E36 ///M3 3.2 Individual- Nachtblau
- JurT
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Vin ik vind het goed uitzien. Vooral dat qsp kuipje is gaaf.. Zoek ook al een tijdje dat model stoel.
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Die vlag, zoiets had ik 15 jaar geleden ook op mijn 320/6, over de gehele achterzijde dan wel.
Op een gegeven moment was ik er volledig op uit gekeken ik had toen alleen één probleem, het was geen sticker het was gespoten en de gehele auto twee keer in de blanke lak gezet.
Dus er af halen was niet echt een optie.
Die stoelen zijn mooi, en ik denk volledig in hazelnut een exclusief top interieur.
Op een gegeven moment was ik er volledig op uit gekeken ik had toen alleen één probleem, het was geen sticker het was gespoten en de gehele auto twee keer in de blanke lak gezet.
Dus er af halen was niet echt een optie.

Die stoelen zijn mooi, en ik denk volledig in hazelnut een exclusief top interieur.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
siep wokkel schreef:Die vlag en dat kleur interieur vind ik echt doodzonde.
+1 helaas.....

Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Tja, vet ding met een paar dingen die ik anders had gedaan.
Had ik mijn monster nog gehad dan zaten er nu bij alleen nog de Gt3 kuipen in en de kooi en voor de rest had ik alles eruit gehaald, daily of niet, komen toch geen mensen achterin..
Ik zou zeggen STRIP THE BITCH
Had ik mijn monster nog gehad dan zaten er nu bij alleen nog de Gt3 kuipen in en de kooi en voor de rest had ik alles eruit gehaald, daily of niet, komen toch geen mensen achterin..
Ik zou zeggen STRIP THE BITCH
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 09 feb 2009, 18:55
- Locatie: Ruurlo
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Heej Vincent! hoe ist nou?
nog updates omtrend de M3?
en hoe is het met de aandelen?

nog updates omtrend de M3?
en hoe is het met de aandelen?
- Fabian
- Berichten: 7250
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
19:15 Bruisensingel Rosmalen? CRX-je achter je aan?
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Had 'm een paar weken geleden ook al in Helmond gespot.
Je bent nergens veilig voor die shoarma schuiver
Je bent nergens veilig voor die shoarma schuiver

- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
[*]
De M3 is nog wel het e.e.a. aan gedaan:
Hee Sven, hier alles goed, daar ook?sven90 schreef:Heej Vincent! hoe ist nou?![]()
nog updates omtrend de M3?
en hoe is het met de aandelen?
De M3 is nog wel het e.e.a. aan gedaan:
- Achteras vervangen door M3 3.2 compleet. Sper nagekeken, die was goed. Nieuwe olie erop. Nieuwe subframerubbers, PowerFlex zwart in de draagarmen
- BMW had uitverkoop van de achtervelgen die ik al had. 2* 8,5J * 18 voor 294,- euro kon ik echt niet laten liggen :banaan:
- 225 rondom kon echt niet meer, dus achterop vervangen voor 245/35/18 Pzero. Dat doet het prima in de bochten, maar op droog zijn de eerste strepen al gesignaleerd
Lekker makkelijk in een drift te zetten en te houden als je dat wil, als je dat niet wilt kan je ook hard de bocht om. Topband!
- Voorvelgen zouden gister al klaar moeten zijn, maar worden opnieuw afgedraaid zodat het rondom helemaal fris is met de velgranden.
- Stuurhuis moet nog worden vervangen door een onbekrachtigde versie
- Als het uitkomt, woensdag of donderdag naar de Ring. Voorspelling: 19 graden en droog
Klopt helemaal! Waar reed jij in dan?Fabian schreef:19:15 Bruisensingel Rosmalen? CRX-je achter je aan?
Haha, potverdikkie! Dat jij me nog niet eerder gespot hebt. Of ontwijk je me?Stefan van Elst schreef:Had 'm een paar weken geleden ook al in Helmond gespot.
Je bent nergens veilig voor die shoarma schuiver

- Fabian
- Berichten: 7250
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Ik zat gewoon in mn hybride
Maar ik zag iets snels aan komen stuiteren tegemoet en zag op het laatste moment nog de vlag over de motorkap/scherm, dus dacht dat kan er maar 1 zijn.

