Dvh - F11 520d
- Arthur
- Berichten: 43235
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Heb je naast het stuur 1 of 2 draaiwieltjes? 1 is xenon, 2 niet. Maar kan dan alsnog met deze LCI lampen zijn ingebouwd natuurlijk.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Dvh - 530d wordt 520d
De optielijst
We hadden ook in een High Exe bezine proef gereden... Die was qua interieur hetzelfde als wat ze nu hebben. Comfortstoelen, stoelverwarming buitenspiegels automatisch inklappen enzo. Maar ik vond deze diesel veel mooier / fijner rijden. Belangrijkste vind ik nu de betrouwbaarheid.
Volgens mij is het maar een kaal ding... hehe.Vehicle options
S1CA Selection of COP relevant vehicles
S1CB CO2 package
S230 Extra package, EU-specific
S258 Tire with run-flat functionality
S2NA BMW LA wheel, M Double Spoke 350
S2PA Wheel bolt retainer
S2TB Sport automatic transmission
S316 automatic trunk lid mechanism
S320 Deleted, model lettering
P337 M Sports package
S386 Roof railing
S3AC Trailer coupling
S402 Electric panoramic roof
S423 Floor mats, velours
Vehicle options
S481 Sports seat
S4MR Interior strips, aluminum hexagon
S508 Park Distance Control (PDC)
S534 Automatic air conditioning
S609 Navigation system Professional
S698 Area-Code 2 for DVD
S6AA BMW TeleServices
S6AB Control for Teleservices
S6VA CIC-Zusteuerung
S704 M Sports suspension
S710 M leather steering wheel
S715 M Aerodynamics package
S760 High gloss shadow line
S775 Headlining anthracite
S843 Power reduction
Vehicle options
S868 Language version, Dutch
S886 On-board vehicle literature Dutch
S8KA Dummy-SALAPA
S8S3 Automatic locking when driving off
S8SC Telematics access request,country-spec.
S8TF Active pedestrian protection
S8TL Dummy-SALAPA
S8TN Daytime run.lights adjus.via light menu
S8V1 Label
S1CC Auto start/stop function
S1CD Brake Energy Regeneration
S4U2 Driving experience switch incl. ECO PRO
S548 Kilometer-calibrated speedometer
S6NH Hands-free with USB interface
We hadden ook in een High Exe bezine proef gereden... Die was qua interieur hetzelfde als wat ze nu hebben. Comfortstoelen, stoelverwarming buitenspiegels automatisch inklappen enzo. Maar ik vond deze diesel veel mooier / fijner rijden. Belangrijkste vind ik nu de betrouwbaarheid.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Optie S843 moet je wel even weg (laten) coderen! 

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Ja zag hem ook staan. Wat wil dat zeggen? Je neemt geen optie om het vermogen te reduceren neem ik aan...
- EvdP
- Berichten: 6755
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Is dat het 163 ipv 177 pk verhaal?
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Als ik hem laat chippen dan gaat dat er sowieso uit neem ik aan?
- Arthur
- Berichten: 43235
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Dit is een geknepen versie met 163pk, die zie je veel in D. Normaal had die versie toen 184pk.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Ok. Maar in feite is het exact hetzelfde blok enkel met geknepen software?
Chippen lijkt me sowieso wel prettig. Zodat het weer rond de 210/220pk uit komt net als de 530d. Dat reed gewoon prima qua vermogen.
Chippen lijkt me sowieso wel prettig. Zodat het weer rond de 210/220pk uit komt net als de 530d. Dat reed gewoon prima qua vermogen.
- Arthur
- Berichten: 43235
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Even bij BR performance gekeken. Ze komen idd op hetzelfde uit; 220pk/440nm. Zal dus gewoon geknepen zijn.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Dat is een nette waarde.
Even nog iets over het chippen.
Een vriend van mij heeft een een jong gebruikte 328i gekocht en bij een lokale (exclusievere) handelaar zijn auto laten chippen. Daar komt gewoon een mannetje die er een box (?) aan/op hangt en dan heb je + nogwat pk's.
Wat zijn de voor/tegens van zo'n behandeling.
Want je kan ook naar de rollerbank + opmaat-chip. Dat levert wat extra pk's op? Maar als zo'n box bijv -10pk scheelt dan zou ik dat als makkelijke / snelle oplossing ook prima vinden.
Even nog iets over het chippen.
Een vriend van mij heeft een een jong gebruikte 328i gekocht en bij een lokale (exclusievere) handelaar zijn auto laten chippen. Daar komt gewoon een mannetje die er een box (?) aan/op hangt en dan heb je + nogwat pk's.
Wat zijn de voor/tegens van zo'n behandeling.
Want je kan ook naar de rollerbank + opmaat-chip. Dat levert wat extra pk's op? Maar als zo'n box bijv -10pk scheelt dan zou ik dat als makkelijke / snelle oplossing ook prima vinden.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Yep! Gewoon laten chippen dus!EvdP schreef:Is dat het 163 ipv 177 pk verhaal?
Deze "optie" is voor de gunstige bijtelling

