Tristan schreef: 20 apr 2020, 16:35
Lastige etnische dilemma. Elk leven is een hoop waard, echter verwacht ik het aantal zelfmoorden door Corona (mensen met eigen bedrijf die op de fles gaan) ook wel zal stijgen. En mensen die psychische hulp nodig hebben omdat ze aan de grond zitten en geen uitzicht meer hebben om er weer bovenop te komen. Maar je kan helaas als premier niet anders dan kiezen voor de mens dan voor economie. Het is niet te verkopen om levens onder die van de economie te plaatsen, hoe desastreus het ook is voor de economie. Ik vind het meer belangrijk hoe de overheid omgaat met de versoepeling van bv belastingen naar de ondernemers toe. Hoor weinig tot niks over een rehabiliteitsplan. En dat vind ik nogal kwalijk.
Je hoort niks, omdat ze echt niks gaan doen, paar druppels hier en een paar druppels daar en verrekken jullie maar.
Maar we geven om onze ouderen en een leven is meer waard dan de economie, blablablablabla.
Ze vergeten alleen dat als er een heleboel op de fles gaan er een hoop werklozen bij komen en we zowiezo de zorg niet meer kunnen betalen.
Gaan de oudjes alsnog dood. Plus nog een hoop anderen.
@350Z, we zitten in lockdown, maar al die oudjes zitten bij elkaar en zijn zwak, met of zonder lockdown gaat daar echt geen significant verschil maken.