[19-9-2007] DF vrijrijden @ CPZ deel II
- Aad
Helemaal mee eens heb afgelopen Maandag gereden op CZP en elke keer net op de baan ( droog) zo kl%te bui regen , die het gewoon verpeste en elke keer naast te baan was het weer droog en daar gingen we weer met onze slicks !GTRene schreef:please geen regen![]()
ik wil kunnen stampen en vertrouwen op de kar zoals ik gewend ben met een droog "voorspelbaar" weg gedrag, met regen moet je je erg inhouden en kun je niet zo op het gas stampen met de RWD cars...maar goed we zien wel

- Aad
Moet je hier eens kijken http://www.zoover.nl/nederland/noord_ho ... voort/weer
- chris_lbr
Voor diegenen die nog niet op Zandvoort in de regen hebben gereden een kleine waarschuwing : het lange rechte stuk wordt voorafgegaan door een 2-delige 180° bocht, scherp beginnend (1ste deel) en een snel stuk (2de deel) waar je je lanceert om aan het rechte stuk te beginnen. In het droog is dat een fijne bocht maar als het regent lijkt het wel of ze daar bruine zeep hebben gegooid. Dit voel je al bij het remmen en insturen van het eerste deel. Let in het nat dus op met die bocht want ik heb daar begin juli een pak wagens van de baan en op elkaar zien vliegen. Ikzelf ben er ook rond gegaan. Als je voelt dat de achterkant uitbreekt en je hem niet meer kan houden alles dichtgooien want langs de binnenkant van het 2de deel van de bocht is de vangrail redelijk kortbij de baan.
- Peter Tunissen
- wimprezawrx
- DownforceJan
T zijn toch niet allemaal mietjes bij Driving Fun?
Peter, laat maar weten als de (financiele) lol eraf gaat.
Als het nodig is moeten we inderdaad maar iets extra lappen.
Uiteindelijk krijgen we als "overblijvers" ook meer ruimte op de baan.
Peter, laat maar weten als de (financiele) lol eraf gaat.
Als het nodig is moeten we inderdaad maar iets extra lappen.
Uiteindelijk krijgen we als "overblijvers" ook meer ruimte op de baan.
wimprezawrx schreef::shock: Anders lappen we toch allemaal 5 of 10 euro extra ...
Wil wel vaker met DF het circuit op, hoor :shock: :!:
- gerard lubbe
- Jochem Vaartjes
Ik wil eigenlijk ook wel 2 uur rijden. Ik heb alleen helemaal geen circuit ervaring. Enige ervaring is dat ik op de Nordschleife op een half natte baan in een hele flauwe bocht al achterste voren stond met mijn M3.
Met mijn Toyota corolla heb ik overigens wel de grootste lol gehad op de Nurburgring. Maargoed, dat is FWD en het gaat allemaal minder hard en je rijd dus sneller (langzamer eigenlijk
) op de grens.
Mijn vraag is dan ook of er iemand het aandurft om met mij mee te rijden de eerste paar rondjes, even de baan uitleggen etc. tips & tricks?
Met mijn Toyota corolla heb ik overigens wel de grootste lol gehad op de Nurburgring. Maargoed, dat is FWD en het gaat allemaal minder hard en je rijd dus sneller (langzamer eigenlijk

Mijn vraag is dan ook of er iemand het aandurft om met mij mee te rijden de eerste paar rondjes, even de baan uitleggen etc. tips & tricks?
-
OnlineTristan
@Jochem: Wil best een paar rondjes naast je zitten om een paar nuttige tips te geven.
En er zijn vast wel meer die genoeg baankennis/circuitervaring hebben.
En er zijn vast wel meer die genoeg baankennis/circuitervaring hebben.
Laatst gewijzigd door Tristan op 14 sep 2007, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jochem Vaartjes
- DownforceJan
Jochem, om je gerust te stellen: ik heb zo wie zo nog nooit op een circuit gereden. M'n gt3 zal dus ook wel een keer achterste voren staan. Oefening baart kunst, ga ik maar vanuit.
Als er plaatwerkers meekijken: niet te snel juichen!
Als er plaatwerkers meekijken: niet te snel juichen!
Rico v Velzen schreef:Jochem gewoon komen, er lopen genoeg mensen met voldoende Zandvoort ervaring rond.
- Hielke
Ja, je meldt je bij mij. Vervolgens keur ik je auto. Bij goedkeuring kom je naast me zitten om dan met mij, zijnde de bestuurder, de baan te gaan verkennen.Aad Hoogendoorn schreef:Weet iemand hoe het gaat , moeten wij ons melden ergens en hoe laat ?

Jochem, je kunt waarschijnlijk ook wel instructie van de meester himself, Andre, krijgen. Een makkelijke instructeur is het niet. Of wel Stanley? 8)
- Peter Tunissen
Aardig aanbod, maar dat is echt niet nodig hoor.wimprezawrx schreef:Anders lappen we toch allemaal 5 of 10 euro extra ...
Wil wel vaker met DF het circuit op, hoor:!:
We klooien wel gewoon wat aan met hoe we het doen.

De baanhuur krijgen we er dit keer wel uit denk ik, als het ten minste niet zo door blijft gaan met de afvallers.

- Roel SpeedCars
Buiten de afvallers dus ook weer 2 nieuwe aanmelders [img:25:18]http://img310.imageshack.us/img310/9915/tmb5bl.gif[/img]
Lijst weer aangepast >> KLIK VOOR LIJST <<
Lijst weer aangepast >> KLIK VOOR LIJST <<
- duifjes.com
- Elmar
Ik heb nog geprobeerd een klant met Bentley Continental GT mee te krijgen, hij moest echter die dag uit lunchen...met daaraan verbonden het nuttigen van "wat" alcohol...
Hij wil echter toch wel een keer mee.
Ik heb van de week 2 auto's ge-olieserviced en remblokken gechecked, dus mij maakt het niet uit wat voor weer het wordt. :o

Hij wil echter toch wel een keer mee.
Ik heb van de week 2 auto's ge-olieserviced en remblokken gechecked, dus mij maakt het niet uit wat voor weer het wordt. :o