Corona in Nederland.....
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Corona in Nederland.....
Mee eens.
Er moet veel rigoreuzer worden opgetreden.
Nu is het de Salami tactiek, steeds een plakje
Dat is too little too late IMHO
-Reizen maximaal beperken
-Contacten maximaal beperken
Er moet veel rigoreuzer worden opgetreden.
Nu is het de Salami tactiek, steeds een plakje
Dat is too little too late IMHO
-Reizen maximaal beperken
-Contacten maximaal beperken
- Luco
wat zou je willen dan, havens dicht, schiphol, rotterdam en eindhoven dicht, scholen dicht, iedereen thuis blijven?
EN DAN????????
EN DAN????????
-
OnlineWJ
Dan gaat het heel hard met mijn spaarcentjes. 

- Luco
Niet alleen die van jouw

-
Zodra de eerste scholen dicht gaan en kinderen verplicht thuis moeten blijven gaan we de eerste klappen financieel voelen. Ik heb er nu al twee op de zaak die onverwacht thuis moeten blijven vanwege gebrek aan leraren. Ik verwacht er meer... En dan moet maar blijken hoe goed iedereen thuis kan 'werken' met de kinderen erbij....
- dvh
Ik reken nog steeds op een slappe tijd..
Vooralsnog hobbelt het allemaal door maar ben niet verbaasd als opeens iedereen thuis blijft
Vooralsnog hobbelt het allemaal door maar ben niet verbaasd als opeens iedereen thuis blijft
-
Dat is balen als een stekker!Wimo schreef: 08 mar 2020, 22:48 Zodra de eerste scholen dicht gaan en kinderen verplicht thuis moeten blijven gaan we de eerste klappen financieel voelen. Ik heb er nu al twee op de zaak die onverwacht thuis moeten blijven vanwege gebrek aan leraren. Ik verwacht er meer... En dan moet maar blijken hoe goed iedereen thuis kan 'werken' met de kinderen erbij....
-
+1.
Ik ben er niet bang voor, ik ben echter wel bang voor de verspreiding & massale binnen blijven.
Nu heb ik een leuke 'buffer' dus bij mij zal het niet snel fout gaan, maar potentieel zakelijk ramp jaar of niet dan?!
Vanmiddag 2 beurzen, ik ga me toch afmelden. Niet omdat ik bang ben voor Corona, wel omdat ik de verantwoording voor verspreiding niet op mijn geweten wil hebben. (Dus ik ga het vanaf dit moment niet meer 'opzoeken'.)
Nu loop ik in de winkel natuurlijk enorme kans, met het aantal mensen wat je helpt op een dag, maar daar is dat verder weer weinig aan te doen. Ja, massaal verplicht pinnen. (maar dat is sinds 2 weken al naar 90% gegaan zo'n beetje)
Ik ben er niet bang voor, ik ben echter wel bang voor de verspreiding & massale binnen blijven.
Nu heb ik een leuke 'buffer' dus bij mij zal het niet snel fout gaan, maar potentieel zakelijk ramp jaar of niet dan?!
Vanmiddag 2 beurzen, ik ga me toch afmelden. Niet omdat ik bang ben voor Corona, wel omdat ik de verantwoording voor verspreiding niet op mijn geweten wil hebben. (Dus ik ga het vanaf dit moment niet meer 'opzoeken'.)
Nu loop ik in de winkel natuurlijk enorme kans, met het aantal mensen wat je helpt op een dag, maar daar is dat verder weer weinig aan te doen. Ja, massaal verplicht pinnen. (maar dat is sinds 2 weken al naar 90% gegaan zo'n beetje)
-
In de winkel achter de toonbank blijven? 2 meter is dan prima.ErikS schreef: 09 mar 2020, 08:07 +1.
-
Moet je wel toonbanken hebben.
-
In Italië waar een aantal collega's zitten hoor ik omzetderving van minstens 60 procent in de horeca. Mensen moeten minstens 1m uit elkaar blijven maar komen gewoon niet meer buiten.
-

En toch baart het filmpje gepost door Romo mij zorgen, moet echt eerder actie worden ondernomen door overheden. Het gevolg kost namelijk nog veel meer.
https://www.youtube.com/watch?v=dcJDpV-igjs
-
Onlinealt
Buiten het ziek worden van het virus, wacht ons nog een aderlating voor de overheid.
De overheid ziet zijn inkomen mogelijk drastisch dalen.
Wat ingaat houden extra lasten, welke nooit meer afgeschaft gaan worden.
Dit is de les die wij als burgers hebben ondervonden sinds de laatste bankencrisis.
De overheid ziet zijn inkomen mogelijk drastisch dalen.
Wat ingaat houden extra lasten, welke nooit meer afgeschaft gaan worden.
Dit is de les die wij als burgers hebben ondervonden sinds de laatste bankencrisis.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dat ook alt inderdaad.
-
Ik word al of niet regelmatig aangestoken door passagiers, da's niet tegen te houden.
Het liefst gaan ze hoestend en niezend achter je zitten " want daar is het warm".
Niks warm, raam open..
Het liefst gaan ze hoestend en niezend achter je zitten " want daar is het warm".
Niks warm, raam open..

-
Dat had ik ook al aangegeven, maar dat werd afgedaan als nietszeggend.romo schreef: 08 mar 2020, 20:30 ^ Denk maar niet dat alleen ouderen at risk zijn om te overlijden.
Ik roep even in herinnering dat de Chinese oogarts die het COVID19 ontdekte november 2019, 34 jaar jong, het niet heeft overleefd.
Elise schreef: 02 mar 2020, 11:21 Verder heeft dit 'bejaarden terugdringende griepje' er wel voor gezorgd dat de 34 jarige arts, die alarm over het virus sloeg, is overleden.
Iemand met kennis van zaken!
matthyssie schreef: 02 mar 2020, 11:23 Hebben we informatie over de medische toestand van deze arts? Of weten we alleen dat hij 34 jaar was? Als dat de enige info is is het compleet nietszeggend.
- RJL86
- Auto: Mazda 3
Iemand buitenhof gekeken gister?
Nout Wellink deed ook even een duit in het zakje, we zijn te laks. Veel te laks.
Nout Wellink deed ook even een duit in het zakje, we zijn te laks. Veel te laks.
- JP
Lekker makkelijk om nu al met vingertjes te wijzen. We hoeven toch niet als domme schapen beschouwd te worden en door de overheid aangestuurd te worden? Het is duidelijk dat het meer is dan een simpel griepje, maar als iedereen zijn eigen verantwoording en voorzorgsmaatregelen neemt zal het binnen een paar weken wel afnemen....of niet.
- ///Joost
Niet gezien, maar de kracht van Nederland is tevens onze zwakte. Het feit dat alles hier goed geregeld is, maakt dat we ovemoedig worden. Dit soort situaties schetst dat perfect. Er wordt gedacht dat met adequaat reageren alles wel op te lossen valt. Maar dat is het probleem nu juist. Als je moet reageren, ben je al te laat. En niemand die het ziet.RJL86 schreef: 09 mar 2020, 16:41 Iemand buitenhof gekeken gister?
- ///Joost
Lekker makkelijk praten nu. Ik heb in dit topic hele andere reacties gelezen. De tendens was toch echt dat het 'allemaal wel mee viel'.JP schreef: 09 mar 2020, 16:50 Lekker makkelijk om nu al met vingertjes te wijzen. We hoeven toch niet als domme schapen beschouwd te worden en door de overheid aangestuurd te worden? Het is duidelijk dat het meer is dan een simpel griepje, maar als iedereen zijn eigen verantwoording en voorzorgsmaatregelen neemt zal het binnen een paar weken wel afnemen....of niet.

- JP
Je hoopt vooraf dat het wel los loopt en ja het loopt nu anders maar om dan maar te doen alsof het meerendeel te naïef is geweest en nu al met vingertjes te wijzen? Niemand kan/kon voorspellen hoe het uitpakt. Ja in Italië is de situatie wat erger en laten we hopen dat het hier niet zo erg wordt. Hoe denkt men dan dit tegen te gaan ? Een lockdown? Dan zijn we zo in een recessie....///Joost schreef: 09 mar 2020, 16:51Lekker makkelijk praten nu. Ik heb in dit topic hele andere reacties gelezen. De tendens was toch echt dat het 'allemaal wel mee viel'.JP schreef: 09 mar 2020, 16:50 Lekker makkelijk om nu al met vingertjes te wijzen. We hoeven toch niet als domme schapen beschouwd te worden en door de overheid aangestuurd te worden? Het is duidelijk dat het meer is dan een simpel griepje, maar als iedereen zijn eigen verantwoording en voorzorgsmaatregelen neemt zal het binnen een paar weken wel afnemen....of niet.![]()

- ///Joost
Snap ik, maar als ik (uit eerste hand) zie dat er gewoon kinderen naar school worden gestuurd die net uit een risicogebied terug komen, en de school vind dit allemaal prima (OK, scholen zijn weer afhankelijk van RIVM), dan vraag ik me af in hoe verre Nederland werkelijk bezig is (geweest) met preventieve maatregelen. Dat nu de poep de ventilator raakt is m.i. dan ook gevolg van een te conservatief beleid.
Ik zei in het begin van dit topic al dat ik vond dat er veel te weinig informatie vanuit de overheid kwam. Dat vind ik nu nog steeds. Ze hobbelen elke dag achter de feiten aan.
Ik heb nog geen enkele reden gezien of gehoord waarom het hier niet net zo erg kan worden als in Italie.
Ik zei in het begin van dit topic al dat ik vond dat er veel te weinig informatie vanuit de overheid kwam. Dat vind ik nu nog steeds. Ze hobbelen elke dag achter de feiten aan.
Ik heb nog geen enkele reden gezien of gehoord waarom het hier niet net zo erg kan worden als in Italie.
- JP
De overheid, RIVM, GGD’s, GHOR’s, ze hebben allemaal protocollen maar wanneer ga je ze in werking stellen, zonder dat de pleuris uit breekt?
- JP
- RJL86
- Auto: Mazda 3
Klopt. Chinezen bevestigen het ook https://www.telegraaf.nl/nieuws/7620176 ... pa-te-laks///Joost schreef: 09 mar 2020, 16:50Niet gezien, maar de kracht van Nederland is tevens onze zwakte. Het feit dat alles hier goed geregeld is, maakt dat we ovemoedig worden. Dit soort situaties schetst dat perfect. Er wordt gedacht dat met adequaat reageren alles wel op te lossen valt. Maar dat is het probleem nu juist. Als je moet reageren, ben je al te laat. En niemand die het ziet.RJL86 schreef: 09 mar 2020, 16:41 Iemand buitenhof gekeken gister?