Horloge / Horloges topic
- dale vito
Re: Horloge / Horloges topic
Het is allemaal super mooi maar er hangt dan ook een zeker prijskaartje aan.. Omega was voor mij prima met de Seamasters en Speedmasters onder 2k. Deze is ook nog eens 44mm wat van mij niet zo nodig hoeft. Als je goed kijkt zie je dat de uren- en minutentotalisator samen zijn gevoegd op 3:00.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mooie klokjes op Christie's veiling , volgende maand:
http://www.christies.com/eCatalogues/in ... 16005B1E15" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.christies.com/eCatalogues/in ... 16005B1E15" onclick="window.open(this.href);return false;
- dale vito
Christies iPad app is ook best aardig..
- Mnrk
- Auto: R53 tracktool
Zijn er hier mensen bekend met het merk Van der Gang uit Dokkum?

-
Ja. Een Eta uurwerk in 'n met 'n hoop marketing verpakte IWC lookalike die dan wel iets duurder is dan dezelfde IWC.(En IWC is al vaak 'te'duur)-Menrik- schreef:Zijn er hier mensen bekend met het merk Van der Gang uit Dokkum?
Nul historie.
Kortom, een horloge die in je verzameling zou passen en het is je zoveelste ok, maar niet je eerste dikke klok, dan ben je naar mijn idee niet helemaal goed bij je hoofd met zo'n ding en die prijs.Er is zoveel beters en mooier te koop met meer historie en eigen calibers bijvoorbeeld dan een 'Van der Gang'......
- Mnrk
Dat is een duidelijk verhaal...Robin schreef: Ja. Een Eta uurwerk in 'n met 'n hoop marketing verpakte IWC lookalike die dan wel iets duurder is dan dezelfde IWC.(En IWC is al vaak 'te'duur)
Nul historie.
Kortom, een horloge die in je verzameling zou passen en het is je zoveelste ok, maar niet je eerste dikke klok, dan ben je naar mijn idee niet helemaal goed bij je hoofd met zo'n ding en die prijs.Er is zoveel beters en mooier te koop met meer historie en eigen calibers bijvoorbeeld dan een 'Van der Gang'......
Ik was een half jaartje geleden eens in de Van der Gang winkel voor wat kleren en toen zag ik een kast staan met wat horloges, dus zodoende dat ik er nu mee kom...
Wat zou volgens jou een betere keus zijn? Ik zou niet graag met een gigantisch dik horloge zoals TW Steel om de pools lopen, maar zoek meer iets in de richting zoals de foto hierboven.
(Uitgaande van jou reactie mag ik aannemen dat je verstand hebt van horloges?

-
@Menrik:
Ik heb vroeger veel kleding bij die winkel gekocht. Ik ken de familie goed.
Een IWC Portugieser chrono in staal zou ik doen als ik jou was, zoiets(voorbeeldje)
http://www.chrono24.com/nl/iwc/portugie ... ultIndex=7" onclick="window.open(this.href);return false;
Een IWC Portugieser chrono in staal zou ik doen als ik jou was, zoiets(voorbeeldje)
http://www.chrono24.com/nl/iwc/portugie ... ultIndex=7" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mnrk
Ziet er goed uit zo'n Portugieser! Bedankt voor de tipRobin schreef:@Menrik:

Kom je uit de buurt van Dokkum toevallig? Ik heb daar veel familie wonen in de buurt!
- dale vito
mmm..-Menrik- schreef:Robin schreef: Ja. Een Eta uurwerk in 'n met 'n hoop marketing verpakte IWC lookalike die dan wel iets duurder is dan dezelfde IWC.(En IWC is al vaak 'te'duur)
Nul historie.
Sec heb je gelijk Robin. Het ontwerp is niet bijster spannend en voor de gebruikte uurwerken geldt hetzelfde. Je moet vallen voor de charme van een klein merk uit Nederland wat uiteindelijk toch een kwaliteitsproduct weet aan te bieden, geproduceerd in zeer kleine series. Als je daar niet gevoelig voor bent houdt het al snel op.
Zijn ze te duur? Productie op kleine schaal is altijd duur. De ontwikkelingskosten zijn niet veel lager, de tekeningen, mallen etc moeten gemaakt worden onafhankelijk van het te produceren aantal. Ik ben zelf ook een horloge aan het bouwen en dit is één van de problemen waar je toch tegenaan blijft lopen. Zie maar eens een fabrikant te vinden die voor een redelijke prijs een serie van 100 wijzers wil maken ---> je moet gewoon dik betalen. Het eigen lettertype op de wijzerplaat vind ik bovendien een leuk detail -> het is een eigen ontwerp wat niet beschikbaar is voor andere fabrikanten. Normaal heeft zo'n wijzerplaat fabrikant bakken met opgelegde cijfertjes liggen die je gewoon uit kan kiezen maar in dit geval kan dat gewoon niet. Cool.
Ik vind Van der Gang persoonlijk wel charmant. Het totale plaatje (merk, product, verhaal er om heen) klopt gewoon IMHO. Alhoewel de IWC inderdaad een stuk goedkoper is, is hij ook minder speciaal en loopt half Amsterdam er mee. Ik denk dat de prijs van de Van der Gang bovendien 'eerlijker' is dat die van IWC.
- Macboy
+1
Je betaalt redelijk weinig voor zoveel exclusiviteit. €5000 is niks voor een dergelijke klok. Geen lopende band zoals de IWC. Daarnaast gebruikt Van der Gang technologie uit de ruimtevaart. Tamelijk uniek.
Die TW-steel opmerking hierboven van Menrik was trouwens lachwekkend hopelijk zie je dat zelf ook snel in maar bedankt voor het lachsalvo
Je betaalt redelijk weinig voor zoveel exclusiviteit. €5000 is niks voor een dergelijke klok. Geen lopende band zoals de IWC. Daarnaast gebruikt Van der Gang technologie uit de ruimtevaart. Tamelijk uniek.
Die TW-steel opmerking hierboven van Menrik was trouwens lachwekkend hopelijk zie je dat zelf ook snel in maar bedankt voor het lachsalvo

- Mnrk
Ik ben tamelijk onbekend met het merk, maar zijn dit gigantische klokken dan? Toen ik in de winkel even stond te kijken zagen ze er niet zo gigantisch uit namelijk...Macboy schreef:+1
- Brava
Het min-of-meer nationale horlogemuseum is het Musée International d'Horlogerie (MIH) in La-Chaux-de-Fonds. De curator is Ludwig Oechslin, deze naam is een googletje waard.Lars Oosterveen schreef:Zijn er in Zwitserland ook goede horloge musea?
De mooiste en beste uurwerken kunnen ze maken, maar dan hebben ze vast ook wel een mooi museum
Verder is het Omega Museum afgelopen jaar volledig nieuw geopend. Ook hebben verschillende merken hun eigen collecties c.q. musea maar die zijn soms alleen op uitnodiging te bezichtigen.
-
Macboy schreef:+1

Dus blijft alleen de kleine productie over...nu ben ik al jaren niet meer into IWC , en noem het lopende band, maar ZIJ zijn wel eerder de geestelijke vader van deze look met hun historie. 5000 is echt teveel voor 'n ETA of er moet iets als Panerai ofzo opstaan , dan 'kan' het nog, maar niet een bedrijf wat vroeger sigarettenautomaten fabriceerde, kom nou. :twisted:
Ergo, als ik de laatste tijd zie hoe 'vreselijk goed tot zum Kotzen' bepaalde Corum's, Breitlings en Rolexen van de nieuwe modellen als FAKE worden geproduceerd voor rond de 300/400 euro krijg ik bijna een hartverlamming hoe goed die afwerking van de (geschroefde) banden, wijzerplaten, wijzers, markers oftewel het hele plaatje is van die'troep. Met een ETA inside.....Gewoon prima afgewerkt, voor minder dan vaak 1/10e van de prijs van de echte....

Dan is dat kleine productie verhaal en met wijzers en wijzerplaten moeilijk doen bij VDG ook bij mij al klaar...
Doe mij maar 'n in Zwitserland geproduceerde klok met historie en EIGEN CALIBER.
Zodra VDG een eigen caliber heeft, ben ik bereid hun kudos te geven.
Van der Klauw zit hier waar ik woon en die heeft die planetentoestand opbouw wél van zichzelf, dat geef ik dan nog een dikke thumbsub, al ben ik niet weg van die klassieke modellen.
EDIT: Kijk bijvoorbeeld eens naar het nieuwere merk NOMOS uit Glashütte Duitsland, leuke klokjes voor prijzen tussen de 1200-2200 euro zo uit m'n hoofd, klein fabriekje, leuke modellen en die duurste modellen hebben allemaal een EIGEN CALIBER. En dat voor dát geld. :!: :!: :!:
http://www.glashuette.com/index.php?id=1&L=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Brava
Vandaar je voorliefde voor Rolex. Elke Rolex wordt over de productieperiode van een jaar door vele horlogemakershanden liefdevol in elkaar gezet.Robin schreef:...en noem het lopende band...
Nomos is nog echt relatief jan-boere-fluitjeswerk. Als je er nog nooit geweest bent dan kan ik het ten zeerste aanraden.
Hier, Tangomat Testuhr, één van 125...
-
M'n eerste Zwitserse klok was 'n TAG Heuer 1000 duikertje quartz in 1986, hield blijkbaar vanaf kindszijn van het 'Submariner' model, met die duikring , donkere plaat, stalen band.
Bij Rolex vind ik dus alléén de (vintage)
duikers, gmt masters en voorlopers van de Daytona de moeite waard.
Zo'n nieuw caliber RO Ofshore lijkt me echt de bom, buiten 'n paar Panerai, Zenith Striking en de JLC Master Chrono 2.
Maar binnen nu en 10 jaar wil ik wel 'n Patek(Nautilus dan, maar ik moet nog wennen aan de look, de
beleving is er al
)
Of 'n modernere Calatrave gladde lunette centrale seconde/datum, minimaal 37mm....
in roségoud.
Bij Rolex vind ik dus alléén de (vintage)
duikers, gmt masters en voorlopers van de Daytona de moeite waard.
Zo'n nieuw caliber RO Ofshore lijkt me echt de bom, buiten 'n paar Panerai, Zenith Striking en de JLC Master Chrono 2.
Maar binnen nu en 10 jaar wil ik wel 'n Patek(Nautilus dan, maar ik moet nog wennen aan de look, de
beleving is er al

