Hypotheek > starter, wat is wijsheid?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JP

Re: Hypotheek > starter, wat is wijsheid?

Bericht door JP » 05 dec 2014, 09:39

Het is maar een auto en die kan best buiten staan.......zei ik vorig jaar ook toen we het huis kochten. "Gebruiken we de garage oa. als washok".....

Nou nadat de eerste kinderen al voetballend de straat door kwamen, heb ik de wasmachine en droger verbannen naar de kelder meteen een nieuwe elekt. sectionaalpoort besteld. Nu staat de Beemer warm en veilig binnen, en krijgt pappa meer rust als de kinderen door de straat racen...... :TV kijken:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 05 dec 2014, 09:43

LOL! Die stuur ik gewoon weg, ze gaan maar lekker "ballen" op het veldje achter ons waar ook een speeltuin bij is. Opgerot! :)

JP

Bericht door JP » 05 dec 2014, 09:48

:lol: zou ik graag doen, maar ik ben nieuw in de straat en zij wonen er al langer. Heb ik straks gezeik met hun ouders.

Oh ja.....wij wonen 100m (!) van het voetbalveld verwijdert..... :coffee:

Arthur

Bericht door Arthur » 05 dec 2014, 11:22

Dat je ergens korter woont doet, imo, niet terzake. Je hebt toch dezelfde rechten (en plichten).
Bij ons is het nog minder ver en daarom stuur ik ze daar ook gewoon heen. Het rare is nl altijd dat wanneer er "ruig" gespeeld wordt dat dat altijd bij een ander voor de deur gebeurt :? Dan ben ik maar die boze buurman, maar ff naar buiten kijken resulteert tegenwoordig al in een gangetje naar het veldje :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 05 dec 2014, 13:14

Mijn auto's staan ook buiten maar dat heeft meer te maken met het feit dat de garage te klein is, qua indeling wordt de nieuwe wel beter maar ook alleen dan gaat alleen de Mqpe naar binnen. So be it :( Niet dat het me uitmaakt voor de auto's maar s'winters niet hoeven krabben lijkt me wel ideaal :tooth:

Oh, en er komt vloer verwarming in natuurlijk :blink:

///Joost

Bericht door ///Joost » 05 dec 2014, 13:28

Leuke reacties! :thumbup:

Wij komen te wonen in een blok (nou ja, meer een driehoek) van 46 woningen, met in het midden een afgesloten speelveld met speeltoestellen en grasveld. Gezamenlijk eigendom en wordt netjes bijgehouden door een hoveniersbedrijf. Dit is apart van een eigen tuin trouwens. Echt perfect voor de kid(s) om te ravotten. :D
En nog het belangrijkste...geen hangjeugd, want alleen de woningen hebben een sleutel van het hek. :swinging:

Niels

Bericht door Niels » 05 dec 2014, 13:35

Iets waar wij ons destijds niet echt mee bezig hebben gehouden maar wij wonen ca. 100m. van een speelveld af en geloof me, zodra je kind zichzelf zelfstandig kan vermaken dan heb je ineens heel wat meer vrije tijd :thumbup:

Arthur

Bericht door Arthur » 05 dec 2014, 13:49

True :thumbup:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 05 dec 2014, 14:06

Gefeliciteerd Joost!

Wanneer is alles klaar bij jullie Niels?

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 05 dec 2014, 14:14

Een standkachel doet wonderen tegen krabben en is echt heerlijk in deze tijd van het jaar Niels. Hier staat hij iedere ochtend vrolijk te draaien waarna ik zonder jas in de auto stap :). Daar heb je dus geen garage voor nodig.

Wij hebben momenteel een optie op een bouwkavel waar we een vrijstaand huis op willen zetten inclusief grote garage waar ik ook mijn carcleanwerkzaamheden kan verrichten. Eens kijken wat de (on)mogelijkheden zijn in relatie tot de regeltjes van de Gemeente (bestemmingsplan, kavelpaspoort, nwe regels vergunningvrij bouwen etc) en uiteraard het financiële plaatje ook eens tegen het licht houden.

Niels

Bericht door Niels » 05 dec 2014, 15:24

Riceaux schreef:Gefeliciteerd Joost!

