E 92 M3 voor circuit
- David R.
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Ik hoop er de 29e wel bij te zijn. Volgende week eerst Spa. Dan een keer CPZ waar men de puntjes op de i wil zetten m.b.t. het onderstel en dan hoop ik dat de 29e april alles klaar is.
- RVV
David, schitterend resultaat zeg . 

- Michel P
Is wel RWD LucoLuco schreef:Mooie auto om te testen voor de DF nieuwssite![]()
![]()
![]()

- Mathieu
Ik denk dat Luco, na een aantal maanden in het bezit te zijn van een M5 en de nodige instructie mijnerzijds, redelijk in staat moet zijn om dit RWD monster op wielen te temmen 

- Downforce Hans
Mathieu schreef:Ik denk dat Luco, na een aantal maanden in het bezit te zijn van een M5 en de nodige instructie mijnerzijds, redelijk in staat moet zijn om dit RWD monster op wielen te temmen

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Ik heb van 't weekend een klein stukje gemanouvreerd in een fabrieks M3 GT4. Leuk ding, leuke techniek. Daar zit overigens een oliepomp en oliekoelertje met temperatuursensor op het diff, ga jij ook nog iets doen met "actieve" koeling van het diff? Ik lees dat je er wel graag een temperatuursensor in hebt.
Wat ik me ook afvraag... Was een M3 GT4 nieuw bij de fabriek kopen niet gewoon goedkoper dan wat je nu gedaan hebt....?
Wat ik me ook afvraag... Was een M3 GT4 nieuw bij de fabriek kopen niet gewoon goedkoper dan wat je nu gedaan hebt....?
- David R.
Bleekemolen vroeg toen 95 ex voor een auto die al een seizoen had meegedraaid dus een nieuwe was absoluut niet goedkoper geweest
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Een nieuwe zit als ik me niet vergis rond de 120k. Ik weet natuurlijk niet wat je nu kwijt bent, maar vast genoeg.
Overigens had die waar ik in "gereden" heb 2,5 wedstrijd meegedraaid en was hij goedkoper dan die van Bleekemolen die je net noemt.

Overigens had die waar ik in "gereden" heb 2,5 wedstrijd meegedraaid en was hij goedkoper dan die van Bleekemolen die je net noemt.

- Bert ///M3
Die van 95K heb ik toen ook gezien, zullen er wel meer zijn.
1 seizoen draaien moet op zich wel kunnen net zoals bijvoorbeeld 130i cup auto's.
Dan zijn wel alle kinks er uit gewerkt waarschijnlijk, dat moet je nu dus nog zelf doen. Kost ook veel tijd en ergernis.
1 seizoen draaien moet op zich wel kunnen net zoals bijvoorbeeld 130i cup auto's.
Dan zijn wel alle kinks er uit gewerkt waarschijnlijk, dat moet je nu dus nog zelf doen. Kost ook veel tijd en ergernis.
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Ziet er waanzinnig uit! Straks een mooie Voor/Na foto! 

-
Downforce Hans schreef:Mathieu schreef:Ik denk dat Luco, na een aantal maanden in het bezit te zijn van een M5 en de nodige instructie mijnerzijds, redelijk in staat moet zijn om dit RWD monster op wielen te temmen

youre ego is writing checks youre body can t cash.

-
- Auto: Fun Damn Mentally

Misschien wel de mooiste en stoerste trackdayauto.Hulde.
Maar als je dit dan ziet en de prijs(Andre liet 'm al zien in 't 130i draadje)
http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... olgnr=2976
Nou dan wist ik 't wel.1230kg. En voor 'n 'normaal'bedrag.
- David R.
Auto opgehaald en is bijna klaar. Nog wat kleine prutsdingen doen en wachten op de uitlaat. Hier vast wat telefoon foto's. Hij ging gelukkig vrij makkelijk op de aanhanger met de bumper erop dus dat hoeft niet aangepast te worden.

- Tristan
Hij is erg gaaf geworden. Nu hopen dat je niet teveel kinderziektes hebt. Het leuke van een nieuwbouw project is het testen en afstellen. Je voelt namelijk de auto beetje bij beetje beter worden na iedere afstelling.
- Niels
- Auto: Prius+
Dat hoop je dat ie beter wordt na elke afstel verandering
Wel een erg gaaf resultaat
Ik hoop zeker dat je nu zorgeloze circuit kilometers kunt maken!