Of 'n modernere Calatrave gladde lunette centrale seconde/datum, minimaal 37mm....
in roségoud.
- RVV
Na een jaartje deepsea dragen besloot ik van de week om weer eens de gmt 2 pepsi uit de kast te halen. Heb er wel een beetje een goedkoop kermishorloge gevoel bij 

-
"big in oversized watches"-Menrik- schreef:Ik ben tamelijk onbekend met het merk, maar zijn dit gigantische klokken dan? Toen ik in de winkel even stond te kijken zagen ze er niet zo gigantisch uit namelijk...Macboy schreef:+1
Dit is 45mm, heb een kleine pols, maar zo groot vind ik 'm niet.
- Macboy
Sorry sorry maar mijn opmerking richting Menrik was een kwestie van niet goed lezen van mijn kant
Ik dacht hij zit bij Van der Gang te kijken en hij denkt dat ie de prijs van een TW Steel heeft of zo maar je had het alleen over het formaat. Maak namelijk vaker mee dat mensen geen idee hebben hoe duur een horloge soms is en ik dacht die Menrik twijfelt tussen een Renault Scenic of een Porsche Cayenne
Excuus.
Nomos vind ik een mooi merk. Prachtig design. Eenvoud. Klassiek. Romo zal dat ook wel waarderen denk ik.
Robin bedankt voor je eye opener over VDG !

Excuus.
Nomos vind ik een mooi merk. Prachtig design. Eenvoud. Klassiek. Romo zal dat ook wel waarderen denk ik.
Robin bedankt voor je eye opener over VDG !
- Brava
De Dacia Logan GTPRSi 32v Turbo Supercharged van de horlogewereld.Kees Bunk schreef:"big in oversized watches"
Dit is 45mm, heb een kleine pols, maar zo groot vind ik 'm niet.
-
GTPRSi 32v Turbo Supercharged klinkt alsof er daadwerkelijk een leuk motorblok inzit?Brava schreef: De Dacia Logan GTPRSi 32v Turbo Supercharged van de horlogewereld.

- Mnrk
Ik kan je verwarring begrijpen als ik mijn post nu teruglees...Macboy schreef:Sorry sorry maar mijn opmerking richting Menrik was een kwestie van niet goed lezen van mijn kantIk dacht hij zit bij Van der Gang te kijken en hij denkt dat ie de prijs van een TW Steel heeft of zo maar je had het alleen over het formaat. Maak namelijk vaker mee dat mensen geen idee hebben hoe duur een horloge soms is en ik dacht die Menrik twijfelt tussen een Renault Scenic of een Porsche Cayenne
![]()
Excuus.

Ik ben inderdaad wel op de hoogte van de prijzen van deze horloges, no hard feelings hoor!
- Brava
Denk jaren '80, denk aftermarket turboplaatje, denk "what's in a name," denk vlag op een modderschuit.Tom schreef:GTPRSi 32v Turbo Supercharged klinkt alsof er daadwerkelijk een leuk motorblok inzit?Brava schreef: De Dacia Logan GTPRSi 32v Turbo Supercharged van de horlogewereld.
Nee, zoals mijn 120i ooit is omschreven als een hok dat niet vooruit te branden is, zo is een TW Steel affront voor échte horloges.
- 2000USA
TWS is natuurlijk ook maar een afgeleide van deze:
Zag trouwens dat Jeremy Clarkson er ook een droeg...!
- dvh
Past goed bij hem 

-
2000USA schreef:TWS is natuurlijk ook maar een afgeleide van deze:
![]()
JC met 'n U Boat? Het allergrootste marketing liegmerk wat er bestaat.
Er is maar 1 merk met die look, de aartsvader van alle oversized horloges, al sinds de jaren '30, incl de enorme kroonbeschermer. PANERAI en afgeleide ANONIMO. :twisted: