Circuits d'Auvergne 2009! Daily Update

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
ErikS

Re: Circuits d'Auvergne 2009! Daily Update

Bericht door ErikS » 20 okt 2010, 21:20

Noh, dat valt wel mee hoor.

Imago van Luuk heeft wel ernstige schade opgelopen wat mij betreft. :evil:

steve smith

Bericht door steve smith » 20 okt 2010, 21:31

ff voor de duidelijkheid: ik zie een hoop testjes en evenementen voorbij komen waar een fotocredit naast staat: Luuk van K'hoven. Bleu als ik ben denk ik dan "goh, daar heeft hij wel tijd voor". Ofwel liefdewerk-oud-papier wat interessanter is dan eerder werk afmaken, ofwel nieuw (betaald) werk wat aangenomen wordt voordat het oude klaar is. Gezien Peter erg nauw bij DForce betrokken was en ook nu bij DF vind ik dat idd raar. Ofwel dat je iemand inhuurt waarvan bekend is dat er twijfelachtige uitvoer plaats vindt, ofwel liefdewerk aanpakt terwijl semi"eigen" oude opdrachten niet af zijn.

Dat ik een paar posts hierboven een botte associatie maak om reactie uit te lokken moet je inmiddels toch wel van me gewend zijn. Het werkt iig wel getuige reactie van zowel Peter als RVV binnen een uur. Peter's uitleg kan ik wel wat mee, Rico's buiteling om aan te geven dat e.e.a. volledig gescheiden is vind ik je reinste onzin. Als het betaalde opdrachten waren was je er nl. allang mee gekapt als de geleverde diensten zo slecht waren. Dus is het (gedeeltelijk) liefdewerk, dus is er betrokkenheid, dus is er associatie. Gaat me geen reet aan en boeit me ook niet, ik zie iig associatie en waarschijnlijk anderen met mij.

1 voordeel, vooraf factureren en vervolgens eeuwig laten wachten schijnt normaal te zijn in fotoland.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 20 okt 2010, 21:38

steve smith schreef:ff voor de duidelijkheid: ik zie een hoop testjes en evenementen voorbij komen waar een fotocredit naast staat: Luuk van K'hoven. Bleu als ik ben denk ik dan "goh, daar heeft hij wel tijd voor". Ofwel liefdewerk-oud-papier wat interessanter is dan eerder werk afmaken, ofwel nieuw (betaald) werk wat aangenomen wordt voordat het oude klaar is. Gezien Peter erg nauw bij DForce betrokken was en ook nu bij DF vind ik dat idd raar. Ofwel dat je iemand inhuurt waarvan bekend is dat er twijfelachtige uitvoer plaats vindt, ofwel liefdewerk aanpakt terwijl semi"eigen" oude opdrachten niet af zijn.

Dat ik een paar posts hierboven een botte associatie maak om reactie uit te lokken moet je inmiddels toch wel van me gewend zijn. Het werkt iig wel getuige reactie van zowel Peter als RVV binnen een uur. Peter's uitleg kan ik wel wat mee, Rico's buiteling om aan te geven dat e.e.a. volledig gescheiden is vind ik je reinste onzin. Als het betaalde opdrachten waren was je er nl. allang mee gekapt als de geleverde diensten zo slecht waren. Dus is het (gedeeltelijk) liefdewerk, dus is er betrokkenheid, dus is er associatie. Gaat me geen reet aan en boeit me ook niet, ik zie iig associatie en waarschijnlijk anderen met mij.

1 voordeel, vooraf factureren en vervolgens eeuwig laten wachten schijnt normaal te zijn in fotoland.
+ 1

Grtz,hanz06 :evil:

Tom

Bericht door Tom » 20 okt 2010, 22:01

Driving-fun.com team schreef: Luuk is freelancer die voor vele verschillende opdrachtgevers werkt, autogetest,nl, nieuweautokopen.nl, diverse autobedrijven en andere opdrachtgevers waaronder bv Downforce etc. En uiteraard ook voor Driving-fun.com.
Dan moet ie met een aantal opdrachtgevers stoppen of op z'n minst dit voorrang geven op andere zaken.
Ik was er niet bij in Frankrijk (ben ook geen partij hierin) maar kan goed begrijpen dat de mensen die meegingen not amused zijn na tig keer uitstel en valse beloftes dat het komt. Indirect hebben zij voor Luuk z'n aanwezigheid en diensten betaald. Een paar weken uitloop is te begrijpen ('t is ook een flinke klus en z'n prijs zal niet op professioneel niveau liggen) maar 1,5 jaar na dato nog niks afgeleverd kun je niet maken.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 20 okt 2010, 22:03

Goh, ik word echt steeds blijer dat ik vaak een week geen leven heb om foto's af te hebben.

