Nope. Gewoon in 12 uurtjes gedaan. We hadden wel afgesproken dat als ie lastig zou worden dat we zouden stoppen. Hotels genoeg onderweg.HJ2 schreef: Ik neem aan dat je in 2 dagen bent gereden?
Roadtrips / Op vakantie met de auto
- Martin van der Zwaard
Re: Op vakantie met de auto
- tomgtr
///Joost schreef:Jij praat er maar makkelijk over. We hebben niet allemaal jouw portemonnee.tomgtr schreef:, maar voor 3500 euro kan ik gewoon vliegen en auto huren. No brainer.
Ik heb geen kennis of oordeel over jouw portomonee en denk dat je weinig kennis over mijn portomonee hebt. Ik had alleen een ordeel over de prijs van de autotrein wat ik te duur vindt en helaas daardoor geen fatsoenlijk alternatief. Ik ga overmorgen een week naar Lanzarotte met Transavia. Verder nog wat?
- ///Joost
tomgtr schreef: Ik heb geen kennis of oordeel over jouw portomonee en denk dat je weinig kennis over mijn portomonee hebt. Ik had alleen een ordeel over de prijs van de autotrein wat ik te duur vindt en helaas daardoor geen fatsoenlijk alternatief. Ik ga overmorgen een week naar Lanzarotte met Transavia. Verder nog wat?

Ik reageerde alleen op het feit dat jij geen 'roteind' wil rijden met kinderen en dat je daar 3500 euro voor over hebt aan vervoerskosten. Ik denk dat er weinig zijn die dat kunnen, dan wel willen opbrengen. Vandaar mijn reactie. Het kwam een beetje arrogant over, that's all. Als dat niet zo bedoeld was, sorry dan. Ik rijd ook echt niet voor de lol dat hele pokke-eind.
- tomgtr
///Joost schreef:tomgtr schreef: Ik heb geen kennis of oordeel over jouw portomonee en denk dat je weinig kennis over mijn portomonee hebt. Ik had alleen een ordeel over de prijs van de autotrein wat ik te duur vindt en helaas daardoor geen fatsoenlijk alternatief. Ik ga overmorgen een week naar Lanzarotte met Transavia. Verder nog wat?Take a chill pill...
Ik reageerde alleen op het feit dat jij geen 'roteind' wil rijden met kinderen en dat je daar 3500 euro voor over hebt aan vervoerskosten. Ik denk dat er weinig zijn die dat kunnen, dan wel willen opbrengen. Vandaar mijn reactie. Het kwam een beetje arrogant over, that's all. Als dat niet zo bedoeld was, sorry dan. Ik rijd ook echt niet voor de lol dat hele pokke-eind.
Ik zei niet dat ik het ervoor over had. Ik zei dat als ik de keuze had voor autotrein of vliegen met auto huur het laatste m'n keuze zou zijn. Trouwens, nou je nog een baby hebt is het de tijd om te vliegen, nu zijn ze nog gratis. Overigens, als ik arrogant overkom omdat ik het over 3500 voor een vakantie heb, wat is dan de max value van auto in voorstel topic zonder arrogant over te komen???? Ik heb 3 auto's, echter maar 1 in voorsteltopic, dus zover mijn arrogantie....
- ///Joost
Laten we de discussie maar begraven. 

- tomgtr
-
- Auto: M3P, 130i
September vorig jaar met de auto naar La Spezia gereden. Tussenstop om te overnachten in Freiburg. Terugreis in 1 keer doorgereden. Kleine meid was toen 1,5jaar. Was een nacht rit en Ging probleemloos. Af en toen even samen dansen op een parkeerplaats en dan weer door. 
Binnenkort met het vliegtuig naar Mallorca. Kost inmiddels een extra ticket...

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik verheug me om op vakantie te gaan met een auto met:
- Airco
- Cruise control
- Navigatie en top stereo
- Het vermogen om weer eens 200+ te rijden
- Ruim zat voor kampeeruitrusting en racefiets
Dat dit alles verpakt zit in een Skoda Octavia neem ik op de koop toe, 400x beter dan met die oude Polo SDi op pad te gaan, al had dat ook wel wat
Al vraag ik me wel af of de racefiets op de drager blijft bij 200+, iemand ervaring mee? Hehehe
Ik ga dit jaar denk ik gewoon weer voor Italië, de Dolomieten. Afgelopen twee jaar super bevallen, prima camping, prachtige omgeving, wat wil een mens nog meer
Daarnaast heb ik nu geen tijd om uitgebreid te gaan plannen ivm afstuderen. Volgend jaar wel weer ergens anders heen.
- Airco
- Cruise control
- Navigatie en top stereo
- Het vermogen om weer eens 200+ te rijden
- Ruim zat voor kampeeruitrusting en racefiets
Dat dit alles verpakt zit in een Skoda Octavia neem ik op de koop toe, 400x beter dan met die oude Polo SDi op pad te gaan, al had dat ook wel wat

Ik ga dit jaar denk ik gewoon weer voor Italië, de Dolomieten. Afgelopen twee jaar super bevallen, prima camping, prachtige omgeving, wat wil een mens nog meer

- tomgtr
Geloof me, is ook heerlijk om kind niet meer op schoot te hebben. Onze kleinste is 15 maanden nu en die krijgt nu al eigen stoel.indobesar schreef:September vorig jaar met de auto naar La Spezia gereden. Tussenstop om te overnachten in Freiburg. Terugreis in 1 keer doorgereden. Kleine meid was toen 1,5jaar. Was een nacht rit en Ging probleemloos. Af en toen even samen dansen op een parkeerplaats en dan weer door.
-
- Auto: M3P, 130i
Dat is wellicht waar. Vlieg met Ryanair en heb een rij gereserveerd. Ben benieuwd hoe ze het ervaart. 

- tomgtr
Komt goed. Veel boekjes, filmpjes knutsel rommel meenemen om bezig te houden. Drink flesje en speentje paraaat voor als oren niet open gaan vanzelf. We hebben met beide kleintjes vanaf 3 maanden gevlogen, ze wennen er zo snel aan en vinden het meestal leuk. Oudste viel in slaap als de motoren vol gas aangingen om op te stijgen. Voordat wielen los waren sliep ze 

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Zo'n hoofdsteun dvd speler is ook een briljante uitvinding met kinderen. Beste gadget ooit bij lange autoreizen. 
Wij gaan naar Oostenrijk dit jaar. 1030 KM heenreis, wil grotendeels 's nachts rijden. 2 Kinderen achterin, 2 en 6 jaar oud. Terugreis in kleinere etappes van rond de 400 km dus dat is geen probleem.

Wij gaan naar Oostenrijk dit jaar. 1030 KM heenreis, wil grotendeels 's nachts rijden. 2 Kinderen achterin, 2 en 6 jaar oud. Terugreis in kleinere etappes van rond de 400 km dus dat is geen probleem.
- Sjoerd MP BMW
Wij gaan greenlanen; eenmaal over de Franse grens een driedaagse roadbook rijden die voor slechts 30% uit geasfalteerde wegen bestaat. De rest is offroad in de vrije natuur.
- ///Joost
Dat klinkt ook gaaf! Met welk vehikel gaat dit gebeuren?Sjoerd MP BMW schreef:Wij gaan greenlanen; eenmaal over de Franse grens een driedaagse roadbook rijden die voor slechts 30% uit geasfalteerde wegen bestaat. De rest is offroad in de vrije natuur.
- Sjoerd MP BMW
LaRo Freelander 2, enige aanpassing zijn All Terrainbanden en heb ik altijd een schep, harpsluitingen en een kinetisch lint in de auto liggen.///Joost schreef:Dat klinkt ook gaaf! Met welk vehikel gaat dit gebeuren?Sjoerd MP BMW schreef:Wij gaan greenlanen; eenmaal over de Franse grens een driedaagse roadbook rijden die voor slechts 30% uit geasfalteerde wegen bestaat. De rest is offroad in de vrije natuur.
M'n smit maakt nu drie dakdragers waarbij de achterste twee bij elkaar staan om bijvoorbeeld een kleine koffer, jerrycan of band erop te leggen. Voor dagelijks gebruik was ik het zat om iedere keer een aanhangwagen erachter te knopen om een ladder mee te nemen. Ik heb hier een led werklamp liggen dat ik eerdaags achterop schroef. Bedoelt om de aanhangwagen bij te lichten tijdens donkere momenten, maar dat komt tijdens een vakantie ook altijd wel van pas.
Voor de vakantie alleen een handlier en een boomlint aanschaffen, mocht ik toch nog vast komen te staan. Leuk zo'n lier voorop, maar als de neus in klei zit of er enkel aan de achterkant bomen staan? Bovendien is een lier niet te monteren op een Freelander 2.
Ik denk dat we in de omgeving Lotharingen, N-Frankrijk gaan rondbollen. Overnachten in gites of hotels en in de zomer durf ik wel met één auto te gaan.
-
Ik kom net terug van vakantie Nordschleife/Toscane met de Volvo 940.
Zelfs zonder airco en CC een heerlijke reisauto.
We gaan voor de kleine man altijd even langs de action om een reis-pakket te maken.. en dat houdt hij best aardig uit als we de heenweg in 2 delen doen en de terugweg vooral 's nachts rijden.
Zelfs zonder airco en CC een heerlijke reisauto.
We gaan voor de kleine man altijd even langs de action om een reis-pakket te maken.. en dat houdt hij best aardig uit als we de heenweg in 2 delen doen en de terugweg vooral 's nachts rijden.
- Joy
Sjoerd, waar kan ik die routes vinden die jij gaat rijden? Zijn die wegen vrij toegankelijk of altijd dmv een reisgezelschap?
- Sjoerd MP BMW
Joy, je hebt pm.
Er zijn organisatries waar je met een reisgezelschap kunt reizen, maar ook waar je routes kunt kopen. Greenlane Adventures is zo'n organisatie met leuke dag of meerdaagse tochten. Zo zijn er wel meerdere...
Laatste keer in Italië op vakantie, iedere (on)verhard weggetje waar geen verbodsbord staat, mag je in principe inrijden. Vervolgens reden we door de wijn en olijfgaarden en op sommige stukken zou een normale personenauto niet kunnen rijden. Wanneer we mensen tegenkwamen vriendelijk groeten.
Met welk voertuig zou jij dan gaan? Een verlaagde BMW wordt namelijk wat moeilijk...
Zoals altijd solo of in kleine bescheiden groepjes rijden met respect voor de natuur, andermans eigendommen (terreinen) en andere gebruikers/recreanten van onverharde wegen. Te vaak worden onverharde wegen afgesloten.
Er zijn organisatries waar je met een reisgezelschap kunt reizen, maar ook waar je routes kunt kopen. Greenlane Adventures is zo'n organisatie met leuke dag of meerdaagse tochten. Zo zijn er wel meerdere...
Laatste keer in Italië op vakantie, iedere (on)verhard weggetje waar geen verbodsbord staat, mag je in principe inrijden. Vervolgens reden we door de wijn en olijfgaarden en op sommige stukken zou een normale personenauto niet kunnen rijden. Wanneer we mensen tegenkwamen vriendelijk groeten.
Met welk voertuig zou jij dan gaan? Een verlaagde BMW wordt namelijk wat moeilijk...

Zoals altijd solo of in kleine bescheiden groepjes rijden met respect voor de natuur, andermans eigendommen (terreinen) en andere gebruikers/recreanten van onverharde wegen. Te vaak worden onverharde wegen afgesloten.
- Joy
Bedankt Sjoerd, ik zal thuis je PB even lezen. Volgende maand komt er versterking van het wagenpark in de vorm van een Amarok. Dan zijn dit soort tripjes een leuk tijdverdrijf.
- Sjoerd MP BMW
Ja, laat er dan wel AT's onder leggen. Leuk die wegbanden, maar presenteren niks in modder en nat gras. Sowieso is nat gras net een ijsbaan.Joy schreef:Bedankt Sjoerd, ik zal thuis je PB even lezen. Volgende maand komt er versterking van het wagenpark in de vorm van een Amarok. Dan zijn dit soort tripjes een leuk tijdverdrijf.
Ik heb mij een beetje in de banden verdiept. Ik gebruik de auto als een SUV++ zeg maar. Een Def is leuk, maar niet als je veel kilometers maakt en dat geldt ook voor banden. Het is altijd een compromis, maar ik wil niet vast komen te staan met in een beetje blubber met een aanhanger erachter.
De betere banden voor dat doel zijn dan: BF Goodrich A/T en de General Grabber AT. De laatste heb ik er onder zitten en ondanks het grovere profiel dat ze hebben, maken ze niet meer (hinderlijk) geluid dan de vorige typische SUV banden.
Verder is m'n smid nu een dakrek aan het maken omdat ik het irritant vond telkens een aanhangwagen mee te moeten nemen als ik enkel een ladder meenam. Verder heb ik net een mooie LED lamp binnengekregen die de achterkant mooi bij kan schijnen.
Ondanks de 9 ledjes met slechts een totale opname van 45W gaf een test met een accu in de garage een vol verlichtte garage. Voordat Land Reiziger iets verkoopt of inbouwt onderwerpen ze de producten uitvoerig aan diverse testen. Bij lampen is dat bijvoorbeeld de gehele armatuur een tijd in een emmer water dompelen om vervolgens te zien of deze het nog doet.
- Martin van der Zwaard
Dat is het zeker!! Heb toevallig gisteren een set van die dingen besteld.Wouter81 schreef:Zo'n hoofdsteun dvd speler is ook een briljante uitvinding met kinderen. Beste gadget ooit bij lange autoreizen.
We hebben zondag besloten om morgen richting Zuid-Frankrijk te gaan. Ouders zitten daar dus we gaan ze een dag of 4 lastig vallen

De kleine man is nu 21 maanden en dus wat lastiger om zoet te houden dan vorig jaar. Dus lading dvd's mee en hopen dat het goed gaat. Moet wel in 1 keer want we gaan maar een dag of 5 dus overnachten is geen optie (tenzij het echt niet meer gaat).
- Thomasss
- Auto: Bakfiets!
Ik vertrek zaterdag voor een trip Interlaken (CH) -> Amelia (IT) -> Monaco. Ik twijfel of ik gewoon gas ga even of, zeker in CH, de snelweg ga laten voor wat hij is. Als je er eenmaal 800km op hebt zitten heb je daar misschien niet zo'n zin meer in. Ervaringen?
- Martijn M
Hebben ondertussen een leuke route uitgestippeld voor komende zomer.
Eindhoven – Spa-Francorchamps – Luxembourg – Col du Grand Ballon – Geneva – Col de Madelaine – Col de la Bonette – Gorges du Verdon – St. Tropez – Cannes – Monaco – Col de Turini – Celle Ligure – Milan – Monza – Splugen Pass – San Bernardino Pass – Furka Pass – Grimsel Pass – Susten Pass – Klaussen Pass – Zürich – Stuttgart – Nürburgring – Eindhoven
Enorm veel zin in
Eindhoven – Spa-Francorchamps – Luxembourg – Col du Grand Ballon – Geneva – Col de Madelaine – Col de la Bonette – Gorges du Verdon – St. Tropez – Cannes – Monaco – Col de Turini – Celle Ligure – Milan – Monza – Splugen Pass – San Bernardino Pass – Furka Pass – Grimsel Pass – Susten Pass – Klaussen Pass – Zürich – Stuttgart – Nürburgring – Eindhoven
Enorm veel zin in

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Lekker ritje Martijn. 

- Martin van der Zwaard
Dat klinkt als een hele mooie rit!! En dan lekker alles binnendoor neem ik aan?