Pascal's 135i -> F80 M3
-
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
BMW schrijft 24 maanden of 30.000km(!) voor.
Ik doe 1 keer per jaar zelf een “tussenbeurt” en dan 1 keer per 2 jaar naar de dealer vanwege restwaarde/garantie idd, zo doen dat er meer volgens mij.
Ik rijd btw nu op 19” 437M velgen ipv 20” 666m trouwens, rijd veel beter! Die zware 20” jetsers zijn wel erg mooi, maar zijn een afbreuk op de rij dynamiek.
Ik doe 1 keer per jaar zelf een “tussenbeurt” en dan 1 keer per 2 jaar naar de dealer vanwege restwaarde/garantie idd, zo doen dat er meer volgens mij.
Ik rijd btw nu op 19” 437M velgen ipv 20” 666m trouwens, rijd veel beter! Die zware 20” jetsers zijn wel erg mooi, maar zijn een afbreuk op de rij dynamiek.
- Philipoo
- Berichten: 4977
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Ik vind de 666M ook eigenlijk te groot. Liggen bij mij op de vliering van de garage (samen met nog 4 sets wielen.. niet best..)WillemBoer schreef: 22 jun 2023, 20:54 BMW schrijft 24 maanden of 30.000km(!) voor.
Ik doe 1 keer per jaar zelf een “tussenbeurt” en dan 1 keer per 2 jaar naar de dealer vanwege restwaarde/garantie idd, zo doen dat er meer volgens mij.
Ik rijd btw nu op 19” 437M velgen ipv 20” 666m trouwens, rijd veel beter! Die zware 20” jetsers zijn wel erg mooi, maar zijn een afbreuk op de rij dynamiek.
-
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Heb 3 sets
keertje een CS set zien te scoren (19 voor en 20 achter) is eigenlijk het best.
Wel mooi om het verschil tussen de Michelin supersports en 4S te voelen, op nat glijd de SS alle kanten op vergeleken met de 4S, op droog vind ik de SS leuker, iets mooier controleerbare slides. En veel meer gepiep van de banden!

Wel mooi om het verschil tussen de Michelin supersports en 4S te voelen, op nat glijd de SS alle kanten op vergeleken met de 4S, op droog vind ik de SS leuker, iets mooier controleerbare slides. En veel meer gepiep van de banden!
-
OnlineBaboulah
- Berichten: 1570
- Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Ahh ok dan heb ik gemist dat dit een "tussenbeurtje" is, wel beter inderdaad, ik deed ook met mijn M3's altijd elke 5K een kleine beurt/olie en filter wissel en om het jaar een beurt bij specialist/dealer voor een stempel. hoe duurder/exclusiever de auto, hoe belangrijker het word natuurlijk kwa stempelsWillemBoer schreef: 22 jun 2023, 20:54 BMW schrijft 24 maanden of 30.000km(!) voor.
Ik doe 1 keer per jaar zelf een “tussenbeurt” en dan 1 keer per 2 jaar naar de dealer vanwege restwaarde/garantie idd, zo doen dat er meer volgens mij.
-
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Tot nu toe houd ik alles netjes bij in een word bestand, heb ik alle facturen en maak ook altijd foto's. Hierdoor heb ik eigenlijk altijd meer voor de auto's gekregen dan verwacht.Baboulah schreef: 22 jun 2023, 18:33 Gave upgrade die Mperformance uitlaat! zal stuk beter klinken dan stock!
Ben je overigens niet bang voor je restwaarde nu je onderhoud zelf doet zonder dat je stempels vd dealer hebt? Dat is en blijft voor mij altijd de grote reden om naar de dealer te blijven gaan voor normale onderhoudsbeurten
Dit jaar heb ik nog geen 4000 km met de olie gereden, een auto die in standaard BMW onderhoud is krijgt veel minder service. De liefhebbers kunnen altijd waarderen hoe ik het zelf heb gedaan. Gebruik ook altijd nieuwe bouten, originele spullen of aftermarket (mits zelfde producent zoals lemforder, textar etc.). Gaan er clipjes stuk, gewoon nieuwe bestellen.. Grote zaken, zoals de stabilisatorstang achter heeft BMW gedaan. Netjes op factuur en daarbij zijn bijna 30 andere onderdelen vernieuwd zoals het hoort en is geen oude bout teruggeplaatst.
Het is geen golf 3 die op een paar oude bokken voorzien wordt van een action oliebeurtje.. dit doe ik altijd met veel plezier en licht autisme

