Alleen dat driften en sperwerking in het stuur klopt dan niet met die FWD maar goed...
BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW E39 M5 sedan
Ik heb precies dezelfde handschoenen in de GTI 
Alleen dat driften en sperwerking in het stuur klopt dan niet met die FWD maar goed...
Alleen dat driften en sperwerking in het stuur klopt dan niet met die FWD maar goed...
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Naja, ook in de astra GTC en de Civic Sport heb ik er veel plezier van gehad tijdens mn ringrondjes, dagjes papenburg en avondjes zandvoort.
Gewoon goed spul voor 15 euro!
Gewoon goed spul voor 15 euro!
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Ik wilde het eigenlijk laten zitten maar spul zag er zo mooi uit dat ik het toch maar gekocht heb. Viel nog even tegen dat ik geen TV module had die naar breedbeeld schakelde dus die hebben we ook nog vervangen. Kost een paar centen maar dan heb je wel wat. Ziet er 10x beter uit, menu's zijn geen ms-dos meer en de navi werkt tenminste snel.
De oude meuk:

En het nieuwe spul:





Hoe iemand op het 4:3 scherm een dvd kon kijken is mij een raadsel. Waarom zou je dan in godsnaam een dvd wisselaar inbouwen? Nu ziet het er nog aardig uit (foto vertekent door frequentie beeld en fototoestel).
En het geheime vakje is er ook nog. Toch nog eens zoeken naar het enige bandje in huis hier, uit mn scootertijdperk.

Zijn mooie upgrades, auto voelt zich beter nu!
De oude meuk:
En het nieuwe spul:
Hoe iemand op het 4:3 scherm een dvd kon kijken is mij een raadsel. Waarom zou je dan in godsnaam een dvd wisselaar inbouwen? Nu ziet het er nog aardig uit (foto vertekent door frequentie beeld en fototoestel).
En het geheime vakje is er ook nog. Toch nog eens zoeken naar het enige bandje in huis hier, uit mn scootertijdperk.
Zijn mooie upgrades, auto voelt zich beter nu!
-
EG
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Bestaat er geen E39 / E46 navi waar je een cd / dvd in kan pleuren achterin het scherm?
- MartijnGizmo
- Berichten: 13068
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW E39 M5 sedan
Mooie upgrade!
-
B46
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 02:07
Re: BMW E39 M5 sedan
Alleen voor de E46 bestaan die helaas.EG schreef:Bestaat er geen E39 / E46 navi waar je een cd / dvd in kan pleuren achterin het scherm?
-
Royke
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21
Re: BMW E39 M5 sedan
Het duurde even maar dan heb je ook wat
Klonk zeer goed toen je wegreed 
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Wacht maar tot de headers erop zitten 
-
EG
- Berichten: 1257
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Kan je dat niet gewoon in een E39 plaatsen dan? Is toch fysiek hetzelfde?B46 schreef:Alleen voor de E46 bestaan die helaas.EG schreef:Bestaat er geen E39 / E46 navi waar je een cd / dvd in kan pleuren achterin het scherm?
Ik dacht altijd dat E39/E46 zelfde navigatiesystemen hadden?
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Daar hebben we t eerder in dit topic wel eens over gehad toch, was volgens mij niet uitwisselbaar ivm electronica?
-
OnlineRichardt.
- Berichten: 6817
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: BMW E39 M5 sedan
Ziet er idd. wel een stukje beter uit.
Maar het lijkt me altijd zo'n nadeel dat je in de kofferbak je cd/dvd's moet vervangen
Maar het lijkt me altijd zo'n nadeel dat je in de kofferbak je cd/dvd's moet vervangen
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Naja, je fikt 6 cd's met een mix van recente en gewaardeerde muziek, die trap je erin en de helft van de tijd als je echt aan t sturen bent staat de audio toch uit om naar de V8 te luisteren. Kan er zo wel mee leven.
