Het grote E36 M3 (occasion) draadje
-
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Ok ben benieuwd . Naast deze cabrio heb ik een e60 540i automaat en een Polo dsg.
En ja zal niet hetzelfde zijn als de Polo met zijn dsg. Vind het trouwens nu ook leuk om van de Polo te switchen naar de 540i . Allebei met zijn voor en nadelen.
Zal je binnenkort benaderen om ietwat te spreken
En ja zal niet hetzelfde zijn als de Polo met zijn dsg. Vind het trouwens nu ook leuk om van de Polo te switchen naar de 540i . Allebei met zijn voor en nadelen.
Zal je binnenkort benaderen om ietwat te spreken
-
Eerder dan gedacht zojuist de m3 opgehaald. Eerste vinding auto rijdt goed. K&w schroefset is wel heel erg stug . Orginele veren en dempers zitten erbij. Als het niet gaat wennen gaat de schroef set eruit.
In tegenstelling wat hierboven staat heeft smg wel diverse programma
In auto mode 1 drukken e stand. Daarna gewoon en daarna winter .
Pook naar links is manual.
Wel moet ik aangeven dat regelunit en smg schakelaar recent door bmw zijn vervangen . Zal morgen foto's plaatsen
Wel moet ik aangeven dat regelunit en smg schakelaar recent door bmw zijn vervangen . Zal morgen foto's plaatsen
- MParallel
- Auto: BMW
Welke KW variant zit erop? Mogelijk dat je de ingaande/uitgaande demping kunt bijstellen.Hn500001 schreef:Eerder dan gedacht zojuist de m3 opgehaald. Eerste vinding auto rijdt goed. K&w schroefset is wel heel erg stug . Orginele veren en dempers zitten erbij. Als het niet gaat wennen gaat de schroef set eruit.
Ben benieuwd naar de foto's. Lijkt erop dat met vervangen van de module je de latere software hebt met 3 programma's ipv 2.
En meteen het knopje mee vervangen hebben (die functioneel hetzelfde is).
-
Welke KW set ga ik vanavond bekijken. Auto staat zo'n en zo naar mij mening achter te laag. Ga hem achter licht verhogen. Mis alleen de stel sleutel. Deze is er niet bij
Wel heeft de display van SMG (waar je kan zien in welke versnelling de auto staat) pixel problemen. Is nog prima te lezen, echter hoop niet dat het erger gaat worden. Volgens vorig eigenaar is het de afgelopen jaar niet erger geworden.
kan iemand mij uitleggen hoe ik hier foto's kan plaatsen.
Wel heeft de display van SMG (waar je kan zien in welke versnelling de auto staat) pixel problemen. Is nog prima te lezen, echter hoop niet dat het erger gaat worden. Volgens vorig eigenaar is het de afgelopen jaar niet erger geworden.
kan iemand mij uitleggen hoe ik hier foto's kan plaatsen.
- MParallel
Mogelijk moet je minimaal aantal posts hebben.
Pixelproblemen voor de gear indictor display heb ik nog niet eerder van gehoord. Je zou de eerste zijn.
De E36 staat achter altijd laag tov voor door de hoogte van de wielkasten. Staat het gelijk dan heb je een auto met behoorlijk wat "rake" (neus richting straat).
Ik heb het ook bij de mijne met Bilstein onderstel. En die staat al op z'n hoogst. Wat je eventueel nog kan doen is een ander rubber kopen wat tussen veer en chassis zit. Daar heb je versies van 3/5/10mm en zoals is gebleken ook een 21mm dikke "bad road condition" variant.
Deze heb ik nu liggen, maar nog niet gemonteerd. Het is ook nog even controleren of de demper hiervoor wel geschikt is, want die wil je niet zover hebben dat je geen uitgaande demping meer overhoudt.
Pixelproblemen voor de gear indictor display heb ik nog niet eerder van gehoord. Je zou de eerste zijn.
De E36 staat achter altijd laag tov voor door de hoogte van de wielkasten. Staat het gelijk dan heb je een auto met behoorlijk wat "rake" (neus richting straat).
Ik heb het ook bij de mijne met Bilstein onderstel. En die staat al op z'n hoogst. Wat je eventueel nog kan doen is een ander rubber kopen wat tussen veer en chassis zit. Daar heb je versies van 3/5/10mm en zoals is gebleken ook een 21mm dikke "bad road condition" variant.
