Nederland gaat naar de haaien
- Luco
Re: Nederland gaat naar de haaien
Ik ben echt niet anti voetbal, ik vind het alleen niet normaal dat clubs (die zich voordoen als bedrijf) elke keer voor miljoenen gesteund worden van onze centen, maar ondertussen wel transfers en lonen betalen die niet in verhouding zijn.
Griekenland is een uitzondering met dat circuit.
Assen en Zandvoort bv worden hier alleen maar tegengewerkt en moeten van giften, sponsoring rondkomen, waarom kan dat bij een voetbalclub niet dan?
Naar mijn mening mis je dus het punt dat men deze clubs wel helpt, maar bv de klm en diverse andere grote ondernemingen gewoon in de stront laat zakken (meestal terecht want als je een bedrijf hebt moet je dat gezond runnen, bij een voetbalclub zijn alle verhoudingen zoek en fatsoenlijk runnen kunnen ze het al helemaal niet.
Jij kan toch ook geen 500 uitgeven als er maar 100 binnenkomen, waarom kan dat bij voetbal wel dan?
Griekenland is een uitzondering met dat circuit.
Assen en Zandvoort bv worden hier alleen maar tegengewerkt en moeten van giften, sponsoring rondkomen, waarom kan dat bij een voetbalclub niet dan?
Naar mijn mening mis je dus het punt dat men deze clubs wel helpt, maar bv de klm en diverse andere grote ondernemingen gewoon in de stront laat zakken (meestal terecht want als je een bedrijf hebt moet je dat gezond runnen, bij een voetbalclub zijn alle verhoudingen zoek en fatsoenlijk runnen kunnen ze het al helemaal niet.
Jij kan toch ook geen 500 uitgeven als er maar 100 binnenkomen, waarom kan dat bij voetbal wel dan?
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
En terecht:
http://www.nu.nl/binnenland/2524027/wil ... -haat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk hoe vooral links Nederland en het journaille nu over de SGP heenvalt(niet geheel onterecht overigens hoor), over haatzaaien gesproken
Een SGP is 'n lame versie van de cultuur waar die club van Wilders tegen ageert dus waar hebben we 't over....
Mensen, gelijke monniken gelijke kappen, dus: SGP bashen, dan ook islambashen of pausbashen , of alledrie niet. Hoe eenvoudig is 't . :twisted:
@Luco mee eens hoor. Maar Griekenland lijkt me niet zowieso de uitzondering....
http://www.nu.nl/binnenland/2524027/wil ... -haat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk hoe vooral links Nederland en het journaille nu over de SGP heenvalt(niet geheel onterecht overigens hoor), over haatzaaien gesproken
Een SGP is 'n lame versie van de cultuur waar die club van Wilders tegen ageert dus waar hebben we 't over....
Mensen, gelijke monniken gelijke kappen, dus: SGP bashen, dan ook islambashen of pausbashen , of alledrie niet. Hoe eenvoudig is 't . :twisted:
@Luco mee eens hoor. Maar Griekenland lijkt me niet zowieso de uitzondering....
-
Tom
Opzich wel met Luco eens. Maar in dit geval koopt de gemeente de grond en laat ze daar erfpacht over betalen. Nu heb ik geen idee of die grondprijs realistisch is, maar het is niet alsof ze er niks voor terug krijgen en dat gemeenschapsgeld in een donker gat verdwijnt.
- Michel P
@Tom,Tom schreef:Opzich wel met Luco eens. Maar in dit geval koopt de gemeente de grond en laat ze daar erfpacht over betalen. Nu heb ik geen idee of die grondprijs realistisch is, maar het is niet alsof ze er niks voor terug krijgen en dat gemeenschapsgeld in een donker gat verdwijnt.
Vele clubs o.a. NAC, Willem II enz. enz. hebben dit soort constructies in het verleden gedaan, er ontstaat dan ruimte in de begroting die weer opgaat aan tranfers en salarissen want dan halen we CL.......... of niet......... Dan heeft men weer en probleem en wil dan het stadion voor het symbolische bedrag van 1 euro overnemen. 5 jaar verder moet de gemeente het weer terug kopen voor vele miljoenen.........
