BMW M3 F80 | Verkopen?
-
Re: BMW M3 F80 | Verkopen?
Ik vind zelfs de 320i een heerlijke auto.
Laatst als leenauto mee ivm de lekke band, beviel me eigenlijk bijzonder goed als 'daily'.
Laatst als leenauto mee ivm de lekke band, beviel me eigenlijk bijzonder goed als 'daily'.
- Martijn_bmw
Dat is natuurlijk als daily ook een heel fijne auto.
Vermogen zat om mee te pendelen met het verkeer en een D segment auto is voor mijzelf ook sweetspot qua formaat. (In NL)
- Arthur
- Auto: Nr.51
Aan de andere kant; waarom zou je dan je VW Golf variant weg doen? Maar als het jeukt, dan jeukt het
Maar de daily moet een PHEV worden, begrijp ik. Dan zou ik degene nemen die het meeste EV-bereik heeft. En die bij de ruimte past die je nodig hebt natuurlijk. Alleen het wisselen van een M3 naar M2 zie ik niet zo. Maar ook daar; als het jeukt, dan jeukt het

Maar de daily moet een PHEV worden, begrijp ik. Dan zou ik degene nemen die het meeste EV-bereik heeft. En die bij de ruimte past die je nodig hebt natuurlijk. Alleen het wisselen van een M3 naar M2 zie ik niet zo. Maar ook daar; als het jeukt, dan jeukt het

-
Jong gebruikte Lynk&Co hybride en een Z4 M40i met kuurtje en beter onderstel ernaast nemen.
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Ah kinderen. De stok tussen de autoliefhebber spaken.
- Martijn_bmw
- JP
Ja, over 18 jaar 

-
- Auto: Fun Damn Mentally

Arthur.....F80 M3 houden, je hebt 'm 'perfect' naar jouw smaak aangepast man...krijg je spijt van, dat soort komt niet meer terug....
-
Qua tijd wel maar ook leuke ritjes gemaakt samen met m'n dochter. Lekker door de Eifel scheuren in de Z3 met kap open, overnachting, en volgende dag binnendoor weer naar huis. Kon in die tijd niet hard genoeg gaan voor haar. Nadat ze zelf haar rijbewijs haalde, ging ik ineens veel te hard, remde te laat en de piepende banden vond ze ook niet oké meer...

-
- Auto: M3 F80
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Martijn_bmw
+2 in ieder geval niet omruilen voor een andere speeltje naast de daily.
Als de reden is geen / te weinig gebruik dan wegdoen en niks terug. Anders mooi houden hij is waanzinnig mooi en precies hoe je hem hebben wil

-
Ja klopt wel! Dus conclusie meer budget vrij maken voor een dikke daily. Bedankt DF 

- Martijn_bmw
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Toch mooi dat veel mensen het eerst zonder DF budget oprekker proberen, maar stiekem weten we allemaal waar het op uit draait 
Dus een M340i naast de M3?

Dus een M340i naast de M3?