- Arthur
- Berichten: 43235
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Tegenwoordig noemen ze dat een externe ECU
Die zal altijd minder parameters aanpassen dan het herprogrammeren van een ECU. Maar of het nu slechter is, ik heb geen idee. Maar ik ga er van uit dat herprogrammeren de beste manier is. Ik zou er zelf ook wel naar een "box" neigen omdat je dat makkelijk kunt verwijderen ivm garantie (maar of dat dan echt onzichtbaar is?). Ook is het vaak goedkoper. Maar misschien is goedkoop hier ook wel duurkoop.

- EvdP
- Berichten: 6755
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Ik hen een N47D20C en ik heb 214 pk (met dpf delete). RDW zei 163 pk, BMW zei 177 pk (en dat was het ook).
Je hebt (in ieder geval) 2 verschillende soorten boxen, eentje die een soort eigen ECU heeft (voor de niet te kraken ECU's) en de weerstandjes die je inspuitsignaal wat vernaggelen.
Je hebt (in ieder geval) 2 verschillende soorten boxen, eentje die een soort eigen ECU heeft (voor de niet te kraken ECU's) en de weerstandjes die je inspuitsignaal wat vernaggelen.
Laatst gewijzigd door EvdP op 01 feb 2017, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
Re: Dvh - 530d wordt 520d
^^^
Bij diesels gooien ze vaak de turbo druk omhoog en passen ze de inspuiting aan. Het beste is om dit op de rollerbank te doen wanneer de motor continu gemonitord wordt, dit geeft het beste en meest duurzame resultaat.
Bij diesels gooien ze vaak de turbo druk omhoog en passen ze de inspuiting aan. Het beste is om dit op de rollerbank te doen wanneer de motor continu gemonitord wordt, dit geeft het beste en meest duurzame resultaat.
Auke M535i schreef:Yep! Gewoon laten chippen dus!EvdP schreef:Is dat het 163 ipv 177 pk verhaal?
Deze "optie" is voor de gunstige bijtelling
- Arthur
- Berichten: 43235
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Volgens mij was er van de F11 520d geen 177pk versie, wel de 184pk. En dan dus deze 163pk. En uiteraard de huidige 190pk.
- EvdP
- Berichten: 6755
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Ik ging van mijn eigen blok uit, maar dan 163 vs 184.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Ik zou zeker netjes op maat laten chippen David. Beter voor betrouwbaarheid van je blok en ook voor een mooier en soepel koppelverloop. Ik kan je ATM zeker aanraden, daar ben ik 5mnd geleden geweest (heb ook de N47N motor net als jij) en ben er erg tevreden over.
Super mooie lineare en soepele vermogensopbouw.
Super mooie lineare en soepele vermogensopbouw.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Klinkt goed. Van 16x pk naar 22x pk. Dat is de moeite.Martijn_bmw schreef:Ik zou zeker netjes op maat laten chippen David. Beter voor betrouwbaarheid van je blok en ook voor een mooier en soepel koppelverloop. Ik kan je ATM zeker aanraden, daar ben ik 5mnd geleden geweest (heb ook de N47N motor net als jij) en ben er erg tevreden over.
Super mooie lineare en soepele vermogensopbouw.
Had jij met of zonder rollerbank? En wat was het totaalplaatje qua kosten?