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Ook leuke shots zo, camera op de achter ruit:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan
dat klinkt best zo te horen, lijkt ook vrij rap voor een "standaard" E39 M5 
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Headers zijn wel OK, alleen aan de prijs helaas.
Net even erop uit om de MAF meting te doen, liters per uur verbruik.
Bij 21,5C en 1020 hPa

Zou tegen de 140 moeten zijn volgens de xls van m5board.
Net even erop uit om de MAF meting te doen, liters per uur verbruik.
Bij 21,5C en 1020 hPa
Zou tegen de 140 moeten zijn volgens de xls van m5board.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan
snap daar de ballen niet van, maar als ik het een beetje begrijp staat ie op iets van 127 en je zou eigenlijk 140 L/h moeten hebben?
krijgt ie te weinig? (vuile LMF?) en dus niet vlot genoeg of?
krijgt ie te weinig? (vuile LMF?) en dus niet vlot genoeg of?
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Zal morgen het filmpje even maken en op youtube zetten, mn knaken PC hier trekt dat niet helemaal die 1080P handel.
Je zou dus bij max toeren in 3 of 4 tegen de 140 liter/uur moeten zien vliegen. 1e en 2e verzet is het allemaal te rap en niet goed te meten. Dit is de excel sheet om te corrigeren voor luchtdruk en temperatuur maar dat kwam nu van 127,1 naar 126,9 uit, dus zat redelijk goed.
http://www.olieroe.nl/auto/bmwM5/Correc ... _ver_3.xls
Ben benieuwd, zaterdag op de bank met nieuwe MAFs in de kofferbak, als ie daarna wel 140 pakt, of een 10tal paardjes op de bank dan gaan we nog ff terug langs Erik 8)
Je zou dus bij max toeren in 3 of 4 tegen de 140 liter/uur moeten zien vliegen. 1e en 2e verzet is het allemaal te rap en niet goed te meten. Dit is de excel sheet om te corrigeren voor luchtdruk en temperatuur maar dat kwam nu van 127,1 naar 126,9 uit, dus zat redelijk goed.
http://www.olieroe.nl/auto/bmwM5/Correc ... _ver_3.xls
Ben benieuwd, zaterdag op de bank met nieuwe MAFs in de kofferbak, als ie daarna wel 140 pakt, of een 10tal paardjes op de bank dan gaan we nog ff terug langs Erik 8)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan
hoop dat je wat meer eruit kan halen...soms kun je de mafs ook schoonmaken, kan al wat schelen...zag ook laats alleen losse mafs dus zonder huis veel goedkoper, ff torx sleuteltje en recht zetten en klaar.
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Schoonmaken heb ik er meer zien doen maar resultaat is niet zo goed of van korte duur. Gewoon fris spul erin, de volgende wissel ga ik dan denk niet meer meemaken.
Eerst dit voor mekaar hebben en dan op naar de headers 8)
Eerst dit voor mekaar hebben en dan op naar de headers 8)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan
dat klopt wel wat je zegt...en ja nieuw is weer lekker fris 
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan
Hier de filmpjes van gister. Die 0-200 zag ik in 1 nog wel een 139,9 en in 3 een 133 volgens mij, maar echt rap gaat t nou niet al zeg ik t zelf. Zaterdag weten we hopelijk meer.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan
zoals ik nu gemeten heb ist ongeveer 0 tot 100 in iets van 6 sec? maar zit je met z'n 2'n in de auto? dat kost ook wat...
100 tot 200 in 12.8sec?
0 tot 200 in 18.4sec?
0 tot 100 ongeveer 6sec?
met 2 personen? klinkt dat aannemelijk voor een gemiddelde vol opties M5 van die leeftijd...
maar je hebt gelijk als je zegt ik wil meer en kan wel wat meer power gebruiken
Erik zou met z'n M3 ook ff zulk soort filmpjes moeten posten, ben erg benieuwd.
100 tot 200 in 12.8sec?
