Dit weekend hebben wij een flinke stap gemaakt! Mike van Jetperformance had vrijdag het blok klaar dus zaterdag zijn wij lekker aan de gang gegaan
Het blok zit nog ingepakt omdat RMR nog bezig is met het aanpassen van klepdeksels.
Hierop komt een nieuwe ontluchting met een 'vacuum valve' om de onderdruk in het blok te controleren. Met een dry sump kun je onderdruk draaien en dat heeft een aantal voordelen waaronder meer vermogen
Peterson maakt hier een regulator voor,
Verder hebben wij het blok uitgelijnd en gefixeerd zodat er aan de baksteun begonnen kon worden.
De voorste steunen waren al klaar de houten balk zorgt ervoor dat hij ook gecenterd blijft liggen;
De baksteun in wording;
Verder word de bak ook nog aan de x-brace gezekerd zo breken de oren niet af en ligt het zaakje steviger.
De afstand tussen het schutbord en de motor (nee er zitten geen rubbers tussen het blok dus hij beweegt niet
Er lijkt veel ruimte te zijn maar de bestuurderskant kop ligt veel verder naar achteren ( zie foto onder) daarnaast is de ruimte handig voor de koelwaterleidingen etc.
En nog een shot van de pan
Deze week zal met name in het teken staan van de uitlaatspruitstukken, baksteun en aanpassen van de aandrijfas ( e92 M3 as)