Deze heb ik nu liggen, maar nog niet gemonteerd. Het is ook nog even controleren of de demper hiervoor wel geschikt is, want die wil je niet zover hebben dat je geen uitgaande demping meer overhoudt.
- Gert-jan
Onder het tekst vlak kun je een bestand toevoegen of je kunt de foto elders uploaden en dan de link in de [/IMG] zetten.
Betreft het pixel uitval ben je niet de eerste, mijn inmiddels ex-SMG had dit ook. Zelfs dusdanig dat het leek alsof de 'verlichting' het niet deed maar er blijkt geen lampje achter te zitten...
Betreft het pixel uitval ben je niet de eerste, mijn inmiddels ex-SMG had dit ook. Zelfs dusdanig dat het leek alsof de 'verlichting' het niet deed maar er blijkt geen lampje achter te zitten...
-
even proberen met foto. ik moet er bij vertellen dat de foto's zijn gemaakt bij wisselen. In het echt is het veel minder dan het lijkt. alles van 1 t/m 6 is prima te lezen.
- Bijlagen
-
- auto mode Winter
- foto 3.JPG (107.68 KiB) 2380 keer bekeken
-
- auto mode
- foto 2.JPG (124.01 KiB) 2380 keer bekeken
-
- auto mode E
- foto 1.JPG (123.09 KiB) 2380 keer bekeken
- MParallel
Nee dat heb ik ooit gezien. Maar het zijn losse vlekken, geen dele van de LCD "pixels".
Lijkt eerder of het LCD scherm heeft gelekt oid (a la oude Nokia 8210 enzo
Snap trouwens die locatie van die sneeuwvlok niet. Mogelijk hoorde bij het oude programma ook een andere display?
Die sneeuwvlok staat op de plaats waar ook de versnelling staat en die zouden dan dwars door elkaar staan.
Die sneeuwvlok staat bij mij in elk geval links van de gekozen versnellling.
Of was het toch rechts, nu twijfel ik. Ik rijd nooit in wintermodus. Zal nog wel ff checken.
Lijkt eerder of het LCD scherm heeft gelekt oid (a la oude Nokia 8210 enzo
Snap trouwens die locatie van die sneeuwvlok niet. Mogelijk hoorde bij het oude programma ook een andere display?
Die sneeuwvlok staat op de plaats waar ook de versnelling staat en die zouden dan dwars door elkaar staan.
Die sneeuwvlok staat bij mij in elk geval links van de gekozen versnellling.
Of was het toch rechts, nu twijfel ik. Ik rijd nooit in wintermodus. Zal nog wel ff checken.
-
Nogmaals foto geeft vertekend beeld . In het echt prima af te lezen. Sneeuwvlok staat rechts van gekozen versnelling. Links staat E en S.
Schroefset is kw innox variant 3. Zou zowel in hoogte verstelbaar zijn als hardheid.
Volgens staat hij nu op zijn hardst. Auto veert helemaal niet.
Iemand een idee wie dit voor mij opnieuw kan instellen in de buurt van Amsterdam
Schroefset is kw innox variant 3. Zou zowel in hoogte verstelbaar zijn als hardheid.
Volgens staat hij nu op zijn hardst. Auto veert helemaal niet.
Iemand een idee wie dit voor mij opnieuw kan instellen in de buurt van Amsterdam
- MParallel
KW3, dan heb je de meest uitgebreide uitvoering. Die kan apart versteld worden voor wat betreft ingaande en uitgaande demping.
Op de demper zitten draaiknoppen waarmee je dit kunt stellen, dat moet je wel ook lukken.
Zo te horen staat ie op z'n hardst. Is bij me Bilstein set ook, zet ik die op ze hardst, dan heb je geen veerweg en is het echt spijkerhard. Niet mee te rijden.
Op de demper zitten draaiknoppen waarmee je dit kunt stellen, dat moet je wel ook lukken.
Zo te horen staat ie op z'n hardst. Is bij me Bilstein set ook, zet ik die op ze hardst, dan heb je geen veerweg en is het echt spijkerhard. Niet mee te rijden.
- Erik K.
Vraag voor de leder kenners.
Kan iemand mij het verschil aangeven (liefst ahv foto's) tussen volleder (BMW-code: L7SW) en tussen teilleder (BMW-code: N5SW).
