RMR e36 GTR s62b50 V8 gezocht frisse krukas of onderblok
- Hitz
- Berichten: 1989
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: KIA
- Locatie: Flevoland
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap
Mooi! Ziet er goed uit! Zag ook wat geflowed spul voorbij komen op FB! Wanneer begint het DNRT seizoen?
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap
In april al wil ik in maart al rijden tijdens de oca dag en mogelijk de final 4... de auto had al december weer moeten rijden maar goed daar kwam van alles tussen.Hitz schreef:Mooi! Ziet er goed uit! Zag ook wat geflowed spul voorbij komen op FB! Wanneer begint het DNRT seizoen?
Na dit seizoen een dikke 120 liter tank en dan meer WEK rijden is het plan.
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap
Ziet er goed uit, Frank.
WEK is leuk, misschien dat ik de laatste race nog mee ga doen.
WEK is leuk, misschien dat ik de laatste race nog mee ga doen.
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap
haha zoek je nog een tweede rijderTristan schreef:Ziet er goed uit, Frank.
WEK is leuk, misschien dat ik de laatste race nog mee ga doen.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap
mooi spul allemaal en wat een werk
moet zo'n tank zover achterin liggen? zal wel anders werken op de schokbrekers e.d. denk?


moet zo'n tank zover achterin liggen? zal wel anders werken op de schokbrekers e.d. denk?

-
OnlineLuco
- Berichten: 29403
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap
Ik snap nog steeds niet dat een tank op die plaats goedgekeurd wordt.
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap
@Rene Allereerst is het in een e36 die wat neuszwaar is handig om het gewicht wat te verdelen. daarnaast ligt hij meer naar rechts om mijn gewicht te compenseren.
@Luco Ik snap wat je zegt maar dit gaat in zoveel auto's zo Nu hangt hij behoorlijk stevig en zit hij in een kooi constructie in mijn auto.
Zie bijvoorbeeld deze supercopa, (had jij m zo of met de tank achter de bijrijder zeg maar?)

Echter staat de benzine in tegenstelling tot op de 'achterbank' wel zo ver mogelijk bij je vandaan!
En in mijn geval maximaal weg bij de uitlaat etc.
Maar de volgende tank gaat mogelijk op de 'achterbank' met een groot brandschot achter de stoel
Ook bij die Seat hangt hij natuurlijk niet ideaal maar goed beter?
Ideaal zou dit zijn volgens mij onderstaande voorbeeld zijn maar dat ga ik met de 120l maar eens goed verzinnen.

Maar dan wel met een schot om mij af te schermen!
Benzine blijft natuurlijk een vervelend concept in een race auto
@Luco Ik snap wat je zegt maar dit gaat in zoveel auto's zo Nu hangt hij behoorlijk stevig en zit hij in een kooi constructie in mijn auto.
Zie bijvoorbeeld deze supercopa, (had jij m zo of met de tank achter de bijrijder zeg maar?)
Echter staat de benzine in tegenstelling tot op de 'achterbank' wel zo ver mogelijk bij je vandaan!
En in mijn geval maximaal weg bij de uitlaat etc.
Maar de volgende tank gaat mogelijk op de 'achterbank' met een groot brandschot achter de stoel
Ook bij die Seat hangt hij natuurlijk niet ideaal maar goed beter?
Ideaal zou dit zijn volgens mij onderstaande voorbeeld zijn maar dat ga ik met de 120l maar eens goed verzinnen.
Maar dan wel met een schot om mij af te schermen!
Benzine blijft natuurlijk een vervelend concept in een race auto
-
OnlineLuco
- Berichten: 29403
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap
Bij mij zat die volledig in de kooi.
Liever wat dichterbij in de kooi, dan achter de kooi.
Achter de kooi krijgt die de grootste klap als er wat gebeurd, maar het blijft een lastige.
Liever wat dichterbij in de kooi, dan achter de kooi.
Achter de kooi krijgt die de grootste klap als er wat gebeurd, maar het blijft een lastige.
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap
eens. nogmaals ligt onder de vloerplaat wel een frame met 'triangels' om het e. a. aan impact van de tank af te leiden. maar goed. overigens ligt er 15% wel tussen de kooi..
Snap echter je punt wel. vandaar mijn nieuwe plan met brandschot als bijv. in een 1 gtr alleen kijken of het haalbaar is.
Snap echter je punt wel. vandaar mijn nieuwe plan met brandschot als bijv. in een 1 gtr alleen kijken of het haalbaar is.
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap
En een mooie uitlaatpoort! door Mike van jetpeformance
- RonV
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 26 jun 2009, 12:59
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap
Hey Frank
Leuk - weet je wat voor flow de poorten hebben, is dat gemeten?
BTW Wat voor nokkenassen komen er in (lift, openingstijden)? Klepbediening van titanium? Veersterkte?
De reden van mijn interesse is dat ik BMW motoren (zoals S50B30 in onze E30) wil modelleren in software, en dan is het handig wat flow data te hebben, voor het geval we ooit een V8 in de E30 lepelen. Standaard is de max flow van een B30 tussen de 230-235 cfm bij 11.3 mm lift, en die van een B32 255-260 cfm.
Is het project klaar voor je eerste race? Of wordt het al racende afstellen?
Ron
Leuk - weet je wat voor flow de poorten hebben, is dat gemeten?
BTW Wat voor nokkenassen komen er in (lift, openingstijden)? Klepbediening van titanium? Veersterkte?
De reden van mijn interesse is dat ik BMW motoren (zoals S50B30 in onze E30) wil modelleren in software, en dan is het handig wat flow data te hebben, voor het geval we ooit een V8 in de E30 lepelen. Standaard is de max flow van een B30 tussen de 230-235 cfm bij 11.3 mm lift, en die van een B32 255-260 cfm.
Is het project klaar voor je eerste race? Of wordt het al racende afstellen?
Ron
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap
@Ron Die gegevens heb ik nog niet maar daar kom ik op terug!
De doelstelling was 1 Januari lopen maar het bouwen liep 2 maanden uit.....
Dit kwam met name door het uitbestede aluseal hoonwerk ( dat schijnt een soort hocus pocus te zijn
Maar goed 1 maart MOET hij rijden. Het idee is dat woensdag as het blok de auto in gaat en dan begint het spruitstuk bouwen aansluiten etc.
Nog wat beelden van het werk van Jetpeformance.. dat moet toch helpen met wat extra paarden. MPowerrrrrrrrr
De doelstelling was 1 Januari lopen maar het bouwen liep 2 maanden uit.....
Dit kwam met name door het uitbestede aluseal hoonwerk ( dat schijnt een soort hocus pocus te zijn
Maar goed 1 maart MOET hij rijden. Het idee is dat woensdag as het blok de auto in gaat en dan begint het spruitstuk bouwen aansluiten etc.
Nog wat beelden van het werk van Jetpeformance.. dat moet toch helpen met wat extra paarden. MPowerrrrrrrrr

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap Poortwerk P.16
dat ziet er wel heel mooi uit, vrijer ademen 

- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap Poortwerk P.16
Meanwhile @ Jetpeformance!!!
Woensdag avond in de auto lepelen!!!
Woensdag avond in de auto lepelen!!!
- Niels
- Berichten: 22512
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Knot
- Berichten: 40285
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap Poortwerk P.16
///Mooi man, straks alles weer fris!
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap Poortwerk P.16
Mooi verslag zo. Succes met opbouwen
- MVB
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: Op een BMW
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap Poortwerk P.16

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap Poortwerk P.16
Ligt ie er al in?
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap Poortwerk P.16
Nee nog niet :S word weer lekker krap .. koppen poorten kunnen motorbouwers.. Plannen is wel eens minder.frank de jonge schreef:Ligt ie er al in?
Woensdag dus .... ben er niet heel blij mee maar goed alles is te overleven. hoewel de tijd om de spruitstukken te maken wel krapper aan het worden is.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6755
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap Poortwerk P.16
Dat ziet er allemaal netjes uit. Enig idee wat voor vermogen je straks gaat hebben?
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap Poortwerk P.16
Ik hoop ~450 PK. met nokken word hij echt wakker.
Het werk dat er nu is gedaan heeft name effect op de koppelkromme en bandbreedte gemiddeld vermogen.
Het werk dat er nu is gedaan heeft name effect op de koppelkromme en bandbreedte gemiddeld vermogen.
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 swap Poortwerk P.16
Zo nog wat bouwfotos! vanuit Jetpeformance! Mike is lekker bezig met de koppen vandaag!
de laatste poort!
morgen gaan ie er dan echt in! dan is het een blok uit een stuk ipv een hoop doosjes met spullen
Dan beginnen de spruitstukken en het aansluiten van het geheel.
De To do list is als volgt;
-Spruitstukken en uitlaat
-Baksteun
-Aansluiten brandstofleidingen
-Aansluiten gaskabel en fabricage bracket
-Aansluiten dry sump en oliekoeler
-Aansluiten KMS
-Rollerbank
-uitlijnen en wegen
VOL GAS!!!!
de laatste poort!
morgen gaan ie er dan echt in! dan is het een blok uit een stuk ipv een hoop doosjes met spullen

Dan beginnen de spruitstukken en het aansluiten van het geheel.
De To do list is als volgt;
-Spruitstukken en uitlaat
-Baksteun
-Aansluiten brandstofleidingen
-Aansluiten gaskabel en fabricage bracket
-Aansluiten dry sump en oliekoeler
-Aansluiten KMS
-Rollerbank
-uitlijnen en wegen
VOL GAS!!!!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 Blok opbouw p15 en 16
vol gas
zou na zoiets toch eerst heel wat rustige running time nemen om te luisteren e.d. of alles loopt zo het hoort en of er niet iets 'vergeten' is oid
zo goed als alles is uit elkaar geweest, heel bouwpakket en schakels om het weer 1 te maken.

zou na zoiets toch eerst heel wat rustige running time nemen om te luisteren e.d. of alles loopt zo het hoort en of er niet iets 'vergeten' is oid

zo goed als alles is uit elkaar geweest, heel bouwpakket en schakels om het weer 1 te maken.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6755
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: RMR e36 GTR s62b50 V8 Blok opbouw p15 en 16
Bijna zonde om weer inelkaar te schroeven.