Robin die 80K is alleen omdat BMW NL dat wilde, niet omdat die 1M dat daadwerkelijk (zonder al die optie troep) kost. De echte DF'er haalt hem wel uit die HeimattRobin schreef:Rico, toen ik naar buiten keek, zonet, leek er 't sterk op dat ik in Heerenveen, NEDERLAND zat. Maar ik kan 't mis hebben....
(Haal jij dan ff kort door de bocht een vette ZR1 uit de USA, klaar, je snapt me wel)
BMW 1 Serie M Coupé
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Holy moly, wat gebeurt er ineens? Of is pagina 158 een copy paste van pagina 72?
En is Rudi Carrell dood? Toch nog een nieuwtje.
En is Rudi Carrell dood? Toch nog een nieuwtje.
- romo
- Berichten: 27165
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Die 1M valt door een M3 dan nog net te volgen, dat kan ik van dit draadje niet zeggen, das 1 grote, onnavolgbare sprint
Ook al draait dat ding rondjes op de M3, ik kan er niet wakker van liggen..................turbo of niet maakt me ook niet uit, wel spijtig dat ze er niet meer uitgepeurd hebben, terwijl dat echt ///M eigen geweest zou zijn, kietelen tot de max dus...........
2013-14, nieuwe F32 M3, dan mogen ze het nogmaals bewijzen...............ik heb de tijd......................
Ook al draait dat ding rondjes op de M3, ik kan er niet wakker van liggen..................turbo of niet maakt me ook niet uit, wel spijtig dat ze er niet meer uitgepeurd hebben, terwijl dat echt ///M eigen geweest zou zijn, kietelen tot de max dus...........
2013-14, nieuwe F32 M3, dan mogen ze het nogmaals bewijzen...............ik heb de tijd......................
- BamiesGTA
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 07 dec 2009, 08:32
- Auto: Cupra Leon 300
Re: 1 ///M Coupé
Heeft iemand al is gegoogled naar 1M vs M3? 
Ik had persoonlijk meer verwacht van de acceleratiegezien het lagere gewicht/hogere koppel van de 1M.
Of komt het omdat de M3 wel een echte ///M motor heeft?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1Gxqn7zO ... r_embedded[/youtube]
Ik had persoonlijk meer verwacht van de acceleratiegezien het lagere gewicht/hogere koppel van de 1M.
Of komt het omdat de M3 wel een echte ///M motor heeft?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1Gxqn7zO ... r_embedded[/youtube]
- Fizbin
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 24 mei 2011, 20:10
- Locatie: Abcoude
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Helaas,
Door familieomstandigheden ben ik er (hoogstwaarschijnlijk) morgen niet bij.
Mijn schoonmoeder ligt al een tijdje slecht. Ze is oud, en der dagen zat, zeg maar. Maar vanmiddag is haar situatie plotseling serieus verslechterd, zelfs zo slecht, dat wordt verwacht dat het wel eens heel snel afgelopen kan zijn. Op dit moment wordt de familie bijeengeroepen.
Mijn aanwezig morgen staat daarmee op losse schroeven. Jammer, want ik heb mijn Schnitseltje gepoetst en alles. Misschien dat het nog anders wordt, dan meld ik me alsnog. Maar daar ga ik niet van uit.
In ieder geval heel plezier met de 1M///.
Ferdi
Door familieomstandigheden ben ik er (hoogstwaarschijnlijk) morgen niet bij.
Mijn schoonmoeder ligt al een tijdje slecht. Ze is oud, en der dagen zat, zeg maar. Maar vanmiddag is haar situatie plotseling serieus verslechterd, zelfs zo slecht, dat wordt verwacht dat het wel eens heel snel afgelopen kan zijn. Op dit moment wordt de familie bijeengeroepen.
Mijn aanwezig morgen staat daarmee op losse schroeven. Jammer, want ik heb mijn Schnitseltje gepoetst en alles. Misschien dat het nog anders wordt, dan meld ik me alsnog. Maar daar ga ik niet van uit.
In ieder geval heel plezier met de 1M///.
Ferdi
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Sterkte voor de familie Ferdi.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Jammer Ferdi, veel sterkte.
Hoop dat je er morgen toch nog even bij kunt zijn. Ik geef je via PM mijn tel. nr.
Hoop dat je er morgen toch nog even bij kunt zijn. Ik geef je via PM mijn tel. nr.
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: 1 ///M Coupé
!m komt slechter weg, daarna is het by by, vind het verschil zelfs fors voor zo'n kort sprintje.BamiesGTA schreef:Heeft iemand al is gegoogled naar 1M vs M3?
Ik had persoonlijk meer verwacht van de acceleratiegezien het lagere gewicht/hogere koppel van de 1M.
Of komt het omdat de M3 wel een echte ///M motor heeft?![]()
![]()
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1Gxqn7zO ... r_embedded[/youtube]
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: 1 ///M Coupé
jongens jongens, wat een geloel over die M1.
En dat terwijl M tegenwoordig voor minstens 51% voor Marketing staat... en al die honderden pagina's op de forums zorgen volgens mij dat de champagne in Rijswijk en Munchen rijkelijk vloeien. Met al jullie (non-) discussie wordt de hype alleen maar effectiever...
Jullie weten toch dat 80% van de 1 rijders niet weten dat de 1 RWD is...
En deze M1 houdt BMW en de 1-serie tijdens de modelwisseling precies op de goede manier uit de wind / in de aandacht
Wel, dit was de laatste bijdrage en laatste keer dat ik in dit draadje was... (niet bij te houden, man)
NB, sterkte Ferdi!
En dat terwijl M tegenwoordig voor minstens 51% voor Marketing staat... en al die honderden pagina's op de forums zorgen volgens mij dat de champagne in Rijswijk en Munchen rijkelijk vloeien. Met al jullie (non-) discussie wordt de hype alleen maar effectiever...
Jullie weten toch dat 80% van de 1 rijders niet weten dat de 1 RWD is...
En deze M1 houdt BMW en de 1-serie tijdens de modelwisseling precies op de goede manier uit de wind / in de aandacht
Wel, dit was de laatste bijdrage en laatste keer dat ik in dit draadje was... (niet bij te houden, man)
NB, sterkte Ferdi!
- Apolo2
- Berichten: 438
- Lid geworden op: 07 sep 2010, 15:54
Re: 1 ///M Coupé
Allereerst, Ferdi sterkte met je familie!
Als het om geluid gaat (fimpjes) vind ik de 1M nog allezins redelijk klinken als je je bedenkt dat de doorsnee Turbomotor niet om aan te horen is in verhouding tot een NA. Ik heb lange tijd turbomotoren gereden maar ben blij nu weer een NA te hebben voor de DF. De discussie mag wat mij betreft heel anders lopen als het een daily is, dan vind ik een lekker koppel belangrijker dan een leuk geluidje.
De kop in het zand steken vwb motorenontwikkeling heeft echter geen zin, turbomotoren worden de standaard en ook BMW zal er ooit aan moeten geloven (dus nu). Of ze er werkelijk minder 1M's door verkopen betwijfel ik. Elke M serie heeft zijn puristen die moord en brand schreeuwen bij een verandering da's nu niet anders dan toen.
Als het om geluid gaat (fimpjes) vind ik de 1M nog allezins redelijk klinken als je je bedenkt dat de doorsnee Turbomotor niet om aan te horen is in verhouding tot een NA. Ik heb lange tijd turbomotoren gereden maar ben blij nu weer een NA te hebben voor de DF. De discussie mag wat mij betreft heel anders lopen als het een daily is, dan vind ik een lekker koppel belangrijker dan een leuk geluidje.
De kop in het zand steken vwb motorenontwikkeling heeft echter geen zin, turbomotoren worden de standaard en ook BMW zal er ooit aan moeten geloven (dus nu). Of ze er werkelijk minder 1M's door verkopen betwijfel ik. Elke M serie heeft zijn puristen die moord en brand schreeuwen bij een verandering da's nu niet anders dan toen.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Mocht het vervelende scenario zoals hierboven door Ferdi geschetst zich voordoen, dan moet er natuurlijk voor alternatief vergelijkingsmateriaal worden gezorgd. Gezien de potentie van Ferdi's Schnitzer welhaast een onmogelijke taak.
Mijn Punto Evo schraapdiesel valt af. Geen lichtmetalen velgen, geen brede banden, dat gaat natuurlijk niet
Rico's Z4 met lekkere 3 liter is een prachtig ijkpunt voor de dag. Ik heb de afgelopen dagen een skitterende route door het Friese landschap verkend. Die auto op die route, ik kan me maar moeilijk voorstellen dat de 1M zo'n beleving kan overtreffen.
En omdat mijn route tussen een aantal meren nabij Akkrum en Grouw gelegen is, zou zelfs Robin's 535i een passend figuur kunnen slaan
Nou ja, in rechte lijn vanuit 100 km/h als camera-auto, dat moet kunnen lukken 
Mijn Punto Evo schraapdiesel valt af. Geen lichtmetalen velgen, geen brede banden, dat gaat natuurlijk niet
Rico's Z4 met lekkere 3 liter is een prachtig ijkpunt voor de dag. Ik heb de afgelopen dagen een skitterende route door het Friese landschap verkend. Die auto op die route, ik kan me maar moeilijk voorstellen dat de 1M zo'n beleving kan overtreffen.
En omdat mijn route tussen een aantal meren nabij Akkrum en Grouw gelegen is, zou zelfs Robin's 535i een passend figuur kunnen slaan
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Hahaha we zullen zien, maar er komt ook nog een mistery guest langs met een 135i. Of het Ferdi wel of niet lukt er zal vergeleken worden

- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
-
Tom
- Berichten: 22487
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: 1 ///M Coupé
Sterkte Ferdinand!
Bij de speciale modellen, die op de totale productie te verwaarlozen is, is dat minder. Ik zie weinig merken massaal de atmo's aan de kant zetten. Hooguit wat kleine ingrepen om wat minder uitstoot te hebben. BMW loopt daar als enige voorop en het lijkt mij puur een centenkwestie die niks met het milieu te maken heeft. Het komt ze wellicht erg goed uit...
Wat betreft normale personenauto's: eens. Maar daar valt ook het meeste te winnen.Apolo2 schreef: De kop in het zand steken vwb motorenontwikkeling heeft echter geen zin, turbomotoren worden de standaard en ook BMW zal er ooit aan moeten geloven (dus nu).
Bij de speciale modellen, die op de totale productie te verwaarlozen is, is dat minder. Ik zie weinig merken massaal de atmo's aan de kant zetten. Hooguit wat kleine ingrepen om wat minder uitstoot te hebben. BMW loopt daar als enige voorop en het lijkt mij puur een centenkwestie die niks met het milieu te maken heeft. Het komt ze wellicht erg goed uit...
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 1 ///M Coupé
Ik bedoel ermee te zeggen dat vanwege de EU emissie normen de fabrikanten enigszins verplicht zijn om zuinigere en schonere motoren te bouwen. BMW maakt grote aantallen auto's, dus gem. uitstoot per auto moet lager zijn dan bv. Porsche of Ferrari. Dikke N/A motoren in 'normale' auto's zullen uitsterven en alleen nog maar te vinden zijn bij echte sportwagen fabrikanten.Robin schreef:Ik denk dat Tristan dat ook bedoelt, BMW en Merc zijn te groot omm zich te specialiseren en DUS gaan ze(voor de cash) over op turbo's. De exoten is 'n ander verhaal, andere vorm van marketing etc.Andre schreef:tristan das niet helemaal waar.
Waar wil is is een weg.
M oftewel AG wou gewoon turbo ik zie het niet dat het door de EU komt. Porsche Lambo Ferrari leveren ook allemaal nog hoogtoerige motoren. Waarom als dat namelijk niet meer kan dan zijn die merken deels ten ziele. M had ook vast moeten houden. Maar die is door AG door de knieen gegaan. Alles voor de winst marges.
Turbo power is gewoon de makkelijke weg. Makkelijkst geld mee te verdienen en het mooie is ook nog dat met een turbo de uitstoot ook nog lager is als het vermogen niet gebruikt word.