Wanneer is alles klaar bij jullie Niels?
Nou we moeten nog beginnen :tooth: Het papierwerk is rond, wil nog een kleine wijziging doorvoeren. Verder hangt het af van wanneer de aannemer kan beginnen. De garage inhoud heb ik overgebracht naar een caravanstalling hier dichtbij zodat de garage ook plat kan voor aanvang al hoop ik em te verkopen :)

Afbeelding

@Paskal, misschien wel een idee om een standkachel achteraf in te bouwen :) De nieuwe garage word ca. 6.5x6.5 dus ook dat is weer beperkt qua ruimte helaas.

Arthur

Bericht door Arthur » 05 dec 2014, 15:28

Standkachel lijkt me ook wel lekker. Is dat, achteraf en onzichtbaar, in te bouwen? Overigens stap ik met dit weer ook gewoon zonder jas in, stoelverwarming aan. Ook prima. Op het werk staat ie in de parkeergarage :D

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 05 dec 2014, 15:32

Arthur schreef:Standkachel lijkt me ook wel lekker. Is dat, achteraf en onzichtbaar, in te bouwen? Overigens stap ik met dit weer ook gewoon zonder jas in, stoelverwarming aan. Ook prima. Op het werk staat ie in de parkeergarage :D
Stoelverwarming FTW. :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 05 dec 2014, 15:35

De auto binnen kunnen wassen zou pas luxe zijn. Echter hebben wij maar een garage van 7x3meter. Dus niet al te breed, al kan ik nog wel verlengen naar 10.5meter, maar breder gaat niet......

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 05 dec 2014, 16:15

Geen idee hoe het zit met achteraf inbouwen van een standkachel aangezien dat apparaat er in mijn X5 standaard in zit. Maar geloof mij: eenmaal zo'n ding gewend dan wil je niet anders meer.

Een garage kan niet groot genoeg zijn dus streven is om bij ons een garage van ca. 8 bij 13 neer te zetten. Dan kan de MX-5 en mijn auto-ambulance met daarop de Clio in ieder geval met gemak binnen. Een te detailen auto kan er dan ook nog makkelijk voor en als die er niet is kunnen de daily's (Swift en X5) ook nog binnen. Of dat allemaal gaat lukken is natuurlijk maar de vraag maar dromen kan altijd ;).

dvh

Bericht door dvh » 05 dec 2014, 20:19

ErikS schreef:
dvh schreef:Nou euh...
Geeft meer rust als ie afgelost is :mrgreen:
Wat hen je gekocht?! :-)
@Tom en Erik.
Geen huis hoor.. M'n nieuwe winkel. Dat duurde allemaal even door alle omstandigheden. Maar aanstaande maandag wordt het officieel overgeschreven door de notaris. En dan ben ik weer een huisnummer ( en een hoop schuld ) rijker..

Maar.. Wel leuk en uiteraard weer veel zin in.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 06 dec 2014, 10:50

Aah kijk, heel mooi. Heel veel succes ook. :)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 06 dec 2014, 11:32

Succes David. Heb je huidige locatie gekocht of ga je verhuizen?

dvh

Bericht door dvh » 06 dec 2014, 11:55

In Den Bosch was een huurpand. En sowieso bezat ik daar enkel de (winst)aandelen. Franchise. Daar ben ik nu vanaf. De aandelen zijn verkocht en ga nu écht op eigen benen staan.
Nu heb ik een kooppand. 500m2 grond erbij en alles erop en eraan. Dat voelt natuurlijk altijd wel lekker(der).

Heb sowieso wat meevallertjes gehad. Dus ik heb voor de belasting een financiering(hypo) op 't pand om zo weer wat te kunnen afschrijven. Maar in principe zit ik al helemaal veilig met m'n aankoop ( alles gedekt ) dus ik ben wel in m'n nopjes.

Maar goed.. We mogen weer de komende jaren :-)
Wel lekker hoor. Den Bosch was al niet ver voor me. 20km ofzo. Maar nu is het 2km :-) Dat voelt ( en is ) gewoon een thuiswedstrijd.