Het een bedrijf en die is verantwoordelijk voor zijn eigen huishouding, wil je gokken prima, verlies je moet je niet huilen....... en als men failliet gaat prima.... Laat er maar een paar ook grote clubs failliet gaan, goed voor het voetbal op de lange termijn.
Kijk in Duitsland, Dortmund, de huidige kampioen was zo goed als failliet, door slim scouten, veel jonge talenten gehaald bij amateurs en lagere divisies, voor een appel en een ei, nu wel kampioen, die gasten in het veld zijn gretig en staan niet voor de hoofdprijs op de loonlijst. Nu pakken ze al miljoenen door transfers naar o.a. Real Madrid.
Michel
- Snipe
Voetbalclubs steunen, so what? Met een maandje heb je het weer terugverdiend met dank aan de skyhigh loonbelasting op de skyhigh salarissen en BTW op de kaartjes.
- Luco
Nou, jij kan zo aan de slag bij een voetbalclub, want rekenen is niet je sterkste puntSnipe schreef:Voetbalclubs steunen, so what? Met een maandje heb je het weer terugverdiend met dank aan de skyhigh loonbelasting op de skyhigh salarissen en BTW op de kaartjes.
- GTRene
ik vind het ook fout, laat ze zelf meer inleveren...
gelukkig zien ze dat nu ook in (als het kalf verdronken is)
en gaan er een paar man personeel uit en krijgen voetballers nu nog maximaal 1 miljoen...althans zo zeggen ze.
daar zullen dan waarschijnlijk nog extra bonussen uitgekeerd kunnen worden...
beter is te zeggen een voetballer mag maximaal 1 miljoen verdienen? euh krijgen, heb je het dat jaar niet goed gepresteerd, gaat er bv 100K af, voor in de reserve pot van de club...
dat is dan de stimulans voor de voetballer, als je klote hebt gepresteerd krijg je minder, presteer je goed? krijg je het afgesproken bedrag, zoiets.
dan nog zijn het belachelijke bedragen, magoed.
gelukkig zien ze dat nu ook in (als het kalf verdronken is)
en gaan er een paar man personeel uit en krijgen voetballers nu nog maximaal 1 miljoen...althans zo zeggen ze.
daar zullen dan waarschijnlijk nog extra bonussen uitgekeerd kunnen worden...
beter is te zeggen een voetballer mag maximaal 1 miljoen verdienen? euh krijgen, heb je het dat jaar niet goed gepresteerd, gaat er bv 100K af, voor in de reserve pot van de club...
dat is dan de stimulans voor de voetballer, als je klote hebt gepresteerd krijg je minder, presteer je goed? krijg je het afgesproken bedrag, zoiets.
dan nog zijn het belachelijke bedragen, magoed.
- PD power
Ben het helemaal met Luco en Michel eens, profesionele organisaties, die schijnbaar niet goed kunnen boekhouden, moet je juist niet steunen, want slecht gedrag moet je niet belonen, neem de eerste schade maar, want doormodderen met een zieke organisatie, krijg je alleen maar meer schade van, uiteindelijk redden ze het toch niet, wat de prio's liggen gewoon verkeerd.
In principe zie je dit ook met griekeland, die veranderen tijdelijk even om weer wat geld binnen te harken, maar hun gedrag verandert niet.
Gewoon de stekker d'r uit en neem je verlies, want verlies krijg je toch, je geeft alleen nu wel een signaal af naar organisaties die nog wel keus hebben.
In principe zie je dit ook met griekeland, die veranderen tijdelijk even om weer wat geld binnen te harken, maar hun gedrag verandert niet.
Gewoon de stekker d'r uit en neem je verlies, want verlies krijg je toch, je geeft alleen nu wel een signaal af naar organisaties die nog wel keus hebben.
