Dat is de rollerbankGTRene schreef:vol gas![]()
zou na zoiets toch eerst heel wat rustige running time nemen om te luisteren e.d. of alles loopt zo het hoort en of er niet iets 'vergeten' is oid![]()
zo goed als alles is uit elkaar geweest, heel bouwpakket en schakels om het weer 1 te maken.
RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 Blok opbouw p15 en 16
- Turbo johan
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 09 jun 2008, 18:21
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 Blok opbouw p15 en 16
Motortje alweer in elkaar?
Ziet er super uit!!
Ben benieuwd hoeveel vermogen er uit gaat komen.
Johan
Ziet er super uit!!
Ben benieuwd hoeveel vermogen er uit gaat komen.
Johan
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 Blok opbouw p15 en 16
Nog niet :S (bijna wanhopig aan het worden)
Hopelijk deze week. we moesten nog een spacer laten maken voor de ascari carter ( 2mm) om arp kruk bouten te clearen en de ketting op de juiste voorspanning te krijgen.
Die is net opgehaald dus hopelijk zaterdag in de auto ..
Ik hoop op ~450PK (kruk)
Hopelijk deze week. we moesten nog een spacer laten maken voor de ascari carter ( 2mm) om arp kruk bouten te clearen en de ketting op de juiste voorspanning te krijgen.
Die is net opgehaald dus hopelijk zaterdag in de auto ..
Ik hoop op ~450PK (kruk)
- frank de jonge
- Berichten: 9951
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 Blok opbouw p15 en 16
Die 450 ga je wel redden denk ik.
er waren ook nog can die grote airboxen te krijgen voor de s62.
Op die Judd motoren zag je dat soort boxen ook vaak.
er waren ook nog can die grote airboxen te krijgen voor de s62.
Op die Judd motoren zag je dat soort boxen ook vaak.
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 Blok opbouw p15 en 16
We willen wel ram air maken zoals bijvoorbeeld deze kroneburg box
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HxVgjezV2l8#t=23[/youtube]
Maar een grotere box word erg lastig of ik moet de motorkap verbouwen
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HxVgjezV2l8#t=23[/youtube]
Maar een grotere box word erg lastig of ik moet de motorkap verbouwen
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 Blok opbouw p15 en 16
Het is bijna zover!!!!!! de Ascari pan zit eronder ketting gespannen! nu de koppen erop en dan zaterdag is het zo ver!! dan heeft Jetperformace hem af! leuk dat hij zijn huiskleur ook gebruikt om de bouten te zekeren
om de ketting netjes te spannen moest er wel een 2mm spacer tussen de pan en het blok mogelijk door het vlakken van de pan.. maar goed.
om de ketting netjes te spannen moest er wel een 2mm spacer tussen de pan en het blok mogelijk door het vlakken van de pan.. maar goed.
- EvdP
- Berichten: 6829
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 Blok opbouw p15 en 16
Bijna zover dus!
Ik heb ooit een BMW M102 blok gehad met een groen gemaakt kleppendeksel, was ook onder handen genomen door een tuner maar er is mij nooit verteld welke. Ik zou nu toch geneigd zijn te denken dat dat ook Jetperformance was.
Ik heb ooit een BMW M102 blok gehad met een groen gemaakt kleppendeksel, was ook onder handen genomen door een tuner maar er is mij nooit verteld welke. Ik zou nu toch geneigd zijn te denken dat dat ook Jetperformance was.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 Blok opbouw p15 en 16
Echt prachtig dit!
- frank de jonge
- Berichten: 9951
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 Blok opbouw p15 en 16
Die airbox in dat fragment is zo'n Airbox als ik bedoel. Dat ding zit gelijk achter de nieren. Ideaal!
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 Blok opbouw p15 en 16
Dat gaat m ook worden dat was bij s50 ook zo .. en een gezonde motor 'zingt' nu eenmaal. ik hoop alleen dat de 8 cylinder iets tammer klinkt. de 6 begon pas echt te janken op 90DB rond de 7500 RPM de v8 haalt max 7200
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 Blok opbouw p15 en 16
V8 is wel lekker, over het algemeen wat minder terug hoeven schakelen en pakt vaak mooi weer op zonder dat je eerst zoals bij zo'n toerenjankert
boven in de rpm lijn moet zitten...

- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 Blok opbouw p15 en 16
Dit weekend hebben wij een flinke stap gemaakt! Mike van Jetperformance had vrijdag het blok klaar dus zaterdag zijn wij lekker aan de gang gegaan

Het blok zit nog ingepakt omdat RMR nog bezig is met het aanpassen van klepdeksels.
Hierop komt een nieuwe ontluchting met een 'vacuum valve' om de onderdruk in het blok te controleren. Met een dry sump kun je onderdruk draaien en dat heeft een aantal voordelen waaronder meer vermogen
Peterson maakt hier een regulator voor,

Verder hebben wij het blok uitgelijnd en gefixeerd zodat er aan de baksteun begonnen kon worden.

De voorste steunen waren al klaar de houten balk zorgt ervoor dat hij ook gecenterd blijft liggen;

De baksteun in wording;
Verder word de bak ook nog aan de x-brace gezekerd zo breken de oren niet af en ligt het zaakje steviger.
De afstand tussen het schutbord en de motor (nee er zitten geen rubbers tussen het blok dus hij beweegt niet

Er lijkt veel ruimte te zijn maar de bestuurderskant kop ligt veel verder naar achteren ( zie foto onder) daarnaast is de ruimte handig voor de koelwaterleidingen etc.

En nog een shot van de pan

Deze week zal met name in het teken staan van de uitlaatspruitstukken, baksteun en aanpassen van de aandrijfas ( e92 M3 as)

Het blok zit nog ingepakt omdat RMR nog bezig is met het aanpassen van klepdeksels.
Hierop komt een nieuwe ontluchting met een 'vacuum valve' om de onderdruk in het blok te controleren. Met een dry sump kun je onderdruk draaien en dat heeft een aantal voordelen waaronder meer vermogen
Peterson maakt hier een regulator voor,

Verder hebben wij het blok uitgelijnd en gefixeerd zodat er aan de baksteun begonnen kon worden.

De voorste steunen waren al klaar de houten balk zorgt ervoor dat hij ook gecenterd blijft liggen;

De baksteun in wording;
Verder word de bak ook nog aan de x-brace gezekerd zo breken de oren niet af en ligt het zaakje steviger.
De afstand tussen het schutbord en de motor (nee er zitten geen rubbers tussen het blok dus hij beweegt niet

Er lijkt veel ruimte te zijn maar de bestuurderskant kop ligt veel verder naar achteren ( zie foto onder) daarnaast is de ruimte handig voor de koelwaterleidingen etc.

En nog een shot van de pan

Deze week zal met name in het teken staan van de uitlaatspruitstukken, baksteun en aanpassen van de aandrijfas ( e92 M3 as)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 in auto p17
geen rubbers er tussen zal lekker doorklinken/voelen
eventueel had je wellicht wat vrij harde kunststof ringen/platen er bij tussen kunnen draaien oid? hoeft niet dik, denk een mm of 6 oid en dan de boel gewoon aandraaien, dan nog steeds geen of weinig schommelingen maar wel wat dempende?
nooit met een auto zonder dempers/rubbers gereden, zal wel super direct zijn maar ook bruut voor de carros denk, magoed dat heb je allemaal verstevigt en zal wel zo horen in die race wereld?
benieuwd hoe het straks rijd
eventueel had je wellicht wat vrij harde kunststof ringen/platen er bij tussen kunnen draaien oid? hoeft niet dik, denk een mm of 6 oid en dan de boel gewoon aandraaien, dan nog steeds geen of weinig schommelingen maar wel wat dempende?
nooit met een auto zonder dempers/rubbers gereden, zal wel super direct zijn maar ook bruut voor de carros denk, magoed dat heb je allemaal verstevigt en zal wel zo horen in die race wereld?
benieuwd hoe het straks rijd
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 in auto p17
Solide steunen zijn vrij standaard in race auto's en er is simpelweg ook geen ruimte voor bewegingen.GTRene schreef:geen rubbers er tussen zal lekker doorklinken/voelen![]()
eventueel had je wellicht wat vrij harde kunststof ringen/platen er bij tussen kunnen draaien oid? hoeft niet dik, denk een mm of 6 oid en dan de boel gewoon aandraaien, dan nog steeds geen of weinig schommelingen maar wel wat dempende?
nooit met een auto zonder dempers/rubbers gereden, zal wel super direct zijn maar ook bruut voor de carros denk, magoed dat heb je allemaal verstevigt en zal wel zo horen in die race wereld?![]()
benieuwd hoe het straks rijd
Ik heb eerder op solide gereden en ja er komt meer door maar het is niet zo spannend als veel mensen schetsen.
Het grote voordeel is dat dat bij op het gas gaan hij directer reageert en eigenlijk alles directer is.
Verder heb je geen verschuiving van massa bij bochten en aanremmen door bewegende rubbers.
Dat is allemaal gerommel in de marge als ik heel eerlijk ben maar het belangrijkste is dat er geen ruimte is voor beweging.
- MParallel
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 in auto p17
*respect*
- 328Ti
- Berichten: 3108
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 in auto p17
Wat een engelen geduld zeg...... Petje af!
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 in auto p17
En Mart van RMR is weer een stapje verder. dit vind hij leuk en het mooiste om te doen. Dit is een spoort monniken werk in mijn boekje maar het begint zo ineens aardig vorm te krijgen!







Bijna zonde dat het onder de kap zit!







Bijna zonde dat het onder de kap zit!
- Knot
- Berichten: 40838
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17
Ben je wel aardig wat uurtjes mee zoet denk?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17
mooi hoor
ik rijd ook met die geknepen M5/540i uitlaat spruitstukken...
las al ergens dat als je ipv de originele uitlaat en spruitstuk een complete supersprint uitlaat nam je bij een M5 zo'n 30pk kan halen
nu is zo'n origineel spruitstuk ook best sneu...
mooi dat jullie dat zelf kunnen aanpassen, lekker dikke pijp ook.
ik rijd ook met die geknepen M5/540i uitlaat spruitstukken...
las al ergens dat als je ipv de originele uitlaat en spruitstuk een complete supersprint uitlaat nam je bij een M5 zo'n 30pk kan halen
nu is zo'n origineel spruitstuk ook best sneu...
mooi dat jullie dat zelf kunnen aanpassen, lekker dikke pijp ook.
- Knot
- Berichten: 40838
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17
Ik zou alleen supersprint headers halen als het voor weinig kan (en dat is vaak niet zo), zijn zeker niet de beste. Denk eerder aan Evolve bijvoorbeeld.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17
kende ik niet, zien er idd goed uit, ook daar staat iets van 30<>35hp gain, wel gaafKnot schreef:Ik zou alleen supersprint headers halen als het voor weinig kan (en dat is vaak niet zo), zijn zeker niet de beste. Denk eerder aan Evolve bijvoorbeeld.
http://www.evolveautomotive.com/exhaust ... haust_828/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Luco
- Berichten: 29545
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17
Ik neem aan dat er nog ergens een flexibel stuk tussen komt?
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17
Nee wel schuifstukken mogelijk, maar in feite is dat ook niet direct nodig en maakt het t behoorlijk complex.
(Chevy Spruistukken en s50b30 Spruitsukken hebben deze ook niet)
(Chevy Spruistukken en s50b30 Spruitsukken hebben deze ook niet)
- frank de jonge
- Berichten: 9951
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17
S50b30 heeft wel een flexibel stuk. Die dingen willen namelijk ook wel een scheuren of lekken.
- Luco
- Berichten: 29545
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 spruistukken p17
Ik denk dat het wachten is tot die scheurt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 14 gasten
