De e39 is erbij, voor de heb zeg maar. We hebben nu een mooie loods waar zo'n auto ook zonder dat ie er minder van wordt oud kan worden. De e60 M5 heb ik in aug 2007 weer ingeruild op een nieuwe 750Li (e66) . Dat is de huidige daily driver. Maar zodra de nieuwe 760 (544 pk / 750 Nm @ 1500 rpm...) te bestellen is ben ik bang dat ik weer voor de bijl ga... ook al omdat de 750 nu na 20 maanden ook alweer op 100k kms staat. Toen ik de e60 inruilde was het met 85k kms ook de m5 met de hoogste kilomertestand in europa volgens bmw. is trouwens best een dure (vooral afschrijvings) hobby dat rijden van heel veel kilometers in dit soort autos's...Heb je de e60 M5 nog ? of is de e39 daar nu weer voor in de plaats gekomen ?

tja zijn toch wel heel verschillende autos vind ik. Als daily driver vond ik de e39 wat relaxter (hoewel ik ook met deze auto altijd zeer hard heb gereden). Zeker als je heel veel kms rijdt. In dat opzicht lijkt de e39m5 eigenlijk meer op de 750 dan de e60. E60 is voor de 'spirited' drive echter wel de veel snelllere auto. echt niet te vergelijken. Blijft ook na een poosje nog verbazen hoe snel de auto tussen 180 en 280 is. Blijft heel hard doorbeuken. Jammer van de e60 vind ik de driveabilty van de motor. hoog in de toeren top, laag in de toeren (lees: als je het lekker vindt om overal en altijd te driften) is de e39 veel fijner. En uiteindelijk koop ik nu de e39 weer terug en de e60 heb ik niet zo de behoefte aan (silverstone 2 met zwart was ook niet echt een sexy combi).Mischien is het leuk als je wat kunt vertellen over de verschillen en overeenkomsten tussen de e39 M5 en de e60 M5 ?
ja klopt! sta je toch mooi op een wisselbekertje tussen jan lammers, huub rothengatter en huub vermeulen 'the man himself' als historische winnaars. haha. Liefde voor het circuit trouwens aangewakkerd door de e39 m5: op een bmw georganiseerd circuitdagje de eerste rondjes gereden: zelfde dag nog ingeschreven voor de coureursopleiding..Kwam toevallig je naam nog tegen bij Rensportschool Zandvoort, winnaar van 2004 dacht ik?
tegenwoordig vooral op de ring te vinden:
2 filmpjes van de scuderia hanseat van twee weken geleden..
[vimeo]http://www.vimeo.com/4680551[/vimeo]
[vimeo]http://www.vimeo.com/4611872[/vimeo]
cheers! Gerwin