Maar ik zag iets snels aan komen stuiteren tegemoet en zag op het laatste moment nog de vlag over de motorkap/scherm, dus dacht dat kan er maar 1 zijn.

- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Onbekrachtigd stuurhuis ? Wow dat moet zwaar gaan sturen.
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Ik had je al een keer eerder gespot bij het Jan Cunen, maar ook toen had ik de MR2 niet bij mevwk schreef:Haha, potverdikkie! Dat jij me nog niet eerder gespot hebt. Of ontwijk je me?

-
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
- Locatie: omgeving lochem
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Goh, hij leeft nog!
- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Hij is wel onmiskenbaar te herkennen jaFabian schreef:Ik zat gewoon in mn hybride![]()
Maar ik zag iets snels aan komen stuiteren tegemoet en zag op het laatste moment nog de vlag over de motorkap/scherm, dus dacht dat kan er maar 1 zijn.

Ziet ie er zo straf geveerd uit ja?

Dat zware valt hopelijk wel mee. Vooral als die maar rolt.. Straatje keren wordt natuurlijk een vak apart maar daar is die niet voor bedoeld.Joy schreef:Onbekrachtigd stuurhuis ? Wow dat moet zwaar gaan sturen.
Hoop vooral er meer directer stuurgevoel aan over te houden, als je nu hard door een bocht heen gaat en hij dempt in sturen de wielen wat terug. Maakt je lijn minder constant. Had het met de 328 ook al en met de zwaardere neus nu nog wel iets meer.
Nou sta ik ook niet op de lichtste demping, maar toch.
Daarbij wordt ik echt moe van drooglopende stuurhuizen door die klotepompen. Alles onder die gore smurrie.
Weer een pomp eraf (emissiepomp is ook al foetsie), kortere riem is geen probleem en nooit meer lekkages. Ik teken ervoor.
Je zal me zeker niet IN het Jan Cunen spottenStefan van Elst schreef:Ik had je al een keer eerder gespot bij het Jan Cunen, maar ook toen had ik de MR2 niet bij mevwk schreef:Haha, potverdikkie! Dat jij me nog niet eerder gespot hebt. Of ontwijk je me?

Rij meestal over een van de Singels, of langs de brandweer. Stad hoef ik nooit te zijn dus die mijd ik het liefst.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Wat voor een stuurhuis wil je hier voor gaan gebruiken
?

- Knot
- Berichten: 40255
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Preventief de achteras gedaan? En hoe waren de rubbers die eruit kwamen (of vielen ze er al uit)?
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Je ging van de Raadhuislaan de Oostwal op.vwk schreef:Je zal me zeker niet IN het Jan Cunen spotten![]()
Rij meestal over een van de Singels, of langs de brandweer. Stad hoef ik nooit te zijn dus die mijd ik het liefst.
Of andersom, dat weet ik niet meer zeker, is alweer even geleden.
Waarschijnlijk ging je shoarma halen met die bak van je, of je had het net gehaald!

