Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De nieuwe M3 vind ik:

Een fantastische wagen, een waardige M en echte opvolger van de e46 M3
93
62%
Een M maar niet meer mijn M. Styling is overdone, te zwaar en te groot
37
25%
Wat een lelijk rothok
19
13%
 
Totaal aantal stemmen: 149

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 06 mar 2007, 18:56

Waar kun je dat geluid horen trouwens? ben benieuwd, hoogtoerige V8 moet wel smullen zijn :)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 06 mar 2007, 18:58

Bij de personferentie reed Andy Priaulx hem de stand op en gaf hij een paar keer een dot gas.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 06 mar 2007, 19:00

Tom schreef:Waar kun je dat geluid horen trouwens? ben benieuwd, hoogtoerige V8 moet wel smullen zijn :)
Bij het binnenrijden van de M3, gaf Andy Priaulx nog een paar keer goed gas...

Ik weet niet of je de persconferentie nog een keer kunt bekijken... Zal even kijken voor je.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 06 mar 2007, 19:00

Je was me voor Bert :lol:

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 06 mar 2007, 19:07

OK toen zat ik op de zaak dus kon dat niet kijken.

Zal vast wel online verschijnen, zal Youtube wel ff checken :)

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Bericht door Hans R » 06 mar 2007, 19:09


Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 06 mar 2007, 19:20


Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 06 mar 2007, 19:23

Vind hem er zeker lekker uit zien!
De dome mag inderdaad iets minder, zou graag een kijkje onder de kap willen nemen 8)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 mar 2007, 19:30

Dat uiterlijk kan ik nauwelijks verrassend noemen, dat zagen we maanden geleden al wel aankomen............................................maar waar het om gaat dat zijn de specs...............................nou lees ik net dat de "test versies" 411 PK doen..................................dat klinkt niet best IMO............................uiterlijk wel belangerijk, maar de specs die moeten het op zo`n apparaat dus wel waarmaken, in dat licht bezien vind ik 411 paarden gewoon teleurstellend.................................wordt vervolgd...............................................

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 06 mar 2007, 19:37

8.12 nordschleife tijd is een beetje tegenvallend vindt ik tegenover bijv csl

en 1604 kg. is natuurlijk ook niet nix. beetje obesitasversie 8)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 06 mar 2007, 19:37

Tom schreef:OK toen zat ik op de zaak dus kon dat niet kijken.

Zal vast wel online verschijnen, zal Youtube wel ff checken :)
Deze link heb ik van de BMW Pers Site afgeplukt, let wel 42,7MB:

http://quickshots.goelz.com/uploaded4/Q ... 02.wmv.zip

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 06 mar 2007, 19:39

Ga em kijken, dikke verbinding dus grootte maakt niet uit :) thanks!

EJGT3CS
Berichten: 1424
Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
Locatie: Dwingeloo

Bericht door EJGT3CS » 06 mar 2007, 19:41

Wat een ding zeg!!

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 06 mar 2007, 19:42

Tom schreef:Ga em kijken, dikke verbinding dus grootte maakt niet uit :) thanks!
Jij hebt zeker Orange?

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 06 mar 2007, 19:44

ErikKramer schreef:Jij hebt zeker Orange?
http://www.tweakdsl.nl/?frame=frame_cen ... prodid=320
Downloaden gaat trouwens vrij langzaam, maar maakt niet uit :)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 06 mar 2007, 19:53

Ja 24Mb schiet lekker op ja :lol:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 06 mar 2007, 20:20

Nog ff scoop foto waarop de spiegels goed te zien zijn en kleinere dome.

[img][IMG:800:597]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... orsmj2.jpg[/img]

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 mar 2007, 20:23

Na nog eens de plaatjes bekeken te hebben;

1 Buitenspiegels kan ik niet warm van worden

2 Powerdome te groot en veel te opvallend

3 Ventilatie gaten in de motor kap, veel te ver gezocht, typisch overstyling IMO


Ik krijg het bijna niet uit mijn strot, maar heeft een hoog Sjonnie en Anita gehalte, te veel 2 fast, 2 furious. Te veel goedkope Japanse trekjes.....
Het sterke punt van een M3 tot nog toe was dat ie nogal low profile was. Dat ligt dus definitief achter ons, dat vind ik persoonlijk erg jammer.......

