Pagina 16 van 58
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 01 mei 2019, 21:25
door Wimo
Idd herken het gevoel als ik langs tankstations rij.. soms haal ik een broodje.. goede oude tijd.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 01 mei 2019, 21:27
door JP
Auke M535i schreef: 01 mei 2019, 21:15
Vandaag in Zevenaar bij de Burger King even een burger gepakt, daar is ook een supercharger punt, blijft toch stom om te zien dat mensen minimaal een half uur in hun auto zitten te wachten.
Als Tesla entrepreneur ga je echt niet een half uur binnen zitten kanen tussen het plebs......

Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 01 mei 2019, 21:40
door Wimo
Dan sowieso niet burger King, zonde ! Gewoon brood van thuis, weer 5 euro bespaard.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 02 mei 2019, 01:07
door Andre
Hoe meer je ze koopt hoe meer de overheid je bij straks de ballen heeft. De weg terug is er niet.
3. Stimuleer marktconform: verhoog de EV-bijtelling in kleine stapjes, met feedback
In de zakelijke automarkt kunnen relatief veel fossiele kilometers worden vervangen door emissievrije kilometers. Bovendien zijn de huidige zakenauto’s de toekomstige particuliere auto’s. Daarom is het belangrijk om zakelijke EV’s ook de komende periode te blijven stimuleren. Tegelijkertijd moet het niet tot overstimulering leiden. We pleiten daarom voor een geleidelijke verhoging van de bijtelling voor EV’s in kleine stappen, maximaal eens per jaar, in plaats van tweejaarlijkse grote stappen uit te voeren. We hebben nu redelijk wat ervaring met grote veranderingen in fiscaliteit, en hier kunnen we lessen uit leren. We pleiten daarnaast ook voor een jaarlijkse ‘feedback-loop’ conform het voorstel van de Renault-Nissan-Mitsubishi-alliantie: voor elke 5% marktaandeel EV erbij, gaat de bijtelling 1% omhoog. Bij 100% elektrisch auto’s in de verkoop is dan de bijtelling voor alle auto’s gelijk (22%).
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 02 mei 2019, 08:48
door alt
Wimo, jouw opmerking over burgerking laat zien dat weinig weet van het concept van burgerking. Dat jij dat niet lust is aan jou, maar dat heeft niets te maken met qualiteit. In veel restaurants fluctuëerd de qualiteit, maar dat noemt men de verrassing van de kok, wat hij/zij kookt.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 02 mei 2019, 13:42
door Fabian
Twist schreef: 29 apr 2019, 23:26
Owja, en ik heb nog steeds geen type 2 laadkabel gekregen van Tesla :/
Krijg net een demo model 3 van Tesla aangeleverd. Ook geen laadkabel erbij, geen laadpas erbij. Dusssss, hoe doen we dat? Ja meneeer, dat weten wij ook niet

Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 02 mei 2019, 20:15
door alt
Ja, als Tesla zo door gaat met het niet op voorraad hebben van onderdelen, wat gaan de klanten dan doen?
Er is al een verhuurbedrijf opgeheven dat elektrische auto's verhuurde, EC-rent.
Helaas hebben wij onze activiteiten moeten staken.
Wij hebben wegens toenemende technische mankementen en het gebrek aan een spoedige onderdelenlevering vanuit Tesla vanaf midden december de helft van onze Tesla's in onze verhuurvloot stil moeten zetten. Aangezien dit niet langer houdbaar is en een oplossing niet binnen handbereik lijkt, zijn onze activiteiten momenteel gestaakt. Wij onderzoeken de mogelijkheden voor een doorstart (eventueel in andere vorm). Binnen enkele weken weten wij meer. Tot die tijd kunnen we helaas geen boekingen aannemen, ook niet op andere modellen dan de Tesla's.
Ook een verhuurbedrijf in China heeft grote problemen met kapotte Tesla's, waar geen onderdelen van voorradig zijn. Die is nu in de USA op billboards zijn ongenoegen aan het projecteren.
Hopelijk blijft mijn oude Tesla rijden.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 02 mei 2019, 21:13
door WJ
Wat zijn zoal issues bij Tesla's, wat gaat er stuk?
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 02 mei 2019, 21:34
door EvdP
Handgrepen.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 02 mei 2019, 22:00
door JP
Massa problemen
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 03 mei 2019, 08:11
door D20VT
In de autoschadeherstel is de gemiddelde levertijd van tesla onderdelen ook enorm. Levertijden voor een bumper en een koplamp van een maand is niets.
Als je dan geen approved bodyshop bent duurt het gewoon 4 weken voordat ze je mail serieus nemen ( bellen naar de dealer heeft geen nut. Bel maar naar tesla Tilburg.) Bij Tesla in Tilburg geven ze aan mail ons de onderdelenlijst maar en daar moet je minimaal 4a5 x achteraan bellen.
Dan heb ik het nog over gewone schroefdeksel zodra het volgens tesla echt spannend begint te worden mag je ze niet eens herstellen (je krijgt simpelweg de onderdelen gewoon niet) is je auto dan klaar en moet deze worden ongeregeld/ingeleerd dan mag je een afspraak maken en kom je achteraan in de rij. Tenzij je natuurlijk approved bodyshop bent Drama voor iedereen.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 03 mei 2019, 09:33
door Tom
WJ schreef: 02 mei 2019, 21:13
Wat zijn zoal issues bij Tesla's, wat gaat er stuk?
https://www.whatcar.com/news/2018-what- ... vey/n18546
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 03 mei 2019, 09:48
door indobesar
Vrij schokkend dat JLR hoog scoort met meerdere modellen. Zou je niet verwachten van een bedrijf dat al decennia auto’s produceert.

Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 03 mei 2019, 17:32
door JP
Hoeveel weegt dat accupack van een Tesla eigenlijk. Ik sta net op het werk accu’s te wisselen....

Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 03 mei 2019, 18:19
door romo
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 03 mei 2019, 18:49
door sitechris
Als het klopt en ooit gelanceerd wordt, is het wel indrukwekkend.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 04 mei 2019, 12:40
door romo
Dat was ook mijn idee
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 04 mei 2019, 15:30
door WJ
Release dates is misschien een dingetje, maar er komen doet die wel.
Aantal van die trucks rijden ook al rond

Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 04 mei 2019, 16:46
door Gijzert
Die trucks gaan we in Europa niet zien.
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 04 mei 2019, 16:56
door Luco
Gijzert schreef: 04 mei 2019, 16:46
Die trucks gaan we in Europa niet zien.
Amsterdam wil ze graag hebben

Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 04 mei 2019, 16:59
door WJ
Jumbo heeft al volledig elektrische vrachtwagens rijden. Zien er alleen hetzelfde uit als normale, niet zo futuristische als deze. hehe
Maar dit was meer om aan te geven dat Tesla wel waarmaakt wat ze zeggen, hier en daar met een bug en soms erg langzaam alleen. haha
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 04 mei 2019, 17:13
door Luco
ik vind die vrachtwagen er toch wel gaver uitzien dan een conventionele
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 04 mei 2019, 17:38
door Spijkerhard
In Amerika mogen de trucks dacht ik voor de schotel langer zijn dan in Europa, waar een totaal lengte van de combinatie geld. Dat was om de "long noses" te beschermen. Voor Tesla goed de stroomlijn denk ik...
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 04 mei 2019, 17:42
door JP
In Amerika geld er een maximum aan laadlengte, en niet aan voertuiglengte (tot in bepaalde mate) In Europa geld er een maximum aan totaallengte, waardoor je hier dus alleen frontstuurmodellen ziet.
Al stapt de EU hier in 2020 vanaf. Vanwege veiligheid, stroomlijn en meer plek voor accu's mogen ze dan 70-90cm langer worden.
https://www.nieuwsbladtransport.nl/wegv ... dpr=accept
Re: Het grote Tesla-topic
Geplaatst: 08 mei 2019, 09:45
door smiley
Het beste van 2 werelden.