- Snipe
Dat is natuurlijk onzin. Mijn post hierboven trouwens ook. Wat ik bedoelde te zeggen is: het is niet zwart of wit, je kunt niet zomaar zeggen wat de gevolgen zijn als je het wel of niet doet. Het is een beetje een Griekenland-verhaal wat dat betreft. En daar bedoel ik ook mee dat PSV'ers homo's zijnPD power schreef:professionele organisaties, die schijnbaar niet goed kunnen boekhouden, moet je juist niet steunen, want slecht gedrag moet je niet belonen
- PD power
Perry, volgens mij is het juist geen onzin, maar heel helder, als je slecht gedrag bloond, weet je iig zeker dat het gedrag zich doorzet, kan me niet voorstellen, dat dit wenselijk is, zowel op klein niveau psv, als op groot niveau, zoals de euro.Snipe schreef:Dat is natuurlijk onzin. Mijn post hierboven trouwens ook. Wat ik bedoelde te zeggen is: het is niet zwart of wit, je kunt niet zomaar zeggen wat de gevolgen zijn als je het wel of niet doet. Het is een beetje een Griekenland-verhaal wat dat betreft. En daar bedoel ik ook mee dat PSV'ers homo's zijnPD power schreef:professionele organisaties, die schijnbaar niet goed kunnen boekhouden, moet je juist niet steunen, want slecht gedrag moet je niet belonen
Juist het aanmodderen zorgt voor schade, dat weet iedere goede ondernemer.
- Snipe
Natuurlijk, maar dan moet je nog steeds de voor- en nadelen afwegen. Weet jij hoeveel loonbelasting PSV jaarlijks aftikt? Of hoeveel BTW? Ik niet. Dan kan ik wel wat vinden over steun aan PSV, maar feitelijk slaat dat dan nergens op.
-
Tom
Michel, ik ben het helemaal met jou en Luco eens hoor. Alleen kennen wij de details van de deal niet precies.
- SteV6
Meen je dit nu werkelijk serieus??? Loonbelasting en BTW zijn nooit meer dan 50% van het totaal, dus onder de streep donder je de helft in de bodemloze put of op de bankrekening van die zogenaamde talentjes op het veld.Snipe schreef:Natuurlijk, maar dan moet je nog steeds de voor- en nadelen afwegen. Weet jij hoeveel loonbelasting PSV jaarlijks aftikt? Of hoeveel BTW? Ik niet. Dan kan ik wel wat vinden over steun aan PSV, maar feitelijk slaat dat dan nergens op.
Het hele verhaal gaat zoals Michel al geschetst heeft. Miljoenendeal waarbij de gemeente iets duur koopt en het na enkele jaren terug"verkoopt" voor € 1,-
Waarom leent de bank geen 48 miljoen aan PSV met hetzelfde onderpand en wel aan de gemeente? Omdat de belastingbetaler wel moet ophoesten via de gemeenteheffingen en de bank PSV voor geen cent meer vertrouwd ... Als die fans zo graag naar hun clubje kijken storten ze toch even € 1500,- per persoon? Is het tekort van PSV ook aangevuld ...
Nog een kleine voorspelling: De gemeenteraadsleden die zeggen tegen te gaan stemmen worden straks onder druk gezet door enkele supporters die bovenstaand voorstel over eigen geld storten nooit zullen omarmen, daar moet de gemeente voor opdraaien. Anders vliegen er stenen door ramen of gaan auto's in de fik.
- GTRene
wat Stephan zegt
kan maar zo, klinkt heel plausibel
kan maar zo, klinkt heel plausibel
- SteV6
Waarbij ik op die loonbelasting nog even wil aanvullen dat ik niet zo snel kan terugvinden of de belastingmaatregelen inmiddels zijn aangepast. Maar buitenlandse spelers hebben heel lang slechts 35% loonbelasting hoeven betalen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Depla is de naam geloof ik........................ik krijf een sik van die vent....................zijn broer was van die Fietsenkelder affaire, wilde ook de OZB in Nijmegen met 5% verhogen
Partij van de Ander..................idd, haal het geld maar bij de anderen..........
Partij van de Ander..................idd, haal het geld maar bij de anderen..........
- PD power
- SteV6
Eerst denk je: Ga werken lul!
Maar ja, dan ga je nadenken en begin je je af te vragen welke werkgever in hemelsnaam zo'n gast in dienst wil hebben ....
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Zo, die is na 8 jaar weer helemaal klaar voor de maatschappij
En die reclasserings ambtenaar met zijn doodshoofdring
En dan om af te toppen een platinablonde stagaire die nog in de meeknikfase zit
Welkom in de BV NL
En die reclasserings ambtenaar met zijn doodshoofdring
En dan om af te toppen een platinablonde stagaire die nog in de meeknikfase zit
Welkom in de BV NL
- Luco
Wat een kansloze zeg, en die gasten van de sociale dienst lachen er ook nog om.