-
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
@str8six. Ik kreeg toevallig een mail van BMW met de APK melding en daarin staan dezelfde onderhoudsintervallen als ik via de reset procedure nu in de auto zie. Volgens mij zet de auto dat weg in de sleutel en als je dan binnenkomt bij BMW voor een APK, service of wat anders, dan lezen ze de sleutel uit en gaat dat in het systeem. Dan moet je dus wel bij BMW de auto voor de APK doen en niet bij een universele garage.
Btw iemand nog een setje m763 liggen?
Btw iemand nog een setje m763 liggen?
-
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Hi all!
Even geleden dat ik geupdate heb. Afgelopen zomer niet heel veel gereden, behalve in de provincie en gewoon wat dagjes uit. Volgend voorjaar gaan we even weer met de M3 naar het buitenland. Beetje druk jaar gehad ook. Komt wel weer!
Dit jaar wel weer het jaarlijkse onderhoud gedaan, zoals de filters, vloeistoffen en dit jaar ook de multiriemen meegepakt. Dat laatste is wel een aardige klus. Niet moeilijk, maar er moet veel los.
IMG_6201 by pascal , on Flickr
IMG_6198 by pascal , on Flickr
IMG_6205 by pascal , on Flickr
Verder is het gelukt om een mooie set M763's te scoren in het buitenland. Met nieuwe Cup 2's erop. Echt super blij mee. De andere set wil ik dit najaar even weer helemaal netjes laten maken en nieuwe bandjes erop.
Op de foto's komt het soms een beetje over alsof de velgen heel fel / helder zijn. In het echt past het echt mooi bij de zwarte auto vind ik. Rijd ook heel anders op de Cup 2's. Stuk scherper en als ze warm zijn kun je vanaf de eerste versnelling volgas. Met het huidige herfstweer billenknijpen, haha.
Anyway, paar foto's!
IMG_6304 by pascal , on Flickr
IMG_6317 by pascal , on Flickr
IMG_6458 by pascal , on Flickr
Even geleden dat ik geupdate heb. Afgelopen zomer niet heel veel gereden, behalve in de provincie en gewoon wat dagjes uit. Volgend voorjaar gaan we even weer met de M3 naar het buitenland. Beetje druk jaar gehad ook. Komt wel weer!
Dit jaar wel weer het jaarlijkse onderhoud gedaan, zoals de filters, vloeistoffen en dit jaar ook de multiriemen meegepakt. Dat laatste is wel een aardige klus. Niet moeilijk, maar er moet veel los.



Verder is het gelukt om een mooie set M763's te scoren in het buitenland. Met nieuwe Cup 2's erop. Echt super blij mee. De andere set wil ik dit najaar even weer helemaal netjes laten maken en nieuwe bandjes erop.
Op de foto's komt het soms een beetje over alsof de velgen heel fel / helder zijn. In het echt past het echt mooi bij de zwarte auto vind ik. Rijd ook heel anders op de Cup 2's. Stuk scherper en als ze warm zijn kun je vanaf de eerste versnelling volgas. Met het huidige herfstweer billenknijpen, haha.
Anyway, paar foto's!



- Arthur
- Berichten: 43089
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Staat er mooi bij 

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28568
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Staat heel mooi! 

-
- Berichten: 864
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Welcome back. Heel dik met M763!
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Dikkig 

- mauritsklein
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 05 jan 2015, 19:40
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Dik Pascal!
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8752
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Lekker bezig.
- Oof
- Berichten: 1430
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Leuk om weer bij te lezen en hij staat er mooi bij!
Ik heb deze besteld om carplay toe te voegen en dit werkt super.
https://nl.aliexpress.com/item/40006706 ... pt=glo2nld
Merk je veel verschil na het toevoegen van de CS velgen, en als je nu terugkijkt, zou je dezelfde aanpassingen opnieuw doen?Passiewassie schreef: 26 jul 2022, 13:46 Dus eigenlijk heel gaaf dat we hem zo qua onderstel, software en sturen helemaal CS kunnen retrofitten met originele onderdelen. Nu ontbreken alleen nog de CUP 2's op M763 velgen.
Ik heb deze besteld om carplay toe te voegen en dit werkt super.
https://nl.aliexpress.com/item/40006706 ... pt=glo2nld
Laatst gewijzigd door Oof op 24 okt 2024, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineMartijn M
- Berichten: 3649
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Wielen staan super zeg!
- Philipoo
- Berichten: 4977
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Mooiste wiel ontwerp voor de F80! Staat super goed (al ben ik zelf niet zo’n fan van de staggered look die bmw op de cs heeft gedaan)
-
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Thanks! Ziet er niet gek uit voor dat geld.Oof schreef: 24 okt 2024, 10:20 Leuk om weer bij te lezen en hij staat er mooi bij!
Merk je veel verschil na het toevoegen van de CS velgen, en als je nu terugkijkt, zou je dezelfde aanpassingen opnieuw doen?Passiewassie schreef: 26 jul 2022, 13:46 Dus eigenlijk heel gaaf dat we hem zo qua onderstel, software en sturen helemaal CS kunnen retrofitten met originele onderdelen. Nu ontbreken alleen nog de CUP 2's op M763 velgen.
Ik heb deze besteld om carplay toe te voegen en dit werkt super.
https://nl.aliexpress.com/item/40006706 ... pt=glo2nld
Goede vraag. Ik moet wel zeggen dat ik nu vind dat de auto meer in balans is voor mij. Ik vond de auto origineel wel teveel een aan/uit karakter hebben. De auto is nu soepeler, stuurt lichter en geeft meer vertrouwen en beleving. Moet wel zeggen dat ik geen goed beeld meer heb van de originele auto. Het is steeds een incrementele verbetering.
Beste modificaties tot nu toe in volgorde van wat ik vind wat het best heeft uitgepakt:
- Schokdempers en stabilisatorstang vervangen voor die van een CS + CS programmering (EDC, stuur, Diff, versnellingsbak, ABS etc.). Een aantal pagina's terug uitgebreid beschreven, maar dit samen maakt het echt een veel fijnere auto en minder hectisch op de grens. De hele auto klopt beter.
- M-performance uitlaat. Geeft veel meer beleving, ook op lage snelheid. Ik heb wel active sound design uit geprogrammeerd. Die twee zou ik altijd samen aanraden.
- M3 CS motorsoftware en uitlaatklep altijd open in sport / sport+ via MHD
- Wielen + Cup 2's. De auto is lichtvoetiger en scherper op alle snelheden. Ook is het interessant dat je meer bewust de banden warm rijdt met Cup 2's. Je voelt echt de grip verbeteren als de banden op temperatuur komen. Geeft weer een extra dimensie aan het rijden. Wel oppassen met koud of vochtig weer. De auto onderstuurt dan behoorlijk!
- M-performance stuur. Nu toch wel heel blij mee, hoewel ik eerst wat moest wennen aan de vorm en de dikte. Toch fijn om een vers stuur in je handen te hebben. Alcantara voelt ook specialer.
Voor volgend jaar zit ik er aan te denken om de voorste fusees te vervangen voor de variant met extra camber, wiellagers voor en achter de differentieel bussen te vervangen. Ook wil ik nog monoballs monteren in de voorste draagarmen.
Die dingen vind ik vooral gaaf omdat het dan toch een beetje mijn "eigen" setup wordt. Bij mijn E82 was dat ook goed merkbaar op de vooras.
-
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Pascal's F80 M3
Een paar kleine updates!
In de winter komt de M3 niet zoveel van zijn plek, maar nu het weer wat beter is heb ik de auto weer heerlijk gepoetst en een paar kleine mods gedaan.
Telefoonhouder eruit
Mijn maat heeft een mooie E92 gekocht en die heeft zijn telefoonhouder uit de armsteun gehaald. Bleek dat dit bij de F80 ook een koud kunstje is. De telefoonhouder kun je er zo uit trekken en de stekkers van de kabel kun je afkoppelen achter het ventilatierooster van de achterstoelen. Letterlijk 5 minuten werk en dat levert direct een bruikbare armsteun op:
DE1FC569-66BC-403F-9A83-97AE29217978 by pascal, on Flickr
G80 stoellogo's
Verder stoorde ik me al tijden aan de slechte stoellogo's van de auto. Er zitten zilveren verlichte logo's in de stoelen die scheuren en waarvan de lak los laat. Deze vandaag vervangen door logo's van een G80.
Waarom van een G80? De zwarte facelift logo's van de M3 en M4 die plug & play zijn, zijn door BMW onderhand 230 euro per stuk gemaakt. Echt schofterig vind ik. Met een aangepaste 12v koppelkabel kun je voor 35 euro per stuk de G80 logo's plaatsen. De logo's zelf hebben dezelfde klikaansluitingen en zijn verder plug & play. Ziet er niet gek uit vind ik!
IMG_7785 by pascal imbos, on Flickr
IMG_7845 by pascal , on Flickr
IMG_7844 by pascal , on Flickr
IMG_7843 by pascal , on Flickr
En om af te sluiten nog een foto van de auto op zijn wintersloffen in zijn natuurlijke habitat:
IMG_7793 by pascal , on Flickr
In de winter komt de M3 niet zoveel van zijn plek, maar nu het weer wat beter is heb ik de auto weer heerlijk gepoetst en een paar kleine mods gedaan.
Telefoonhouder eruit
Mijn maat heeft een mooie E92 gekocht en die heeft zijn telefoonhouder uit de armsteun gehaald. Bleek dat dit bij de F80 ook een koud kunstje is. De telefoonhouder kun je er zo uit trekken en de stekkers van de kabel kun je afkoppelen achter het ventilatierooster van de achterstoelen. Letterlijk 5 minuten werk en dat levert direct een bruikbare armsteun op:

G80 stoellogo's
Verder stoorde ik me al tijden aan de slechte stoellogo's van de auto. Er zitten zilveren verlichte logo's in de stoelen die scheuren en waarvan de lak los laat. Deze vandaag vervangen door logo's van een G80.
Waarom van een G80? De zwarte facelift logo's van de M3 en M4 die plug & play zijn, zijn door BMW onderhand 230 euro per stuk gemaakt. Echt schofterig vind ik. Met een aangepaste 12v koppelkabel kun je voor 35 euro per stuk de G80 logo's plaatsen. De logo's zelf hebben dezelfde klikaansluitingen en zijn verder plug & play. Ziet er niet gek uit vind ik!




En om af te sluiten nog een foto van de auto op zijn wintersloffen in zijn natuurlijke habitat:

-
- Berichten: 864
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Lekkere updates weer! Die G80 emblemen is een populaire upgrade ja. Ik heb vorig jaar nog geluk gehad en F80 logo's voor 75 per stuk kunnen kopen. 230 euro slaat nergens op inderdaad. Heb vandaag ook weer een blokje om gedaan, wat een bruut apparaat blijft het
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 15 dec 2023, 11:39
- Auto: BMW M4competition.
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Ik zie dat je in Hoogkerk woont, ik zelf in Peize, wellicht dat we mekaar een keer tegenkomen
-
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Deurgrepen aangepakt
Omdat de deurgrepen van de f3x en f8x een rubber laag hebben, worden ze met de jaren plakkerig. Mijn bestuurderskant begon behoorlijk te plakken dus ik heb gisteren twee nieuwe gemonteerd. Deze hebben geen rubber meer en voelen een stuk beter aan. Op Amazon gehaald voor een paar tientjes. Bij BMW kosten ze namelijk 75 euro per stuk, wat ik gewoon te gortig vind voor deurgrepen die uiteindelijk weer slecht worden.
De oude grepen:
IMG_7895 by pascal , on Flickr
IMG_7894 by pascal , on Flickr
Speakers vervangen door Eton
Omdat toch de hele deurpanelen eraf moesten heb ik ook de luidsprekers in de deuren vervangen. Ondanks dat er een Hifi optie op de auto zit, ben ik niet heel erg tevreden met het geluid. Vond het in mijn oude E82 beter. Ook daar had ik Eton speakers ingebouwd. Dus een klus die mooi te combineren valt.
Deuren:
IMG_7889 by pascal , on Flickr
En een vergelijking van de center speaker (oud vs. nieuw)
IMG_7890 by pascal , on Flickr
IMG_7891 by pascal , on Flickr
Verder niet echt foto's gemaakt, maar het geluid is al behoorlijk verbeterd. Vooral het hoog. Je hoort veel meer details. De center speaker springt er nu wel meer uit, dus mogelijk dat ik nog een match up 8 versterker monteer om dat wat meer te kunnen instellen.
Omdat de deurgrepen van de f3x en f8x een rubber laag hebben, worden ze met de jaren plakkerig. Mijn bestuurderskant begon behoorlijk te plakken dus ik heb gisteren twee nieuwe gemonteerd. Deze hebben geen rubber meer en voelen een stuk beter aan. Op Amazon gehaald voor een paar tientjes. Bij BMW kosten ze namelijk 75 euro per stuk, wat ik gewoon te gortig vind voor deurgrepen die uiteindelijk weer slecht worden.
De oude grepen:


Speakers vervangen door Eton
Omdat toch de hele deurpanelen eraf moesten heb ik ook de luidsprekers in de deuren vervangen. Ondanks dat er een Hifi optie op de auto zit, ben ik niet heel erg tevreden met het geluid. Vond het in mijn oude E82 beter. Ook daar had ik Eton speakers ingebouwd. Dus een klus die mooi te combineren valt.
Deuren:

En een vergelijking van de center speaker (oud vs. nieuw)