ErikS

Bericht door ErikS » 20 okt 2010, 22:15

Robin Hartog schreef:Goh, ik word echt steeds blijer dat ik vaak een week geen leven heb om foto's af te hebben.
Als je dit soort klussen aanneemt risico van't vak, toch?!

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 20 okt 2010, 22:24

Erik Stoffelsen schreef:
Robin Hartog schreef:Goh, ik word echt steeds blijer dat ik vaak een week geen leven heb om foto's af te hebben.
Als je dit soort klussen aanneemt risico van't vak, toch?!
Zo bedoel ik het niet. Ik probeer zulk soort situaties altijd te vermijden door zo snel mogelijk mijn werk op te leveren. Ik vind het niet erg dat ik eventjes geen leven heb om die foto's te bewerken en op te leveren. 't Is mijn hobby, dus vind ik het niet erg om er tijd aan te besteden. Van de M3-shoot heb ik ook alles zo snel mogelijk opgeleverd, jammer genoeg is het nog niet online, maar dat is buiten mijn machte.

Driving-fun.com team

Bericht door Driving-fun.com team » 20 okt 2010, 22:30

steve smith schreef:ff voor de duidelijkheid: ik zie een hoop testjes en evenementen voorbij komen waar een fotocredit naast staat: Luuk van K'hoven. Bleu als ik ben denk ik dan "goh, daar heeft hij wel tijd voor". Ofwel liefdewerk-oud-papier wat interessanter is dan eerder werk afmaken, ofwel nieuw (betaald) werk wat aangenomen wordt voordat het oude klaar is. Gezien Peter erg nauw bij DForce betrokken was en ook nu bij DF vind ik dat idd raar. Ofwel dat je iemand inhuurt waarvan bekend is dat er twijfelachtige uitvoer plaats vindt, ofwel liefdewerk aanpakt terwijl semi"eigen" oude opdrachten niet af zijn.

Steve, de opdrachten die Luuk voor Driving-fun.com uitvoert zijn geen oud papier liefdewerk opdrachten. We betalen hem gewoon daarvoor. We schrijven ook niet dat zijn geleverde diensten slecht zijn. Voor ons is Luuk niet anders dan de andere freelancers die werkzaamheden voor Driving-fun.com uitvoeren.

En ondanks je mening dat je het niet gescheiden ziet is het wel zo. Circuits d'Auvergne 2009 was een Downforce evenement en geen Driving-fun.com evenement. Peter was er bij betrokken als Downforce medewerker en niet als (mede) eigenaar van DF. Driving-fun.com heeft geen invloed gehad op de uitvoer en organisatie van het evenement.

Ik ben het met je eens dat Luuk eerst zijn oude werk moet afmaken voordat hij nieuw werk aanneemt. De malaise rondom Luuk zijn werkzaamheden die hij (niet) voor Downforce uitvoert daar was ikzelf helemaal niet van op de hoogte. Totdat ik de felle (en terechte) post van Jan in dit topic las. Ik heb Luuk toen ook gelijk er op aangesproken.

Woensdag 8 september heeft Jan zijn ongenoegen over Luuk medegedeeld. Sindsdien heeft Luuk 2 fotoreportages gedaan voor Driving-fun.com. De afspraken (met de importeur) en opdrachten voor de desbetreffende tests waren ruim voor 8 september vastgelegd. Al het werk wat Luuk nog moet afleveren voor Driving-fun.com is van voor 8 september. Je suggestie dat er een hoop testen en evenementen voorbij komen van DF waar Luuk zijn naam bij staat (sinds Jan zijn ongenoegen) klopt gewoon niet.

We hadden ook graag gezien dat Luuk het binnen de termijn die hij voorstelde (na Jan zijn ongenoegen) het af zou hebben. Juist daarom hebben we hem ook geen opdrachten gegeven (!). Dat Luuk dan wel voor andere partijen en organisaties aan werk gaat als freelancer daar heeft Driving-fun.com geen invloed op.

Alles word op een grote hoop gegooid, leuk en aardig maar dan klopt de voorstelling van zaken niet. Driving-fun.com aanspreken op het nalatige gedrag van Luuk is gewoon niet terecht. Als het aan ons had gelegen dan was dit niet gebeurd. En ja daarom reageer ik binnen een uur. :wink:

En Tom inderdaad zo denken wij er ook over. Want voor ons begint het ook een beetje onwerkbare situatie te worden.

Namens DF.

Rico

steve smith

Bericht door steve smith » 20 okt 2010, 23:05

Tom schreef:1,5 jaar na dato nog niks afgeleverd kun je niet maken.
+1

Maar ik heb hier ook weleens een restauratieproject van een client gehad wat zowel qua tijd als kosten volledig uit de hand liep, dus kan me er wel iets bij voorstellen.

Zoals eerder gesteld, ik hoef geen volledig gemonteerde film. Degene die dat wel willen moeten daar vooral nog een jaar op gaan zitten wachten. Alle fragmenten en plaatjes van de ingezette auto zouden al voldoende zijn. Dan knippen we zelf wel wat of gebruiken het in ander beeldmateriaal. M.à.w. het hoeft Luuk w.m.b. geen tijd te kosten.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 21 okt 2010, 00:25

Rico, Valt me trouwens op dat je een sterke drang tot indekken hebt?
Doet me pijn om te lezen dat driving-fun blijkbaar niks met circuits d'auvergne te maken heeft willen hebben, terwijl het onstaan en de hele organisatie eromheen wel degelijk samen met driving-fun is gebeurt. Maar ach, moest het financiëel positief uitgedraait hebben was toegeven misschien iets makkelijker. Althans die indruk krijg ik sterk.

Ik hoef geen hele lappen tekst meer nu, adressen waar we onze filmpjes kunnen afhalen is what we need...

:goodnight:

Snipe

Bericht door Snipe » 21 okt 2010, 01:17

Downforce Dennis schreef:Rico, Valt me trouwens op dat je een sterke drang tot indekken hebt?
Doet me pijn om te lezen dat driving-fun blijkbaar niks met circuits d'auvergne te maken heeft willen hebben, terwijl het onstaan en de hele organisatie eromheen wel degelijk samen met driving-fun is gebeurt. Maar ach, moest het financiëel positief uitgedraait hebben was toegeven misschien iets makkelijker. Althans die indruk krijg ik sterk.
Rico kan prima voor zichzelf spreken, maar is momenteel niet online. Toch denk ik wel dat ik namens hem, Peter en DF kan spreken als ik zeg dat we Circuits d'Auvergne een supergaaf evenement vinden. Dat we Downforce (en Jan) een warm hart toedragen wil echter niet zeggen dat DF er iets mee te maken heeft, al was het maar omdat DF als bedrijf toen nog niet bestond.

Maar goed, dat is kommaneukerij, iemand moet gewoon die film afmaken, liever gisteren dan vandaag.

Driving-fun.com team

Bericht door Driving-fun.com team » 21 okt 2010, 09:34

Downforce Dennis schreef:Rico, Valt me trouwens op dat je een sterke drang tot indekken hebt?

Ik hoef geen hele lappen tekst meer nu, adressen waar we onze filmpjes kunnen afhalen is what we need...

:goodnight:
Dennis, de Franse circuitdagen zijn indertijd door Peter (namens Driving-fun) 2008 georganiseerd. In 2009 is het volledig door Downforce opgepakt. De inschrijving en aanmelding verliep via Downforce de uitvoer en organisatie verliep via Downforce. http://www.downforce.nl/events/eventska ... ance-week/" onclick="window.open(this.href);return false;

Van de Downforcesite
KalenderHome > Events > Kalender
Downforce events

Onder dit kopje vindt u alle evenementen die Downforce Events in 2009 organiseert.
Zo organiseren wij een circuitweek in Frankrijk, waaraan u met uw eigen auto of met één van onze BMW 130i's deel kunt nemen, maar ook incentives op de circuits van Zandvoort en Zolder met onze hele vloot raceauto's.
Ook op het Driving-fun.com forum stond duidelijk vermeld dat het een Downforce evenement was.
Vanwege de grote risico’s die bij het organiseren van zo’n week komen kijken wordt de opzet dit jaar wel wat anders dan vorig jaar. De organisatie wordt dit jaar namelijk verzorgd door Downforce Motorsport. Maar voor DF’ers gelden (uiteraard zou ik haast zeggen) verschillende voordelen met DF kunnen we tevens weer als groep in Martin zijn hotel terecht en we proberen de sfeer van vorig jaar dan ook weer minimaal te evenaren!
Of het nou wel of niet financieel positief was verlopen is voor Driving-fun.com helemaal niet relevant (geweest). Er zijn geen zakelijke en/of financiële afspraken hierover gemaakt.

