
Volvo S-60 T3 R-design nordic+
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
Gaat ie met die 3-pitter ook dwars? 

- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
Geen lange slag. Had gewoon wat korter mogen zijn. Zit laag. Mogelijk ligt het daar aan. Maar korter had gemogen.GTRene schreef:de pooklengte lijkt vrij normaal, of heeft die een wat lange slag?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
ah, denk dat ik het dan begrijp, kan ik me wel wat bij voorstellen, is toch best belangrijk voor de connectie met de kar.Luca schreef:Geen lange slag. Had gewoon wat korter mogen zijn. Zit laag. Mogelijk ligt het daar aan. Maar korter had gemogen.GTRene schreef:de pooklengte lijkt vrij normaal, of heeft die een wat lange slag?
zoiets had ik toen ik voor het eerst in een Wiesmann Gt4 reed, je zat diep, console hoog maar die pook ook nog eens, dat schakelde niet echt ontspannen, ik zei ook tegen die dealer, als ik ooit zo'n auto koop dan ga ik die pook inkorten, zodat je arm in een betere houding ligt e.d. en je dan fijner kan schakelen.
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
Precies!GTRene schreef:ah, denk dat ik het dan begrijp, kan ik me wel wat bij voorstellen, is toch best belangrijk voor de connectie met de kar.Luca schreef:Geen lange slag. Had gewoon wat korter mogen zijn. Zit laag. Mogelijk ligt het daar aan. Maar korter had gemogen.GTRene schreef:de pooklengte lijkt vrij normaal, of heeft die een wat lange slag?
zoiets had ik toen ik voor het eerst in een Wiesmann Gt4 reed, je zat diep, console hoog maar die pook ook nog eens, dat schakelde niet echt ontspannen, ik zei ook tegen die dealer, als ik ooit zo'n auto koop dan ga ik die pook inkorten, zodat je arm in een betere houding ligt e.d. en je dan fijner kan schakelen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
Dan ben je wel een van de eerste ? Zitpositie en hoogte pook is ergonomisch subliem bij BMW. Helemaal bij de 1 en 3 serie vind ik. Ben je misschien heel erg lang ?
App me anders even voor een goede codeerder in de buurt van Arnhem.
Dat downsizen snap ik ook niet. Een 7-serie is super leuk maar een Uppje is ook prima. Autorijden vind ik sowieso extreem subjectief en moment gebonden. Kan eigenlijk van vrijwel elke auto wel genieten.
Verder absoluut mooie foto's en een prachtig alcantara interieur
App me anders even voor een goede codeerder in de buurt van Arnhem.
Dat downsizen snap ik ook niet. Een 7-serie is super leuk maar een Uppje is ook prima. Autorijden vind ik sowieso extreem subjectief en moment gebonden. Kan eigenlijk van vrijwel elke auto wel genieten.
Verder absoluut mooie foto's en een prachtig alcantara interieur

