijzers kom ik ook op wat splinter partijen. Ik denk dat ik een aantal partijen op papier zet en op een dartbord plak

-
Exacto. +1 ook een keer D666 gestemd. Vreselijke partij nu.Niels schreef: 13 mar 2021, 10:33 Wopke is volgens mij een VVD infiltrant binnen het CDA![]()
Mee eens dat TB niet in staat is om een land te leiden maar je mag nu wel concluderen dat er nog veeeel meer zijn die daar in moeilijke tijden niet toe in staat zijn. Met alle respect hoor maar een Rutte kan dat ook alleen maar als het voor de wind gaat en zo lust ik ze wel. TB maakt de fout dat ie zijn ideeën te extreem naar buiten brengt, beter kun je zoals Rutte tamelijk sociaal doen en ondertussen de sociale/centrale systemen gewoon faliekant kapot bezuinigen. Het is wel duidelijk wat de meeste stemmers oplevert![]()
In het verleden heb ik wel eens D’66 gestemd maar daar sta ik nu heel erg ver van verwijderd. Met die waardeloze stemwijzers kom ik ook op wat splinter partijen. Ik denk dat ik een aantal partijen op papier zet en op een dartbord plak![]()
50+ CDA VVD FVD geeft mijn stemwijzer aan. Ik ga voor Omtzigt.
- JP
- Niels

Als Omzigt lijsttrekker was geweest dan had ik CDA gestemd ook al ben ik helemaal geen voorstander van geloof verwevenheid in politiek.
-
Tja Niels. D66, GL, PvdA etc zijn allemaal zwaar Islam minded en haten het gristendom. Mede een reden CDA te kiezen:)
- Niels
Haha, Sja ik ben minder bang voor de Islam dan voor de Chinezen.... Islam is een mooie afleidingsmanoeuvre voor China om zich op strategische punten wereldwijd te positioneren. Ook de Islam zal moeten buigen voor een communistische wereldorde aangestuurd vanuit China.
Ff een doom scenario hoor, het kan best anders lopen (maar ik vrees met grote vrezen als we inzetten op waterstof..).
Ff een doom scenario hoor, het kan best anders lopen (maar ik vrees met grote vrezen als we inzetten op waterstof..).
- alt
Wij hebben al een 5e colonne aan Chinezen in NL.
De Chinese restaurants.
Stel dat er een rechts midden kabinet komt, dan worden veel kabinetsbesluiten niet of vertraagt uitgevoerd.
Zie de voorstellen van de 2e kamer, vele voorstellen, die aangenomen ware, werden door het kabinet of ambtenaren niet uitgevoerd.
Wel zien wij een demissionair kabinet allerlei kabinetsbesluiten neemt, zelf de rechtspraak vordert om de kabinetsbesluiten rechtsgeldig te verklaren.
Wij zijn onbelangrijk stemvee, dat slechts nieuwe kandidaten voor de politieke arena mag kiezen om ons in het gareel te houden.
Normaliter krijgen wij daarvoor brood & spelen -voetbal - , maar nu even niet want wij worden nu getest - als een vaccin getest wordt voor het wordt vrijgegeven - op gedrag voor hoe wij ons in de toekomst moeten gedragen als het proces van het WEF echt gaat lopen.
D66 is voor een betere toekomst, maar je hele erfenis voor je eigen kinderen moet je wel aan de staat geven.
De toekomst van je eigen kinderen zijn niet van importantie voor D66.
Onderwijs is belangrijk voor D66, maar niet zoals in mijn jeugd - kan het niet laten - was het hele onderwijs kosten vrij.
Toen kan bijna ieder kind studeren zonder beurs.
Het is niet alleen D66, maar alle politieke partijen die daar niet meer voor gaan.
In mijn jeugd was iedereen die goed kon leren met 21-22 klaar met de universiteit, nu zijn kinderen van het VMBO pas klaar met leren.
De VMBO'ers van vroeger- ambachtsschool - werkten al met hun 16e jaar.
Nu begrijp je waarom onderwijs zo duur is, maar ook waarom de AOW naar 67 jaar moet.
De Chinese restaurants.

Stel dat er een rechts midden kabinet komt, dan worden veel kabinetsbesluiten niet of vertraagt uitgevoerd.
Zie de voorstellen van de 2e kamer, vele voorstellen, die aangenomen ware, werden door het kabinet of ambtenaren niet uitgevoerd.
Wel zien wij een demissionair kabinet allerlei kabinetsbesluiten neemt, zelf de rechtspraak vordert om de kabinetsbesluiten rechtsgeldig te verklaren.
Wij zijn onbelangrijk stemvee, dat slechts nieuwe kandidaten voor de politieke arena mag kiezen om ons in het gareel te houden.
Normaliter krijgen wij daarvoor brood & spelen -voetbal - , maar nu even niet want wij worden nu getest - als een vaccin getest wordt voor het wordt vrijgegeven - op gedrag voor hoe wij ons in de toekomst moeten gedragen als het proces van het WEF echt gaat lopen.
D66 is voor een betere toekomst, maar je hele erfenis voor je eigen kinderen moet je wel aan de staat geven.
De toekomst van je eigen kinderen zijn niet van importantie voor D66.
Onderwijs is belangrijk voor D66, maar niet zoals in mijn jeugd - kan het niet laten - was het hele onderwijs kosten vrij.
Toen kan bijna ieder kind studeren zonder beurs.
Het is niet alleen D66, maar alle politieke partijen die daar niet meer voor gaan.
In mijn jeugd was iedereen die goed kon leren met 21-22 klaar met de universiteit, nu zijn kinderen van het VMBO pas klaar met leren.
De VMBO'ers van vroeger- ambachtsschool - werkten al met hun 16e jaar.
Nu begrijp je waarom onderwijs zo duur is, maar ook waarom de AOW naar 67 jaar moet.
- alt
Hier Rutte optima forma, big smile, hoe hij een ondernemer die zijn zaak naar de kloten ziet gaan.
https://twitter.com/i/status/1370640229577670660
https://twitter.com/i/status/1370640229577670660
-
Je hoeft niet perse op de lijsttrekker te stemmen.Niels schreef: 13 mar 2021, 12:14![]()
Als Omzigt lijsttrekker was geweest dan had ik CDA gestemd ook al ben ik helemaal geen voorstander van geloof verwevenheid in politiek.
- Niels
Nee snap ik maar een CDA met een VVD-er aan het roer of Omzigt gaat wel uit maken denk ik...
-
Stukje uit een belgische krant