Verder niet echt foto's gemaakt, maar het geluid is al behoorlijk verbeterd. Vooral het hoog. Je hoort veel meer details. De center speaker springt er nu wel meer uit, dus mogelijk dat ik nog een match up 8 versterker monteer om dat wat meer te kunnen instellen.
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8752
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Is dat een speciale speaker kit of losse vervanging?
Had je in je E82 Harman/Kardon?
Had je in je E82 Harman/Kardon?
-
- Berichten: 864
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Lekker, die deurgrepen heb ik ook al vervangen!
-
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
- Auto: BMW 135i Coupe
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Een paar andere updates die ik de afgelopen weken heb gedaan!
Match up 7 BMW versterker
Op marktplaats een plug & play DSP versterker voor de BMW aangeschaft. Hiermee heb ik de balans en de tonaliteit van het systeem mooi kunnen afstemmen naar wens. Ook zit er veel meer power in, waardoor je de woofers onder de stoelen beter kunt laten spelen.
IMG_7965 by pascal , on Flickr
IMG_8001 by pascal , on Flickr
BMW emblemen vervangen voor en achter
Het embleem aan de voorzijde begon wat te oxideren, ook achter zat een klein plekje. Beide vervangen door nieuwe van BMW. Niet normaal hoe duur! (65 per stuk)
IMG_7970 by pascal , on Flickr
IMG_7993 by pascal , on Flickr
Zomervelgen weer van stal gehaald en gepoetst
Even lekker gewassen en een vers laagje velgencoating erop. Ook nieuwe wielbouten besteld en geplaatst. Oude waren roestig aan het worden.
IMG_7967 by pascal , on Flickr
IMG_7968 by pascal , on Flickr
Do88 J-pipe en Wagner intercooler:
Bij ons op de zaak zag ik dat de wagner intercoolers afgeprijsd waren, dus eentje besteld. Helaas transport schade aan een van de koelhalzen. Deze had een beste deuk. Deuk er uitgehaald door met een stalen stangetje voorzichtig de deuk terug te masseren. Helaas na montage bleek de hele las gescheurd en lekte de koeler. Bij demontage kwam de hele hals er zelfs af. Kijken of die terug kan.
IMG_8030 by pascal , on Flickr
IMG_8027 by pascal , on Flickr
IMG_8032 by pascal , on Flickr
D088 J-pipe is trouwens een heel mooi gemaakt product. Die mag blijven zitten.
IMG_8026 by pascal , on Flickr
Draagarmen voor vervangen + millway bussen geplaatst
Ik ben van de winter over een stoepje gereden doordat mijn ruit ineens helemaal besloeg en de zon er vol in stond. Velgen niet beschadigd en uitlijning leek nog goed. Omdat we deze lente weer de alpen in gaan wilde ik zeker weten dat er niets beschadigd is.
Voor de voorste draagarmen Lemforder draagarmen gekocht. Hier Millway monoball bussen in geperst. De achterste draagarmen origineel BMW. De Lemforders zijn blijkbaar ook origineel, want het M-logo is er dan uitgekrast. Ik wilde geen originele voor, omdat ik toch de bussen eruit ging persen. Kosten 100 euro per stuk meer anders..
Verder de wielkuipen eruit gehad, alles schoongemaakt en in de waxcoating gezet. Hier geen foto's meer van gemaakt.
IMG_8003 by pascal , on Flickr
IMG_8036 by pascal , on Flickr
IMG_8037 by pascal , on Flickr
B82B0B7C-B707-4F7C-A476-778B62A32E3A by pascal , on Flickr
IMG_8041 by pascal , on Flickr
IMG_8009 by pascal , on Flickr
IMG_8047 by pascal , on Flickr
Match up 7 BMW versterker
Op marktplaats een plug & play DSP versterker voor de BMW aangeschaft. Hiermee heb ik de balans en de tonaliteit van het systeem mooi kunnen afstemmen naar wens. Ook zit er veel meer power in, waardoor je de woofers onder de stoelen beter kunt laten spelen.


