BMW G29 Z4 sDrive20i [Verkocht... 1,41 per km]
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: BMW G29 Z4 sDrive20i [Stuurtje scheef....]
Maximum is 15 jaren, na 1 schade verlies je 5. Als je hetzelfde jaar weer schade heb ga je weer 5 achteruit. Simpeler kunnen ze het niet maken denk ik.
Dat van die treden is om je premie korting % te kunnen zien, de treden en kortingen verschillen per maatschappij en maakt het allemaal ingewikkeld te begrijpen.
Deze uitleg is rechtoe rechtaan:
<Insert commercial>
[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=NqAQ93A ... tNederland[/YouTube]
Dat van die treden is om je premie korting % te kunnen zien, de treden en kortingen verschillen per maatschappij en maakt het allemaal ingewikkeld te begrijpen.
Deze uitleg is rechtoe rechtaan:
<Insert commercial>
[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=NqAQ93A ... tNederland[/YouTube]
- Knot
Re: BMW G29 Z4 sDrive20i [Stuurtje scheef....]
Morgen even langs Peter de Groot (Premio) voor de uitlijning, staat iig het stuur weer helemaal recht en wie weet staat hij toch iets op uitspoor en kunnen we dat rechtzetten, meten is weten.
Wat ik me verder nog afvroeg, hebben we in het algemene Z4 topic volgens mij uitgezocht, het M sperdifferentieel past niet zomaar op een 20i omdat de aandrijfassen dan ook vervangen moeten worden voor andere/dikkere.
Heeft een 30i zonder sper dezelfde assen als een 20i of heeft een 30i sowieso dikker uitgevoerde assen?
Wat ik me verder nog afvroeg, hebben we in het algemene Z4 topic volgens mij uitgezocht, het M sperdifferentieel past niet zomaar op een 20i omdat de aandrijfassen dan ook vervangen moeten worden voor andere/dikkere.
Heeft een 30i zonder sper dezelfde assen als een 20i of heeft een 30i sowieso dikker uitgevoerde assen?
-
Re: BMW G29 Z4 sDrive20i [Aandrijfassen 20i = 30i?....]
Even snel op realoem voor je gekeken.
Aandrijfassen van een 2.0 en een 3.0 zijn dezelfde.
Bijvoorbeeld de linker aandrijfas heeft het artikelnummer 33208666073.
De 3.0 kent inderdaad 2 types aandrijfassen. Verschil zit hem of de auto is uitgevoerd met het M sperdiff. Maar daar was je zelf al achter.
Uitgaand van artikelnummers zou ik dan weer zeggen dat de assen alleen ingaand bij het diff, dikker zijn. Er wordt geen verschil gemaakt in fusee stukken of wiellagers.
Naaf lijkt in het wiellager te zitten, welke geschroefd zit op het fuseestuk. Dus dan zou de vertanding in die naaf identiek moeten zijn aan een versie zonder sper.
Tevens valt op dat volgens realoem de cardanas 4mm langer is van een versie met sper. Verschil is nihil maar zal wel ergens vandaan komen. In de losse delen betreft cardanas word dan weer geen verschil gemaakt.
Nogmaals dit is snel na snel neuzen op realoem, met mijn technische kijk erop. Maar vermoed dat dit het is.
De 3.0 kent inderdaad 2 types aandrijfassen. Verschil zit hem of de auto is uitgevoerd met het M sperdiff. Maar daar was je zelf al achter.
Uitgaand van artikelnummers zou ik dan weer zeggen dat de assen alleen ingaand bij het diff, dikker zijn. Er wordt geen verschil gemaakt in fusee stukken of wiellagers.
Naaf lijkt in het wiellager te zitten, welke geschroefd zit op het fuseestuk. Dus dan zou de vertanding in die naaf identiek moeten zijn aan een versie zonder sper.
Tevens valt op dat volgens realoem de cardanas 4mm langer is van een versie met sper. Verschil is nihil maar zal wel ergens vandaan komen. In de losse delen betreft cardanas word dan weer geen verschil gemaakt.
Nogmaals dit is snel na snel neuzen op realoem, met mijn technische kijk erop. Maar vermoed dat dit het is.
- Knot
Verwachten ze toch dat je met het M sper op je 30i ruiger rijdt dan normaal iig.