Triest
Spuitje bij de dierenarts is maar 35 euro
Triest
-
Tom
Probleem is dat er ontiegelijk veel van die kneuzen rondlopen die heel de dag achter de plasma tv zappen en hoertjes neuken van de uitkering
Bij een uitkering gewoon aan het werk zetten.. ging vroeger ook.. kom je niet opdagen dan stopt de uitkering.

Bij een uitkering gewoon aan het werk zetten.. ging vroeger ook.. kom je niet opdagen dan stopt de uitkering.
- duifjes.com
Voetbalclubs heel simpel, ze willen een commercieel bedrijf zijn? Geen probleem helemaal goed en als je het niet kan redden ga je failliet simpel. Klaar over!
Ik stoor me ook altijd vreselijk aan al die politiemacht bij wedstrijden wie betaald dat??? Juist ja de belastingbetaler.....laat de clubs het betalen / de supporters....is het te duur dan houd het gewoon op.
Ik stoor me ook altijd vreselijk aan al die politiemacht bij wedstrijden wie betaald dat??? Juist ja de belastingbetaler.....laat de clubs het betalen / de supporters....is het te duur dan houd het gewoon op.
- Snipe
Clubs (of andere bedrijven/particulieren) laten betalen voor inzet van de politie gaat niet. 'Wie betaalt bepaalt,' wordt wel gezegd. Dat zou bij de politie toch een beetje gek worden.duifjes.com schreef:Ik stoor me ook altijd vreselijk aan al die politiemacht bij wedstrijden wie betaald dat??? Juist ja de belastingbetaler.....laat de clubs het betalen / de supporters....is het te duur dan houd het gewoon op.
Burgemeester A'dam: 'Spreek ik met Ajax? Ik heb een klacht, het is nogal uit de hand gelopen laatst.'
Ajax: 'Ja, we hadden 1.000 agenten besteld en we kregen er 500, dus onze huisadvocaat zal u binnenkort aansprakelijk stellen voor de schade.'
Discotheekeigenaar: 'Spreek ik met de politie? Ik wil graag tien agenten inhuren.'
112: 'Zo werkt dat niet.'
Discotheekeigenaar: 'Ja, maar Ajax kan het ook.'
....en zo kun je nog wel 10 voorbeelden bedenken.
- duifjes.com
Ja dat snap ik....maar je begrijpt mn punt wel denk ik?!?Snipe schreef:Clubs (of andere bedrijven/particulieren) laten betalen voor inzet van de politie gaat niet. 'Wie betaalt bepaalt,' wordt wel gezegd. Dat zou bij de politie toch een beetje gek worden.duifjes.com schreef:Ik stoor me ook altijd vreselijk aan al die politiemacht bij wedstrijden wie betaald dat??? Juist ja de belastingbetaler.....laat de clubs het betalen / de supporters....is het te duur dan houd het gewoon op.
Burgemeester A'dam: 'Spreek ik met Ajax? Ik heb een klacht, het is nogal uit de hand gelopen laatst.'
Ajax: 'Ja, we hadden 1.000 agenten besteld en we kregen er 500, dus onze huisadvocaat zal u binnenkort aansprakelijk stellen voor de schade.'
Discotheekeigenaar: 'Spreek ik met de politie? Ik wil graag tien agenten inhuren.'
112: 'Zo werkt dat niet.'
Discotheekeigenaar: 'Ja, maar Ajax kan het ook.'
....en zo kun je nog wel 10 voorbeelden bedenken.
- Michel P
+veelPennucciracing Luco schreef:Wat een kansloze zeg, en die gasten van de sociale dienst lachen er ook nog om.
Triest
En dat domme personeel ook gelijk de laan uit bij de reclasering wat dat kost de belastingbetaler ook een vermogen, dom lachen doen ze maar in hun eigen tijd.... Maar ze schijten gewoon 7 kleuren van angst voor die gozer...... TBS fail nummer zoveel......... TBS kost een vermogen en het rendement is dramatisch laag.
Laten ze die klinieken maar eens wat resultaat doelstellingen opleggen en ze daar op afrekenen, dan is de selectie aan de poort wat serieuzer. Kanslozen gaan dan gelijk naar de longstay for life.
Michel