Corona in Nederland.....
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Re: Corona in Nederland.....
Dus nog niet naar de kapper. Ik had mij voorgenomen, dat als de kappers binnenkort nog niet open gingen ik dan de tondeuse er maar overheen ging halen 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dus een hele club met 30 kinderen ofzo kan toch zomaar mekaar en daarna/mee volwassenen aansteken? Ik vind dit bijzonder.Elise schreef: 21 apr 2020, 13:17 Complete corona-advies OMT gelekt
HOOFDPUNTEN:
- Basisscholen beetje open, kinderopvang en speciaal basisonderwijs helemaal open.
- Kinderen onder 12 weer gewoon sporten, kinderen tussen 12 en 18 sporten met anderhalve meter afstand. Topsporters ook met anderhalve meter afstand.
- Bezoekregelingen verpleeghuizen blijven hetzelfde
- Kappers en andere contactberoepers moeten nog even wachten, tandartsen mogen al wel weer aan de slag
- Verbod op evenementen voor langere tijd verlengen
- Sneltesten zijn op dit moment niet goed genoeg
- Nieuw advies voor zelfstandig wonende ouderen: "Wijs bij zelfstandig wonende kwetsbare ouderen één of twee vaste personen aan die de oudere met enige regelmaat blijven bezoeken"
Alles of niets. Ik vind dit teleurstellend en ondoordacht, maar dat heb ik al 5 weken.
- Martijn_bmw
Dat weet je toch niet?Dus een hele club met 30 kinderen ofzo kan toch zomaar mekaar en daarna/mee volwassenen aansteken? Ik vind dit bijzonder
Daar hebben ze afgelopen 6 weken specifiek onderzoek gedaan. Kinderen onder de 12 krijgen geen of heeeel weinig klachten en onderzoek was of ze daardoor wellicht ook niet kunnen ovedragen.
Als nu de uitkomst is (aanname ik weet het maar we kennen alebei het onderzoek niet) dat kinderen niet ziek worden en niet overdragen dan zie ik geen reden om basisscholen en opvang nog dicht te houden.
- frankie
Dat staat verderop in het stuk. Kinderen die toch besmet zijn hebben dat vaak van volwassenen. Besmetting van kind op kind of kind op volwassene komt blijkbaar heel weinig voor.
- RJL86
- Auto: Mazda 3
Scholen kan ik me nog iets bij voorstellen. Men moet toch blijven leren.
Maar sportclubs? Dat is echt een van de laatste dingen die open zouden moeten gaan in deze moeilijke tijd.
Maar sportclubs? Dat is echt een van de laatste dingen die open zouden moeten gaan in deze moeilijke tijd.
- Martijn_bmw
Dan lijkt me dat idd prima reden om kinderen weer te laten gaan.frankie schreef: 21 apr 2020, 14:25 Dat staat verderop in het stuk. Kinderen die toch besmet zijn hebben dat vaak van volwassenen. Besmetting van kind op kind of kind op volwassene komt blijkbaar heel weinig voor.
zou er zelf ook wel erg blij mee zijn als ze weer naar school mogen, kantoorbaan vanuit huis uitoefenen (heel veel video conf, bellen etc) terwijl je 6 jarige dochter rond hobbelt is niet perse de meest ideale situatie

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Gewoon duidelijk zijn Martijn

-
Ik heb me er gisteren één besteld. Pas de derde webwinkel had er nog een paar op voorraad.Richardt. schreef: 21 apr 2020, 13:29 Dus nog niet naar de kapper. Ik had mij voorgenomen, dat als de kappers binnenkort nog niet open gingen ik dan de tondeuse er maar overheen ging halen![]()

-
Waar lees je dit?frankie schreef: 21 apr 2020, 14:25 Dat staat verderop in het stuk. Kinderen die toch besmet zijn hebben dat vaak van volwassenen. Besmetting van kind op kind of kind op volwassene komt blijkbaar heel weinig voor.
- Martijn_bmw
- frankie
Hoezo dan?RJL86 schreef: 21 apr 2020, 14:28 Maar sportclubs? Dat is echt een van de laatste dingen die open zouden moeten gaan in deze moeilijke tijd.
Het gaat om buitensporten voor kinderen al dan niet in (klein)groepsverband. Ik denk dat de kans op besmetting in de buitenlucht vele malen kleiner is dan in een klaslokaal, als dat er überhaupt al is in die leeftijdsgroepen. En ik denk dat je het belang van sporten onderschat, zowel sociaal emotioneel als fysiek.
- frankie
gequote uit het stuk:
Onder de aan de GGD gemelde COVID-19-ziektegevallen maken de leeftijdscategorieën onder de 20 jaar amper 1% van alle gevallen uit, terwijl de leeftijdscategorieën circa 22% van de gehele bevolking uitmaken. Kinderen zijn dus sterk ondervertegenwoordigd in de patiëntenpopulatie.
Het verloop van de infectie onder kinderen die ziek worden, is mild en leidt relatief gezien tot minder ziekenhuisopnames. Kinderen met onderliggende medische problematiek lijken geen groter risico te lopen op een ernstig beloop van COVID-19 dan gezonde kinderen, uitgezonderd wellicht kinderen met obesitas en/of diabetes.
De rol van kinderen in de transmissie lijkt beperkt. Al zijn er nog onzekerheden omdat de onderzoeken ten tijde van schoolsluiting zijn uitgevoerd en nog niet afgerond zijn.
De meest waarschijnlijke transmissie is onder volwassen leeftijdsgenoten en van volwassen familieleden naar kinderen. Transmissie onder kinderen onderling of van kinderen naar volwassenen, zoals bij influenza gezien wordt, is veel minder vastgesteld en lijkt minder voor te komen.
- RJL86
In groepsverband heb je fysiek contact. Daarnaast deel je ook nog de kleedkamer. Kans op besmetting lijkt me behoorlijk.frankie schreef: 21 apr 2020, 14:46Hoezo dan?RJL86 schreef: 21 apr 2020, 14:28 Maar sportclubs? Dat is echt een van de laatste dingen die open zouden moeten gaan in deze moeilijke tijd.
Het gaat om buitensporten voor kinderen al dan niet in (klein)groepsverband. Ik denk dat de kans op besmetting in de buitenlucht vele malen kleiner is dan in een klaslokaal, als dat er überhaupt al is in die leeftijdsgroepen. En ik denk dat je het belang van sporten onderschat, zowel sociaal emotioneel als fysiek.
- frankie
Fysiek contact hebben kinderen die buitenspelen nu ook. Kleedkamer is makkelijk te omzeilen door thuis om te kleden. En als je dan de beweegredenen van het RIVM ziet, waarom ze dit weer willen vrij geven is dat een logisch gevolg.
Voor de goede orde, het gaat alleen om sportende kinderen he, geen volwassenen.
Voor de goede orde, het gaat alleen om sportende kinderen he, geen volwassenen.
- RJL86
Dat klopt. Vind het daarom ook vrij asociaal dat ouders hun kinderen buiten laten spelen met andere kinderen. Als ik zie hoe vol speeltuinen soms zijn, dan snap ik niet waar mensen hun verstand zit. Gewoon thuis blijven, zo moeilijk is het niet.
-
Dat kan toch met de beste wil van de wereld niet de reden moeten zijn.Martijn_bmw schreef: 21 apr 2020, 14:31 zou er zelf ook wel erg blij mee zijn als ze weer naar school mogen, kantoorbaan vanuit huis uitoefenen (heel veel video conf, bellen etc) terwijl je 6 jarige dochter rond hobbelt is niet perse de meest ideale situatie![]()
Huis zo klein dat je geen werkkamertje hebt?
Los van de wc geen kamertje waarvan de deur dicht kan? Zet daar een bureau neer dan. Probleem opgelost.
@Frankie: M'n zoontje heeft met geen kind in de wijk gespeeld. Er is dan ook helemaal niets vastgesteld. Als je een onderzoek instelt lijkt het me handig dat je op safe speelt totdat dit is afgerond. Bij Rutte en consorten blijkbaar niet. Iets met een kalf en een put.
- Martijn_bmw
Dát zeg ik toch ook niet Allen? Ik geef alleen aan dat ik er blij mee zou zijn, niet dat het de reden moet zijn om te versoepelen.Dat kan toch met de beste wil van de wereld niet de reden moeten zijn
En inderdaad nu komt mijn kind ook niet in de overvolle speeltuinen omdat dat nu de regel is.
maar als uit onderzoek blijkt dat kinderen niet overdragen aan elkaar / volwassenen waarom dan nog volhouden aan inmiddels achterhaalde regels.
Die regel was ingesteld om intussen onderzoek te doen, als dan blijkt dat die regel niet nodig is tegen de verspreiden dan zsm weer los laten lijkt mij. Beter voor ouder en kind...
Dit was mijn hele post: dikgedrukte is de reden, niet omdat het makkelijker is
Martijn_bmw schreef: 21 apr 2020, 14:31Dan lijkt me dat idd prima reden om kinderen weer te laten gaan.frankie schreef: 21 apr 2020, 14:25 Dat staat verderop in het stuk. Kinderen die toch besmet zijn hebben dat vaak van volwassenen. Besmetting van kind op kind of kind op volwassene komt blijkbaar heel weinig voor.
zou er zelf ook wel erg blij mee zijn als ze weer naar school mogen, kantoorbaan vanuit huis uitoefenen (heel veel video conf, bellen etc) terwijl je 6 jarige dochter rond hobbelt is niet perse de meest ideale situatie![]()
- Mark 320iS
Haha, was het maar zo makkelijkallen schreef: 21 apr 2020, 15:01Dat kan toch met de beste wil van de wereld niet de reden moeten zijn.Martijn_bmw schreef: 21 apr 2020, 14:31 zou er zelf ook wel erg blij mee zijn als ze weer naar school mogen, kantoorbaan vanuit huis uitoefenen (heel veel video conf, bellen etc) terwijl je 6 jarige dochter rond hobbelt is niet perse de meest ideale situatie![]()
Los van de wc geen kamertje waarvan de deur dicht kan? Zet daar een bureau neer dan. Probleem opgelost.
@Frankie: M'n zoontje heeft met geen kind in de wijk gespeeld. Er is dan ook helemaal niets vastgesteld. Als je een onderzoek instelt lijkt het me handig dat je op safe speelt totdat dit is afgerond. Bij Rutte en consorten blijkbaar niet. Iets met een kalf en een put.

Verder 100% met je eens dat dat natuurlijk ook niet de reden moet zijn om de scholen weer open te doen, maar denk ook niet dat Martijn daar anders over denkt.
- frankie
Onze jongste van net 8 is zeg maar voor het gemak geboren, dus als ik daar niet bij ga zitten met zijn schoolwerk dan gebeurt er ook niks 

- Luco
Ik vind het vlees noch vis.
Het onderzoek is nog niet afgerond, lijkt, meer van dat soort zinnetjes.
Gisteren werd er nogal heftig gereageerd, het zal je vader/moeder maar zijn die besmet raakt, maar als het een kind is blijkbaar minder erg?
Je zou maar net een kind hebben die er wel gevoelig voor is, want ze weten uiteindelijk nog helemaal niks.
Mij lijkt het meer op, we doen maar wat, de groepen die het hardste schreeuwen geven we wat meer vrijheid.
Gisteren werd er nogal heftig gereageerd, het zal je vader/moeder maar zijn die besmet raakt, maar als het een kind is blijkbaar minder erg?
Je zou maar net een kind hebben die er wel gevoelig voor is, want ze weten uiteindelijk nog helemaal niks.
Mij lijkt het meer op, we doen maar wat, de groepen die het hardste schreeuwen geven we wat meer vrijheid.
- frankie
Op die manier zijn de scholen uiteindelijk ook dichtgegaan. Maatschappelijke druk omdat er om geschreeuwd werd, maar was volgens het RIVM niet persé nodig.Luco schreef: 21 apr 2020, 15:20 Mij lijkt het meer op, we doen maar wat, de groepen die het hardste schreeuwen geven we wat meer vrijheid.
- Martijn_bmw
Dikgedrukt klopt.Mark 320iS schreef: 21 apr 2020, 15:14Haha, was het maar zo makkelijkallen schreef: 21 apr 2020, 15:01Dat kan toch met de beste wil van de wereld niet de reden moeten zijn.Martijn_bmw schreef: 21 apr 2020, 14:31 zou er zelf ook wel erg blij mee zijn als ze weer naar school mogen, kantoorbaan vanuit huis uitoefenen (heel veel video conf, bellen etc) terwijl je 6 jarige dochter rond hobbelt is niet perse de meest ideale situatie![]()
@Frankie: M'n zoontje heeft met geen kind in de wijk gespeeld. Er is dan ook helemaal niets vastgesteld. Als je een onderzoek instelt lijkt het me handig dat je op safe speelt totdat dit is afgerond. Bij Rutte en consorten blijkbaar niet. Iets met een kalf en een put.. Hier een van 4 en een van 6, die laten zich niet belemmeren door een gesloten deur. Als ze een 'chocolaatje' willen of een koekje, weten ze papa wel te vinden als die zit te videoconferencen op de studeerkamer hoor
. Al wordt dat door iedereen wel geaccepteerd dus ook wel prima. Maar al met al is het best wel aanpoten nu.
Verder 100% met je eens dat dat natuurlijk ook niet de reden moet zijn om de scholen weer open te doen, maar denk ook niet dat Martijn daar anders over denkt.
verder (zoals wel bekend denk ik) ben ik alleenstaand gescheiden ouder, ex werkt in een winkel die open is dus dochter nu heel veel bij mij op werkdagen / kantooruren.
alleen thuis zijn jezelf opsluiten in de werkkamer en je dochter van 6 in haar eentje 9 uur in de huiskamer... uhh nee ik denk niet een heel goed idee

