BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Macboy » 23 jun 2010, 18:41

Ik heb precies dezelfde handschoenen in de GTI :)

Alleen dat driften en sperwerking in het stuur klopt dan niet met die FWD maar goed...

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40002
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 23 jun 2010, 20:39

Naja, ook in de astra GTC en de Civic Sport heb ik er veel plezier van gehad tijdens mn ringrondjes, dagjes papenburg en avondjes zandvoort.

Gewoon goed spul voor 15 euro!

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40002
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 25 jun 2010, 19:10

Ik wilde het eigenlijk laten zitten maar spul zag er zo mooi uit dat ik het toch maar gekocht heb. Viel nog even tegen dat ik geen TV module had die naar breedbeeld schakelde dus die hebben we ook nog vervangen. Kost een paar centen maar dan heb je wel wat. Ziet er 10x beter uit, menu's zijn geen ms-dos meer en de navi werkt tenminste snel.

De oude meuk:

Afbeelding

En het nieuwe spul:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe iemand op het 4:3 scherm een dvd kon kijken is mij een raadsel. Waarom zou je dan in godsnaam een dvd wisselaar inbouwen? Nu ziet het er nog aardig uit (foto vertekent door frequentie beeld en fototoestel).

En het geheime vakje is er ook nog. Toch nog eens zoeken naar het enige bandje in huis hier, uit mn scootertijdperk.

Afbeelding

Zijn mooie upgrades, auto voelt zich beter nu! :D

B46
Berichten: 542
Lid geworden op: 12 nov 2009, 02:07

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door B46 » 25 jun 2010, 19:20

Lookin' good! :mrgreen: :thumbup:

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door EG » 25 jun 2010, 19:44

Bestaat er geen E39 / E46 navi waar je een cd / dvd in kan pleuren achterin het scherm?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12986
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door MartijnGizmo » 25 jun 2010, 20:08

Mooie upgrade!

B46
Berichten: 542
Lid geworden op: 12 nov 2009, 02:07

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door B46 » 25 jun 2010, 20:40

EG schreef:Bestaat er geen E39 / E46 navi waar je een cd / dvd in kan pleuren achterin het scherm?
Alleen voor de E46 bestaan die helaas. :wink:

Royke
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Royke » 25 jun 2010, 22:48

Het duurde even maar dan heb je ook wat :D Klonk zeer goed toen je wegreed :df:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40002
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 26 jun 2010, 01:27

Wacht maar tot de headers erop zitten ;)

EG
Berichten: 1256
Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door EG » 28 jun 2010, 00:09

B46 schreef:
EG schreef:Bestaat er geen E39 / E46 navi waar je een cd / dvd in kan pleuren achterin het scherm?
Alleen voor de E46 bestaan die helaas. :wink:
Kan je dat niet gewoon in een E39 plaatsen dan? Is toch fysiek hetzelfde?

Ik dacht altijd dat E39/E46 zelfde navigatiesystemen hadden?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40002
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 28 jun 2010, 10:17

Daar hebben we t eerder in dit topic wel eens over gehad toch, was volgens mij niet uitwisselbaar ivm electronica?

Online
Richardt.
Berichten: 6750
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Richardt. » 28 jun 2010, 10:23

Ziet er idd. wel een stukje beter uit. :thumbup:

Maar het lijkt me altijd zo'n nadeel dat je in de kofferbak je cd/dvd's moet vervangen

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40002
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 28 jun 2010, 10:51

Naja, je fikt 6 cd's met een mix van recente en gewaardeerde muziek, die trap je erin en de helft van de tijd als je echt aan t sturen bent staat de audio toch uit om naar de V8 te luisteren. Kan er zo wel mee leven.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40002
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 29 jun 2010, 07:45

Ook leuke shots zo, camera op de achter ruit:


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door GTRene » 29 jun 2010, 10:29

dat klinkt best zo te horen, lijkt ook vrij rap voor een "standaard" E39 M5 :D

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40002
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 29 jun 2010, 23:18

Headers zijn wel OK, alleen aan de prijs helaas.

Net even erop uit om de MAF meting te doen, liters per uur verbruik.

Bij 21,5C en 1020 hPa

Afbeelding

Zou tegen de 140 moeten zijn volgens de xls van m5board.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door GTRene » 29 jun 2010, 23:31

snap daar de ballen niet van, maar als ik het een beetje begrijp staat ie op iets van 127 en je zou eigenlijk 140 L/h moeten hebben?
krijgt ie te weinig? (vuile LMF?) en dus niet vlot genoeg of?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40002
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 29 jun 2010, 23:40

Zal morgen het filmpje even maken en op youtube zetten, mn knaken PC hier trekt dat niet helemaal die 1080P handel.

