Dit vond ik ook totdat ik de iPad een kwartslag draaide. Ik gebruik normaalaltijd het scherm languit, maar Evo werkt veel beter met het scherm overeind.Femme schreef:De Evo-app vind ik een typisch voorbeeld van een iPad-app done wrong. Ze hebben gewoon de layout van de papieren versie rechtstreeks geconverteerd naar een scroll- en flipbaar iPad-appje zonder de leesbaarheid van de tekst te optimaliseren en de mogelijkheden van het apparaat te benutten. De app is traag en rendert niet erg mooi waardoor de leesbaarheid slecht is. Hij bladert onbedoeld tussen pagina's als ik een pagina sterk heb ingezoomd en aan de rand van de pagina kom.
Popular Science+ is veel beter gedaan.
Ik vind de resolutie van de iPad overigens wel aan de krappe kant om 'm te gebruiken als boeken- en magazinelezer. Ik hoop dat Steve nu bij Samsung en LG om de tafel zit om voor de volgende iPad een 2048x1536 pixel display te regelen met een vier keer zo hoge dotpitch. Dat zou de rendering van lettertypes enorm verbeteren.
Nieuwe hype; de iPAD
-
Re: Nieuwe hype; de iPAD
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Leesbaarheid is dan nog slecht, vooral als je dit vergelijkt met magazines in de Zinio app.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Ik was gisteren met m'n broer even wezen kijken naar een Ipad......ding in m'n handen gehad en even lekker mee kunnen spelen....
Degene die we wilde was echter niet op voorraad ( en mijn geld was ook even niet op voorraad
) dus nog geen eentje gekocht
Maar na dit bezoek wel de beslissing genomen om volgende maand zo'n ding te gaan halen.....
M'n broer kon echter niet wachten en heeft hem gisteren wel al besteld en krijgt hem met een paar dagen binnen...
Donders, hij wel en ik nog niet...............ik jaloers.....ja toch wel een beetje !!
TOT.........ik gisteren bij een maatje was die me vertelde om nog even geduld te hebben...
In september schijnt er een nieuwe slate PC op de markt te komen, de exopc
Specs :
Operating System : Microsoft Windows 7Home Premium
UI Layer : ExoPC UI Layer
App Store : Yes
Multi-touch : Capacitive dual-touch, Pressure sensitive
Display : 11,6 inches 1366 x 768 (135 pixels per inch)
RAM (installed / max) : 2GB / 2GB DDR2
CPU : Intel Atom Pineview-M N450 1.66 GHz - 64 bit support
Graphics : Intel GMA 3150 BROADCOM Crystal HD 1080p
Storage SSD : 32GB or 64GB
Wireless : Wifi 802.11 b/g/n Bluetooth 2.1 + EDR
Ports : USB 2.0 x2, Audio jack, Mini-HDMI, Dock Card reader SD/SDHC 32GB Max
Accelerometer : Yes
Light sensor : Yes
Webcam : 1.3 MP
Microphone : Yes
Speaker : Built-in 2 x 1.5W
Battery : 5 hours
Dimensions 295 x 195 x 14.0 mm 950 g
Google maar eens op dit ding, en er staan een behoorlijk aantal filmpjes van het ding op youtube !!
Ik moet zeggen dat ik toch best wel impressed ben !!
Tuurlijk, het ding heeft ook wat nadelen ten opzichte van de iPad, maar ook behoorlijk wat voordelen ten opzichte van de iPad.
Wat mij over de streep trok was het feit dat ding op Windows draait, de aanwezigheid van usb poorten e.d., ( ook een HDMI out ) en.......met de exopc kun je WEL multitasken.....
Kijk ff naar dit filmpje op youtube....IMPRESSIVE....
Degene die we wilde was echter niet op voorraad ( en mijn geld was ook even niet op voorraad

Maar na dit bezoek wel de beslissing genomen om volgende maand zo'n ding te gaan halen.....
M'n broer kon echter niet wachten en heeft hem gisteren wel al besteld en krijgt hem met een paar dagen binnen...

Donders, hij wel en ik nog niet...............ik jaloers.....ja toch wel een beetje !!
TOT.........ik gisteren bij een maatje was die me vertelde om nog even geduld te hebben...
In september schijnt er een nieuwe slate PC op de markt te komen, de exopc
Specs :
Operating System : Microsoft Windows 7Home Premium
UI Layer : ExoPC UI Layer
App Store : Yes
Multi-touch : Capacitive dual-touch, Pressure sensitive
Display : 11,6 inches 1366 x 768 (135 pixels per inch)
RAM (installed / max) : 2GB / 2GB DDR2
CPU : Intel Atom Pineview-M N450 1.66 GHz - 64 bit support
Graphics : Intel GMA 3150 BROADCOM Crystal HD 1080p
Storage SSD : 32GB or 64GB
Wireless : Wifi 802.11 b/g/n Bluetooth 2.1 + EDR
Ports : USB 2.0 x2, Audio jack, Mini-HDMI, Dock Card reader SD/SDHC 32GB Max
Accelerometer : Yes
Light sensor : Yes
Webcam : 1.3 MP
Microphone : Yes
Speaker : Built-in 2 x 1.5W
Battery : 5 hours
Dimensions 295 x 195 x 14.0 mm 950 g
Google maar eens op dit ding, en er staan een behoorlijk aantal filmpjes van het ding op youtube !!
Ik moet zeggen dat ik toch best wel impressed ben !!
Tuurlijk, het ding heeft ook wat nadelen ten opzichte van de iPad, maar ook behoorlijk wat voordelen ten opzichte van de iPad.
Wat mij over de streep trok was het feit dat ding op Windows draait, de aanwezigheid van usb poorten e.d., ( ook een HDMI out ) en.......met de exopc kun je WEL multitasken.....
Kijk ff naar dit filmpje op youtube....IMPRESSIVE....
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Da's inderdaad een mooi ding, die exoPC. Trekt me ook meer dan een iPad denk ik, laatstgenoemde lijkt me toch wat te beperkt in bepaalde opzichten.
Nadeel van die exoPC kan weer zijn dat er amper goeie apps voor uitkomen lijkt me.
Nadeel van die exoPC kan weer zijn dat er amper goeie apps voor uitkomen lijkt me.
-
voordeel is weer dat je er op kan installeren wat je wilt. Er draait windows 7 opWouter81 schreef:Da's inderdaad een mooi ding, die exoPC. Trekt me ook meer dan een iPad denk ik, laatstgenoemde lijkt me toch wat te beperkt in bepaalde opzichten.

- Eric H
Er worden volop app's voor ontwikkeld ( zie ook het exo pc forum )Wouter81 schreef:Da's inderdaad een mooi ding, die exoPC. Trekt me ook meer dan een iPad denk ik, laatstgenoemde lijkt me toch wat te beperkt in bepaalde opzichten.
En inderdaad, het feit dat het ding op W7 draait maakt alles wel weer een stuk makkelijker, denk ik.....
Nog een leuk filmpje :
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
iPad kan over paar maanden ook multitasken met iOS 4.
En kom op. Windows 7 op een touchscreen device. Kansloos. Waar is het tablet van Microsoft en HP?
Afgeschreven voordat het op de markt is verschenen.
Gewoon geen combinatie..
Koop maar fijn de iPad..ik garandeer het je..
En kom op. Windows 7 op een touchscreen device. Kansloos. Waar is het tablet van Microsoft en HP?
Gewoon geen combinatie..
Koop maar fijn de iPad..ik garandeer het je..
-
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar Android tablets... lijkt me een ideaal OS voor een tablet.
- WJ
Die Exopc ziet er goed uit zeg.
- Eric H
Kun je deze stellingen misschien met iets meer argumenten onderbouwen dan alleen het bovenstaande.Rivanov schreef: En kom op. Windows 7 op een touchscreen device. Kansloos. Waar is het tablet van Microsoft en HP?
Gewoon geen combinatie..
Ben nooit te beroerd om te leren, maar dan wel graag met valide en steekhoudende argumenten.
( en eerlijk gezegd komt je post zo niet echt over

Daarbij, tablet PC's bestonden al lang voordat Apple met de iPad kwam, maar toch doet heel de wereld alsof dat nu opeens de benchmark is, en alles wordt vergeleken met de iPad. ( marketing, dat hebben ze wel onder de knie bij Apple, zeker een paar mensen van M Motorsport in dienst genomen

Asus komt overigens binnenkort ook met twee nieuwe tablet PC's.....
http://tweakers.net/nieuws/69126/asus-b ... tkomt.html
Oftewel, er is meer dan Apple alleen....
-
Zoals wat? Mijn wereld is nu sinds een jaartje Windows-vrij en dat bevalt me echt heeeeeel erg goed!Eric H schreef: Oftewel, er is meer dan Apple alleen....
-
Dan is er ook nog Android. 

