Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Metchu

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Metchu » 08 dec 2010, 12:56

te triest voor woorden en dan wonen we in een beschaafd land? Waar een beschaafd land in kan doorschieten zeg! Kan beter in het haaien topic dit! :(

Xave30

Bericht door Xave30 » 08 dec 2010, 12:56

Lol Ravin.

Ik had haar verhaal ook in De Pers gelezen een dag of 6/7 geleden.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 dec 2010, 13:35

Dit is inderdaad wel een schrijnend geval, maar waar trek je de grens? 10 jaar in Nederland? 5 jaar? 1 jaar? Wel of niet Nederlands kunnen spreken?

Zij is domweg het slachtoffer van regels die worden opgesteld voor de "massa". Ik vind het aan de andere kant óók weer hypocriet om te zeggen "zij mogen wel blijven" terwijl talloze gezinnen al teruggezet zijn die misschien net zoveel recht hadden op een verblijfsvergunning.

Ik speel dus even advocaat van de duivel, maar je moet toch érgens een lijn trekken? Of moet Leers elk geval individueel beoordelen?

Macboy

Bericht door Macboy » 08 dec 2010, 13:39

Over Assange wil ik nog wel zeggen dat hij geen staatsgeheimen moet openbare die een gevaar voor de openbare orde kunnen opleveren. Vrijheid van journalistiek is prima, maar als de staatsveiligheid in het gedrang komt heb je de grens overschreden. Waar dit dan is kan ik niet beoordelen, ik heb de documenten niet gelezen, maar lijkt me duidelijk.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 08 dec 2010, 13:55

@Mac,

Misschien vind je het interessant: http://blog.iusmentis.com/2010/12/07/wi ... n-mag-dat/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is een artikel (blog) van een jurist die redelijk hoog staat aangeschreven in "onze wereld". Hij schijnt zijn licht over de strafbaarheid van het mirroren van wikileaks waar tweakers.net, xs4all etc. nu mee bezig zijn.

Ik ben wel eens benieuwd hoe jij daar over denkt, als het uberhaupt (leuke) materie voor je is :)

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 08 dec 2010, 13:56

Maus335i schreef:Zij is domweg het slachtoffer van regels die worden opgesteld voor de "massa". Ik vind het aan de andere kant óók weer hypocriet om te zeggen "zij mogen wel blijven" terwijl talloze gezinnen al teruggezet zijn die misschien net zoveel recht hadden op een verblijfsvergunning.
Precies. Naast 10 jaar hier wonen, is de familie ook 10 jaar bezig geweest te procederen. Meerdere malen van het IND en de rechtbank te horen gekregen dat het het niet gaat worden hier.
Als ze blijven, is de boodschap naar de rest duidelijk, en heeft de wetgeving die er nu staat verloren.
Wetswijziging nodig, een nieuwe generaal pardon voor de tussengevallen en een aanzuigende werking naar buiten.

Een triest geval van een falend systeem, maar wel een met veel ogen erop gericht.

Xave30

Bericht door Xave30 » 08 dec 2010, 18:32

Hmmm...
2010 gemiddeld over de wereld een van de warmste jaren

8 december 2010 - Dit jaar wordt gemiddeld over de hele wereld een van de drie warmste sinds het begin van de systematische metingen in 1850. Dat heeft de Wereld Meteorologische Organisatie (WMO) onlangs bekend gemaakt.
Volledig bericht en bron: http://www.knmi.nl/cms/nieuws/nieuwsber ... Id/1_92279" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 08 dec 2010, 18:47

Xave30 schreef:Hmmm...
2010 gemiddeld over de wereld een van de warmste jaren

8 december 2010 - Dit jaar wordt gemiddeld over de hele wereld een van de drie warmste sinds het begin van de systematische metingen in 1850. Dat heeft de Wereld Meteorologische Organisatie (WMO) onlangs bekend gemaakt.
Volledig bericht en bron: http://www.knmi.nl/cms/nieuws/nieuwsber ... Id/1_92279" onclick="window.open(this.href);return false;
mag nog wel wat warmer brrr :mrgreen:

Michel P

Bericht door Michel P » 08 dec 2010, 20:54

EG schreef:En dan vragen mensen zich hiero af waarom de grote lieve USA zo een bedenkelijke reputatie heeft. Juist door dit soort shit.

En die verrekte mongols op de Amerikaanse TV die Assange tot een heuse "Enemy of the State" figuur bombarderen, tering wat hebben die gasten een plaat voor hun knar zeg. Een plaat zo groot als de Chinese muur.
Ha de grote boze vijand............. en jij denkt dat alleen de USA/het westen zich daar mee bezig houd.......... keep on dreaming. wat denk je hoe de agenda van vele haatbaarden die uitzenden om alle schoten mogolen te bedienen ver verdorven denkbeelden........... hoe denk je dat bepaalde zaken in Rusland geregeld worden...... enz. enz. de RK kerk die allerlei schandalen weg moffelt........ enz enz. De wereld is verrot.

