BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
dvh

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door dvh » 21 mei 2011, 19:06

FerdiACS1 schreef:
dvh schreef:Ben even in Friesland.
Reed net langs de Beier.
Zag een orange bmw in de showroom vanaf de snelweg. Kon niet goed zien wat het was.
Gewoon, een oranje BMW... kan niet missen.
Hehe, ok.
Ik dacht, zoveel oranje bmw's zie je niet dus wellicht een 1m/gts :bag:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 21 mei 2011, 19:16

KAn ook een verkleurde rooie 116d zijn, lak is ruk van BMW :mrgreen:

Remy

Bericht door Remy » 21 mei 2011, 20:29

Lol Ferdi. Goede verkoper zou jij zijn. Dat is een GTS.

RVV

Bericht door RVV » 21 mei 2011, 21:04

Is inderdaad een GTS.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 23 mei 2011, 15:36

Zeg, even over overmorgen. Ik beloof het, ik zal het gas niet te ver intrappen (anderen ook niet in de mijne!) om netjes bij de 135is ... eeh ik bedoel, de 1M te blijven. Staat zo lullig, vergeef me als ik in slaap val ... :mrgreen:

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 23 mei 2011, 16:40

Autoblog reed ermee in Schotland:

http://www.abhd.nl/video/bmw-1m/" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mei 2011, 16:50

whaha, leuk...aan het einde waait er wat om of zelfs de hele cameraman...en dan zegt ie iets, dat ie uit twente komt oid :D

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 23 mei 2011, 16:52

Jurjen schreef:Autoblog reed ermee in Schotland:

Filmpje is een goede samenvatting van dit topic. Verder biedt het niets nieuws imho.

mrbbs

Bericht door mrbbs » 23 mei 2011, 17:26

Weet niet of deze er al bij stond (ik zie niet meteen een publish datum erbij):

http://www.autoexpress.co.uk/videos/vid ... eview.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Sperdy

Bericht door Sperdy » 23 mei 2011, 17:48

Verbijsterende ruktest. Echt, by far, de slechtse tot nu van de 1M. Dat Autoblog is al waardeloos, maar zij hebben zichzelf overtroffen. Beetje 80 rijden op een single-road track in Scotland - snapshots van een driftende 1M uit een UK-promofilmpje jatten - en zeggen dat het M gevoel toch wel ontbreekt. 1M is eigenlijk een 135i. Allejezus, die 1M is bijna 4 seconden sneller over bijv. Klein Hockenheim. Da's een lichtjaar over 20 ronden. Kritisch zijn is goed, maar wat een rukbijdrage is dit zeg. Next.

Hielke

Bericht door Hielke » 23 mei 2011, 17:54

indobesar schreef:

Filmpje is een goede samenvatting van dit topic. Verder biedt het niets nieuws imho.
Nou, dat zie ik dan heel anders. Wouter doet Itt tot al die joelende junior testertjes juist dat wat ik graag als eerste had willen doen; de 1M met de 135i vergelijken. En in zijn geval pakt dit niet gunstig voor de 1M uit.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 23 mei 2011, 18:08

Hielke schreef:
indobesar schreef:

Nou, dat zie ik dan heel anders. Wouter doet Itt tot al die joelende junior testertjes juist dat wat ik graag als eerste had willen doen; de 1M met de 135i vergelijken. En in zijn geval pakt dit niet gunstig voor de 1M uit.
Echt Hielke, die jongen is van lotje getikt als hij beide auto's goed kent. 1M onderstel is een lichtjaar anders tov. een 135i. 1M remmerij, lol, misschien wel 3x beter dan van de 135i. Blokken zijn wel enigzins vergelijkbaar, dat ben ik met hem eens. In mijn herinnering had de standaard 135i een tragere gasrespons en een smallere powerband. De 1M geeft onderin, en bovenin, meer thuis. Mijn gevoel zegt dat de acs1 software een nog bredere vermogensafgifte geeft; nog beter uitgesmeerd over het toerenbereik. Is dus schakelluier te rijden. Maar dat kunnen we woensdag mooi uitvogelen, want ik betwijfel het toch sterk (als het om koele cijfertjes gaat). Uiteraard moet je/kun je de 1M vergelijken met de 135i (en leuker nog bijv, een ACS1). Want dat verschil wil je weten, of het significant is om een 1M te kopen. Maar dit vind ik geen vergelijk, dit is slap gewouwel. Wat hij zegt, kun je ook zeggen zonder een rondje te sturen in de 1M. Dus een schone taak voor ons woensdag... :df:
Laatst gewijzigd door Sperdy op 23 mei 2011, 18:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Hielke

Bericht door Hielke » 23 mei 2011, 18:29

Zo is het Ferdi, woensdag is de dag des oordeels. Het moet prachtig weer worden, ik heb er zin in.

Jij hebt toch nog de originele velgen/bandencombo onder de auto?

Sperdy

Bericht door Sperdy » 23 mei 2011, 18:38

Ja, standaard banden, velgen en remmerij.
Grootste aanpassing is de software en wat andere veren en dempers (en een wat andere setup). Voor de rest rijd ik een standaard 135i (zelfs uilaatje is weer lekker standaard 135i).

Let op: de 'dikke' ACS1 heeft ook nog eens andere remmerij, een verstelbaar race-onderstel, andere velgen, andere banden, sperr, allerlei toegevoegd plastic voor 'down-force'. Dat heeft de mijne dus allemaal niet.

Andre

Bericht door Andre » 23 mei 2011, 18:38

Als je een sper niet gebruikt mis je hem ook niet. Spoorbreedte verschil merk je heel veel mits je het gebruikt.