- RutgerK
Kan je eigenlijk rechtstreeks foto's van je digitale camera op de iPad zetten?
Alternatieven komen er genoeg de komende maanden. Iedere PC producent probeert nog voor de kerstinkopen een alternatief op de markt te brengen.
Alternatieven komen er genoeg de komende maanden. Iedere PC producent probeert nog voor de kerstinkopen een alternatief op de markt te brengen.
-
Ja!RutgerK schreef:Kan je eigenlijk rechtstreeks foto's van je digitale camera op de iPad zetten?
http://www.maclife.com/article/feature/ ... ection_kit
-
Was te verwachten, er komen nu tig varianten die betere specs hebben tegen een lagere prijs en met meer mogelijkheden. Was bij de iPhone ook. Alle nerds kopen vervolgens na dagen vergelijken datgene met de beste specs.
Alleen draait het om de combinatie hardware-OS-appstore. Daar zijn ze erg sterk in. Wat het Apple spul wel kan is over het algemeen erg goed uitgewerkt en werkt perfect samen. En het grote voordeel is de appstore, al die uitgevers richten zich nu op de iPad (al staat het nog maar in de kinderschoenen). Bij elk ander device mag je maar hopen dat het populariteit gaat winnen en ze daar ook een versie voor uitbrengen. Magazines e.d. hoef je op Windows sowieso niet te verwachten. 't Is een desktop OS dat niet eens geschikt is voor touch. Dezelfde fout als jarenlang bij Windows Mobile, een soort desktop OS op een telefoon draaien. Maar idd, die telefoontjes hadden betere specs, je kon erop multitasken en ehh.. de rest was kut (al probeerde ze er nog iets van te maken met shells die eroverheen lagen)
Alleen draait het om de combinatie hardware-OS-appstore. Daar zijn ze erg sterk in. Wat het Apple spul wel kan is over het algemeen erg goed uitgewerkt en werkt perfect samen. En het grote voordeel is de appstore, al die uitgevers richten zich nu op de iPad (al staat het nog maar in de kinderschoenen). Bij elk ander device mag je maar hopen dat het populariteit gaat winnen en ze daar ook een versie voor uitbrengen. Magazines e.d. hoef je op Windows sowieso niet te verwachten. 't Is een desktop OS dat niet eens geschikt is voor touch. Dezelfde fout als jarenlang bij Windows Mobile, een soort desktop OS op een telefoon draaien. Maar idd, die telefoontjes hadden betere specs, je kon erop multitasken en ehh.. de rest was kut (al probeerde ze er nog iets van te maken met shells die eroverheen lagen)

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wouter81 schreef:Dan is er ook nog Android.
En das dus van Google..................................nou ja die hebben ook een beste vinger in de pap...............met alle (mogelijke) onoverzienbare gevolgen.............
- Downforce Hans
Als de foto`s waar jij op staat ook scherp blijven dan is die i-pad echt een goed dingsteve smith schreef:Ja!RutgerK schreef:Kan je eigenlijk rechtstreeks foto's van je digitale camera op de iPad zetten?
http://www.maclife.com/article/feature/ ... ection_kit