Er zijn deelnemers/forumbezoekers meegegaan, de Downforce crew bestaat/bestond voor het overgrote deel uit DF forumgangers maar Driving-fun in zijn hoedanigheid was er niet bij betrokken. En zoals Perry ook schrijft, we hebben het evenement altijd een warm hart toegedragen, Downforce heeft ook alle ruimte gekregen om het te promoten op Driving-fun.com. Dus een beetje onzin om te stellen dat Driving-fun er niks mee te maken wil hebben. Het enige waar we niks mee te maken willen hebben is dat nalatig gedrag van Luuk na 1,5 jaar op ons bordje word geschoven. Alsof wij onderdeel zijn van deze situatie. Dat mag je indekken noemen, prima. Als we nog steeds alleen een forum waren geweest zou ik hier wat minder 'fel' in zijn. Maar nu DF zelf een bedrijf is, willen we niet dat we op een wanprestatie van Luuk worden afgerekend.

Verder is er nu alles wel over gezegd. Verdere afhandeling rechtstreeks met Luuk regelen AUB.

Namens DF

Rico

steve smith

Bericht door steve smith » 13 nov 2010, 21:34

Peter Tunissen schreef:Verder is er in overleg met Luuk een deadline gesteld van 12 november (de Ring-dag) waarop alle achterstallige werk voor DF (waaronder ook deze film) gereed zou zijn, dus dat wacht ik dan nog maar even af. :)
En Peter, wat vind je van de film? :wink:

ErikS

Bericht door ErikS » 14 nov 2010, 11:24

steve smith schreef:
Peter Tunissen schreef:Verder is er in overleg met Luuk een deadline gesteld van 12 november (de Ring-dag) waarop alle achterstallige werk voor DF (waaronder ook deze film) gereed zou zijn, dus dat wacht ik dan nog maar even af. :)
En Peter, wat vind je van de film? :wink:
Inderdaad, Luuk, je ben een beste gozer, maar:

:fy: :fy: :fy: :fy: :fy:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 14 nov 2010, 22:40

steve smith schreef:En Peter, wat vind je van de film? :wink:
Ik was de afgelopen dagen even druk met andere zaken. ;)

Overigens wil ik geen grote domper op eventuele feestvreugde zijn, maar die film is uiteindelijk natuurlijk betaald door Jan en daarmee ook zijn eigendom.
Wat hij er mee wil doen weet ik niet en de deelnemers zullen die beelden echt wel (ooit :P) te zien krijgen, maar of het de bedoeling is dat die straks zomaar voor alles en iedereen op DF te zien zal zijn zou ik echt niet durven te zeggen. :hmmm:

steve smith

Bericht door steve smith » 14 nov 2010, 22:45

Feestvreugde? Welke?

Wou je zeggen dat er inmiddels (behalve Jan's promomateriaal) daadwerkelijk een film is?

Begin nu echt hoopvol te worden..... :banaan:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 14 nov 2010, 23:12

Sorry dat ik het zeg maar ik wordt heel moe van zo'n lamlul,kan er niks anders van maken.
Alles lekker gratis en lekker Popi Jopie doen met de mannen en van alles beloven maar niks na komen.
Een waardeloos mannetje,heb er geen andere woorden voor.
Hij zal wel weer diverse smoesjes hebben maar hij kan mooi het dak op.
Misschien dat hij denkt dat als hij niks van zich de bui wel over waait maar dan zit hij er helemaal naast.
Ik weet nog dat zijn vader zo dankbaar was dat hij deze kans kreeg om kosteloos mee te mogen en dat het goed voor zijn opleiding was.
Ik vraag me af of zijn vader op de hoogte is van luuk van Kaathoven zijn reilen en zeilen.
Over een aantal dagen in iedergeval wel.