Wikileaks laat ziet hoe verrot..........

WJ

Bericht door WJ » 08 dec 2010, 22:09

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 08 dec 2010, 22:18

ook wel grappig al die hackers nu in de tegen aanval voor die Wiki man :mrgreen:

en die hoge US mensen gooien het vooral op gevaarlijk voor onze strijders en the homeland om de mensen zo op hun hand te krijgen enz enz...beetje ziek....maar werkt schijnbaar bij aardig wat oud militairen? en huidige...die zijn veelal helemaal ingepeperd/bewerkt zeg maar.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 dec 2010, 23:46

Doden in Uganda door nwe ziekte...
Een onbekende ziekte heeft in Uganda in een maand tijd het leven gekost aan zeker 38 inwoners. De 'nieuwe' ziekte werd een maand geleden ontdekt in het noorden van het land.
Media in Uganda dachten eerst dat de slachtoffers waren overleden aan de builenpest. Dat was toch niet het geval, bleek na onderzoek bij een wetenschappelijk instituut in Amerika.

De symptomen van de mysterieuze ziekte zijn hoofdpijn, koorts, diarree en braakneigingen. Op dit moment hebben 91 mensen er last van. De WHO is een onderzoek gestart.

© ANP

bron

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/" onclick="window.open(this.href);return false;)/components/actueel/rtlnieuws/2010/12_december/08/buitenland/doden-in-uganda-door-nieuwe-ziekte.xml

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 dec 2010, 00:11

Michel P schreef:Ha de grote boze vijand............. en jij denkt dat alleen de USA/het westen zich daar mee bezig houd..........
Je wil niet weten hoeveel onzin en kulargumenten ik momenteel lees op tweakers.net over dit onderwerp. Alles is de schuld van teh big US of A, zelfs de scheet die men dwarszit. Ongelooflijk hoe ontzettend kortzichtig mensen af en toe kunnen zijn.....

O.a. MasterCard heeft betalingen richting de rekening(en) van WikiLeaks geblokkeerd en gezegd geen medewerking meer te willen verlenen. Als reactie hierop zorgt een groep "hackers" (ook wel scriptkiddies genoemd) dat een deel van het betalingsverkeer via MasterCard plat wordt gelegd. Op tweakers wordt dat dan verdedigd omdat MC "gezwicht is voor een dringend verzoek tot censuur vanuit de US overheid". Hoe naiëf :mrgreen:

Blijkbaar bar weinig mensen die kunnen zich beseffen dat een bedrijf als MC helemaal geen zak heeft met "ideale doelen" en puur uit is op geld. Als betalingen mogelijk maken voor WikiLeaks slechte PR meebrengt, blokkeer je die betalingen zo snel mogelijk. Maarja... dat complotdenken is zo heerlijk he :)
Natuurlijk zijn er wetten en regels, en zijn er mensen die er niks mee te maken hebben, maar dat maakt nog niet dat er groepen en entiteiten zijn die ongestraft kunnen doen en laten om dat ze de maatschappij naar hun hand denken te zetten!
Ook weer zo'n reactie waar mn tenen krom van gaan staan. Wetten en regels die blijkbaar niet voor hackers die internetcriminaliteit plegen en een WikiLeaks dat geheime staatsdocumenten publiceert. "Gigantische oogkleppen", "hypocretie" en "een betonnen plaat voor het hoofd van 1x1 meter" schieten me te binnen.

Het feit dat een groep wannabe kleuters het voor elkaar krijgt om belangrijke onderdelen van onze samenleving (betaalverkeer) domweg plat te leggen geeft eigenlijk wel aan hoe kwetsbaar het internet is. De "grote voorstanders van internet en zijn vrijheid" maken datzelfde internet eigenhandig kapot.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 dec 2010, 00:27

dat zeiden ze toch jaren geleden al, in de toekomst worden er cyberwars gevoerd :hmmm:

straks is iedereen zo afhankelijk van dat wanneer er wat plat ligt je niet zoveel meer kan doen.

heel toevallig een goede vriendin van me die mailde hoe het ging en dat zei morgen middag vrij had, ik zei ow? ja ze kunnen op der werk het systeem niet meer in?

dus zal ook wel deel plat liggen, elk nadeel heb z'n voordeel aldus JC (nee niet die)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 dec 2010, 08:42

Macboy schreef:Over Assange wil ik nog wel zeggen dat hij geen staatsgeheimen moet openbare die een gevaar voor de openbare orde kunnen opleveren. Vrijheid van journalistiek is prima, maar als de staatsveiligheid in het gedrang komt heb je de grens overschreden. Waar dit dan is kan ik niet beoordelen, ik heb de documenten niet gelezen, maar lijkt me duidelijk.

Mee eens.

En inderdaad, de USA is the MASTERMIND van alle ellende in de wereld....natuurlijk.

RTOM.

Dat zijn in mijn ogen bijv de talmoed, bijbel en koran.

IMO De oorzaken van alle kwaad van de laatste 2000 jaar.

Dus als je gelovig bent zou ik zeggen:Shame on you Dummkopf. :D

Luco wordt verderop bijna gebanned door 'de mannen' die niet willen dat Luco in de Palestijnse kwestie nogal pro Israel is(ben ik ook overigens) . Dus krijgt ie dáárom een ban?

Als je 't met hun eens bent zijn ze poeslief maar zodra.....

....schijntolerantie.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 dec 2010, 09:13

Ik volg het ook bij de buren, ik lach me zowat een stuip :roflol: De 1 heeft nog meer gelijk dan de ander, of wil meer gelijk krijgen....................korte lontjes en continu maar kijken wie de langste weener heeft.........

Pathetic...............

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 09 dec 2010, 09:30

Geweldig WJ :mrgreen: !

Robertdj

Bericht door Robertdj » 09 dec 2010, 11:36

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 09 dec 2010, 12:12

:mrgreen:

nu schijnt echter dat bepaalde hackers via een NL engine bezig zijn :mrgreen:

wjn

Bericht door wjn » 09 dec 2010, 13:30

Maus335i schreef:Blijkbaar bar weinig mensen die kunnen zich beseffen dat een bedrijf als MC helemaal geen zak heeft met "ideale doelen" en puur uit is op geld. Als betalingen mogelijk maken voor WikiLeaks slechte PR meebrengt, blokkeer je die betalingen zo snel mogelijk. Maarja... dat complotdenken is zo heerlijk he :)
Hoeveel mensen wisten dat die betalingen via MC etc. gaan, laat staan het een zorg kon zijn, totdat het in het nieuws kwam?
Daar ben ik wel benieuwd naar, misschien dat het in Amerika meer uitgemeten was, dat is waarschijnlijk een grotere markt voor MC en co.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 09 dec 2010, 13:57

@Robertdj - volgens mij is dat wat heel NL dacht die bv. nu.nl bezocht :mrgreen:

EG

Bericht door EG » 11 dec 2010, 00:42

Robin schreef:
Macboy schreef:Over Assange wil ik nog wel zeggen dat hij geen staatsgeheimen moet openbare die een gevaar voor de openbare orde kunnen opleveren. Vrijheid van journalistiek is prima, maar als de staatsveiligheid in het gedrang komt heb je de grens overschreden. Waar dit dan is kan ik niet beoordelen, ik heb de documenten niet gelezen, maar lijkt me duidelijk.

Mee eens.

En inderdaad, de USA is the MASTERMIND van alle ellende in de wereld....natuurlijk.

RTOM.

Dat zijn in mijn ogen bijv de talmoed, bijbel en koran.

IMO De oorzaken van alle kwaad van de laatste 2000 jaar.

Dus als je gelovig bent zou ik zeggen:Shame on you Dummkopf. :D

Luco wordt verderop bijna gebanned door 'de mannen' die niet willen dat Luco in de Palestijnse kwestie nogal pro Israel is(ben ik ook overigens) . Dus krijgt ie dáárom een ban?

Als je 't met hun eens bent zijn ze poeslief maar zodra.....

....schijntolerantie.
Ik denk dat je het een klein beetje overdrijft. Israel-Palestina is altijd al een zeer controversieel onderwerp geweest. Noem mij maar een fora waar hierover normaal word gediscussieerd. Ik volg het ook op andere fora, en daar gaat het ook behoorlijk verhit aan toe. Is gewoon altijd al een "moeilijk" onderwerp geweest.

Net als diesel vs benzine draadjes, zal je vast nog wel herinneren bij de buren vroeger... Was ook bizar hoe het toen er aan ging.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 15 dec 2010, 01:30

dvh

Bericht door dvh » 15 dec 2010, 07:30

Ligt aan de sfeer van dat forum zelf.. Wat een vermoeiend zooitje, ik word er al moe van als ik ernaar kijk.

WJ

Bericht door WJ » 15 dec 2010, 08:47

http://www.nu.nl/politiek/2402239/pvv-p ... -iran.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:bag:

Plaats reactie