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Met rollenbank een keer of 5 ze meten voor en na in verschillende versnellingen en tussendoor nog een keer of ze bij moeten stellen.
Koste iets van 450eur all-in is incl 3mnd garantie op de motor 5 jaar op de tuning en 10 dagen niet goed geld terug garantie
Ik had trouwens ook 6mnd garantie op mijn auto maar gewoon meteen gevraagd of chippen invloed had op de garantie. Vonden ze geen probleem ik behield gewoon garantie en alleen als de turbo binnen 6mnd na chippen zou overlijden zouden we daarop de kosten delen rest bleef 100% garantie dus ik stond met een paar dagen bij de chipboer


Koste iets van 450eur all-in is incl 3mnd garantie op de motor 5 jaar op de tuning en 10 dagen niet goed geld terug garantie
Ik had trouwens ook 6mnd garantie op mijn auto maar gewoon meteen gevraagd of chippen invloed had op de garantie. Vonden ze geen probleem ik behield gewoon garantie en alleen als de turbo binnen 6mnd na chippen zou overlijden zouden we daarop de kosten delen rest bleef 100% garantie dus ik stond met een paar dagen bij de chipboer

- e30touring1990
- Berichten: 2876
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Dvh - 530d wordt 520d
net ook een afspraak gemaakt bij VVT Tuning (van Johan hier op het forum) voor mijn 320d. van 163pk naar +- 210. ben erg benieuwd.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Pfft, Nog 2 jaar, 11 maanden en 3 weken. Dan ga ik ook eens chippen...
-
- Berichten: 18936
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Toch ben ik dan blij dat ik nu niet gechipt heb.
Dan ben je 'alle' garantie kwijt toch? Of alleen motorisch?
Dan ben je 'alle' garantie kwijt toch? Of alleen motorisch?
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28659
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Volgens mij inderdaad alle garantie, het slaat natuurlijk nergens op maar staat in de voorwaarden en dan mogen ze dat.
Bescherming van eigen handel natuurlijk, anders koopt "iedereen" hetzelfde motorblok met het laagste vermogen en rent meteen naar de chipboer om te laten doen wat ze affabriek hebben weggeknepen.
we zijn haast terug in het scootertijdperk
mijn Aerox en Speedfight reden zonder affabriek begrenzers ook ineens 90-100km/h 
Bescherming van eigen handel natuurlijk, anders koopt "iedereen" hetzelfde motorblok met het laagste vermogen en rent meteen naar de chipboer om te laten doen wat ze affabriek hebben weggeknepen.
we zijn haast terug in het scootertijdperk


- Arthur
- Berichten: 43235
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Volgens mij "tuning gerelateerd". Maar ja, bewijs maar eens dat het niet aan de tuning lag. Maar het staat idd wel onder de noemer "uitsluiting van garantie". Als dat de algehele garantie is...
Wordt wel interessant trouwens, dit staat er ook in onder het kopje "uitsluiting van garantie":
- niet door BMW aanbevolen banden zijn gemonteerd.
Werpt een ander licht op de RFT- Non RFT discussie
Wordt wel interessant trouwens, dit staat er ook in onder het kopje "uitsluiting van garantie":
- niet door BMW aanbevolen banden zijn gemonteerd.
Werpt een ander licht op de RFT- Non RFT discussie

- tomgtr
- Berichten: 10896
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Dvh - 530d wordt 520d
Nee nee niet alle garantie, dat proberen ze je wel wijs te maken natuurlijk maar dat blijft nooit staan als je naar rechter stapt. Bij mijn GTR begaf de bak het, ik had zelfs software van de bak aangepast en dat wist de dealer heel goed want ze vroegen me even om oude software terug te zetten. Maar dat was niet oorzaak van probleem. Oorzaak was een beetje speling waardoor de plek waarop de vork de versnelling pakte op gegeven moment niet meer pakte. Dat was een bekend probleem en zonder morren werd er een nieuwe bak besteld.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], zegmaarboris en 4 gasten