Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Bram » 15 mar 2015, 19:31

WJ schreef:Putin, is die;

A) dood
B) ziek
C) op vakantie
D) te druk bezig met de laatste uitbreiding van Assetto Corsa

Welke is het?
Ik ga voor E. Risk spelen met Obama en Merkel.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 mar 2015, 19:53

Ik denk een Bunga Bunga party maar dan op z'n Russisch :P

JP

Bericht door JP » 15 mar 2015, 19:59

Die moest van Rutte nog zijn bonnetjesadministratie in orde maken.....

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mar 2015, 21:03

er lijkt idd wel wat aan de hand, zag het van de week op TV voorbij komen.

straks heeft ie ook polonium (of hoe heet dat spul) binnen gekregen via?

of ze zitten in de atoom bunker, immers bepaalde landen spelen gevaarlijk spel met kans op een grote oorlog en
zij moeten ook nog van alles regelen.

magoed, kan ook dat ie ff op vakantie is, op Terschelling ofzow :tooth:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 mar 2015, 21:52

Als we niet lopen zoals ze willen dan we moeten lopen, dan regelen we dat, we beginnen met kevers onze wil op te leggen, de rest is kinderspel;

http://www.volkskrant.nl/wetenschap/dro ... ~a3908257/" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 17 mar 2015, 00:14

best apart en indeed, het gaat allemaal best hard met de techniek en ook robotica e.d..

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 mar 2015, 07:41

De mensch is in staat tot vanalles, zien we hierboven, maar een (middenconsole met) een verlicht asbakje inbouwen in 'n kar van 135.000 euro blijkbaar nog niet . Toch vind ik dit juridisch te gek voor woorden, alhoewel ik de dealer/fabrikant(welke van de grote 3 of 4 inc Panamera zou 't zijn ? ) toch ook 'n sukkel vind in deze.

http://www.nu.nl/opmerkelijk/4012211/du ... ealer.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijken of m'n redelijk nieuwe koffiezetapparaat 't nog doet. Jawel.

:coffee:

GTRene

Bericht door GTRene » 17 mar 2015, 10:22

wtf :lol:

Robin

Bericht door Robin » 26 mar 2015, 13:12

Er was ook nog ergens 'n kist neergestort. Niet geheel onbelangrijk... :(

En dan dit. Ik dacht 't al toen ik vanochtend iets hoorde over dat de gezagvoerder de cabine niet meer in kon komen:
-beroerte/hartaanval/onwel copiloot
-zelfmoord actie copiloot

Die tweede lijkt aannemelijker te worden:
http://www.nu.nl/buitenland/4019088/cop ... orten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 26 mar 2015, 13:52

idd op het nieuws praten ze er ook zo over, incl foto van die co piloot e.d.
best apart om bv zelfmoord te plegen met zoveel andere mensen aan boord die helemaal buiten zo'n persoon staan.

als het dus 'zelfmoord' zou zijn zonder andere achtergrond oid, zou best vreemd/onlogisch? en heel egoistisch zijn.
zelfmoord 'terrorist' zou ik dan eerder verwachten, magoed die man staat er schijnbaar niet om bekend oid, zal dus nog vervolgd worden.

deze vliegtuigramp lijkt in elk geval wel duidelijker te zijn hoe het ongeveer ging, dan bij bv die andere 3 vliegtuig rampen tot zover.

JP

Bericht door JP » 26 mar 2015, 14:15

Er is een "vermoeden" ("Het lijkt erop dat hij het toestel moedwillig wilde vernietigen,") al neemt de media het meteen aan als de waarheid. Waar is het "innocent until proven guilty" deel in dit verhaal ? Meteen die co-piloot zwart maken (en zijn familie indirect ook) Je krijgt nu natuurlijk genoeg gekkies die zijn familie gaan opzoeken.

Trouwens....Franse onderzoekers......Normaal zijn fransen niet zo snel, maar nu al meteen conclusies trekken..... :hmmm: Uit welk land komt Airbus eigenlijk.......?.. :coffee:

Robin

Bericht door Robin » 26 mar 2015, 14:39

Airbus is volgens mij 'n F,D,UK joint venture(heb nog niet gewiki-d:)))

Het gaat mij niet om 't zwart maken van de copiloot, dat doen we eind november begin december wel weer met andere figuren 'uit Spanje' :)

Wat ik al zei:
-onwel worden van copiloot die alleen in afgesloten cabine zat
-moedwil/zelfmoord

Andere conclusies zijn er eigenlijk niet meer?

