
Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
[img:538:398]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/9/8784.jpg[/img]
deze?
deze?
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat uiterlijk kan ik nauwelijks verrassend noemen, dat zagen we maanden geleden al wel aankomen............................................maar waar het om gaat dat zijn de specs...............................nou lees ik net dat de "test versies" 411 PK doen..................................dat klinkt niet best IMO............................uiterlijk wel belangerijk, maar de specs die moeten het op zo`n apparaat dus wel waarmaken, in dat licht bezien vind ik 411 paarden gewoon teleurstellend.................................wordt vervolgd...............................................
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Deze link heb ik van de BMW Pers Site afgeplukt, let wel 42,7MB:Tom schreef:OK toen zat ik op de zaak dus kon dat niet kijken.
Zal vast wel online verschijnen, zal Youtube wel ff checken
http://quickshots.goelz.com/uploaded4/Q ... 02.wmv.zip
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
http://www.tweakdsl.nl/?frame=frame_cen ... prodid=320ErikKramer schreef:Jij hebt zeker Orange?
Downloaden gaat trouwens vrij langzaam, maar maakt niet uit

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Nog ff scoop foto waarop de spiegels goed te zien zijn en kleinere dome.
[img][IMG:800:597]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... orsmj2.jpg[/img]
[img][IMG:800:597]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... orsmj2.jpg[/img]
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Na nog eens de plaatjes bekeken te hebben;
1 Buitenspiegels kan ik niet warm van worden
2 Powerdome te groot en veel te opvallend
3 Ventilatie gaten in de motor kap, veel te ver gezocht, typisch overstyling IMO
Ik krijg het bijna niet uit mijn strot, maar heeft een hoog Sjonnie en Anita gehalte, te veel 2 fast, 2 furious. Te veel goedkope Japanse trekjes.....
Het sterke punt van een M3 tot nog toe was dat ie nogal low profile was. Dat ligt dus definitief achter ons, dat vind ik persoonlijk erg jammer.......
1 Buitenspiegels kan ik niet warm van worden
2 Powerdome te groot en veel te opvallend
3 Ventilatie gaten in de motor kap, veel te ver gezocht, typisch overstyling IMO
Ik krijg het bijna niet uit mijn strot, maar heeft een hoog Sjonnie en Anita gehalte, te veel 2 fast, 2 furious. Te veel goedkope Japanse trekjes.....
Het sterke punt van een M3 tot nog toe was dat ie nogal low profile was. Dat ligt dus definitief achter ons, dat vind ik persoonlijk erg jammer.......
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Mwa ik ben het daar niet mee eens hoor, zo low-profile is een M3 niet. De E36 was nog het minst opvallend. De E46 heeft bredere spatborden, 4 dikke uitlaten, ook een powerdome (wel subtieler), aparte styling spiegels, roostertjes aan de zijkant en ook een opvallende bumper. Je kunt duidelijk zien dat het een M is. Dat is bij deze niet anders. Het kan best zijn dat die powerdome in de definitieve versie iets minder is. Of dat het IRL erg meevalt.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Ieder zo zijn eigen mening natuurlijk 
Ik heb vaak gelezen op div. forums dat de M3 er te mak uit zou komen te zien, nou dat valt in ieder geval mee
Van mij mag een M3 best wat spierballen tonen t.o.v. van zijn andere types in de 3-serie. Een wolf in schaapskleren zoals de e36 heeft uiteraard ook weer wat.

Ik heb vaak gelezen op div. forums dat de M3 er te mak uit zou komen te zien, nou dat valt in ieder geval mee

Van mij mag een M3 best wat spierballen tonen t.o.v. van zijn andere types in de 3-serie. Een wolf in schaapskleren zoals de e36 heeft uiteraard ook weer wat.
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Die gaten in de motorkap kunnen ook functioneel zijn.
Als je namelijk te veel lucht door je grille & bumpers naar binnen krijgt loopt je de kans dat er overdruk onder je motorkap ontstaat en dat je dus op snelheid minder druk op je voorwielen hebt. Als je naar de motorkap van een E36 M3 GTR of een E46 M3 GTR kijkt dan zie je die roosters voor, die zitten er om dezelfde reden.
Theoretisch geneuzel maar daar hou ik wel van dus vind ik die hoodvents wel leuk
Als je namelijk te veel lucht door je grille & bumpers naar binnen krijgt loopt je de kans dat er overdruk onder je motorkap ontstaat en dat je dus op snelheid minder druk op je voorwielen hebt. Als je naar de motorkap van een E36 M3 GTR of een E46 M3 GTR kijkt dan zie je die roosters voor, die zitten er om dezelfde reden.
Theoretisch geneuzel maar daar hou ik wel van dus vind ik die hoodvents wel leuk

- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Goed punt, maar dan graag in een wat andere vormgeving................Bert ///M3 schreef:Die gaten in de motorkap kunnen ook functioneel zijn.
Als je namelijk te veel lucht door je grille & bumpers naar binnen krijgt loopt je de kans dat er overdruk onder je motorkap ontstaat en dat je dus op snelheid minder druk op je voorwielen hebt. Als je naar de motorkap van een E36 M3 GTR of een E46 M3 GTR kijkt dan zie je die roosters voor, die zitten er om dezelfde reden.
Theoretisch geneuzel maar daar hou ik wel van dus vind ik die hoodvents wel leuk
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
De luchtuitlaten hebben als bijkomend voordeel dat de lucht kan doorstromen i.p.v. hogedruk gebieden creëren en je volgens mij dus de luchtweerstand verlaagt zonder aan het front oppervlak te hoeven schaven. Op zich heb ik dan ook niks tegen de vents ik vind de plaatsing alleen niet zo mooi(die van de E46 GTR waren groot, maar wel mooier), net als de dome. De spiegels weet ik ook nog niet helemaal, maar verder is dit een meer dan waardige opvolger van de E46 M3 optisch gezien. Ik ben blij dat ze niet weer de E36 kan op zijn gegaan.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Ik moet Romo wel een beetje gelijk geven. Die auto is veel te opvallend geworden. Een zilvergrijze E46 M3 kan makkelijk voor mijn auto aangezien worden, dus valt lekker niet op. Eentje voor de echte kenners zeg maar...romo schreef:Na nog eens de plaatjes bekeken te hebben;
1 Buitenspiegels kan ik niet warm van worden
2 Powerdome te groot en veel te opvallend
3 Ventilatie gaten in de motor kap, veel te ver gezocht, typisch overstyling IMO
Ik krijg het bijna niet uit mijn strot, maar heeft een hoog Sjonnie en Anita gehalte, te veel 2 fast, 2 furious. Te veel goedkope Japanse trekjes.....
Het sterke punt van een M3 tot nog toe was dat ie nogal low profile was. Dat ligt dus definitief achter ons, dat vind ik persoonlijk erg jammer.......

Ik blijf bij mijn standpunten eerder genoemd en moet concluderen dat de E46 M3 / M3 CS en M3 CSL er toch veel beter uitzien.