Nieuwe BMW X3 (G01)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Knot

Re: Nieuwe BMW X3 (G01)

Bericht door Knot » 06 sep 2025, 17:13

Ach, dat ding willen we toch niet, we willen voor de klas staan allemaal voor een topsalaris!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 sep 2025, 23:36

Als je die cijfers topsalaris noemt wel, ja :? Ik weet niet waar Martijn die bedragen oprakelt en Fabian het onderbuikgevoel maar mijn vrouw heeft 17 jaar aan het MBO gestaan. 8300,- bruto en/of topsalaris? Ze heeft vast iets fout gedaan. En dan die uren die erin gaan, maar ja iedereen kijkt naar die vakanties… Dan al die rugzakjes die langskomen, je bent er psycholoog bij. En dan niet alleen tijdens de lesuren of werkdagen. Maar goed, geen last meer van want ze net heeft haar baan opgezegd. Compleet flauw van heel dat onderwijs.

Daarom kan ik ook geen X3 betalen :coffee:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 07 sep 2025, 06:57

Martijn_bmw schreef: 06 sep 2025, 14:11
JP schreef: 06 sep 2025, 14:09 …en dan ál die vakanties….. :verveeld:
Oh wat ik had opgezocht is kleuterleider/ kinderdagverblijf medewerker.

Basisschool leraar krijgt stukje meer

Edit:

AI zegt.
Het salaris van een basisschoolleraar in Nederland ligt op voltijdsbasis, inclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering, tussen ongeveer € 4.000 en € 8.300 bruto per maand, afhankelijk van de salarisschaal en ervaring, volgens de Cao PO 2024-2025. Het startsalaris voor een beginnende leraar is rond de € 3.463 bruto per maand in schaal LB, terwijl ervaren leraren in hogere schalen, zoals LC of LD, aanzienlijk meer kunnen verdienen
Schreef ik er toch bij Arthur waar ik het vandaan had
Daarbij die 8k zal wel voor de school directeur zijn ;)

Die 2.600netto voor kdv leidster ken ik vanuit familie leden, paar werken daar.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 sep 2025, 08:25

Arthur schreef: 06 sep 2025, 23:36 Als je die cijfers topsalaris noemt wel, ja :? Ik weet niet waar Martijn die bedragen oprakelt en Fabian het onderbuikgevoel maar mijn vrouw heeft 17 jaar aan het MBO gestaan. 8300,- bruto en/of topsalaris? Ze heeft vast iets fout gedaan. En dan die uren die erin gaan, maar ja iedereen kijkt naar die vakanties… Dan al die rugzakjes die langskomen, je bent er psycholoog bij. En dan niet alleen tijdens de lesuren of werkdagen. Maar goed, geen last meer van want ze net heeft haar baan opgezegd. Compleet flauw van heel dat onderwijs.

Daarom kan ik ook geen X3 betalen :coffee:
Herkenbaar Arthur.

M'n oma(ma van sr) was basisschool juf, paar ooms(RIP) van mij leraar middelbaar onderwijs. De vergadercultuur, al het geneuzel eromheen dat snap ik en hoorde ik al decennia....

Edit: deze al langsgekomen? Die slaapverwekkende dominee van Autogefühl heb ik nul mee. Mat wel, levendige verhalen altijd. Daar wil ik wel 'n dik kwartier aan spenderen met koffie enzo:

Bij 4min 47s. 0.24 Cd aerodynamisch! Ook tov concurrenten. Knap!

En fok dat interieur dash: I like it! Als MdV dit ziet wil ze zo eentje:)

Arthur

Bericht door Arthur » 07 sep 2025, 10:42

@Martijn: dat zag ik wel, maar AI zegt niet altijd de waarheid. Dat van die kleuterleidster zal wel kloppen, je kent hen persoonlijk. Wellicht maakt het gedeelte van het land ook iets uit. En m’n vrouw verdiende helemaal niet slecht, ze kwam uit een andere tak van sport en nam haar salaris mee. Er zijn collega’s die minder hadden. Maar ze werden gewoon ingedeeld in schalen. Wellicht dat lokatieleiders en directeuren in de 8k bruto zitten? Want volgens AI is 8k bruto 5k naar netto. En dat leek mij best veel want ik had zelf toevallig dat van een dermatoloog, via AI, opgezocht (minister Karremans z’n vrouw is dermatoloog en was benieuwd wat ze samen binnen harkten). En een dermatoloog zit op 5,8-10,8k bruto. Fors meer maar ook fors meer geleerd, meestal. Maar als ze gemiddeld zitten valt het weer wat tegen dan, tov een onderwijzer m/v.
Daarom vond ik die 8k bruto voor leraren, want er werd gesproken over topsalarissen, wat optimistisch.

Ik heb nog steeds geen X3 om on-topic te blijven :)

JP

Bericht door JP » 07 sep 2025, 11:32

Kind x 30, dat is meer lijden dan leiden?

Arthur

Bericht door Arthur » 07 sep 2025, 12:29

Ja!

Knot

Bericht door Knot » 09 sep 2025, 00:22

Ik liep een paar dagen achter, maar ik zit nu de filmpjes te kijken maar ze gaan dus die Haptische knoppen gebruiken waar Volkswagen weer vanaf gestapt is?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 sep 2025, 05:05

Heel irritant die haptische knoppen vooral op het stuur.
Mijn CLA had nog normale net zoals alle BMW’s daarvoor :) de EQE en nu de Q4 beide haptische stuurknoppen en vind het helemaal niks.

Je bediend ze vaak onbedoeld en als je ze wil bedienen reageren ze vaak matig.

Plaats reactie