Wat boeit 't 'n avg BMW 3 serie rijder over 3 jaar dat ie in 'n 320i rijdt die een 3 cylinder turbo 1.4 met 200pk in 't vooronder heeft? Nul.
-
k33z
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: 1 ///M Coupé
Zo lees je even twee dagen niet mee en we zijn weer 6 pagina's verder.
Ben erg benieuwd naar de reacties na vandaag. Enige probleem is dat bijna niemand zijn mening meer bij kan stellen naar een discussie van 159 pagina's. Iedereen heeft zijn mening reeds bepaald en ik denk dat er slechts weinigen zijn die het nu nog durven om hun mening bij te stellen
@Rico, weet je al welke kleur jou voorkeur heeft over een jaartje?
Ben erg benieuwd naar de reacties na vandaag. Enige probleem is dat bijna niemand zijn mening meer bij kan stellen naar een discussie van 159 pagina's. Iedereen heeft zijn mening reeds bepaald en ik denk dat er slechts weinigen zijn die het nu nog durven om hun mening bij te stellen
@Rico, weet je al welke kleur jou voorkeur heeft over een jaartje?
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: 1 ///M Coupé
Hielke, idd vergelijken met de Z 4 3.0si van Rico een briljant idee. Kan ook mooie plaatjes opleveren.
Michel
Michel
-
Robin
- Berichten: 56240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
Tristan schreef:Ik bedoel ermee te zeggen dat vanwege de EU emissie normen de fabrikanten enigszins verplicht zijn om zuinigere en schonere motoren te bouwen. BMW maakt grote aantallen auto's, dus gem. uitstoot per auto moet lager zijn dan bv. Porsche of Ferrari. Dikke N/A motoren in 'normale' auto's zullen uitsterven en alleen nog maar te vinden zijn bij echte sportwagen fabrikanten.Robin schreef:Ik denk dat Tristan dat ook bedoelt, BMW en Merc zijn te groot omm zich te specialiseren en DUS gaan ze(voor de cash) over op turbo's. De exoten is 'n ander verhaal, andere vorm van marketing etc.Andre schreef:tristan das niet helemaal waar.
Waar wil is is een weg.
M oftewel AG wou gewoon turbo ik zie het niet dat het door de EU komt. Porsche Lambo Ferrari leveren ook allemaal nog hoogtoerige motoren. Waarom als dat namelijk niet meer kan dan zijn die merken deels ten ziele. M had ook vast moeten houden. Maar die is door AG door de knieen gegaan. Alles voor de winst marges.
Turbo power is gewoon de makkelijke weg. Makkelijkst geld mee te verdienen en het mooie is ook nog dat met een turbo de uitstoot ook nog lager is als het vermogen niet gebruikt word.
Wat boeit 't 'n avg BMW 3 serie rijder over 3 jaar dat ie in 'n 320i rijdt die een 3 cylinder turbo 1.4 met 200pk in 't vooronder heeft? Nul.
Exact. De LFS was in Japan de laatste der Mohicanen, de GTR is(zoals zovele generaties GTR ) allang turbo en ALS er 'n nieuwe NSX achtige uitkomt, weet ik zo net nog niet óf dat 'n dikke jankatmo wordt of 'n hightechturbo.
BMW/Merc en vooral VAG zijn in de basis voorloper van wat kleinere geladen benzinemotoren , ik denk dat de rest van de wereld gewoon volgt.
Een lame te zuinig afgestelde 4 pits 1.8 om aan de CO2 eisen te voldoen in 'n 1300kg familiebakje die er netaan 123pk en 165Nm bij 4000rpm uitperst wil de familyguy ook niet meer. Die pakt de 1.4 Turbo met 130pk en 190Nm bij 2200rpm. (Voorbeeld) en die laatste is CO2 gewijs nog voordeliger ook....
IK heb 't niet bedacht.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Kees dat zei je ook toen de 335i uitkwam, en toen de 135i uitkwam
Overigens ben ik niet tegen de .35i motor. In een non M 3 of 5 serie een briljante motor.
Overigens ben ik niet tegen de .35i motor. In een non M 3 of 5 serie een briljante motor.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
toch niet toevallig ook iemand wiens naam met een F begint?RVV schreef:Hahaha we zullen zien, maar er komt ook nog een mistery guest langs met een 135i. Of het Ferdi wel of niet lukt er zal vergeleken worden![]()
als mijn pootje al zonder gips/polyester was dan kwam ik ook ff, kijken of ik hem met de Hartge bij kan houden
- Leen
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
- Locatie: Katwijk aan Zee
Re: 1 ///M Coupé
even off topic over turbo motoren en bmw.
over een half jaar is er geen ongeblazen BMW 5 meer te bestellen aldus mijn dealer , de 523 en 528 worden 2.0 liter turbo motoren waarbij de 528 245 pk zal krijgen , knap lullig als 528 op staat en er uiteindelijk een 2 liter 4 pitter in ligt .
over een half jaar is er geen ongeblazen BMW 5 meer te bestellen aldus mijn dealer , de 523 en 528 worden 2.0 liter turbo motoren waarbij de 528 245 pk zal krijgen , knap lullig als 528 op staat en er uiteindelijk een 2 liter 4 pitter in ligt .
-
k33z
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: 1 ///M Coupé
Dat is misschien wel waarRVV schreef:Kees dat zei je ook toen de 335i uitkwam, en toen de 135i uitkwam![]()
Mij lijkt het echt een briljante kar. Zoals Tristan ook al aangeeft een ultieme auto voor sportief straatgebruik, precies waar M voor wil staan tegenwoordig. Natuurlijk liever een 310pk 6-cylinder atmo, maar ook met dit standaard turbo blok een unieke auto in zijn klasse (denk ik zonder er een meter in te hebben gereden).
Hoe is de planning van vandaag? Wanneer kan ik de eerste inhoudelijke berichtgeving verwachten?
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Alle voorafgaande discussies over de prijs van de 1M, de techniek, het leentjebuur spelen in de schappen van de M3, de jumbo spatborden, alle andere vooroordelen, het kan vandaag allemaal de shredder in. D-Day has arrived.
Ik ga straks een uurtje mediteren om m'n geest helemaal leeg te maken. Als ik dan bij de kartbaan aankom weet ik eigenlijk al niet eens meer wat ik daar kom doen. Ik verbaas me waarschijnlijk over de meute die al fappend om een oranje auto heenstaat. De afwezigheid van een bloedmooie schaarsgeklede vrouw zet me dan volledig op het verkeerde spoor. Met een beetje geluk leidt een van de aanwezigen me dan naar de auto en vraagt me een stukje te rijden. Vanavond of morgen update ik dan m'n ranglijst, Het is zo simpel 8)
Ik ga straks een uurtje mediteren om m'n geest helemaal leeg te maken. Als ik dan bij de kartbaan aankom weet ik eigenlijk al niet eens meer wat ik daar kom doen. Ik verbaas me waarschijnlijk over de meute die al fappend om een oranje auto heenstaat. De afwezigheid van een bloedmooie schaarsgeklede vrouw zet me dan volledig op het verkeerde spoor. Met een beetje geluk leidt een van de aanwezigen me dan naar de auto en vraagt me een stukje te rijden. Vanavond of morgen update ik dan m'n ranglijst, Het is zo simpel 8)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
whahahaHielke schreef:Alle voorafgaande discussies over de prijs van de 1M, de techniek, het leentjebuur spelen in de schappen van de M3, de jumbo spatborden, alle andere vooroordelen, het kan vandaag allemaal de shredder in. D-Day has arrived.
Ik ga straks een uurtje mediteren om m'n geest helemaal leeg te maken. Als ik dan bij de kartbaan aankom weet ik eigenlijk al niet eens meer wat ik daar kom doen. Ik verbaas me waarschijnlijk over de meute die al fappend om een oranje auto heenstaat. De afwezigheid van een bloedmooie schaarsgeklede vrouw zet me dan volledig op het verkeerde spoor. Met een beetje geluk leidt een van de aanwezigen me dan naar de auto en vraagt me een stukje te rijden. Vanavond of morgen update ik dan m'n ranglijst, Het is zo simpel 8)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Jesper en 20 gasten