-
-
Waarom heb je perse een “dikke” daily nodig?
Moet er een sleurhut door de Alpen getrokken worden dat je 250+pk nodig hebt?
Moet er een sleurhut door de Alpen getrokken worden dat je 250+pk nodig hebt?
- Philipoo
Arthur, ik snap je overwegingen. Heb hetzelfde gehad met mijn F80 comp toentertijd. Als je het leuk vindt mag je wel eens een rondje in de mx5 doen en dan kijken of je mijn overstap begrijpt!
-
Nodig, nee. Lekker, ja! Heb ik een M3 nodig met 500pk? Ook niet toch, wel heel leuk.
Ja M3 mega dik om te rijden en te zien maar het mag van mij wel wat spartaanser voor een weekend auto, als semi-daily wel echt perfect. Vond bijvoorbeeld de kuipstoelen in m'n 323ti destijds heel vet omdat je dan nog meer verbonden bent met de auto en ik vind dit niet helemaal de auto om ze in te zetten. Wel leuk om een keer te rijden met wat anders! Onthoud ik
Voor nu nog maar even rustig over nadenken
-
Fun toy moet belachelijk zijn. Strepen trekken van bocht naar bocht vanwege teveel vermogen is het mooiste.
Maar de daily snap ik echt niet. Je kan nergens door rijden, undercover auto’s, drukte, andere mensen die niks om je auto geven (deur er tegen, winkelwagentje, bumper schampen, etc)
Die 1x per jaar vakantie naar Italie/Zwitserland/Hongarije/Kroatie rijden en sprintjes trekken tussen de baustelle.
Fijn de M3 houden, supercharger erop van het geld wat je doet overhouden met een gewone daily.
Of alles eruit en 1 hele hele dikke daily.
-
- Auto: Een paar BMW's
- Martijn_bmw
heb je toch nogsteeds dit probleem?Maar de daily snap ik echt niet. Je kan nergens door rijden, undercover auto’s, drukte, andere mensen die niks om je auto geven (deur er tegen, winkelwagentje, bumper schampen, etc)
Die 1x per jaar vakantie naar Italie/Zwitserland/Hongarije/Kroatie rijden en sprintjes trekken tussen de baustelle.
- Yannik Schmidt
- Auto: Megane 2 RS Trophy & Clio 3 RS
Altijd moeilijk zo iets, al zou ik zelf zeggen dat je de M3 F80 lekker houdt - het is echt zo een ongelofelijk dikke bak, vooral zoals jij hem nu hebt staan. Spartaanser kun je het altijd maken natuurlijk!
Als ik de nieuwe G80 M3 zie, vind ik de F80 echt wel beter smakken. En die vond ik toen al tegenover de E90 M3 een stuk minder... en zo door. Je snapt me - auto's worden steeds groter, zwaarder, minder spannend.
Maar ook begrijpelijk als andere dingen prioriteit hebben. Nooit leuk om te moeten kiezen...
Als ik de nieuwe G80 M3 zie, vind ik de F80 echt wel beter smakken. En die vond ik toen al tegenover de E90 M3 een stuk minder... en zo door. Je snapt me - auto's worden steeds groter, zwaarder, minder spannend.
Maar ook begrijpelijk als andere dingen prioriteit hebben. Nooit leuk om te moeten kiezen...
-
Gaat ook niet puur om vermogen maar je wil toch wel even kunnen invoegen en voldoende reserves hebben. Fijne daily is bij mij automaat, carplay, stoel/stuurverwarming etc. Behalve de stoelverwarming mist de rest. En wil ook geen dure daily (50k+) door je genoemde redenen. Een Cupra is een mooi compromis, niet te duur (<25k) en veel opties/ruimte.Emiel schreef: ↑10 mar 2025, 11:18Fun toy moet belachelijk zijn. Strepen trekken van bocht naar bocht vanwege teveel vermogen is het mooiste.
Maar de daily snap ik echt niet. Je kan nergens door rijden, undercover auto’s, drukte, andere mensen die niks om je auto geven (deur er tegen, winkelwagentje, bumper schampen, etc)
Fijn de M3 houden, supercharger erop van het geld wat je doet overhouden met een gewone daily.
-
Is theoretisch gezien natuurlijk helemaal waar maar af en toe een keer doortrekken met invoegen/inhalen of een klein beetje dwars een bochtje uit fleurt zo'n dagelijks ritje wel behoorlijk op, naast dat zo'n meer sportieve auto ook bij gewoon een wat meer sportief genomen bochtje een stuk leuker doet. Ik rijd nu al een tijdje in een 'functionele' daily, maar begin het toch wel redelijk te missen. Niet omdat je het zo vaak doet op dagelijkse basis maar puur omdat het helemaal niet meer kan als je het wel graag even zou willen.Emiel schreef: ↑10 mar 2025, 11:18Fun toy moet belachelijk zijn. Strepen trekken van bocht naar bocht vanwege teveel vermogen is het mooiste.