Wat is de lock>lock ratio van het stuurhuis dat je gaat monteren?
- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Die van een 316i van voor '94.G Kolkman schreef:Wat voor een stuurhuis wil je hier voor gaan gebruiken?
De rubbers van de 328 waren nog prima, op die van de draagarm na. Die van de M3 as waren alle nog in orde. Toch voor die centen preventief vervangen, het lag er toch naast.Knot schreef:Preventief de achteras gedaan? En hoe waren de rubbers die eruit kwamen (of vielen ze er al uit)?
Powerflex zwart in de draagarmen is wel top, veel stabieler, minder gerammel als ik bijv. over een spoorlijn of klinkerweg ga. Echt super.
Ik heb geen idee om eerlijk te zijn. Volgens mij is hij iets korter.Stefan van Elst schreef::
Wat is de lock>lock ratio van het stuurhuis dat je gaat monteren?
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Volgens mij istie juist een klap langer (ik wil namelijk nog een keer een korter stuurhuis hebben, maar had ook het liefste de stuurbekrachtiging achterwege gelaten, en deze optie als 'ns onderzocht).vwk schreef:Die van een 316i van voor '94.G Kolkman schreef:Wat voor een stuurhuis wil je hier voor gaan gebruiken?
Ik heb geen idee om eerlijk te zijn. Volgens mij is hij iets korter.
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Als het stuurhuis uit een non-power steering auto komt issie vaak juist langer dan een stuurhuis uit een auto met stuurverkrachting.
- Joy
- Berichten: 10872
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Ongeveer 4 tot 4,5 omwentelingen van links naar rechts ten opzicht van 3.2 omwentelingen met het standaard stuurhuis. De 316i van Allen had in 1e instantie ook geen stuurbekrachtiging. Het zou niet mijn keuze zijn. Veel te indirect. Je blijft sturen.
Met het gewicht van een S50 in de neus in combinatie met redelijk wat camber en breed rubber lever je naar mijn idee flink in op reactiesnelheid in het geval van overstuur of onverwacht ergens om heen moeten sturen. Ook komt er bij toename van snelheid in bochten steeds meer kracht op het stuur te staan waardoor deze terug naar de middenstand wil gaan. Een rijder moet ontspannen achter het stuur kunnen zitten en niet krampachtig het leer van het stuur kapot knijpen omdat deze uit zijn handen wordt gedrukt. Ik snap het idee van het pure massieve gevoel wat auto's zonder stuurbekrachtiging hebben. Maar het gros van deze auto's weegt hoogstens 1000 kg in plaats van 1500. Ik zou er nog even over denken
Mocht het probleem in de pomp zitten, ik heb een gereviseerde liggen die je voor weinig mag hebben.
Met het gewicht van een S50 in de neus in combinatie met redelijk wat camber en breed rubber lever je naar mijn idee flink in op reactiesnelheid in het geval van overstuur of onverwacht ergens om heen moeten sturen. Ook komt er bij toename van snelheid in bochten steeds meer kracht op het stuur te staan waardoor deze terug naar de middenstand wil gaan. Een rijder moet ontspannen achter het stuur kunnen zitten en niet krampachtig het leer van het stuur kapot knijpen omdat deze uit zijn handen wordt gedrukt. Ik snap het idee van het pure massieve gevoel wat auto's zonder stuurbekrachtiging hebben. Maar het gros van deze auto's weegt hoogstens 1000 kg in plaats van 1500. Ik zou er nog even over denken

Mocht het probleem in de pomp zitten, ik heb een gereviseerde liggen die je voor weinig mag hebben.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Ratio is idioot lang. Heb je weleens in zo'n 316i gereden? Heb ooit eens met DS-GN-50 gereden van de buurman destijds, dat was zo'n kaal ding zonder stuurbekrachtiging en zonder mistlampen. Je blijft hoepelen, en op 225/50 16 (dat dan weer wel) was fileparkeren een uitdaging!vwk schreef: Ik heb geen idee om eerlijk te zijn. Volgens mij is hij iets korter.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Idd.
Volgens mij kan je een bestaand stuurhuis trouwens ook wel ombouwen naar een model zonder bekrachtiging. Maar wat Joy al zegt zou niet mijn keuze zijn.
Volgens mij kan je een bestaand stuurhuis trouwens ook wel ombouwen naar een model zonder bekrachtiging. Maar wat Joy al zegt zou niet mijn keuze zijn.
- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Ja daar zeg je wat. Ik heb er wel eens mee gereden, en weet dat Bas ze graag heeft. Of het voor de verzameling is weet ik niet, maar jou verhaal zit ook wat in. Zeker een lange slag moet ik niet hebben, om over het indirecte maar te zwijgen.Joy schreef:Ongeveer 4 tot 4,5 omwentelingen van links naar rechts ten opzicht van 3.2 omwentelingen met het standaard stuurhuis. De 316i van Allen had in 1e instantie ook geen stuurbekrachtiging. Het zou niet mijn keuze zijn. Veel te indirect. Je blijft sturen.
Met het gewicht van een S50 in de neus in combinatie met redelijk wat camber en breed rubber lever je naar mijn idee flink in op reactiesnelheid in het geval van overstuur of onverwacht ergens om heen moeten sturen. Ook komt er bij toename van snelheid in bochten steeds meer kracht op het stuur te staan waardoor deze terug naar de middenstand wil gaan. Een rijder moet ontspannen achter het stuur kunnen zitten en niet krampachtig het leer van het stuur kapot knijpen omdat deze uit zijn handen wordt gedrukt. Ik snap het idee van het pure massieve gevoel wat auto's zonder stuurbekrachtiging hebben. Maar het gros van deze auto's weegt hoogstens 1000 kg in plaats van 1500. Ik zou er nog even over denken![]()
Mocht het probleem in de pomp zitten, ik heb een gereviseerde liggen die je voor weinig mag hebben.
Wat moet je voor de pomp hebben? Mag via PM

Ik heb een 318i gehad uit 91, de ZK-18-ZPsteve smith schreef:Ratio is idioot lang. Heb je weleens in zo'n 316i gereden? Heb ooit eens met DS-GN-50 gereden van de buurman destijds, dat was zo'n kaal ding zonder stuurbekrachtiging en zonder mistlampen. Je blijft hoepelen, en op 225/50 16 (dat dan weer wel) was fileparkeren een uitdaging!vwk schreef: Ik heb geen idee om eerlijk te zijn. Volgens mij is hij iets korter.

Daar zat het ook niet op maar die stond ook op 195/65/15.. Auto natuurlijk ook een stuk lichter.
Fileparkeren overleef ik nog wel, maar het indirectere is juist het tegenovergestelde van wat ik wil bereiken.
Ik kwam dit nog wel tegen:Bert ///M3 schreef:Idd.
Volgens mij kan je een bestaand stuurhuis trouwens ook wel ombouwen naar een model zonder bekrachtiging. Maar wat Joy al zegt zou niet mijn keuze zijn.
http://cgi.ebay.com/e30-e36-Steering-Ra ... 4a9baf4e30" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand die dit heeft gemonteerd:
HOWEVER,.. above 40 km/hr and the feeling is AMAZING. The feedback, the responsiveness - INSTANT. The car also SNAPS back to center faster then with PS. I can cruise on the highway with a single finger on the wheel for hours and not have the need to use a hand to correct the steering (although I dont do this

Ding afdoppen en olie erin, of vet. Hou ik de ratio. Zou dat wat zijn?
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Je moet eens met Bas overleggen, voor zover ik weet heeft die toen het stuurhuis van de racer van C. Elberse ook omgebouwd naar handmatig. Ik dacht dat die de bestaande omgebouwd had maar misschien was het een 316i huis.
Dat verhaaltje is leuk maar heeft ook een keerzijde. Als je bochten rijd dan wil het stuur ook terug naar het midden, dat word dus een stuk vermoeiender.
Dat verhaaltje is leuk maar heeft ook een keerzijde. Als je bochten rijd dan wil het stuur ook terug naar het midden, dat word dus een stuk vermoeiender.
- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :) - motor loopt!!
Die had het volgens mij over iets langer, maar niet veel. Die dingen kan ik altijd nog proberen voor 40 euro, toch. Of ding vol met olie en dan dichtdraaien met 2 bouten met koperen ringen, of denk ik dan echt te simpel.
Als dat niet werkt kan ik altijd nog de pomp/leidingen wisselen.
Als dat niet werkt kan ik altijd nog de pomp/leidingen wisselen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], erwin20vt, jessedehaan, L5S1 en 13 gasten