Het gaat mij dan om de deurpanelen van de e36 M3 Coupé model zonder airbag.
Ik denk namelijk dat ik volleder heb maar BMW geeft aan teilleder.
Qua prijs is er geen verschil heb ik al gezien.
Kan iemand mij het verschil aangeven (liefst ahv foto's) tussen volleder (BMW-code: L7SW) en tussen teilleder (BMW-code: N5SW).
Het gaat mij dan om de deurpanelen van de e36 M3 Coupé model zonder airbag.
Ik denk namelijk dat ik volleder heb maar BMW geeft aan teilleder.
Qua prijs is er geen verschil heb ik al gezien.
- MParallel
Prijsverschil is er wel hoor. Is nogal meer leer.
Teilleider is stoelen, achterbank en de deurpanelen inserts.
Het volleder voegt toe:
Complete deurpanelen voor/achter
Kap achterop de voorstoel
B-stijl (op de sedan in elk geval)
Onderste helft dashboard
Console rondom de pook (als je geen hout hebt)
Console daar weer onder
Handrem console en delen om schanier armsteun
Teilleider is stoelen, achterbank en de deurpanelen inserts.
Het volleder voegt toe:
Complete deurpanelen voor/achter
Kap achterop de voorstoel
B-stijl (op de sedan in elk geval)
Onderste helft dashboard
Console rondom de pook (als je geen hout hebt)
Console daar weer onder
Handrem console en delen om schanier armsteun
- Tim N
Ik heb dan wel weer de achterzijdes van de voorstoelen in leder maar geen complete doorkaarten, tunnel, dash en B stijlen.
Komt dat ivm individual leder en stiksels?
- MParallel
Nee jij hebt Individual. Daar staan bepaalde zaken genoemdTim N schreef:Ik heb dan wel weer de achterzijdes van de voorstoelen in leder maar geen complete doorkaarten, tunnel, dash en B stijlen.
Folgender Umfang ist in Leder Montana safrangelb (Nr. 4 201 535) darzustellen:
Front and rear seats
Rear panel of front seat backs
Head rests
Front arm rests
Einsaetze in den Tuerverkleidungen (Tuerspiegel)
én:
"Restliche Innenausstattung wie bei Leder Montana schwarz, Schl.Nr. P7SW"
Oftewel, naast de Individuele wensen, de rest zoals de nomale zwarte leder montana uitrusting.
Als de originele eigenaar had opgegeven de rest als L7SW te willen, dan had je al het andere ook in leer gehad. De stiksels zelf staan hier dus los van.
- Erik K.
Ok gezien ik niet zoveel leer heb, alleen stoelen, achterbank en panelen.
Het gaat mij alleen om de deurpanelen.
Mijn vraag is of daar verschil in zit. Ik twijfel namelijk om eventueel nieuwe panelen te kopen.
In de panelen, vol / deels leder, zit geen prijsverschil. Dat heb ik op mijn werk al nagekeken.
Er is daar echter geen afbeelding in het systeem te vinden.
Dus als iemand foto's van een volleder uitvoering paneel en deelleder uitvoering kan posten, graag!
Het gaat mij alleen om de deurpanelen.
Mijn vraag is of daar verschil in zit. Ik twijfel namelijk om eventueel nieuwe panelen te kopen.
In de panelen, vol / deels leder, zit geen prijsverschil. Dat heb ik op mijn werk al nagekeken.
Er is daar echter geen afbeelding in het systeem te vinden.
Dus als iemand foto's van een volleder uitvoering paneel en deelleder uitvoering kan posten, graag!
- MParallel
Erik, het verschil is of alleen de insert, of het complete paneel.
Dan heb je o.a. stiksels rondom de opbergvakken. Erg mooi, maar als je zoals ik maatje 46 hebt en steeds met uitstappen tegen de deur komt. Nou ja, soms dan
dan heb je gauw strepen op dat oh zo gevoelige nappa leer.
Helaas is er amper nog wat leverbaar voor wat betreft nieuwe panelen, maar als ik de oude (2009) lijst erbij pak, dan verschilt het nogal wat prijzen betreft.
Deurpaneel coupe/cabrio N5SW (deel leer, zwart) links €467,00 (€481,00 met zij airbag)
idem, recht €343,00, zelfde voor met airbag
Volleder zwart links (L7SW): €492 (€484 met zij airbag)
Idem, rechts €481 (€880 met zij airbag)
Dus eigenlijk geen pijl op te trekken.
Hier foto van volleder paneel met een US insert (althans, nog nooit gezien in EU)

de makkelijkste weggever op (slechte) foto's is the stiklijn ter hoogte van de onderste speaker (of enigste speaker bij basic stereo)

En als we toch bezig zijn, volleder andere delen uit eigen doos.

Dan heb je o.a. stiksels rondom de opbergvakken. Erg mooi, maar als je zoals ik maatje 46 hebt en steeds met uitstappen tegen de deur komt. Nou ja, soms dan

Helaas is er amper nog wat leverbaar voor wat betreft nieuwe panelen, maar als ik de oude (2009) lijst erbij pak, dan verschilt het nogal wat prijzen betreft.
Deurpaneel coupe/cabrio N5SW (deel leer, zwart) links €467,00 (€481,00 met zij airbag)
idem, recht €343,00, zelfde voor met airbag
Volleder zwart links (L7SW): €492 (€484 met zij airbag)
Idem, rechts €481 (€880 met zij airbag)
Dus eigenlijk geen pijl op te trekken.
Hier foto van volleder paneel met een US insert (althans, nog nooit gezien in EU)
de makkelijkste weggever op (slechte) foto's is the stiklijn ter hoogte van de onderste speaker (of enigste speaker bij basic stereo)
En als we toch bezig zijn, volleder andere delen uit eigen doos.
- Erik K.
Duidelijk!
Dan ben ik toch wel blij met mijn deel-ledere uitvoering. Persoonlijk vind ik dat toch mooier van vol.
Maar wellicht in real-life wel mooi.
Ik zag in ons systeem dat er inderdaad bepaalde delen niet meer leverbaar zijn, maar de panelen die ik overweeg te kopen nog wel.
Helaas stevig aan de prijs ja en weinig marge/korting voor mij...
Bedankt voor de info.
Dan ben ik toch wel blij met mijn deel-ledere uitvoering. Persoonlijk vind ik dat toch mooier van vol.
Maar wellicht in real-life wel mooi.
Ik zag in ons systeem dat er inderdaad bepaalde delen niet meer leverbaar zijn, maar de panelen die ik overweeg te kopen nog wel.
Helaas stevig aan de prijs ja en weinig marge/korting voor mij...
Bedankt voor de info.
- Milka
Hn500001 gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Ik ben benieuwd naar je smg [edit] ervaring.
Is iets wat mij nog een beetje tegenhoud concreter te worden met deze

Ik wil eerst wel eens met zoiets rijden.
Mogelijk is het onbekend maakt onbemind, maar voel er weinig voor om daar 200km verderop in Duitsland
achter te komen dat het niets voor mij is.
Die auto in opheusden, blijft ook een plaatje

Prijs is stevig zeker als je nagaat dat hij tijden voor 12k te koop stond, maar niet verkocht werd
en nu de huidige eigenaar er na een paar maanden al weer van af wil, liefst met een leuke winstmarge
foto's wekt de indruk dat ie bij een handelaar staat, maar het is bij een particulier
Ik ben benieuwd naar je smg [edit] ervaring.
Is iets wat mij nog een beetje tegenhoud concreter te worden met deze
Ik wil eerst wel eens met zoiets rijden.
Mogelijk is het onbekend maakt onbemind, maar voel er weinig voor om daar 200km verderop in Duitsland
achter te komen dat het niets voor mij is.
Die auto in opheusden, blijft ook een plaatje
Prijs is stevig zeker als je nagaat dat hij tijden voor 12k te koop stond, maar niet verkocht werd
en nu de huidige eigenaar er na een paar maanden al weer van af wil, liefst met een leuke winstmarge

foto's wekt de indruk dat ie bij een handelaar staat, maar het is bij een particulier
Laatst gewijzigd door Milka op 22 aug 2014, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- MParallel
Mike, het is SMG en dat is een heel ander systeem dan PDK.
SMG is een enkele, normale koppeling, alleen die wordt nu automatisch aangestuurd.
Ik rijd zelf ook met dit systeem en ben er zelf erg tevreden over. Ik mis het schakelen totaal niet.