- RutgerK
Zal toch wel meevallen? Ik snap het oordeel niet voordat het geprobeerd is.Tom schreef:Was te verwachten, er komen nu tig varianten die betere specs hebben tegen een lagere prijs en met meer mogelijkheden. Was bij de iPhone ook. Alle nerds kopen vervolgens na dagen vergelijken datgene met de beste specs.
Bij Windows zal de gebruiker de omschakeling gemaakt moeten worden naar betalen voor apps. Ik denk dat de gemiddelde prijs van 3rd party apps op een iPhone hoger is dan op een Windows Mobile telefoon.
- Eric H
Begrijp me niet verkeerd, ik vind de iPad een grappig ding en er is ook best een grote kans dat ik zo'n ding volgende maand alsnog ga halen ( puur omdat ik geen zin heb om tot september te wachten
).
Maar voordat ik dat ga doen wil ik wel zeker weten dat ik geen spijt ga krijgen van mijn aanschaf.
Nou zal dat ook wel meevallen, maar ik houd wel graag alle opties open, in plaats van het meehobbelen met de hype en de ooohhhh's en aaaahhhh's....
@Tom : het klopt dat Windows geen echt geschikt OS is voor touch, maar dat is dan ook de reden de de ExoPc er een shell overheen heeft.
Met op de achtergrond een W7 systeem.
En dat zal veel mensen wel weer aanspreken, omdat ze dat wellicht ook kennen van hun desktop/laptop.
Dus ik zal mijn eerdere post wat nuanceren :
Ik ben van plan om een iPad te gaan kopen, maar houd andere opties open.
Dus als iemand mij duidelijk kan aangeven wanneer en waarom ik moet kiezen voor het een danwel het ander, please spit it out !!

Maar voordat ik dat ga doen wil ik wel zeker weten dat ik geen spijt ga krijgen van mijn aanschaf.
Nou zal dat ook wel meevallen, maar ik houd wel graag alle opties open, in plaats van het meehobbelen met de hype en de ooohhhh's en aaaahhhh's....
@Tom : het klopt dat Windows geen echt geschikt OS is voor touch, maar dat is dan ook de reden de de ExoPc er een shell overheen heeft.
Met op de achtergrond een W7 systeem.
En dat zal veel mensen wel weer aanspreken, omdat ze dat wellicht ook kennen van hun desktop/laptop.
Dus ik zal mijn eerdere post wat nuanceren :
Ik ben van plan om een iPad te gaan kopen, maar houd andere opties open.
Dus als iemand mij duidelijk kan aangeven wanneer en waarom ik moet kiezen voor het een danwel het ander, please spit it out !!
-
Zelf na lang wachten eindelijk een aantal dagen de ipad binnen. Bestellen was achteraf niet handig als je ongeduldig bent. Voor mijn doeleinden ideaal. Knal heerlijk snel m'n ding in elkaar met Numbers en Pages. Adresboek, agenda, mail, etc. Het werkt allemaal perfect samen met m'n laptop. Het touchscreen werkt heerlijk intuïtief. Wie geen Mac gebruikt als normale computer, zal misschien wat meer geneigd zijn om te kijken naar andere mogelijkheden.
Gezien ik geen Apple om religieuze redenen heb, kan ik ook wel wat nadelen opsommen:
- het laden van de accu gaat voor mijn gevoel niet snel genoeg (alhoewel dat ding wel heerlijk zuinig is).
- ik kan niet internetbankieren bij de ING.
- je moet geld uitgeven voor een printprogramma. Zoiets had gewoon standaard moeten zijn.
Gezien ik geen Apple om religieuze redenen heb, kan ik ook wel wat nadelen opsommen:
- het laden van de accu gaat voor mijn gevoel niet snel genoeg (alhoewel dat ding wel heerlijk zuinig is).
- ik kan niet internetbankieren bij de ING.
- je moet geld uitgeven voor een printprogramma. Zoiets had gewoon standaard moeten zijn.
- Eric H
Heuhh ???Hoezo niet...??allen schreef:- ik kan niet internetbankieren bij de ING.
-
Eric, ik heb meerdere ing rekeningen. Sommigen moet ik met een apart stukje software gebruiken. Dat is sowieso een no go. Dan een paar via een rekenmachine, waarbij ik dus m'n code niet op kan vragen. Voormalige Postbank nummers kan ik waarschijnlijk wel doen, omdat daar een tan code voor verschijnt op m'n mobiel. Echter heb ik die rekening het minste nodig. Morgen Fortis eens uittesten. Gaat ook weer via zo'n domme calculator.
- Oof
- Auto: M2 Competition H6
Denk omdat de ING site op flash werkt wat de Ipad niet ondersteunt.
- dvh
Wat waardeloos is aan de iPhone en ipad is dat er geen flash op werkt
- Eric H
Kijk en dan ga ik weer twijfelen, want ik gebruik internetbankieren ( van ING ) dus best vaak.dvh schreef:Wat waardeloos is aan de iPhone en ipad is dat er geen flash op werkt
En ik heb geen zin om daarvoor dan weer de laptop of desktop op te starten......
Is daar geen workaround voor.....