Wouter denkt even iets te makkelijk over die auto.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mei 2011, 18:47

ik denk dat er nog wel een andere test komt van Wouter,
ik vind zijn filmpjes en hoe die het doet de leukste/beste/friste van zeer lange historie NL autoprogramma's, ik kijk er elke week met plezier naar op RTL7 :df:
deze 1M re-view was wat kort en RHD en in Schotland en dus niet echt fijn...

Hielke

Bericht door Hielke » 23 mei 2011, 19:11

Rene, nog een test van Wouter met een 1M? Dat verwacht ik niet.

Hij had inderdaad moeite met het stuur aan de verkeerde kant. Zelf bak ik er dan ook niks meer van. Laatste keer Engeland met huur Fiatje heb ik menig stoeprand op hardheid moeten testen. In de simracerij heb ik eens een seizoen in een rechtsgestuurde auto gereden omdat die auto de snelste was, maar wennen deed het nooit.

Ik snap dat uitstapje naar Schotland niet. Autovisie heeft gewoon in een Nederlandse auto gereden, dezelfde auto die we woensdag gaan gebruiken. Vreemd.

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 23 mei 2011, 20:13

Hielke schreef:Rene, nog een test van Wouter met een 1M? Dat verwacht ik niet.

Hij had inderdaad moeite met het stuur aan de verkeerde kant. Zelf bak ik er dan ook niks meer van. Laatste keer Engeland met huur Fiatje heb ik menig stoeprand op hardheid moeten testen. In de simracerij heb ik eens een seizoen in een rechtsgestuurde auto gereden omdat die auto de snelste was, maar wennen deed het nooit.

Ik snap dat uitstapje naar Schotland niet. Autovisie heeft gewoon in een Nederlandse auto gereden, dezelfde auto die we woensdag gaan gebruiken. Vreemd.
Er was meer pers die dag aanwezig. Ik zie de toegevoegde waarde voor autoblog er ook niet in. Ik neem aan dat Autoblog redelijk hoog op het lijstje staat in Rijswijk.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 23 mei 2011, 20:57

Andre schreef:Als je een sper niet gebruikt mis je hem ook niet. Spoorbreedte verschil merk je heel veel mits je het gebruikt.

Het verschil tussen een 135i en 1M is het onderstel. Als in de 1M het 306pk n54 blok had gezeten - nou goed, met iets betere gasrespons - was het al goed geweest. Dus een 1M moet je niet op stomme rechtuit tussensprintjes beoordelen, daar is is niet voor gemaakt.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 23 mei 2011, 21:42

Die Amerikanen zijn compleet gek. Je nieuwe 1M tjoenen met Halfords onderdelen.

Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 mei 2011, 21:51

FerdiACS1 schreef:
Andre schreef:Als je een sper niet gebruikt mis je hem ook niet. Spoorbreedte verschil merk je heel veel mits je het gebruikt.

Het verschil tussen een 135i en 1M is het onderstel. Als in de 1M het 306pk n54 blok had gezeten - nou goed, met iets betere gasrespons - was het al goed geweest. Dus een 1M moet je niet op stomme rechtuit tussensprintjes beoordelen, daar is is niet voor gemaakt.

Das mooi voor het onderstel, maar een verraad v.w.b de motor....................///M...........remember........dat gaat over allereerst de ///motor.................................en die komt bij een 1M dus op de laatste plaats..................

Jawel, die Wouter zegt het prima....................

Sperdy

Bericht door Sperdy » 23 mei 2011, 22:10

Vind ik niet Romo. ///M gaat in mijn beleving niet alleen om de motor, maar om het totaalpakket van sportief rijden. Natuurlijk is het jammer dat er geen echt ///M blok in zit, maar uiteindelijk voor objectieve prestaties niet relevant, misschien wel voor 'het magische M-gevoel'; op dat punt is de 1M/// wel een achteruitgang, ja eens (maar dat is een open deur, en dat weten we nou wel). Maar allemaal leuk voor de koffietafel.
Zodra je gaat sturen in de 1M, is het genieten van deze geweldige - wendbare - sportwagen. Ik had meer lol in de 1M zonder M///-blok dan in de M3 met M///-blok. Alhoewel ik direct moet toegeven dat ik die hamerende V8 geweldig vond, dat was niet normaal hoe skitterend die V8 doortrekt vanaf 6500 rpm... Daarbij vergeleken staat dat n54 blok gewoon voor lul, niet meer en niet minder.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 mei 2011, 22:17

Wij zijn het bijna eens, op 1 cruciaal punt echter niet.............

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mei 2011, 22:17

Hielke schreef:Rene, nog een test van Wouter met een 1M? Dat verwacht ik niet.

Ja, je kan aan alles merken dat ie veel maar half aanhaalt...
daarbij je ziet dat ie niet lekker zit/rijd/voelt aan die kant in een auto waarmee je wil/moet scheuren om het te voelen....een M is ook een gevoel, dat kreeg je er zo nooit uit met dat wat we zagen en zijn verkeerde positie e.d. das niet ontspannen.

Dus ja, ik zeg je er komt nog een verslag met een LHD, mark my words :forum:

Joy

Bericht door Joy » 23 mei 2011, 22:36

romo schreef:Wij zijn het bijna eens, op 1 cruciaal punt echter niet.............
+1. Een E36 M3 is daar ook zo een voorbeeld van. In de basis is een E36 M3 gewoon krek eender aan de rest van de modelreeks. De auto heeft daar ook aardig wat kritiek over gekregen omdat men 'm niet onderscheidend genoeg vond. De motor was wel wat je van een ///M-model mocht verwachten.
18 jaar later heeft BMW met de 1M precies het tegenover gestelde bereikt. De combinatie van onderstel, besturing en onderscheidende looks is nu prima in orde maar men heeft er geen ///M-motor in gelepeld. En dat is toch een misser vind ik.

Plaats reactie