Maar een 20i moet dus makkelijk het 30i vermogen kunnen hebben op de aandrijflijn dan.
Maar een 20i moet dus makkelijk het 30i vermogen kunnen hebben op de aandrijflijn dan.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Jahoor dat 188 diff zit ook op x35i’s. (Bijv E90 335iA). Er zijn lui die met 500+ pk rijden en niks loos.
- Martin van der Zwaard
Dat een wiellager en fusee gelijk zijn hoeft niets te zeggen over de dikte van de as zelf. Daar kan wezenlijk verschil in zitten. De “stok” tussen beide homokineten kan best dikker zijn.KevinK schreef: 18 mar 2021, 20:05 Even snel op realoem voor je gekeken.
-
Daar heb jij dan weer volkomen gelijk in. Niet over nagedacht. Jammer genoeg is dat dan weer niet te herleiden uit het onderdelen programma. Had de nummers nog gecrosst met die van een grossier in de hoop meer info via GKN te vinden maar kon niks vinden.
- Knot
Vraag ik me toch af waarom het bij de optie M sper dikker uitgevoerd wordt terwijl de krachten juist beter over d 2 assen verdeeld worden.
Gevalletje better safe..... ?
- Knot
De laptop heeft trouwens zn windowsupdates weer gehad. Ben benieuwd of de instelling van toerenteller in de sportstand nu weer werkt ipv dat ik die fixed aan/uit moet zetten in de idrive.
Is nogal een proces, eerst downloaden en daarna kan je m niet meteen installeren, moet de auto eerst in standby zijn gegaan en daarna moet je hem stilstaand doorvoeren, zal na de koffie eens kijken straks.
Is nogal een proces, eerst downloaden en daarna kan je m niet meteen installeren, moet de auto eerst in standby zijn gegaan en daarna moet je hem stilstaand doorvoeren, zal na de koffie eens kijken straks.
- Bijlagen
-
- Z4_update.jpeg (121.72 KiB) 2114 keer bekeken
- matthyssie
Gewoon omdat dat het M40i sper is. Goedkoper want dan hoeft er geen apart 188-formaat sper ontwikkeld en op voorraad voor die paar dwazen die een sper willen op zo'n ding.Knot schreef: 19 mar 2021, 08:31 Vraag ik me toch af waarom het bij de optie M sper dikker uitgevoerd wordt terwijl de krachten juist beter over d 2 assen verdeeld worden.
- Tristan
Volgens mij wordt er met een sper juist meer krachten op de assen gezet.Knot schreef: 19 mar 2021, 08:31 Vraag ik me toch af waarom het bij de optie M sper dikker uitgevoerd wordt terwijl de krachten juist beter over d 2 assen verdeeld worden.
- Peric
Denk dat je dat verkeerd benaderd Knot. Ik denk namelijk dat een open diff minder belastend is voor je assen want het diff lost eventuele tegenstellingen op. Terwijl een sperdiff meer krachten zet op de assen zet omdat die ze vooruit wil krijgen.Knot schreef: 19 mar 2021, 08:31 Vraag ik me toch af waarom het bij de optie M sper dikker uitgevoerd wordt terwijl de krachten juist beter over d 2 assen verdeeld worden.
- Luco
Juist.Tristan schreef: 19 mar 2021, 09:46Volgens mij wordt er met een sper juist meer krachten op de assen gezet.Knot schreef: 19 mar 2021, 08:31 Vraag ik me toch af waarom het bij de optie M sper dikker uitgevoerd wordt terwijl de krachten juist beter over d 2 assen verdeeld worden.
- Martijn_bmw
Vooral dit! gewoon zoveel mogelijk auto's met dezelfde onderdelen bouwen, dat is goedkoper dan specifiek voor elke uitvoering zo'n onderdeel te maken voor die paar die een sper willen hebbenmatthyssie schreef: 19 mar 2021, 09:42Gewoon omdat dat het M40i sper is. Goedkoper want dan hoeft er geen apart 188-formaat sper ontwikkeld en op voorraad voor die paar dwazen die een sper willen op zo'n ding.Knot schreef: 19 mar 2021, 08:31 Vraag ik me toch af waarom het bij de optie M sper dikker uitgevoerd wordt terwijl de krachten juist beter over d 2 assen verdeeld worden.
- Knot
En open diff slaat eerder door dus dan is de kracht eraf dat klopt, maar in feite kan er 258pk op 1 as komen en bij een sper verdeelt hij dat, zo bedoel ik het.
-
Met de standaard bandenmaat en vooral banden soort(dus geen semi slick) zal die 258pk nooit 1 as volledig belasten. Er zal altijd wel 1 wiel doordraaien.
Lijkt me juist dat er maximaal 1/2 van het totaal vermogen op 1 as terecht komt bij een open diff. Want of allebei de banden hebben grip of er gaat 1 kant doorslippen.
Lijkt me juist dat er maximaal 1/2 van het totaal vermogen op 1 as terecht komt bij een open diff. Want of allebei de banden hebben grip of er gaat 1 kant doorslippen.
- matthyssie
Lekker boeiend met 258 pk gaan ze beide niet stuk. Ik ben er van overtuigd dat het een kostenverhaal is. In hun ERP systeem alleen even wat artikelnummers veranderen als je een sper bestelt en meer hoeft BMW er niet in te investeren.
-
Aan Knot om even op zijn rug te gaan liggen en de diameter opmeten met een schuifmaat 

- matthyssie
Knot wil ook niet een geultje in zn tuin graven omdat ie dan vies wordt dus zal wel niks worden dat opmeten 

- Knot
Uitlijning is iets bijgesteld, stuur stond een graad of 4 naar links, nu iets beter maar moet nog een keer terug, nog net 1 of 2 graden moet hij verder naar rechts, zeikerd supreme ik weet het maar dan heb ik het netjes. Kan ook de kijk zijn dat ik hem recht met de plastic kap achter het stuur wil hebben en men juist kijken naar het waterpas staan van het stuur?
Verder stond hij iets op uitspoor zo lijkt het, is minder gezet maar ligt het aan mij of zou je liefst links en rechts EXACT hetzelfde aantal graden en minuten willen zien?
Verder stond hij iets op uitspoor zo lijkt het, is minder gezet maar ligt het aan mij of zou je liefst links en rechts EXACT hetzelfde aantal graden en minuten willen zien?
- Bijlagen
-
- Z4_uitlijning.jpeg (108.21 KiB) 1842 keer bekeken
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dit heb ik idd tijdens een woon-werk rit gedaan en bij thuiskomst laten installeren. Dat zou een minuut of 20 duren... Toen ik na een klein half uur eens weer keek was 'ie idd gereed.Knot schreef: 19 mar 2021, 08:33 De laptop heeft trouwens zn windowsupdates weer gehad. Ben benieuwd of de instelling van toerenteller in de sportstand nu weer werkt ipv dat ik die fixed aan/uit moet zetten in de idrive.
-
Re: BMW G29 Z4 sDrive20i [Uitlijnen....]
Leuke auto, naar mijn mening een vooruitgang ten opzichte van het vorige model. De viercilinder vond ik verbazingwekkend snel en zodoende mis je de zescilinder niet snel lijkt mij.
Veel plezier met je auto.
Veel plezier met je auto.
- MParallel
- Auto: BMW
Ja, en de as die het meest vermogen krijgt bij een open diff is die van het wiel met de minste grip. Dus die as hoeft niet sterker te zijn.Knot schreef: 19 mar 2021, 10:21 En open diff slaat eerder door dus dan is de kracht eraf dat klopt, maar in feite kan er 258pk op 1 as komen en bij een sper verdeelt hij dat, zo bedoel ik het.
Visualiseer maar de meest extreme situatie. Een wiel op de grond, een in de lucht. Die in de lucht krijgt meeste pk’s maar die as gaat niet breken.
- Knot
Klopt maar de 275 brede supersport slaan helaas niet zomaar door... helaas...
-
Nou Knot, je bent niet de enigste met een krasje op je navischerm...

https://www.autobedrijfvanleussen.nl/oc ... nx/4195181
Hou die stofzuiger maar uit de buurt van je CT.
edit: fotokwaliteit is kut, via link beter.

https://www.autobedrijfvanleussen.nl/oc ... nx/4195181
Hou die stofzuiger maar uit de buurt van je CT.
edit: fotokwaliteit is kut, via link beter.