-
- Berichten: 22313
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: de BMW 520iA high executive F11 LCI M-sport is ingeruild
Hier vergis je je in. Foto's kunnen vaak een zeer vertekend beeld geven van de staat van een auto. Moet je in het echt zien om de staat te kunnen beoordelen.Tom schreef:Terwijl ik denk: je kunt toch een indicatie geven op basis van de informatie en foto's die ik je geef. Daar kun je al prima aan zien hoe de auto erbij staat en hoe ermee omgegaan is. Als je komt en ze gaan je auto bekijken, dan is dat ook maar één rondje eromheen, even naar de banden kijken, keer sleutel erin voor km stand en wat vakjes in het interieur opentrekken.. niet bepaald een uitgebreide inspectie..
Gefeliciteerd met de nieuwe wagen Luca, ga je veel plezier aan beleven.
- Knot
- Berichten: 40280
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
Pook lijkt mij ook vrij normaal.....
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: de BMW 520iA high executive F11 LCI M-sport is ingeruild
Zo doen wij dat wel hoor.535d schreef:Hier vergis je je in. Foto's kunnen vaak een zeer vertekend beeld geven van de staat van een auto. Moet je in het echt zien om de staat te kunnen beoordelen.Tom schreef:Terwijl ik denk: je kunt toch een indicatie geven op basis van de informatie en foto's die ik je geef. Daar kun je al prima aan zien hoe de auto erbij staat en hoe ermee omgegaan is. Als je komt en ze gaan je auto bekijken, dan is dat ook maar één rondje eromheen, even naar de banden kijken, keer sleutel erin voor km stand en wat vakjes in het interieur opentrekken.. niet bepaald een uitgebreide inspectie..
Echter, je geeft in de mail aan dat het een indicatie betreft en dat je een definitief voorstel pas kan doen als je de auto in het echt gezien hebt. Wij rijden ook met alle auto's die we inruilen. Ik doe eigenlijk hetzelfde als wat de klant met mijn auto doet. Lijkt me wel zo eerlijk.
Maar logisch dat mensen in deze tijd eerst via mail etc een indicatie willen hebben voordat ze het halve land afrijden om bij een auto te gaan kijken waar ze uiteindelijk prijstechnisch niet uit kunnen komen.
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
Zwartepoorte heeft 1 min naar mijn auto gekeken. Waarvan een gedeelte de auto starten en de km stand opschrijven. Niks nieuws hoor. Daarom ben ik gestopt de auto te wassen voor de inruil.
- Arthur
- Berichten: 43227
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
Foto's kunnen vertekenen... Hetzelfde geldt voor de foto's die de dealer plaatst. Daarom onder voorbehoud van bezichtiging en proefrit (bij gebruikt). Lijkt me meer dan normaal. Een garage die dat niet wil valt af.
"Vroegah" reed ik stad en land af om vervolgend afgepoeierd te worden met een achterlijk inruilvoorstel. Of auto's die toch net ff anders waren dan de Telegraaf-ad had voorgesteld. Bouwjaar klopte niet; "oh, dan hebben we die auto niet"...
Dat soort dingen.
Heerlijk dus, foto's op internet, kenteken en checken of het klopt wat ze vertellen. Daarna onder voorbehoud onderhandelen (met als doel het definitief maken), prima toch?
"Vroegah" reed ik stad en land af om vervolgend afgepoeierd te worden met een achterlijk inruilvoorstel. Of auto's die toch net ff anders waren dan de Telegraaf-ad had voorgesteld. Bouwjaar klopte niet; "oh, dan hebben we die auto niet"...

Heerlijk dus, foto's op internet, kenteken en checken of het klopt wat ze vertellen. Daarna onder voorbehoud onderhandelen (met als doel het definitief maken), prima toch?
- Knot
- Berichten: 40280
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
Het is heel simpel, bouwjaar, kmstand, opties dat is voor hun bruikbaar. Ding moet toch PS klaargemaakt worden dus parkeerdeukjes eruit, poetsen binnen en buiten.Luca schreef:Zwartepoorte heeft 1 min naar mijn auto gekeken. Waarvan een gedeelte de auto starten en de km stand opschrijven. Niks nieuws hoor. Daarom ben ik gestopt de auto te wassen voor de inruil.
Bij mij keek Renova bij de Z4 nog wel even goed op krasjes rondom, staat van de banden/remmen en onderhoud in de idrive overigens.
- veejay
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
Bij de f30 kun je makkelijk de remblokken rondom via de dagteller resetten...
- Knot
- Berichten: 40280
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
Heb jij dat in de gaten gehouden?veejay schreef:Bij de f30 kun je makkelijk de remblokken rondom via de dagteller resetten...
Zegt bij mij 4000km remblokken achter maar volgens mij zit er nog zat op. Beetje als dat lampje wat bij E36/E46 aan gaat als het draadje contact maakt, dan kan je bij normaal rijden nog een paar duizend verder soms.
- Arthur
- Berichten: 43227
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
Bij mij zou dan de vraag zijn; hoe reset je dat dan?


- Joy
- Berichten: 10874
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
Je scrollt naar de bewuste parameter en reset 'm dan. Niet alles kan via de knop maar oilreset en brakepadreset wel.
- Arthur
- Berichten: 43227
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
Geldt dit voor alle F-series en bouwjaren? Ik zie dit in de idrive en niet op de BC.
Edit: net ff filmpje gekeken. Je roept dit op door de knop links ingedrukt te houden totdat de service indicatoren verschijnen?
Zou de BMW dealer kunnen zien dat je erin gerommeld hebt? Ik zou de mijne nl wel ff willen resetten om bij volgend onderhoud "alles" tegelijk te hebben. Maar daarvoor moet 1 indicator gereset worden
Edit: net ff filmpje gekeken. Je roept dit op door de knop links ingedrukt te houden totdat de service indicatoren verschijnen?
Zou de BMW dealer kunnen zien dat je erin gerommeld hebt? Ik zou de mijne nl wel ff willen resetten om bij volgend onderhoud "alles" tegelijk te hebben. Maar daarvoor moet 1 indicator gereset worden

- Joy
- Berichten: 10874
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
Dat kan dus ook. Het menu waar je in staat kun je resetten. Dus olie/remmen etc is telkens een losse reset, niet alles in eens.
- Arthur
- Berichten: 43227
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
Dat begrijp ik idd. Maar het is me meer om die dealer te doen. Die ziet in de sleutel zelfs wanneer ik een "bandenspanning laag" melding heb gekregen. Dus als die ziet dat ik iets gereset heb en er gaat iets (anders) stuk dan weet ik wel wat ze met de garantie doen...
- veejay
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
Het lijkt me absoluut onverstandig om onder garantie je remmen of motorolie niet bij de dealer te vervangen.
Heb je geen garantie meer zoals ondergetekende dan hoef je in ieder geval niet meer naar de dealer voor simpele zaken zoals Bosch/ATE remblokken (voor) die bij de dealer 310 euro kosten, ik hoef op dit forum niet uit te leggen hoe belachelijk dat bedrag is. Ik was even bang dat alleen de dealer de melding kon resetten. Ik zie dat ook de APK melding makkelijk zelf te resetten is in de I-drive zodat je niet voor 50 euro naar de dealer hoeft voor je APK.
Gewone beurtjes (olie/remmen/bougies) laat ik wel bij de dealer doen want dan staat dan netjes in de I-Drive onderhouds historie.
Heb je geen garantie meer zoals ondergetekende dan hoef je in ieder geval niet meer naar de dealer voor simpele zaken zoals Bosch/ATE remblokken (voor) die bij de dealer 310 euro kosten, ik hoef op dit forum niet uit te leggen hoe belachelijk dat bedrag is. Ik was even bang dat alleen de dealer de melding kon resetten. Ik zie dat ook de APK melding makkelijk zelf te resetten is in de I-drive zodat je niet voor 50 euro naar de dealer hoeft voor je APK.
Gewone beurtjes (olie/remmen/bougies) laat ik wel bij de dealer doen want dan staat dan netjes in de I-Drive onderhouds historie.
- Arthur
- Berichten: 43227
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
Ik wil ook niet remmen en/of olie vervangen niet door de dealer laten vervangen. Ik wil juist proberen om op dezelfde km's te komen. M'n remmen moeten een 5-6k eerder dan de olie. Ik hoor vaker dat de remmen dan nog genoeg "vet" hebben voor een fiks aantal km's. Dan wil ik gewoon nu ff de remmen resetten en dan alles tegelijk in 1 beurt doen bij de dealer. Maar alle meldingen worden opgeslagen in de sleutel. Dus als ik de melding van de remmen krijg en er toch 2-3 maand (5-6kkm) mee doorrijd dan gaan ze vast koeren als er eens iets is dat ik te lang ben door gereden. Zelfde voor de olie, eigenlijk wil ik die doen bij 1 jaar verder, dus 30kkm. Maar de idrive vindt dat ik het eerder moet laten doen. Paar kkm doorrijden betekent natuurlijk verval van garantie bij eventuele gebreken later.
Maar ivm garantie ga ik sowieso al naar de dealer. Uiteindelijk maken die paar maanden en/of duizend km niet uit natuurlijk. Dus zal er wel op uitdraaien dat wat als eerste komt dat ik de rest meeneem. Geen zin in 2x dealerbezoek.
Maar ivm garantie ga ik sowieso al naar de dealer. Uiteindelijk maken die paar maanden en/of duizend km niet uit natuurlijk. Dus zal er wel op uitdraaien dat wat als eerste komt dat ik de rest meeneem. Geen zin in 2x dealerbezoek.
- Joy
- Berichten: 10874
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
Vaak reset de dealer de remindicator nog een keer omdat ze bijv nog even mee kunnen. Dus volgens mij kan het geen kwaad. Het is geen heel precies systeem.
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
http://voorraad.zwartepoorte.nl/bmw/5-s ... otos;pid=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
Prachtige F11, serieus dikke kar,
gefeliciteerd met de F30.
gefeliciteerd met de F30.
-
- Berichten: 734
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: BMW 3-serie sedan m-sport executive LCI IN, 520iA OUT
Wel begrijpelijk dat je vrouw niet erg blij is met de transactie 
Benieuwd hoe de driepitter zich gaat bewijzen.

Benieuwd hoe de driepitter zich gaat bewijzen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten