Het grote "Wie gaat er naar de Nordschleife 2008"

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Gesloten
Tom

Bericht door Tom » 15 mei 2008, 11:40

Christoph schreef:
Sjef schreef:
Tom schreef:Leuk verhaal Knot en we moeten eigenlijk weer een kansloos weekendje inplannen met Rossi, Sjef, Debby en Tim... :)
:roll: ik weet het :roll: Veel te druk laatste tijd :( Komt goed!
Als ik ook mee kan, zullen we dan maar een aanhanger meenemen? :roll: :P
Of we komen met z'n allen naar jou toe, regel jij de tickets? :lol:

Christoph

Bericht door Christoph » 15 mei 2008, 12:09

Tom schreef:
Christoph schreef:
Sjef schreef: :roll: ik weet het :roll: Veel te druk laatste tijd :( Komt goed!
Als ik ook mee kan, zullen we dan maar een aanhanger meenemen? :roll: :P
Of we komen met z'n allen naar jou toe, regel jij de tickets? :lol:
Wacht, zal mijn adres even veranderen.. zit weer in dit o zo koude kikkerlandje remember ;)

Nienke

Bericht door Nienke » 15 mei 2008, 22:57

Tom schreef:Leuk verhaal Knot en we moeten eigenlijk weer een kansloos weekendje inplannen met Rossi, Sjef, Debby en Tim... :)
En ik mag dus niet mee.. nou oke dan.. 8)

Macboy

Bericht door Macboy » 18 mei 2008, 15:09

Ik ben zaterdag met Nandor die kant op gereden voor een deel van de Ring Academy. Erg veel pech gehad tussen Arnhem en Zevenaar met 8km en even de binnendoor route genomen naar Kleve, maar pakte allemaal anders uit dan we hadden gepland. Was in elk geval leuk.

Daarna redelijk volgas door naar de Ring en aangesloten bij de groep. Peter en Jenna Jameson waren wat later i.v.m. de welbekende pech.

Aangekomen was het stervensdruk. En dat voor een zaterdag, nou dat gaat niet op in mei. Ik baalde, want wilde juist rustig paar rondjes rijden en had op regen gehoopt.

Toen het op gegeven moment met bakken uit de lucht kwam vallen en 90% de baan afkwam ging ik dus snel mijn 4-rondenkaart kopen :) Fransisco vond het ook geweldig !

Heerlijk 1 rondje gereden met Nandor op kletsnatte baan. Daarna nog rondje met Niels op iets drogere baan en uiteindelijk met Jenna alleen een rondje op de droge baan. Had beter andersom kunnen doen, maar goed ;)

Had wel het idee dat ook iemand achterin zat ... maar kan ook aan mij liggen.

In elk geval weer onwijs veel gelachen, tot een uur of 11 en de mensen wat moe begonnen te worden.

Uiteindelijk 3 uur gewacht op een schnitzel en rond 00.45 uur nog vertrekken naar huis :shock:

Ja ik weet het, had ik beter niet kunnen doen, maar ja ... eigenwijs he.

Knot

Bericht door Knot » 18 mei 2008, 15:15

Naja, kost tijd maar dan heb je wel wat!

Ik zit soms te denken of ik niet ff snel heen en weer zal knallen om de 2 ronden die nog op t op mn buro liggende kaartje staan op te maken :)

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mei 2008, 15:46

Ik wil binnenkort ook weer eens Ring rijden, heb nog maar 4x de Ring gezien, en slechts 2x daar van met eigen auto :lol:

Misschien eens een keer met een groep een doordeweekse dag plannen of een rustig weekend, maar die zijn er schijnbaar niet veel meer, dus misschien beter eens op een andere dag, en er een leuke dag van maken? voor mij de Ring het liefst droog, die vind ik namelijk veels te groot om nat te rijden, zoasl zandvoort is me mee gevallen maarja daar kun je ook tig rondjes rijden om wat lijnen te proberen, de Ring is me daarvoor to scary.

Macboy

Bericht door Macboy » 18 mei 2008, 15:54

31 mei is er weer een drukkere dag. maar rustig rijden kun je dan vergeten Rene.

Of je moet er vroeg zijn, of ik moet door de week een keer vrije middag nemen.

Style

Bericht door Style » 18 mei 2008, 16:09

is er 31 mei iets speciaals te doen dan?

mark dikken

Bericht door mark dikken » 18 mei 2008, 16:12

Zaterdag meegedaan aan de ring academie hierbij mijn verslag.

Om 1 uur was ik al op de baan maar nog niemand te zien, om 1:45 Peter eens gebeld en die bleek helaas pech met zijn auto te hebben en vroeg mij uit te kijken naar een blauwe Sub met Ruud achter het stuur. Die stond al netjes te wachten voor de poort maar wist niet dat het nog een uur zou duren voordat die openging. Ruud dat even gemeld en daarop besloot hij maar even te gaan lunchen. Toen de baan openging maar direct aangesloten voor mijn eerste rondje dit jaar. Bij Bergwerk was het al direct mis een brommer was er hard afgegaan, even later bij de Eiskurve lag er olie op de baan en stond een RX-8 frontaal in de vangrail.
Olie op de baan dus de baansluiting duurde lang. Inmiddels melde zich op de papierplaats de australische ferrari club en ze hadden hun auto's meegenomen.
Na al dat moois ging de baan weer open en heb ik weer een aantal ronden gereden tot het begon te regenen. Toen een pauze gehouden en terwijl het langzaam ophield te regenen kwam ik MacBoy en Nandor tegen. Ik was hier voor de instructie dus nador gevraagd om naarst mij plaats te nemen. De baan was spekglad en met 250pk op de achterwielen zonder electronische hulpjes, deed ik het de eerste ronde zeer rustig aan om zo de instructie in mij op te kunnen nemen. De 2de ronde deed het tempo wat omhoog maar bij Hatzenbach was het Nandor al duidelijk dat ik niet de nieuwe drifking in spe was en ging het tempo weer wat omlaag.

Daarna van Ruud nog een 3 tal ronden instruktie gekregen, ondanks dat dit 20 minuten later was dan met Nandor was de baan nu droog en kon de auto zijn vermogen op de baan kwijt.
In deze 3 rondjes meer geleerd dat de afgelopen drie jaar zelfstudie en Hatzenbach, Metzgefeld en Galgenkopf (mijn 3 minste secties) gingen per ronde beter en sneller. Als toetje heeft ruud mij toen nog meegenomen met zijn Sub, als niet Sub kenner dacht ik dat het een standaard auto was, maar deze is dus zodanig voor de ring aangepast dat het een GT3 eater is. Ruud bedankt voor die ronde, heeft me laten zien wat er allemaal mogelijk is met een goede chauffeur en aangepaste auto.

Kortom een geslaagde dag in de eifel, Peter, Nandor en Ruud bedankt!!

Knot

Bericht door Knot » 18 mei 2008, 16:50

Ik ben zelf fan van de zondag/maandag combo. Zondag drukte, beetje kijken/wandelen/enkele rondjes zelf rijden/bier zuipen en dan maandag van 13:00-18:00 lekker knallen als iedereen aan het werk is!

Wil dit jaar nog een aantal Rent-Racecar auto's proberen (de Golf GTI, de 120i) maar het is een beetje een probleem dat de Civic het best aardig doet en ik daar ook nog niet het uiterste uit heb weten te halen, die wil ook nog een rondje of 20 rijden voodat ie op max staat/gaat.

Hier wat mogelijkheden:

Sunday, 15.06.08 08:00 until 19:30 h Touristenfahrten, 15.06.2008
(Nordschleife)
Monday, 16.06.08 13:00 until 19:30 h Touristenfahrten, 16.06.2008
(Nordschleife)

Sunday, 13.07.08 08:00 until 19:30 h Touristenfahrten, 13.07.2008
(Nordschleife)
Monday, 14.07.08 13:00 until 19:30 h Touristenfahrten, 14.07.2008
(Nordschleife)

Sunday, 20.07.08 08:00 until 19:30 h Touristenfahrten, 20.07.2008
(Nordschleife)
Monday, 21.07.08 13:00 until 19:30 h Touristenfahrten, 21.07.2008
(Nordschleife)
Laatst gewijzigd door Knot op 18 mei 2008, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Rupie

Bericht door Rupie » 18 mei 2008, 16:55

Macboy schreef:31 mei is er weer een drukkere dag. maar rustig rijden kun je dan vergeten Rene.

Of je moet er vroeg zijn, of ik moet door de week een keer vrije middag nemen.
Waarom is 31 mei een drukke dag?

Ik wil graag ook een keer ringen. Voor mij de eerste keer, zou dus fijn zijn als het rustig is. Ofwel ik heb wel animo :D

Kasteel

Bericht door Kasteel » 18 mei 2008, 17:01

Ik ben er gister ook de hele dag geweest, ik hoopte op tijd te zijn voor het Porsche-verhaal ervoor, maar de 1,5 uur vielen tussen Zevenaar en afrit A18 zorgde ervoor dat we er pas 13.45 waren. Ik heb zelf nog een paar rondjes gereden verspreid over de hele dag, eerste 3 rondjes waren wel weer een beetje 'clueless', het wordt echt tijd dat ik ff een tig rondjes meer ervaring krijg :P. Hele dag er geweest en het was weer super, sfeertje was goed, enkele NL'ers nog ff gespot.
Ben gister ook weer voorzien van een Porsche-overdosis :P.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 18 mei 2008, 17:05

Knot schreef: Wil dit jaar nog een aantal Rent-Racecar auto's proberen (de Golf GTI, de 120i) maar het is een beetje een probleem dat de Civic het best aardig doet en ik daar ook nog niet het uiterste uit heb weten te halen, die wil ook nog een rondje of 20 rijden voodat ie op max staat/gaat.
Dat rent-racecar is ook best groot geworden, zag er best een grote opkomst van op de ring verschijnen :).
*gaat ff kijken voor de prijzen*

Shakes

Bericht door Shakes » 18 mei 2008, 17:06

Mark,

ik ben zeer onder de indruk van het vermogen van je auto. Als je had gezegd dat hij 300 pk had had ik het ook geloofd. Wel erg listig in de regen moet ik zeggen. Aardige widowmaker, gelukkig kwam alles op z'n pootjes terecht! Lijkt me zeer fijn om er op droog mee te rijden! Leuk dat je wat hebt opgestoken!

N.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mei 2008, 17:13

@Knot, dat klinkt wel goed dat soort dingen, ben alleen niet snel een overnachter elders met m'n kar helaas, maar op zich zou zoiets wel mooi zijn, als er meer komen zou ik zo'n maandag als we dan gaan rijden sowieso een keer kunnen, of eventueel rij ik 2 x op en neer, maandags is toch alleen smiddags 8) geen flauw idee hoe druk het op z'n maandag is met droog weer, maar denk gezellie druk en niet stampvol met vaak ook redelijk wat loenatics waardoor de baan weer dicht gaat (grotere kans) :lol:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 mei 2008, 17:47

Dat overnachten valt wel mee hoor. Bij hotels staan de Gt3's enz in rijen opgesteld zowat dus die Hartge van jou valt dan toch niet op :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 18 mei 2008, 19:00

31 mei was er al een grote meet dacht ik. Nu ik iets beter kijk valt het ook wel weer mee.

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=10052

Maar goed, mei ook veel vrije dagen Duitsers, dus reken bij goed weer op topdrukte !

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mei 2008, 19:20

Bert ///M3 schreef:Dat overnachten valt wel mee hoor. Bij hotels staan de Gt3's enz in rijen opgesteld zowat dus die Hartge van jou valt dan toch niet op :lol:
:lol: aja, zal ook wel meevallen, maar ben gewend dat dat ding binnen staat, en het is iets on over zichtelijker als je 2 dagen blijft, maar een hotel is op zich wel handig, als er maar mensen daar de weg weten en ook in dat Hotel zitten wordt het al iets makkelijker voor me :oops: dan loont het wel, want het zal neem ik aan niet super duur zijn? :roll: denk dat heen en weer rijden dus extra 600km duurder is, en alle steenslag op je ruiten (al 2x een ruit kapot als ik terug kwam van de Ring, op hoge snelheid een steentje koppen die onder een band van een vrachtwagen wegspringt :? ) ff denken 600km zeg x 1 op 8 over lange stukken das zo'n 120,-euro ff heen en weer neem aan een hotel voor een nacht iets van 60,-euro ofzo?

Knot

Bericht door Knot » 18 mei 2008, 22:02

Rene, de kans is groter dat op de Nordschleife een of ander playstation malloot je bumper opvouwt dan dat iemand van een hotel bij uitparkeren van zijn GT3RS je een tikje geeft ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 18 mei 2008, 22:42

ja maar gaat me ook om dat geregel van de hotel kamer e.d. dus misschien als er een paar dat doen in hetzelfde hotel zeg maar, en mensen weten er de weg, kan ik nog wel eens meegaan 8) moet er wel meer uit... :lol:
Lijkt me dan wel oke zo te horen, dus met een leuke DF groep (waar ik op terug kan vallen) ga ik denk wel mee, eens proberen een zondag en maandag :twisted:

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 19 mei 2008, 19:50

Vandaag was de ring afgehuurd door Manthey Racing die zijn klanten had utigenodigd. Conclusie: Kwijlen tot en met.... :shock:

Foto's zijn zometeen te vinden in het foto-topicje.

Nienke

Bericht door Nienke » 19 mei 2008, 22:20

@Knot Je mag wel in de Civic heen en terug rijden, pak je daar een RARC en dan lever je gelijk je sleutel in :P

Knot

Bericht door Knot » 19 mei 2008, 22:25

Nee, beter 2 civic's mee en dan proberen met de EK de ronde van de EP te boeken 8)

Sjef

Bericht door Sjef » 20 mei 2008, 15:40

Nienke schreef:
En ik mag dus niet mee.. nou oke dan.. 8)
Nou vooruit dan! :lol:

Ik blijf meelezen, kan ik een dag ga ik mee! (deb ook natuurlijk)

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 22 mei 2008, 17:19

Komende zondag waarschijnlijk even samen met Mark bij de 24h kijken. Beide nog nooit geweest, hele weekend zit er niet in. Maar sfeer proeven is altijd leuk!

Nog meer DFers de 25e mei?

Gesloten