BMW emblemen vervangen voor en achter
Het embleem aan de voorzijde begon wat te oxideren, ook achter zat een klein plekje. Beide vervangen door nieuwe van BMW. Niet normaal hoe duur! (65 per stuk)


Zomervelgen weer van stal gehaald en gepoetst
Even lekker gewassen en een vers laagje velgencoating erop. Ook nieuwe wielbouten besteld en geplaatst. Oude waren roestig aan het worden.


Do88 J-pipe en Wagner intercooler:
Bij ons op de zaak zag ik dat de wagner intercoolers afgeprijsd waren, dus eentje besteld. Helaas transport schade aan een van de koelhalzen. Deze had een beste deuk. Deuk er uitgehaald door met een stalen stangetje voorzichtig de deuk terug te masseren. Helaas na montage bleek de hele las gescheurd en lekte de koeler. Bij demontage kwam de hele hals er zelfs af. Kijken of die terug kan.



D088 J-pipe is trouwens een heel mooi gemaakt product. Die mag blijven zitten.

Draagarmen voor vervangen + millway bussen geplaatst
Ik ben van de winter over een stoepje gereden doordat mijn ruit ineens helemaal besloeg en de zon er vol in stond. Velgen niet beschadigd en uitlijning leek nog goed. Omdat we deze lente weer de alpen in gaan wilde ik zeker weten dat er niets beschadigd is.
Voor de voorste draagarmen Lemforder draagarmen gekocht. Hier Millway monoball bussen in geperst. De achterste draagarmen origineel BMW. De Lemforders zijn blijkbaar ook origineel, want het M-logo is er dan uitgekrast. Ik wilde geen originele voor, omdat ik toch de bussen eruit ging persen. Kosten 100 euro per stuk meer anders..
Verder de wielkuipen eruit gehad, alles schoongemaakt en in de waxcoating gezet. Hier geen foto's meer van gemaakt.







-
- Berichten: 864
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
Re: Pascal's 135i -> F80 M3
Lekker bezig weer! Merk je nog wat van de geupgrade bussen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast