Pagina 16 van 81

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 17 jan 2019, 09:25
door Tom
Downforce Hans schreef: 17 jan 2019, 08:26 Ik zou al niet goed worden van elke keer die kabel in en uit de auto. Als het maar een beetje minder weer is loop je met zo`n natte kabel te sjouwen die er ook niet schoner op wordt laat staan als het regent. Voordat je die kabel in je wagen heb liggen ben je verzopen.
Dat bedacht ik mij laatst ook ja, bewoner hier heeft een i3 maar de paal staat bij een parkeerplaats van gras. Dan heb je elke keer modder en zut aan die kabel die je daarna achterin je auto moet gooien, is je kofferbak ook gelijk smerig :)

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 17 jan 2019, 09:27
door Arthur
Bij een ev moet je wel ;) Dat zal vast wennen en vlot gaan. Alleen die vieze, natte kabel die in de winter ook nog eens stug is achter in de bak lijkt me ook niet het meest handige.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 17 jan 2019, 09:27
door Twist
Downforce Hans schreef: 17 jan 2019, 08:26 Ik zou al niet goed worden van elke keer die kabel in en uit de auto. Als het maar een beetje minder weer is loop je met zo`n natte kabel te sjouwen die er ook niet schoner op wordt laat staan als het regent. Voordat je die kabel in je wagen heb liggen ben je verzopen.
Ik neem thuis een laadpaal met vaste kabel, onder een afdakje :)

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 17 jan 2019, 09:38
door Wimo
Same here . Drukt op de knop, laadklep gaat open en 1 seconde later dit de kabel erin. Openbare palen thuis lijkt me idd minder dus eerst verhuizen naar een huis met oprit :p

Voor 25 euro je auto volladen verzacht het enorme ongemak van de kabel erin steken wel :roll:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 17 jan 2019, 10:44
door Richardt.
Ik heb de luxe dat ik thuis de kabel (droog) kan laten liggen. Als je geen eigen parkeerplek hebt dan is een EV minder handig.

Gisteren stond ik, voor de 2e keer deze week, te tanken langs de snelweg en waaide de wind plus regen ook onder het afdak door en is dus ook niet aangenaam die paar minuten. Elke dag stekkeren kost per saldo minder tijd.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 17 jan 2019, 11:03
door Robin
Wimo/Twist/Richard, jullie hebben nog geen avatar zie ik.

Afbeelding

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 17 jan 2019, 12:56
door pimini
Kunnen ze voor die kabel niet iets maken wat op de zelfde manier werkt als de stroomkabel bij een stofzuiger?

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 17 jan 2019, 13:13
door Wimo
Lastige is dat er nogal wat verschillende stekkers zijn in het buitenland.

In de praktijk is mijn losse kabel nog nooit gebruikt. Thuis gebruik ik een wall charger, bij superchargers en bij stations als Fastned hangt de kabel aan de 'pomp'

Afbeelding

In het geval van de M3 heb je bovenstaand verloop niet meer nodig. De M3 krijgt itt de S in Europa een CCS stekker.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 17 jan 2019, 13:22
door JP
Downforce Hans schreef: 17 jan 2019, 08:26 Ik zou al niet goed worden van elke keer die kabel in en uit de auto. Als het maar een beetje minder weer is loop je met zo`n natte kabel te sjouwen die er ook niet schoner op wordt laat staan als het regent. Voordat je die kabel in je wagen heb liggen ben je verzopen.
Hoe moet dat in de winter? Loop je dan met een stijf-bevroren kabel rond ?

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 17 jan 2019, 13:30
door vester86
pimini schreef: 17 jan 2019, 12:56 Kunnen ze voor die kabel niet iets maken wat op de zelfde manier werkt als de stroomkabel bij een stofzuiger?
nee, dat heeft een risico van brandgevaar door de hoge stromen die lopen. zelfde reden als dat je een haspel volledig af moet rollen bij gebruik.

bij de stofzuiger is daar rekening mee gehouden in het ontwerp, als je dat bij een auto zou doen zou het systeem veel te groot worden.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 17 jan 2019, 14:23
door Twist
Robin schreef: 17 jan 2019, 11:03 Wimo/Twist/Richard, jullie hebben nog geen avatar zie ik.

Afbeelding
Hehe, voorals nog ben ik de cilinder guy. Momenteel zelfs 20 = 8 (545i) + 6 (m240i) + 6 (boxster)

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 18 jan 2019, 17:51
door Erik
vester86 schreef: 17 jan 2019, 13:30
pimini schreef: 17 jan 2019, 12:56 Kunnen ze voor die kabel niet iets maken wat op de zelfde manier werkt als de stroomkabel bij een stofzuiger?
nee, dat heeft een risico van brandgevaar door de hoge stromen die lopen. zelfde reden als dat je een haspel volledig af moet rollen bij gebruik.

bij de stofzuiger is daar rekening mee gehouden in het ontwerp, als je dat bij een auto zou doen zou het systeem veel te groot worden.
Dat kan natuurlijk wel prima, kwestie van rekening mee houden tijdens ontwerp kabel.
Kabel wordt marginaal dikker. In mijn stofzuiger zit ook een gewone dunne kabel.
En die trekt ook 2kW.
Daarbij is het helemaal niet erg als een kabel warm wordt.
Onze kabels (3x640mm2 DC 30kV) worden ook gewoon warm.
Kwestie van engineeren.
Maar dat lijkt wel het algemene probleem bij EV's, er wordt geen gezond verstand gebruikt.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 18 jan 2019, 19:19
door alt
Het simpel voor Tesla.
Of 1.000.000 haspels met extra dik snoer in de auto in het bouwen = extra kosten = extra gewicht.
Of 10.000 super chargers met een dunner snoertje wereldwijd te plaatsen.
Ik wist het wel, Elon ook.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 20 jan 2019, 23:05
door Tom

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 21 jan 2019, 10:24
door Arthur
:coffee:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 21 jan 2019, 11:01
door PeterB
Arthur schreef: 21 jan 2019, 10:24:coffee:
https://m.youtube.com/watch?v=capOgUHPz9Q

Valt allemaal wel mee

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 21 jan 2019, 11:14
door Downforce Hans
Ik neem aan dat je de reacties ook gelezen hebt?

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 21 jan 2019, 11:17
door Downforce Hans
PeterB schreef: 21 jan 2019, 11:01
Arthur schreef: 21 jan 2019, 10:24:coffee:
https://m.youtube.com/watch?v=capOgUHPz9Q

Valt allemaal wel mee
De reacties zijn weer behoorlijk vermakelijk...... :tooth:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 21 jan 2019, 13:38
door Zed240
Dan kost 4-500km rijden in de dikste Model S je straks dus 28 euro in NL en bij onze zuiderburen 32 euro en ben je dus net zo duur uit als een diesel. :coffee:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 21 jan 2019, 19:35
door Joy
Arthur schreef: 21 jan 2019, 10:24:coffee:
Een Tesla Model 3 verbruikt per uur 3% accucapaciteit bij vrieskou om de kachel + blower te laten werken. Geen issue dus.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 21 jan 2019, 19:41
door Arthur
Jammer Joy, erg jammer :evil: :tooth:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 21 jan 2019, 20:53
door Fabian
En bij stilstand loopt je accu leeg....heb al tig model S-en gehad deze week die met volle accu weggezet waren 3 weken geleden. Helemaal dood nu.

Mn benzinetank loopt niet leeg....

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 21 jan 2019, 21:43
door Twist
Downforce Hans schreef: 21 jan 2019, 11:14
Ik neem aan dat je de reacties ook gelezen hebt?
Holy ** er zitten veel mensen op tweakers.net!

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 21 jan 2019, 21:46
door Wimo
Fabian schreef: 21 jan 2019, 20:53 En bij stilstand loopt je accu leeg....heb al tig model S-en gehad deze week die met volle accu weggezet waren 3 weken geleden. Helemaal dood nu.

Mn benzinetank loopt niet leeg....
Een tesla ook niet na drie weken.. zeker in NL niet:

https://www.youtube.com/watch?v=JEPBkjmS2uE

Hoe 'vol' was die accu dan?

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 21 jan 2019, 21:56
door smiley
Even los van hoe vol, is de 7% van Bjorn versus de 33% verlies per week nogal een verschil. :hmmm: