Nu een huis kopen
-
Re: Nu een huis kopen
Ipv Funda kun je je beter inschrijven bij makelaars.
Veel huizen zijn al weg voordat ze überhaupt op de site staan.
Ongekend ook hoe lang een huis op Funda nog op te koop kan staan terwijl deze allang weg is.
Ongekend ook hoe lang een huis op Funda nog op te koop kan staan terwijl deze allang weg is.
- Camiel
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Ik heb het idee dat dat toch wel een beetje voorbij is hoor, eerlijk gezegd. Ik heb in ieder geval (n=1) overal waar ik interesse in had, kunnen bezichtigen en niet het idee gekregen dat ze ergens mensen hebben afgewezen voor bezichtiging. Waarbij ik 1/2 bezichtigingen direct via de makelaar en de rest via huizenplatforms heb geregeld. Maar dat is dan ook niet centrum Amsterdam/Utrecht/Den Haag geweest oid.allen schreef: 08 feb 2022, 18:56 Ipv Funda kun je je beter inschrijven bij makelaars.
- Martijn_bmw
Dat duurt idd echt lang, zit zo 2 weken tussen.allen schreef: 08 feb 2022, 18:56.
Volgens de makelaar die ik had vorig jaar komt dat door de tijd die zit tussen accepteren bod, opmaak koopcontract en verlopen van de bedenk tijd. Al die tijd blijft het huis “te koop” op funda. (Is volgens mij makkelijker voor de makelaar mocht de deal toch afketsen ipv direct onder voorbehoud te zetten en daarna terug te moeten gaan naar status beschikbaar)
-
Tenzij dat feestje net een maand of wat voorbij is…Camiel schreef: 08 feb 2022, 19:06Ik heb het idee dat dat toch wel een beetje voorbij is hoor, eerlijk gezegd. Ik heb in ieder geval (n=1) overal waar ik interesse in had, kunnen bezichtigen en niet het idee gekregen dat ze ergens mensen hebben afgewezen voor bezichtiging. Waarbij ik 1/2 bezichtigingen direct via de makelaar en de rest via huizenplatforms heb geregeld. Maar dat is dan ook niet centrum Amsterdam/Utrecht/Den Haag geweest oid.allen schreef: 08 feb 2022, 18:56 Ipv Funda kun je je beter inschrijven bij makelaars.
Zelfs op de mailinglist regelmatig een huis. Bericht 2 uur later gelezen en dan stond je al op de reserve lijst omdat ze al twee groepen hadden voor de bezichtiging.
Of even vragen aan iemand of ze interesse hadden zodat ik een afspraak kon maken. Halve dag later bevestiging maar huis al verkocht. Dan kun je al een beetje raden hoeveel mensen overbieden dat de verkoper het niet eens meer afwacht.
- Joop
Is vooral commercieel voor de verkoper minder interessant als dat het geval is. Daarom laten ze ‘m vaker langer staan als onverkocht en als ze zeker weten dat het verkocht is pas als zodanig vermelden op Funda. Als die weer ‘terug’ op de markt komt geeft dat de kopers die het niet geworden waren voer tot uitbrengen van een lager bod.Martijn_bmw schreef: 08 feb 2022, 19:36Dat duurt idd echt lang, zit zo 2 weken tussen.allen schreef: 08 feb 2022, 18:56.
Volgens de makelaar die ik had vorig jaar komt dat door de tijd die zit tussen accepteren bod, opmaak koopcontract en verlopen van de bedenk tijd. Al die tijd blijft het huis “te koop” op funda. (Is volgens mij makkelijker voor de makelaar mocht de deal toch afketsen ipv direct onder voorbehoud te zetten en daarna terug te moeten gaan naar status beschikbaar)
Mijn appartement gaat morgen of overmorgen online en dan ga ik ook maar eens kijken of het net zo gewild is als alle vorige appartementen bij ‘ons’ in het blok. Dan hoef ik me weinig zorgen te maken. Tot we wat anders gevonden hebben de tijd overbruggen in het huurappartement van mijn vriendin… Met een maand opzegtermijn is het spullen oppakken en verhuizen maar.
- Martijn_bmw
Dat is idd wel relaxed van huur naar koop 
Succes met de verkoop, gaat vast goed komen!

Succes met de verkoop, gaat vast goed komen!
-
Die makelaar zocht dan vast nog wat toekomstige klanten.Martijn_bmw schreef: 08 feb 2022, 19:36Dat duurt idd echt lang, zit zo 2 weken tussen.allen schreef: 08 feb 2022, 18:56.
Ik heb eind vorig jaar wat laten verkopen. De bieding deadline was 3 januari. Op funda stond al verkocht ovb voordat ik het concept koopovereenkomst had gezien.
Er was met 37% overboden, nr 2 en 3 zaten op 36%.
-30% was trouwens het laagste bod.

