gaan er nog meer mensen binnenkort wellicht hun hypotheek vast zetten?
nu is die nog mooi laag en sommige beginnen al iets omhoog te kruipen.
Heb zelf nog variabel, als ik vast zet bv 10 jaar moet ik iets meer betalen (zo'n 0.3%), maar niet zoveel, dan wel mooi relaxed voor 10 jaar vast.
denk niet dat de rente veel lager zal gaan, eerder omhoog als er nog meer troubles in de wereld (met name EU) komen en of door het zogenaamd beter gaat in NL waarna ze dan ook de rente omhoog gooien...grrr
Kon zelfs oversluiten naar een maatschappij met 1 procent lagere rente op 10 jaar...
aantrekkelijk,
maja dan weer taxatie kosten en tussenpersoon kosten en notaris kosten enz enz, kan dan meer dan 5 jaar duren voor je dat kwijt bent zeg maar...
na die 5 jaar mooi gunstig, maja...wel een gedoe eerst
Dus denk (ze gaan een offerte doen dus bedenktijd) dat ik gewoon blijf (rente valt ook wel mee) dan weinig gedoe, wel wat kosten, maar relatief valt dat mee, wat adviseur kosten en 0.5% van de hoofdsom voor vastzetten van, dacht dat zoiets (vastzetten) verder niks koste, ja behalve de adviseurs kosten.
voordeel van variabel is dat je kan aflossen zoveel je wil (als je de poen hebt) bij vast kan je tot 10% boetevrij.
magoed, wat gaat de rente doen...gaat het straks redelijk hard weer omhoog? dus zeg binnen een jaar of 3 zo'n 1% of meer? wie het weet mag het zeggen
Nog meer mensen hier die daarover aan het denken zijn?