0 tot 200 in 18.4sec?
0 tot 100 ongeveer 6sec?
met 2 personen? klinkt dat aannemelijk voor een gemiddelde vol opties M5 van die leeftijd...
maar je hebt gelijk als je zegt ik wil meer en kan wel wat meer power gebruiken
Erik zou met z'n M3 ook ff zulk soort filmpjes moeten posten, ben erg benieuwd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan
deze link zul jij ook interessant vinden...en ook Erik
http://www.carpassion.com/bmw-m/9730-m5 ... 3-2-a.html
de E36 M3 heeft gewoon veel bruikbare power/gewicht/cw?
1 verhaaltje daaruit maar velen hebben dus dezelfde ervaring...m3 komt niet bij de m5 weg en andersom, dus bijna gelijk?
http://www.carpassion.com/bmw-m/9730-m5 ... 3-2-a.html
de E36 M3 heeft gewoon veel bruikbare power/gewicht/cw?
1 verhaaltje daaruit maar velen hebben dus dezelfde ervaring...m3 komt niet bij de m5 weg en andersom, dus bijna gelijk?
zie ook de tussentijden...zelfde ongeveer als jou M5 dus in theorie niks ergs aan de hand...ja misschien iets verouderd spul maar echt veel extra zul je met nwe frisse delen niet halen, alleen als je echt gaat tunen lijkt me.Habe das ganze im Sommer mal mit einem Freund (E39 M5) auf Video aufgenommen. Mein alter E36 M3 3,2l hatte damals mit defektem LMM um die 300 PS. Der M5 hatte knapp 380 PS lt. Bosch-Prüfstand.
Wir sind mit ca. 110 km/h angefangen, Abstand ca. 20 m. Bis ca. 200 hat der M5 keinen Meter gewonnen, zog dann aber langsam und über 250 deutlich weg. Bis 280 hatte er ca. 75 m Vorsprung.
Unter 200 nehmen sich die Karren nicht viel. Der M5 kann seine Vorteile erst weit jenseits von 200 ausspielen, wo das hohe Gewicht nicht mehr so eine große Rolle spielt.
Meßwerte von beiden Autos und einem nagelneuen E46 (348 PS) auf der gleichen Prüfstrecke, gemessen mit GPS-Datenlogger.
100-200 (durchgeschaltet)
M3 E36 13,2
M3 E46 12,9
M5 E39 13,2
80-160 im IV. Gang
M3 E36 11,1
M3 E46 10,5
M5 E39 10,6
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan
hier nogmaals bevestiging, let wel berichten al uit 2004 dus nog verse M5 en M3 echter zelfs nog iets tragere tijd dan jij reed...dus je mag aannemen dat jou auto qua leeftijd gezond is...
als mijne niet te heet gereden is en dus 105 olietemp/bedrijfstemp ongeveer (130 olie temp) kan ie het nog steeds sneller dan dat
benieuwd naar Erik's filmpjes.
tijden lijken wat tegen te vallen but thats what it is.Wie weiter oben schonmal gesagt: ich habe das mit Thom mal gefilmt. Der M5 konnte sich erst im VI. Gang (>250) absetzen, dort spielt das hohe Gewicht keine Rolle mehr.
Die beiden Autos von ihm habe ich beide mit einem GPS-Logger gemessen. Gleiche Strecke, gleicher Fahrer, gleiches Meßgerät. Der E36 brauchte bis 200 18,9, der M5 lag bei knapp uber 19. Auch von 100 auf 200 lagen beide Autos gleich (13,1).
Wir habe beide Autos gewogen. Der vollausgestattete M5 wiegt uber 400 (in Worten: VIERHUNDERT) Kilogramm mehr. Das erklert wohl alles
als mijne niet te heet gereden is en dus 105 olietemp/bedrijfstemp ongeveer (130 olie temp) kan ie het nog steeds sneller dan dat
benieuwd naar Erik's filmpjes.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 4 gasten