- Hitz
- Auto: KIA
- Martijn_bmw
3 jaar IRS is ook in zeer korte tijd met 0,3% gestegen, dus idd de hypotheekrente zal mee gaan
-
Rentes gaan per vandaag weer een kwart procent omhoog. M'n financieel adviseur heeft afgeraden om nu in vastgoed te stappen, en ik kies ervoor om de centjes apart te houden voor als de markt flink kantelt.
Na wat meer inlezen in vakantie huisjes, ben ik erachter dat je dat vooral moet doen als je er zelf gebruik van kan & gaat maken. Dat was ik niet van plan, dus ik skip voor nu de ideeën maar.
Verhuizen zou de 'meest slimme' optie zijn. Maar dan moet je
A. Wel weg willen
B. Er moet wel wat naar 't zin te koop staan.
Dat staat er nu niet, want ik wil niet te ver buitenaf.
Na wat meer inlezen in vakantie huisjes, ben ik erachter dat je dat vooral moet doen als je er zelf gebruik van kan & gaat maken. Dat was ik niet van plan, dus ik skip voor nu de ideeën maar.
A. Wel weg willen
- dvh
Heb nog een leuke Rolex voor je 

-
Nee dank u, heb een Lange incoming.

- Paskal
- Auto: meerdere
Exact wat ik afgelopen dinsdag schreef ondanks dat ik geen financieel adviseur benErikS schreef: 10 feb 2022, 08:02 Rentes gaan per vandaag weer een kwart procent omhoog. M'n financieel adviseur heeft afgeraden om nu in vastgoed te stappen, en ik kies ervoor om de centjes apart te houden voor als de markt flink kantelt.

Lijkt me een verstandige keuze

-
Het gevoel bekroop me ook al, hoor.Paskal schreef: 10 feb 2022, 09:28Exact wat ik afgelopen dinsdag schreef ondanks dat ik geen financieel adviseur benErikS schreef: 10 feb 2022, 08:02 Rentes gaan per vandaag weer een kwart procent omhoog. M'n financieel adviseur heeft afgeraden om nu in vastgoed te stappen, en ik kies ervoor om de centjes apart te houden voor als de markt flink kantelt.
Na wat meer inlezen in vakantie huisjes, ben ik erachter dat je dat vooral moet doen als je er zelf gebruik van kan & gaat maken. Dat was ik niet van plan, dus ik skip voor nu de ideeën maar.![]()
Lijkt me een verstandige keuze![]()
Wat hij aangeeft is, dat in zo'n park ontwikkeling, de centjes al lang verdient zijn. En waarom zouden ze 6% weggeven?
Dan ga je je inlezen & kom je toch dingen tegen als, park verhoogt parkkosten elk jaar met 50% etc etc.
Ik ga maar weer met m'n armpjes over elkaar zitten & de woningmarkt in Putten in de gaten houden, denk ik.

- Martijn_bmw
Slimme keuze!ErikS schreef: 10 feb 2022, 08:02 Rentes gaan per vandaag weer een kwart procent omhoog. M'n financieel adviseur heeft afgeraden om nu in vastgoed te stappen, en ik kies ervoor om de centjes apart te houden voor als de markt flink kantelt.
A. Wel weg willen
Verder misschien ook iets met "schoenmaker blijf bij je leest" volgens mij loopt de speciaalzaak lekker, ik zou mijzelf daar op concentreren en de centen die het oplevert gewoon lekker van leven