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 26 mar 2015, 15:08

JP schreef:Er is een "vermoeden" ("Het lijkt erop dat hij het toestel moedwillig wilde vernietigen,") al neemt de media het meteen aan als de waarheid. Waar is het "innocent until proven guilty" deel in dit verhaal ? Meteen die co-piloot zwart maken (en zijn familie indirect ook) Je krijgt nu natuurlijk genoeg gekkies die zijn familie gaan opzoeken.
Het punt is, er komt niet veel meer informatie.
Ze hebben inmiddels twee dagen de tijd gehad om 20 minuten geluidsband terug te luisteren en trekken daaruit hun conclusies. Over 3 maanden kun je hier niets meer mee dan nu.
Enige wat ze met de tweede zwarte doos (waarvan ze de inhoud nog niet hebben gevonden) kunnen uitlezen is welke handeling de co-piloot heeft gedaan om het toestel te laten dalen maar aangezien ze gehoord hebben dat er een draaiknop 15 klikjes wordt verzet dan zal dat ook daar op uitkomen.

En wat betreft onwelwording, zijn ademhaling (die tot de crash nog te horen was) is niet veranderd en duidde niet op bewusteloosheid of iets dergelijks.
Laatst gewijzigd door JoostSchouten op 26 mar 2015, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.

FDD

Bericht door FDD » 26 mar 2015, 15:11

Vooropstaand natuurlijk erg voor de nabestaanden wat er gebeurd is.

Er valt me echter 1 dingetje op. De passagiers zouden niks gemerkt hebben, dit is in mijn ogen meer dan vreemd te noemen. Ikzelf vlieg vaker dan dat ik in mijn auto zit en een normale daling voel je al laat staan een sterke daling.

Ik heb ook een paar keer met German wings gevlogen en daar is bij mijn weten op korte vluchten geen businessclass laat staan firstclass. Dit houd in dat je vanuit economy gewoon de acties ziet die de pilot ondernomen heeft......Ik kan me voorstellen dat de mensen in combinatie met de daling het toch allemaal wel hebben meegekregen...

Om dan te zeggen dat de passagiers er niks van hebben meegekregen en pas begon te gillen bij de eerste impact kan ik niet geloven, dat is voor mij meer een fabelte om het de nabestaanden wat 'dragelijker' te maken.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 26 mar 2015, 15:15

Klopt ja, die daling voel je sowieso en je hebt gewoon zicht op de cabinedeur. Dan zie je dus ook of een piloot gaat roepen of de deur in probeert te rammen.
Afbeelding

tomgtr

Bericht door tomgtr » 26 mar 2015, 15:27

Robin schreef:Airbus is volgens mij 'n F,D,UK joint venture(heb nog niet gewiki-d:)))

Het gaat mij niet om 't zwart maken van de copiloot, dat doen we eind november begin december wel weer met andere figuren 'uit Spanje' :)

Wat ik al zei:
-moedwil/zelfmoord

Is onmogelijk Robin, ze vliegen en landen op automatische piloot. Dus ook al wordt de pilot onwel, dan vliegt het vliegtuig netjes door op 10 km hoogte.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 26 mar 2015, 15:31

En de deur is opzettelijk op slot gehouden. De piloot heeft namelijk altijd een code om de cabine in te komen, behalve als hij van binnenuit bewust dicht wordt gehouden.

Robin

Bericht door Robin » 26 mar 2015, 15:56

OK.

Maar waarom wordt de naam van de coplioot dan niet naar buiten gebracht en z'n achtergrond?
Ik las dat 't een 'onervaren' piloot was, nog maar 1,5j bij de club?

Wie/wat is/was hij?

Dit wordt dan toch steeds duidelijker. De media graaft maar met hun indirectheid schiet dit niet op toch?

FDD

Bericht door FDD » 26 mar 2015, 16:00

@Robin

Dat is allemaal ook al naar buiten gebracht:

Andres Lubitz en 28 jaar oud de overage info kun je al van het www afhalen.

Robin

Bericht door Robin » 26 mar 2015, 16:01

Ja ik hoor 't nu ook op 't nieuws.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 mar 2015, 16:40

tomgtr schreef:
Robin schreef:Airbus is volgens mij 'n F,D,UK joint venture(heb nog niet gewiki-d:)))

Wat ik al zei:
-moedwil/zelfmoord

Is onmogelijk Robin, ze vliegen en landen op automatische piloot. Dus ook al wordt de pilot onwel, dan vliegt het vliegtuig netjes door op 10 km hoogte.
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt maar een maatje van me die vliegt ook gewoon zelf hoor als hij daar zin in heeft en dat geld ook voor het landen.
Op een Meeting in de palmentuin heb je hem ook weleens gezien, vliegt nu op een 747

Grtz, Hans

Robin

Bericht door Robin » 26 mar 2015, 17:05

Hanz inderdaad, maar, die Lubitz heeft 'm dus zelf van autopilot gehaald en zelf de knuppel ter hand genomen.
Waar ik op doelde is dat als Lubitz onwel was geworden, de kist 'gewoon door was gevlogen' op autopilot, de gezagvoeder de deur nog had kunnen intrappen en de boel had kunnen regelen en 't dus met 'n sisser af was gelopen. Toch?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 26 mar 2015, 18:03

Weet ik Hans, met die Audi als ik me goed herinner. Maar op gewoon cruisen op 10 km halt nagenoeg geen pilot hem van de autopilot. Zeker niet als de gezagvoerder even aan het pinkelen is.

Luco

Bericht door Luco » 26 mar 2015, 18:13

Er is maar een woord voor, TRIEST.

Kijk, wij kunnen niet in andermans hoofd kijken (mijn eerste gedachte was, wat een mongool) iemand die depressief is laat dat niet altijd blijken, achteraf zijn er wel vaak signalen, meer tijdens dat proces worden ze vaak niet herkend cq opgemerkt.
Dus wie weet wat er in die man omging.

Triest voor hem
Triest voor alle passagiers
Nog Triester voor alle nabestaanden
Het meest Triest voor de ouders van deze man die moeten leven met het verhaal dat hun zoon 150 mensen de dood heeft ingejaagd.

JP

Bericht door JP » 26 mar 2015, 18:29

JoostSchouten schreef:
JP schreef:Er is een "vermoeden" ("Het lijkt erop dat hij het toestel moedwillig wilde vernietigen,") al neemt de media het meteen aan als de waarheid. Waar is het "innocent until proven guilty" deel in dit verhaal ? Meteen die co-piloot zwart maken (en zijn familie indirect ook) Je krijgt nu natuurlijk genoeg gekkies die zijn familie gaan opzoeken.
Het punt is, er komt niet veel meer informatie.
Ze hebben inmiddels twee dagen de tijd gehad om 20 minuten geluidsband terug te luisteren en trekken daaruit hun conclusies. Over 3 maanden kun je hier niets meer mee dan nu.
Enige wat ze met de tweede zwarte doos (waarvan ze de inhoud nog niet hebben gevonden) kunnen uitlezen is welke handeling de co-piloot heeft gedaan om het toestel te laten dalen maar aangezien ze gehoord hebben dat er een draaiknop 15 klikjes wordt verzet dan zal dat ook daar op uitkomen.

En wat betreft onwelwording, zijn ademhaling (die tot de crash nog te horen was) is niet veranderd en duidde niet op bewusteloosheid of iets dergelijks.
Ik vind het raar dat ze dan nu al zonder de 2e band te hebben kunnen onderzoeken al conclusies getrokken worden. Vermoedens is een, maar waarom deze meteen al wereldkundig maken, dat begrijp ik niet.

Als daar een co-piloot inderdaad staat te bonken, dan zullen medepassagiers wel meehelpen.......of heeft er iemand in die 8 minuten nog een filmpje van de situatie naar zijn/haar Facebook geupload ?

{conspiracy} volgens mij willen de Fransen iets verhullen {/conspiracy}
Het meest Triest voor de ouders van deze man die moeten leven met het verhaal dat hun zoon 150 mensen de dood heeft ingejaagd.
Ja......daar staan nu tientallen journalisten voor de deur te filmen

Plaats reactie