Ik rijd nog bijna dagelijks in me 328i met handbak, maar als ik in de M3 stap heb ik dus niet zoiets van "hmm jammer / ik mis wat".
En nogmaals, SMG vraagt opnieuw leren rijden. Als je een half uur ermee rijdt en denk dit is niks, veel te schokkerig e.d., kijk daar mee uit. Het vergt enige tijd om SMG door te hebben. In feite leer je opnieuw autorijden.
SMG is een enkele, normale koppeling, alleen die wordt nu automatisch aangestuurd.
Ik rijd zelf ook met dit systeem en ben er zelf erg tevreden over. Ik mis het schakelen totaal niet.
Ik rijd nog bijna dagelijks in me 328i met handbak, maar als ik in de M3 stap heb ik dus niet zoiets van "hmm jammer / ik mis wat".
En nogmaals, SMG vraagt opnieuw leren rijden. Als je een half uur ermee rijdt en denk dit is niks, veel te schokkerig e.d., kijk daar mee uit. Het vergt enige tijd om SMG door te hebben. In feite leer je opnieuw autorijden.
- Tim Schuurman
Ik heb een korte vraag. Vorige week heb ik een M3 3.0 gekocht, geprepareerd voor op het circuit. Nou zit er een einddemper onder die mij teveel lawaai maakt. Deze wil ik vervangen voor een originele.
Hoe is de uitwisselbaarheid van einddempers/gehele uitlaat tussen een M3 3.0, M3 3.2 en bijvoorbeeld een 325i/328i?
Hoe is de uitwisselbaarheid van einddempers/gehele uitlaat tussen een M3 3.0, M3 3.2 en bijvoorbeeld een 325i/328i?
- MParallel
M3's hebben grotere diameter.
M3 demper op een 325/328 moet je er een verloop tussen lassen.
M3 demper op een 325/328 moet je er een verloop tussen lassen.
- Tim Schuurman
Oké, dat van die grotere diameter kwam me al bekend voor. Maar als ik het goed begrijp moet een 3.2 demper dus gewoon passen op een 3.0 middenpijp en is het dus uitwisselbaar?
- Milka
Sorry mijn fout, nam even een term van een ander door mij geliefd merk over.MParallel schreef:Mike, het is SMG en dat is een heel ander systeem dan PDK.
Is inderdaad een ander systeem. Originele post ook even aangepast.
- Tim N
Milka wil je eens je auto draadje opfrissen? Ben erg benieuwd naar een veilchenblaue touring namelijk en de foto's doen het niet.
-
ik heb ook lang getwijfeld . Ben juist voor smg gegaan omdat het iets apart is en ik al meer dan 10 jaar automaat rijdt. Systeem is inderdaad wennen. Maar denk dat op termijn wel goed komt
Even over auto van opheusden. Deze heeft niet lang te koop gestaan . Auto van Goes was een andere auto. Deze auto heeft in Lisse te koop gestaan. Eigenaar (1e) is komende te overlijden . Vrouw heeft de auto verkocht voor 10500 . Ik had 10000 geboden. Huidige eigenaar heeft zich voor gedaan als liefhebber en heeft de auto zo gekocht om het vervolgens een maand later voor meer dan 14000 te koop aan te beiden. Auto is zowel van binnen als buiten nieuwe . Vind het alleen jammer dat hij het koop voor 10500 en zo snel verkoop voor dit prijs. Hiermee verpest je het voor de liefhebber. Wel is de motor een keer door bmw vervangen . Dit vermeld hij ook niet
Even over auto van opheusden. Deze heeft niet lang te koop gestaan . Auto van Goes was een andere auto. Deze auto heeft in Lisse te koop gestaan. Eigenaar (1e) is komende te overlijden . Vrouw heeft de auto verkocht voor 10500 . Ik had 10000 geboden. Huidige eigenaar heeft zich voor gedaan als liefhebber en heeft de auto zo gekocht om het vervolgens een maand later voor meer dan 14000 te koop aan te beiden. Auto is zowel van binnen als buiten nieuwe . Vind het alleen jammer dat hij het koop voor 10500 en zo snel verkoop voor dit prijs. Hiermee verpest je het voor de liefhebber. Wel is de motor een keer door bmw vervangen . Dit vermeld hij ook niet