-
Ik moet mijn pensioen voor elkaar boxen Martijn, ik heb geen zin om eeuwig te werken, dus ik laat m'n 'vermogen' graag voor me werken.
Het is voor mij, nu, een te overtrokken markt. Vermogen opeten gebeurt uiteindelijk toch, maar als je een leuk inkomen uit verhuur kan halen... Hoef je daar niet voor te werken.
Het is voor mij, nu, een te overtrokken markt. Vermogen opeten gebeurt uiteindelijk toch, maar als je een leuk inkomen uit verhuur kan halen... Hoef je daar niet voor te werken.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Was jij ook niet ooit aan het kijken om garages te laten bouwen op een pleintje? Dat lijkt mij dan een stuk makkelijker in de verhuur dan een vakantiehuisje. En vrij stabiel qua inkomsten.
-
Met overwaarde van je huis nu iets anders in vastgoed erbij kopen is voor mij niets anders als een leuke hefboom creëren.
Iedereen is het er ondertussen wel over eens dat we de top wel zo'n beetje hebben gezien, rentes lopen al op, dus als die correctie komt weet je zeker dat je op 2 panden geknipt en geschoren word.
Pandje erbij kopen voor de verhuur is voor mensen die teveel op de bank hebben staan, niet om te financieren met overwaarde.
Iedereen is het er ondertussen wel over eens dat we de top wel zo'n beetje hebben gezien, rentes lopen al op, dus als die correctie komt weet je zeker dat je op 2 panden geknipt en geschoren word.
Pandje erbij kopen voor de verhuur is voor mensen die teveel op de bank hebben staan, niet om te financieren met overwaarde.
-
Ah, jij denkt dat ik het alleen uit de overwaarde doe? Ik ben wel ietwat snuggerder hoor.Elise schreef: 10 feb 2022, 12:20 Met overwaarde van je huis nu iets anders in vastgoed erbij kopen is voor mij niets anders als een leuke hefboom creëren.
-
Ja, niet voor elkaar gekregen helaas!Eric Z schreef: 10 feb 2022, 12:06 Was jij ook niet ooit aan het kijken om garages te laten bouwen op een pleintje? Dat lijkt mij dan een stuk makkelijker in de verhuur dan een vakantiehuisje. En vrij stabiel qua inkomsten.
Nu is bouwgrond helemaal klote om te krijgen.
- Fabian
Vandaag mn hypo opengebroken (had nog 5 jaar te gaan met rentevasteperiode), nu voor 20 jaar vast gezet met gelijke maandlast (nou ja scheelt 3 euro). Moet wel een boete betalen natuurlijk, maar die is aftrekbaar en doorgerekend in de tijd tot einddatum rentevast kost me het 15 euro per maand. Daar wil ik nog wel 20 jaar zekerheid voor, zeker op dit moment in de tijd.
Rentemiddeling kon ook, scheelde paar tientjes per maand dit ik naar beneden zou gaan in maandlast. Maar dan maar 10 jaar zekerheid en ik verwacht niet dat de rente dan (nog) veel lager zal zijn.
Rentemiddeling kon ook, scheelde paar tientjes per maand dit ik naar beneden zou gaan in maandlast. Maar dan maar 10 jaar zekerheid en ik verwacht niet dat de rente dan (nog) veel lager zal zijn.
-
Was niet specifiek aan jou gericht Erik, dit onderwerp is hier al meerdere malen voorbij gekomen.ErikS schreef: 10 feb 2022, 12:28Ah, jij denkt dat ik het alleen uit de overwaarde doe? Ik ben wel ietwat snuggerder hoor.Elise schreef: 10 feb 2022, 12:20 Met overwaarde van je huis nu iets anders in vastgoed erbij kopen is voor mij niets anders als een leuke hefboom creëren.
Pandje erbij kopen voor de verhuur is voor mensen die teveel op de bank hebben staan, niet om te financieren met overwaarde.![]()
14 dagen geleden was het Philipoo en daarvoor weer anderen.
-
Het is een makkelijke manier om een paar ton voor 1,6% te krijgen.
Aan de andere kant, als je het niet nodig hebt.... Wat moet je dan met een paar ton? Juist, niks. Behalve als je dat tegen 4,5% rendement kan wegzetten..... Dat is nooit verkeerd toch?
Maar het is allemaal ietwat vergezocht.
Het beste is verhuizen, maarja.... Er is op dit moment niks te koop waar ik naar toe zou willen verhuizen.
Aan de andere kant, als je het niet nodig hebt.... Wat moet je dan met een paar ton? Juist, niks. Behalve als je dat tegen 4,5% rendement kan wegzetten..... Dat is nooit verkeerd toch?
Maar het is allemaal ietwat vergezocht.
Het beste is verhuizen, maarja.... Er is op dit moment niks te koop waar ik naar toe zou willen verhuizen.
- Martijn_bmw
Snap ik, maar pensioen kan je ook regelen via bijv zwitserleven oid.ErikS schreef: 10 feb 2022, 11:42 Ik moet mijn pensioen voor elkaar boxen Martijn, ik heb geen zin om eeuwig te werken, dus ik laat m'n 'vermogen' graag voor me werken.
Het is voor mij, nu, een te overtrokken markt. Vermogen opeten gebeurt uiteindelijk toch, maar als je een leuk inkomen uit verhuur kan halen... Hoef je daar niet voor te werken.![]()
Mijn pensioen wordt daar ook geregeld. (in mijn geval dan deel werkgever deel werknemer bijdrage)
Dat is ook een vorm van vermogen laten werken zonder dat je er zelf mee aan de slag hoeft

- MParallel
- Auto: BMW