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 06 mar 2007, 20:29

Mwa ik ben het daar niet mee eens hoor, zo low-profile is een M3 niet. De E36 was nog het minst opvallend. De E46 heeft bredere spatborden, 4 dikke uitlaten, ook een powerdome (wel subtieler), aparte styling spiegels, roostertjes aan de zijkant en ook een opvallende bumper. Je kunt duidelijk zien dat het een M is. Dat is bij deze niet anders. Het kan best zijn dat die powerdome in de definitieve versie iets minder is. Of dat het IRL erg meevalt.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 06 mar 2007, 20:31

Ieder zo zijn eigen mening natuurlijk ;)

Ik heb vaak gelezen op div. forums dat de M3 er te mak uit zou komen te zien, nou dat valt in ieder geval mee :lol:
Van mij mag een M3 best wat spierballen tonen t.o.v. van zijn andere types in de 3-serie. Een wolf in schaapskleren zoals de e36 heeft uiteraard ook weer wat.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 06 mar 2007, 20:35

Die gaten in de motorkap kunnen ook functioneel zijn.

Als je namelijk te veel lucht door je grille & bumpers naar binnen krijgt loopt je de kans dat er overdruk onder je motorkap ontstaat en dat je dus op snelheid minder druk op je voorwielen hebt. Als je naar de motorkap van een E36 M3 GTR of een E46 M3 GTR kijkt dan zie je die roosters voor, die zitten er om dezelfde reden.

Theoretisch geneuzel maar daar hou ik wel van dus vind ik die hoodvents wel leuk :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 mar 2007, 20:39

Bert ///M3 schreef:Die gaten in de motorkap kunnen ook functioneel zijn.

Als je namelijk te veel lucht door je grille & bumpers naar binnen krijgt loopt je de kans dat er overdruk onder je motorkap ontstaat en dat je dus op snelheid minder druk op je voorwielen hebt. Als je naar de motorkap van een E36 M3 GTR of een E46 M3 GTR kijkt dan zie je die roosters voor, die zitten er om dezelfde reden.

Theoretisch geneuzel maar daar hou ik wel van dus vind ik die hoodvents wel leuk :lol:
Goed punt, maar dan graag in een wat andere vormgeving................

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 06 mar 2007, 20:51

De luchtuitlaten hebben als bijkomend voordeel dat de lucht kan doorstromen i.p.v. hogedruk gebieden creëren en je volgens mij dus de luchtweerstand verlaagt zonder aan het front oppervlak te hoeven schaven. Op zich heb ik dan ook niks tegen de vents ik vind de plaatsing alleen niet zo mooi(die van de E46 GTR waren groot, maar wel mooier), net als de dome. De spiegels weet ik ook nog niet helemaal, maar verder is dit een meer dan waardige opvolger van de E46 M3 optisch gezien. Ik ben blij dat ze niet weer de E36 kan op zijn gegaan.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 06 mar 2007, 20:54

Ook kunnen de luchtuitlaten in de kap fungeren voor warmte afvoer net als in de X5 LeMans.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 06 mar 2007, 21:00

romo schreef:Na nog eens de plaatjes bekeken te hebben;

1 Buitenspiegels kan ik niet warm van worden

2 Powerdome te groot en veel te opvallend

3 Ventilatie gaten in de motor kap, veel te ver gezocht, typisch overstyling IMO


Ik krijg het bijna niet uit mijn strot, maar heeft een hoog Sjonnie en Anita gehalte, te veel 2 fast, 2 furious. Te veel goedkope Japanse trekjes.....
Het sterke punt van een M3 tot nog toe was dat ie nogal low profile was. Dat ligt dus definitief achter ons, dat vind ik persoonlijk erg jammer.......
Ik moet Romo wel een beetje gelijk geven. Die auto is veel te opvallend geworden. Een zilvergrijze E46 M3 kan makkelijk voor mijn auto aangezien worden, dus valt lekker niet op. Eentje voor de echte kenners zeg maar... :lol:

Ik blijf bij mijn standpunten eerder genoemd en moet concluderen dat de E46 M3 / M3 CS en M3 CSL er toch veel beter uitzien.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, Ahrefs [Bot], beske, Fabian, Joost H., Robbert92 en 11 gasten