kortom néé het moet niet dé reden zijn om de scholen weer open te doen maar als onderzoek uitwijst dat het kan dan wel heeeeel graag

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Snap ik helemaal Martijn hoor. Maar tóch blijf ik het vreemd vinden: We weten 'niks' van corona en nu kunnen de kids bij mekaar klitten alsof corona nooit heeft bestaan. Ik vertrouw helemaal niets meer. Teveel info die mekaar tegenspreekt.
EDIT:
https://www.unicef.org/stories/novel-co ... hould-know
EDIT:
https://www.unicef.org/stories/novel-co ... hould-know
Does COVID-19 affect children?
This is a new virus and we do not know enough yet about how it affects children or pregnant women. We know it is possible for people of any age to be infected and transmit the virus, although older people and/or those with pre-existing medical conditions seem more likely to develop serious illness. Children may be disproportionately affected by measures taken to control the outbreak, such as school closures and physical distancing measures. Special attention needs to be paid to prevent and minimize negative consequences for children as much as possible.
What should I do if my child has symptoms of COVID-19?
Seek medical attention, but remember that it’s flu season in the Northern Hemisphere, and symptoms of COVID-19 such as cough or fever can be similar to those of the flu, or the common cold – which are a lot more frequent.
Continue to follow good hand and respiratory hygiene practices like regular handwashing, and keep your child up to date with vaccinations – so that your child is protected against other viruses and bacteria causing diseases.
As with other respiratory infections like the flu, seek care early if you or your child are having symptoms, and try to avoid going to public places (workplace, schools, public transport), to prevent it spreading to others.
- ///Joost
Volledig mee eens.Luco schreef: 21 apr 2020, 15:20 Ik vind het vlees noch vis.
- Mari Oh Oh!
Je kan het op elke manier opvatten die je wil, maar ik lees hieruit dat gezonde kinderen dus wel degelijk in het ziekenhuis kunnen belanden. Anders had er niet minder ziekenhuisopnames gestaan en ook bij het ernstige beloop wordt geen uitzondering gemaakt(hooguit een groep die extra kans heeft).frankie schreef: 21 apr 2020, 14:47
gequote uit het stuk:
Onder de aan de GGD gemelde COVID-19-ziektegevallen maken de leeftijdscategorieën onder de 20 jaar amper 1% van alle gevallen uit, terwijl de leeftijdscategorieën circa 22% van de gehele bevolking uitmaken. Kinderen zijn dus sterk ondervertegenwoordigd in de patiëntenpopulatie.
Het verloop van de infectie onder kinderen die ziek worden, is mild en leidt relatief gezien tot minder ziekenhuisopnames. Kinderen met onderliggende medische problematiek lijken geen groter risico te lopen op een ernstig beloop van COVID-19 dan gezonde kinderen, uitgezonderd wellicht kinderen met obesitas en/of diabetes.
De rol van kinderen in de transmissie lijkt beperkt. Al zijn er nog onzekerheden omdat de onderzoeken ten tijde van schoolsluiting zijn uitgevoerd en nog niet afgerond zijn.
De meest waarschijnlijke transmissie is onder volwassen leeftijdsgenoten en van volwassen familieleden naar kinderen. Transmissie onder kinderen onderling of van kinderen naar volwassenen, zoals bij influenza gezien wordt, is veel minder vastgesteld en lijkt minder voor te komen.