Je zou dus bij max toeren in 3 of 4 tegen de 140 liter/uur moeten zien vliegen. 1e en 2e verzet is het allemaal te rap en niet goed te meten. Dit is de excel sheet om te corrigeren voor luchtdruk en temperatuur maar dat kwam nu van 127,1 naar 126,9 uit, dus zat redelijk goed.

http://www.olieroe.nl/auto/bmwM5/Correc ... _ver_3.xls

Ben benieuwd, zaterdag op de bank met nieuwe MAFs in de kofferbak, als ie daarna wel 140 pakt, of een 10tal paardjes op de bank dan gaan we nog ff terug langs Erik 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door GTRene » 29 jun 2010, 23:45

:mrgreen: wat denkt ie wel niet met z'n E36 M3 :hmmm: :df:

hoop dat je wat meer eruit kan halen...soms kun je de mafs ook schoonmaken, kan al wat schelen...zag ook laats alleen losse mafs dus zonder huis veel goedkoper, ff torx sleuteltje en recht zetten en klaar.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40002
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 29 jun 2010, 23:49

Schoonmaken heb ik er meer zien doen maar resultaat is niet zo goed of van korte duur. Gewoon fris spul erin, de volgende wissel ga ik dan denk niet meer meemaken.

Eerst dit voor mekaar hebben en dan op naar de headers 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door GTRene » 30 jun 2010, 00:26

dat klopt wel wat je zegt...en ja nieuw is weer lekker fris :thumbup:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40002
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 30 jun 2010, 09:52

Hier de filmpjes van gister. Die 0-200 zag ik in 1 nog wel een 139,9 en in 3 een 133 volgens mij, maar echt rap gaat t nou niet al zeg ik t zelf. Zaterdag weten we hopelijk meer.




Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door GTRene » 30 jun 2010, 10:27

zoals ik nu gemeten heb ist ongeveer 0 tot 100 in iets van 6 sec? maar zit je met z'n 2'n in de auto? dat kost ook wat...

100 tot 200 in 12.8sec?

0 tot 200 in 18.4sec?

0 tot 100 ongeveer 6sec?

met 2 personen? klinkt dat aannemelijk voor een gemiddelde vol opties M5 van die leeftijd...
maar je hebt gelijk als je zegt ik wil meer en kan wel wat meer power gebruiken :D

Erik zou met z'n M3 ook ff zulk soort filmpjes moeten posten, ben erg benieuwd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door GTRene » 30 jun 2010, 10:38

deze link zul jij ook interessant vinden...en ook Erik

http://www.carpassion.com/bmw-m/9730-m5 ... 3-2-a.html

de E36 M3 heeft gewoon veel bruikbare power/gewicht/cw?

1 verhaaltje daaruit maar velen hebben dus dezelfde ervaring...m3 komt niet bij de m5 weg en andersom, dus bijna gelijk?
Habe das ganze im Sommer mal mit einem Freund (E39 M5) auf Video aufgenommen. Mein alter E36 M3 3,2l hatte damals mit defektem LMM um die 300 PS. Der M5 hatte knapp 380 PS lt. Bosch-Prüfstand.
Wir sind mit ca. 110 km/h angefangen, Abstand ca. 20 m. Bis ca. 200 hat der M5 keinen Meter gewonnen, zog dann aber langsam und über 250 deutlich weg. Bis 280 hatte er ca. 75 m Vorsprung.

Unter 200 nehmen sich die Karren nicht viel. Der M5 kann seine Vorteile erst weit jenseits von 200 ausspielen, wo das hohe Gewicht nicht mehr so eine große Rolle spielt.

Meßwerte von beiden Autos und einem nagelneuen E46 (348 PS) auf der gleichen Prüfstrecke, gemessen mit GPS-Datenlogger.

100-200 (durchgeschaltet)
M3 E36 13,2
M3 E46 12,9
M5 E39 13,2

80-160 im IV. Gang
M3 E36 11,1
M3 E46 10,5
M5 E39 10,6
zie ook de tussentijden...zelfde ongeveer als jou M5 dus in theorie niks ergs aan de hand...ja misschien iets verouderd spul maar echt veel extra zul je met nwe frisse delen niet halen, alleen als je echt gaat tunen lijkt me.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door GTRene » 30 jun 2010, 10:51

hier nogmaals bevestiging, let wel berichten al uit 2004 dus nog verse M5 en M3 echter zelfs nog iets tragere tijd dan jij reed...dus je mag aannemen dat jou auto qua leeftijd gezond is...
Wie weiter oben schonmal gesagt: ich habe das mit Thom mal gefilmt. Der M5 konnte sich erst im VI. Gang (>250) absetzen, dort spielt das hohe Gewicht keine Rolle mehr.
Die beiden Autos von ihm habe ich beide mit einem GPS-Logger gemessen. Gleiche Strecke, gleicher Fahrer, gleiches Meßgerät. Der E36 brauchte bis 200 18,9, der M5 lag bei knapp uber 19. Auch von 100 auf 200 lagen beide Autos gleich (13,1).
Wir habe beide Autos gewogen. Der vollausgestattete M5 wiegt uber 400 (in Worten: VIERHUNDERT) Kilogramm mehr. Das erklert wohl alles
tijden lijken wat tegen te vallen but thats what it is.

als mijne niet te heet gereden is en dus 105 olietemp/bedrijfstemp ongeveer (130 olie temp) kan ie het nog steeds sneller dan dat :D

benieuwd naar Erik's filmpjes.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, Beukers, Bram, Darudevampire, EricT, Godspeed, Google [Bot], jessedehaan, NickM5, Peter-Paul, SlowCo en 24 gasten