Nu het interieur nog een beetje pimpen en dan zal ik eens wat knappe foto's maken :ken ik jou:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 06 dec 2014, 12:16

Ja, niet de DF grand opening vergeten met speciaal aanbod, bij aankoop van 3 serengetti drivers zonnebrillen een schoonmaakdoekje gratis. :lollerdelol:

Niels

Bericht door Niels » 06 dec 2014, 12:16

Goed bezig :thumbup:

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 06 dec 2014, 22:20

tomgtr schreef:Ja, niet de DF grand opening vergeten met speciaal aanbod, bij aankoop van 3 serengetti drivers zonnebrillen een schoonmaakdoekje gratis. :lollerdelol:
Geloof me, hij kan leuke dingen mey de prijzen doen maar belangrijkste kwaliteit is ook erg goed, manier van slijpen van hrt glas en ook aangeven welke verdunning je het beste kan pakken. Nee ik kom graag bij hem, zeker ook omdat ik wat hogere sterktes heb en een behoorlijk uitgesproken mening wat ik mooi vind. :mrgreen:

Maar klinkt heel goed zo, mooi als je dat zo hebt kunnen doen, hopen dat het goed gaat lopen! Wij houden sowiezo contact. :)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 07 dec 2014, 09:12

Snap ik. Ging ondanks dat ik al jaren niet meer in Den Haag woon nog steeds naar Biesels. Dat werd na overname door Eyewish steeds slechter. Lang gezocht weer naar goede opticien. Nu van leeuwen in Delft. Prima zaak. Den Bosch is beetje uit de buurt maar als je nieuwe zaak open is kom ik zeker keer kijken David.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jun 2015, 21:52

gaan er nog meer mensen binnenkort wellicht hun hypotheek vast zetten?

nu is die nog mooi laag en sommige beginnen al iets omhoog te kruipen.

Heb zelf nog variabel, als ik vast zet bv 10 jaar moet ik iets meer betalen (zo'n 0.3%), maar niet zoveel, dan wel mooi relaxed voor 10 jaar vast.

denk niet dat de rente veel lager zal gaan, eerder omhoog als er nog meer troubles in de wereld (met name EU) komen en of door het zogenaamd beter gaat in NL waarna ze dan ook de rente omhoog gooien...grrr

Kon zelfs oversluiten naar een maatschappij met 1 procent lagere rente op 10 jaar...
aantrekkelijk,
maja dan weer taxatie kosten en tussenpersoon kosten en notaris kosten enz enz, kan dan meer dan 5 jaar duren voor je dat kwijt bent zeg maar...
na die 5 jaar mooi gunstig, maja...wel een gedoe eerst :eatpaper:

Dus denk (ze gaan een offerte doen dus bedenktijd) dat ik gewoon blijf (rente valt ook wel mee) dan weinig gedoe, wel wat kosten, maar relatief valt dat mee, wat adviseur kosten en 0.5% van de hoofdsom voor vastzetten van, dacht dat zoiets (vastzetten) verder niks koste, ja behalve de adviseurs kosten.

voordeel van variabel is dat je kan aflossen zoveel je wil (als je de poen hebt) bij vast kan je tot 10% boetevrij.

magoed, wat gaat de rente doen...gaat het straks redelijk hard weer omhoog? dus zeg binnen een jaar of 3 zo'n 1% of meer? wie het weet mag het zeggen :tooth:

Nog meer mensen hier die daarover aan het denken zijn?

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 18 jun 2015, 22:18

Ik heb zelf net een appartement gekocht en gezien het feit dat deze week de rentes weer gaan stijgen besloten om dubbel te profiteren ervan. Een lineare hypotheek met 2,15% rente (2,25 eigenlijk maar dan 1 tiende procent korting vanwege de levensverzekering daar) voor 10 jaar vast met 70% NHG. Dan los je nu flink af voor nog relatief lage maandlasten, en dan over 10 jaar eens kijken hoe de markt er dan voor staat.

Startersleningen zou trouwens bijna overal gedaan, en merendeel was toch dat het alleen voor eigen inwoners was. Heb het niet nodig gehad maar zou voor sommigen wel kunnen helpen. Plus het feit van de veranderende regels met de NHG na 1 juli, zou mij 17k schelen en een vriend van mij samen met een vriendin dik 25k, het is echt niet gezond meer... Maar goed.

Plaats reactie