Wel een erg gaaf resultaat

- David R.
Mijnheer Schaap neemt het afstelwerk voor zijn rekenining. Dat kan ik niet.
Mathieu schreef:Ik denk dat Luco, na een aantal maanden in het bezit te zijn van een M5 en de nodige instructie mijnerzijds, redelijk in staat moet zijn om dit RWD monster op wielen te temmen
De eerste lessen in een M5 had ik toch al gehad van je :banaan:
- Tristan
Begrijp ik niet helemaal. Het is jouw auto en jij gaat ermee rijden dus jij moet je lekker voelen in de auto. Misschien stelt meneer Schaap hem naar zijn smaak af maar vind jij het helemaal niks. Hij kan je er wel mee helpen, advies geven e.d. maar zou zeker zelf gaan rijden.David R. schreef:Mijnheer Schaap neemt het afstelwerk voor zijn rekenining. Dat kan ik niet.
- Mathieu
Precies, dat bedoel ik ook.Luco schreef:Mathieu schreef:Ik denk dat Luco, na een aantal maanden in het bezit te zijn van een M5 en de nodige instructie mijnerzijds, redelijk in staat moet zijn om dit RWD monster op wielen te temmen
De eerste lessen in een M5 had ik toch al gehad van je :banaan:
Je bent er wat mij betreft klaar voor

- David R.
Ik ben er zelf ook wel bij en rij ook wel zelf maar weet echt niet hoe je dat moet afstellen. Wil ook niet voor elk circuit een andere afstelling. Als het regent dan gooi ik de stabi's los en dat is het.
- Tristan
Als je het nooit probeert, leer je het nooit. Ik vind het persoonlijk erg leuk om te doen, blijft leerzaam. Je geeft aan of je onderstuur of overstuur hebt in welke bocht e.d. Dan kunnen de monteurs en Schaap aangeven wat je dan moet veranderen. Schrijf de veranderingen op voor de volgende keer. Zodoende weet je wat je moet aanpassen in de toekomst.David R. schreef:Ik ben er zelf ook wel bij en rij ook wel zelf maar weet echt niet hoe je dat moet afstellen. Wil ook niet voor elk circuit een andere afstelling. Als het regent dan gooi ik de stabi's los en dat is het.
Juist zelf weten wat je doet is het belangrijkste, ik heb er ook niet echt veel kaas van gegeten maar ga het steeds meer begrijpen en voelen.Tristan schreef:Als je het nooit probeert, leer je het nooit. Ik vind het persoonlijk erg leuk om te doen, blijft leerzaam. Je geeft aan of je onderstuur of overstuur hebt in welke bocht e.d. Dan kunnen de monteurs en Schaap aangeven wat je dan moet veranderen. Schrijf de veranderingen op voor de volgende keer. Zodoende weet je wat je moet aanpassen in de toekomst.David R. schreef:Ik ben er zelf ook wel bij en rij ook wel zelf maar weet echt niet hoe je dat moet afstellen. Wil ook niet voor elk circuit een andere afstelling. Als het regent dan gooi ik de stabi's los en dat is het.
- Youp
Spelen met afstellingen is het mooiste wat er is!
Ik kan natuurlijk amper meepraten, maar de kleine veranderingen die ik ten behoeve van balans aan m'n Saxo doe als bijvoorbeeld bandenspanning, wagenhoogte, dempers, (zeer beperkte) uitlijning, etc. zijn zeker voelbaar en dat vind ik nou juist mooi.
Beetje van m'n autotechniek theorie in de praktijk brengen op mickey mouse niveau. Het komende TDC / GT4 seizoen ga ik maar eens goed opletten in de pitbox.
Ik kan natuurlijk amper meepraten, maar de kleine veranderingen die ik ten behoeve van balans aan m'n Saxo doe als bijvoorbeeld bandenspanning, wagenhoogte, dempers, (zeer beperkte) uitlijning, etc. zijn zeker voelbaar en dat vind ik nou juist mooi.
Beetje van m'n autotechniek theorie in de praktijk brengen op mickey mouse niveau. Het komende TDC / GT4 seizoen ga ik maar eens goed opletten in de pitbox.

- Joost
Hele mooie auto.
Geniet ervan.
Geniet ervan.
- GTRene

gewoon lekker genieten straks, das het belangrijkste, de finetuning komt vanzelf wel als je maar eerst een leuke basis afstelling hebt.