Toyo Tires Time Attack 2010
-
Re: Toyo Tires Time Attack 2010
Vandaag ook even wezen kijken.
Wel alle autos zien staan van de Dfers alleen helaas geen personen in de buurt.
Had graag eens met wat mensen gesproken.
Voor de rest snel over het terrein gelopen stonden wel een paar erg mooi autos bij (supra en skylines)
De meeste andere autos stonden strak van het polyester.
De time attack van af de hoofdtribune gezien. En heb me echt een paar keer verbaasd dat er autos van de baan af gepikt werden. Terwijl er een paar verschikkelijke herrie bakken in de laaste ronden pas de zwarte vlag kregen ( de ergste was wel de zwart met gele CRX)
Goed om te horen dat de meeste DFers lekker hebben kunnen rijden.
Jammer van Luco zag de auto nog staan in de tent.
Wel alle autos zien staan van de Dfers alleen helaas geen personen in de buurt.
Had graag eens met wat mensen gesproken.
Voor de rest snel over het terrein gelopen stonden wel een paar erg mooi autos bij (supra en skylines)
De meeste andere autos stonden strak van het polyester.
De time attack van af de hoofdtribune gezien. En heb me echt een paar keer verbaasd dat er autos van de baan af gepikt werden. Terwijl er een paar verschikkelijke herrie bakken in de laaste ronden pas de zwarte vlag kregen ( de ergste was wel de zwart met gele CRX)
Goed om te horen dat de meeste DFers lekker hebben kunnen rijden.
Jammer van Luco zag de auto nog staan in de tent.
- Bert ///M3
Ik vind dat overigens wel redelijk kansloos, je auto inschrijven in een straatklasse en dan een GT4 coureur achter het stuur zetten. Het gaat toch om de tijden die je zelf met je auto kan rijden. Wat heb je er dan aan om er een GT4 coureur in te zetten, behalve dat je zeggen kan dat je auto een 1,59 kan rijden 

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Bert ///M3 schreef:Ik vind dat overigens wel redelijk kansloos, je auto inschrijven in een straatklasse en dan een GT4 coureur achter het stuur zetten. Het gaat toch om de tijden die je zelf met je auto kan rijden. Wat heb je er dan aan om er een GT4 coureur in te zetten, behalve dat je zeggen kan dat je auto een 1,59 kan rijden
Uitdraai meenemen en in het cafe roepen dat je zelf hebt gereden

- PD power
Bert ///M3 schreef:Ik vind dat overigens wel redelijk kansloos, je auto inschrijven in een straatklasse en dan een GT4 coureur achter het stuur zetten. Het gaat toch om de tijden die je zelf met je auto kan rijden. Wat heb je er dan aan om er een GT4 coureur in te zetten, behalve dat je zeggen kan dat je auto een 1,59 kan rijden
het verhaal heeft idd 2 kanten.
De deelnemers worden steeds sneller, doordat het toch profesioneler wordt, ondanks dat het "sjomnie en anita" gehalte heel hoog is.
Daardoor spelen er ook steeds meer commerciéle belangen, dus niet alleen voor de lol meedoen, maar je proberen te profileren op dit platform, dat heeft naast een aantal voordelen, ook dit soort nadelen, particulieren zullen hierdoor ondersneeuwen in dit evenement, zoals gezegt heeft dit 2 kanten.
- Stéphane
Boeit mij niet dat iemand in die auto rijdt, is gewoon een commerciële stunt en verder geen punt. Gewoon goed gedaan en daarmee basta.
Volgend jaar regel ik wel een 2-11 en rijd ik een 1:55 of zoiets. Zijn we daar ook weer mee klaar
Volgend jaar regel ik wel een 2-11 en rijd ik een 1:55 of zoiets. Zijn we daar ook weer mee klaar

- Hans R
Dan huren we er 2! 8) Dat ding gaat nog even een poepie harder..
http://www.evo.co.uk/videos/trackdayvid ... n_gt4.html
- Tom V
Denk dat het belang voor een tuner nog belangrijker is. Als Pietje Autotjoener kan zeggen dat de door hem getunede auto Time Attack gewonnen heeft met een tijd van 1.48 (bijvoorbeeld) kan hij dat goed gebruiken in promotie. Ze kunnen zo wel een naam opbouwen.
- Stéphane
DealHans R schreef:Dan huren we er 2! 8) Dat ding gaat nog even een poepie harder..

- Hans R
En we schrijven ons in voor de semi pro street 

- Downforce Hans
Optimist.............Stéphane schreef:Boeit mij niet dat iemand in die auto rijdt, is gewoon een commerciële stunt en verder geen punt. Gewoon goed gedaan en daarmee basta.

Ik begreep dat de sub waar Andre mee reed vloeistoffen er uit gooide en bij het remmen bijna uit elkaar trilde.......
Toch na een paar rondjes al net boven de 2 min...

Grtz,Hanz06

-
En ik heb mezelf ook wel erg vermaakt
Nog een paar wagens van hier gespot maar niet echt iemand gesproken.
Wel een goede setting gevonden met de veren/dempers waar ik veel vertrouwen in de auto mee kreeg en het heel controleerbaar bleef, ook bij remmend insturen dat de kont wat weggleed. Remmen moet ik nog wel iets afstellen achter want nu reed ik met de handrem op het eerste klikje
ging veel beter dan zonder dat.
Toch een 2:17.5 gepakt
tov de 2:25 van eerder op zandvoort
wel een hoop gedoe met heen/weer rijden, iedereen in de weg staan of idd zoals hier al opgemerkt verkeerde kant op gestuurd voor de TC... zucht!
die zwart/gele civc was ook gedisk. vanwege de herrie maar een coronel had net zo'n puist herrie

Wel een goede setting gevonden met de veren/dempers waar ik veel vertrouwen in de auto mee kreeg en het heel controleerbaar bleef, ook bij remmend insturen dat de kont wat weggleed. Remmen moet ik nog wel iets afstellen achter want nu reed ik met de handrem op het eerste klikje

Toch een 2:17.5 gepakt

wel een hoop gedoe met heen/weer rijden, iedereen in de weg staan of idd zoals hier al opgemerkt verkeerde kant op gestuurd voor de TC... zucht!
die zwart/gele civc was ook gedisk. vanwege de herrie maar een coronel had net zo'n puist herrie
- Stéphane
-dubbel-
Laatst gewijzigd door Stéphane op 14 mar 2010, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Kasteel
Sub heb ik niet gezien, maar toch wel enkele auto's gezien die er vloeistoffen uitgooide, een van de zilveren Evo's heeft volgens mi alles wel 10 keer bij kunnen vullen zovaak als ding vloeistoffen dropte.Downforce Hans schreef:Optimist.............Stéphane schreef:Boeit mij niet dat iemand in die auto rijdt, is gewoon een commerciële stunt en verder geen punt. Gewoon goed gedaan en daarmee basta.
Volgend jaar regel ik wel een 2-11 en rijd ik een 1:55 of zoiets. Zijn we daar ook weer mee klaar![]()
Ik begreep dat de sub waar Andre mee reed vloeistoffen er uit gooide en bij het remmen bijna uit elkaar trilde.......
Toch na een paar rondjes al net boven de 2 min...![]()
Grtz,Hanz06
- Stéphane
Die had jij met die tijd nu al gewonnen. Dan stond je zelf niet als laatste in de Extreme ermee.Hans R schreef:En we schrijven ons in voor de semi pro street
Ik ben wel een optimist inderdaadStéphane schreef:Downforce Hans schreef:Optimist.............Stéphane schreef:Boeit mij niet dat iemand in die auto rijdt, is gewoon een commerciële stunt en verder geen punt. Gewoon goed gedaan en daarmee basta.
Volgend jaar regel ik wel een 2-11 en rijd ik een 1:55 of zoiets. Zijn we daar ook weer mee klaar![]()
Toch na een paar rondjes al net boven de 2 min...![]()
Grtz,Hanz06

Als de auto vloeistoffen er uit gooit is het een ander verhaal. Dat zal Jamie wel kunnen vertellen, denk ik?
- Hielke
1.59 in een licht getunede Focus RS is wel schofterig snel.
Ook als Danny van Dongen de bestuurder is geweest.
- Naughty
De auto heeft een carterdump gehad en daardoor een liter olie in een vaatje geperst van 0.8 liter
Ik heb ditzelf nog nooit gehad, ook al is het een bekend probleem bij subaru, zodoende dat dit een leer momentje was voor ons. Dit is echter simpel op te lossen.
Remmen waren ook Vrijdag pas nieuw gemonteerd en daardoor dus niet goed ingeremd door ons.
En zo zijn er nog wel meer puntjes voor verbetering waarvan wij wel dachten dat het wel goed zou komen.
Nogmaals, hulde voor Andre dat die in 3 rondjes 2:02 neerzet in een straatauto op slicks

Ik heb ditzelf nog nooit gehad, ook al is het een bekend probleem bij subaru, zodoende dat dit een leer momentje was voor ons. Dit is echter simpel op te lossen.
Remmen waren ook Vrijdag pas nieuw gemonteerd en daardoor dus niet goed ingeremd door ons.
En zo zijn er nog wel meer puntjes voor verbetering waarvan wij wel dachten dat het wel goed zou komen.
Nogmaals, hulde voor Andre dat die in 3 rondjes 2:02 neerzet in een straatauto op slicks

- Kasteel
+1Hielke schreef:1.59 in een licht getunede Focus RS is wel schofterig snel.
Had ding niet eerder gezien, ging er vanuit dat ding op full slicks zou staan en redelijk leeg zou zijn, maar dat was niet eens zo....
- Stéphane
+1Kasteel schreef:+1Hielke schreef:1.59 in een licht getunede Focus RS is wel schofterig snel.
Had ding niet eerder gezien, ging er vanuit dat ding op full slicks zou staan en redelijk leeg zou zijn, maar dat was niet eens zo....
Auto reed vorig jaar ook mee. 2:07.1xx in Semi Pro Street. Eigenaar zelf toen in de grindbak op Scheivlak, maar daar kon hij niets aan doen. Hij moest toen uitwijken voor laagzaamvliegend Japans wild op de baan

- Corvette
Stéphane schreef:+1Kasteel schreef:+1Hielke schreef:1.59 in een licht getunede Focus RS is wel schofterig snel.
Auto reed vorig jaar ook mee. 2:07.1xx in Semi Pro Street. Eigenaar zelf toen in de grindbak op Scheivlak, maar daar kon hij niets aan doen. Hij moest toen uitwijken voor laagzaamvliegend Japans wild op de baan
Je moet er niet aan denken als Danny met mijn auto rond gaat

Dat weet ik n.l. maar al te goed. We rijden wel eens samen en Danny is heeeeeeeeeeel bekent met Corvettes en met dat hok van mij zit tie dik onder de 1.50. Zelf red ik dat helaas niet.
Gr.
Cor
- Stéphane
@Cor: Danny rijdt dagelijks in een Corvette. Hij heeft een gele zelf voor dagelijks verkeer en nog een GT4 erbij. Dus hij zal wel weten hoe die rijdt. Volgende keer dan maar in jouw auto laten rijden 
Regel ik Michael Schumacher met een F1 auto

Regel ik Michael Schumacher met een F1 auto

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
-
2.02 was een baggertijd nog. Er zat zeker wel een tijd onder de 2 min in. Maar eigenlijk horen we qua auto meer in de pro street thuis. Extreme klasse is eigenlijk voor volbloed race auto s.
De subaru van david en jamie is een getunede straat auto. En op slicks gaat het gewoon niet met een schokdemper set met 60kg veren. Voor de straat is dat ultra sportief voor circuit is dat gewoon te slap en zeker op slicks. De krachten die slicks genegeren zijn extreem daar moet het onderstel tegen bestand zijn.
Als je op slicks wil rijden praat je over veersterktes dik boven de 100kg maar dan kan je rijden op straat wel vergeten. Dus een compromis is daar niet.
Door de full slicks trok de auto om waardoor er geen druk op de binnenste wielen zat en door het missen van een sper werden de vele pk s weggepoetst door wielspin. In combinatie met het turbogat was het erg moeilijk om de sweetspot midcorner te vinden met het gaspedaal.
Deze auto heeft zoveel pk dat is niet normaal meer als je eenmaal het turbo gat voorbij bent dan zitten je ballen in je kontzakken. Dat was wel ongelooflijk om mee te maken.
Door de extreme rem trilling kon ik niet mooi moduleren voor het aanremmen. En door het ontbreken van ABS is dat dan bijna niet te doen. Ik had ook giga lockup voor de tarzan bocht.
En dus olie overboord.
Ik zag dat al in rechter bochten dat er walmen kwamen achter de auto wat later bleek dat catch tankje met olie vol zat.
Het was allemaal op het laatste moment geregeld dus veel voorbereiding is er niet geweest. Wie weet ooit nog eens voor herhaling vatbaar met de nodige aanpassingen.
Als sprinter zal dit wel extreem zijn, want de de power van dat ding is out of this world.
De subaru van david en jamie is een getunede straat auto. En op slicks gaat het gewoon niet met een schokdemper set met 60kg veren. Voor de straat is dat ultra sportief voor circuit is dat gewoon te slap en zeker op slicks. De krachten die slicks genegeren zijn extreem daar moet het onderstel tegen bestand zijn.
Als je op slicks wil rijden praat je over veersterktes dik boven de 100kg maar dan kan je rijden op straat wel vergeten. Dus een compromis is daar niet.
Door de full slicks trok de auto om waardoor er geen druk op de binnenste wielen zat en door het missen van een sper werden de vele pk s weggepoetst door wielspin. In combinatie met het turbogat was het erg moeilijk om de sweetspot midcorner te vinden met het gaspedaal.
Deze auto heeft zoveel pk dat is niet normaal meer als je eenmaal het turbo gat voorbij bent dan zitten je ballen in je kontzakken. Dat was wel ongelooflijk om mee te maken.
Door de extreme rem trilling kon ik niet mooi moduleren voor het aanremmen. En door het ontbreken van ABS is dat dan bijna niet te doen. Ik had ook giga lockup voor de tarzan bocht.
En dus olie overboord.
Ik zag dat al in rechter bochten dat er walmen kwamen achter de auto wat later bleek dat catch tankje met olie vol zat.
Het was allemaal op het laatste moment geregeld dus veel voorbereiding is er niet geweest. Wie weet ooit nog eens voor herhaling vatbaar met de nodige aanpassingen.
Als sprinter zal dit wel extreem zijn, want de de power van dat ding is out of this world.
Laatst gewijzigd door Andre op 14 mar 2010, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stéphane
Dan moet je deze even zien:partyondude schreef:
Hier nog even een uitleg over de Time Attack

-
LOL@fimpie.
hahahah brillant.
Ik had nog even broodje bij de pomp voor afslag almere gehaald. Paar civics met giga burnouts de snelweg weer op. Dus ik ook met de vito een vette one wheel burnout langs de camera s.
nee geintje hahaha.
hahahah brillant.
Ik had nog even broodje bij de pomp voor afslag almere gehaald. Paar civics met giga burnouts de snelweg weer op. Dus ik ook met de vito een vette one wheel burnout langs de camera s.