Grtz,hanz06

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 14 nov 2010, 23:27

Komaan Peter,

Jij weet toch ook hoe Jan is. Jan heeft er heus geen problemen mee dat deze beelden gebruikt worden of geschouwd worden aan anderen. Sterker nog, door het uitblijven van deze beelden is in zijn ogen de afspraak tov de klanten die een videoreportage beloofd is niet nagekomen. Dus als je het echt strikt bekijkt kunnen alle deelnemers hun ongenoegen uitten op Jan.
Ik begin het ook aardig zat te worden, ik wil beeldmateriaal om misschien wel een volgende editie mogelijk te maken, en dmv het filmpje de sfeer weer te geven.

Ik heb nooit iets tegen Luuk gehad, maar elk raceweekend hebben wij ons ook om hem bekommerd. Eten, drinken, slapen, hotel, golfkar ALLES kreeg ie VOOR NIKS gefasciliteerd om gewoon een paar plaatjes te schieten. Soms was ik em zo zat als wat, als ie weer eens met zijn vuile poten in de Scania kroop om de sleutels van de golfkar te nicken, of toen we die loodzware pitkar maar weer eens bij Spa omhoog moesten duwen omdat de batterij van dat ding leeggeragd was door rosso modo. NOOIT heb ik er wat van gezegd, nu wordt het opportunistisch gedoe me echt teveel. Voor mijn part gaan we, met de goedkeuring van zijn pa, gewoon zelf het beeldmateriaal van zijn harde schijf halen! Ik maak er wel tijd voor, laat maar horen... Puberaal gedrag vraagt om puberale reacties, en laat dat nou net mijn specialiteit zijn :jenna:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 14 nov 2010, 23:35

Dennis, uiteraard ken ik Jan, maar de film is in eerste instantie voor de deelnemers bedoeld en om toekomstige evenementen te kunnen promoten lijkt me, vandaar mijn reactie net. :thumbup:
steve smith schreef:Feestvreugde? Welke?

Wou je zeggen dat er inmiddels (behalve Jan's promomateriaal) daadwerkelijk een film is?

Begin nu echt hoopvol te worden..... :banaan:
Keep the soul alive! :mrgreen: ;)
Ik weet dat ik vaak een bevoorrecht mens ben, maar ik heb zojuist ruim 4 minuten Auvergne beeldmateriaal gezien en dat zag er wel super uit.
Het was het wachten waard zeg je dan normaal als cliché, maar als ik dat zou zeggen ben ik bang dat een aantal mensen me met pek en veren op komen zoeken..... :bag:
Deelnemers en Downforce crew weten me vast wel op msn te vinden als jullie mee willen genieten. ;)

steve smith

Bericht door steve smith » 02 aug 2011, 12:43

En inmiddels is het Augustus 2011.

Beste Luuk,

Graag zou ik van je horen waar ik een paar externe harde schijven mag afgeven. Dat je het druk hebt en andere prioriteiten hebt begrijp ik volledig, dat is mij ook wel overkomen en zal me wellicht nog wel eens gebeuren. Kwalijk nemen doe ik je persoonlijk niks, hoe een ander daar over denkt moeten ze zelf weten. Graag zou ik echter het onbewerkte beeldmateriaal veilig willen stellen, zodat betalende deelnemers zoals o.a. Bart, Erik en ondergetekende er wellicht zelf een keer wat leuks uit kunnen halen. Ik zou het heel fijn vinden als je hieraan mee zou werken 2 jaar na dato en een kopie van je materiaal af zou willen geven. Dat jij er niks mee doet moet je zelf weten, dat je ons dat materiaal onthoud vind ik vervelend. Graag ontvang ik een adres van je waar ik schijven kan afgeven, en een termijn waarop dat opgehaald kan worden met footage erop. Knippen en plakken doen we zelf wel. Naar ik begrepen heb heeft Jan je onkosten al vergoed, maar eventuele bijkomende kosten (tijd) om dit te realiseren verneem ik graag.

Groet,

Steve

Kasteel

Bericht door Kasteel » 02 aug 2011, 12:59

steve smith schreef:En inmiddels is het Augustus 2011.

Beste Luuk,

Graag zou ik van je horen waar ik een paar externe harde schijven mag afgeven. Dat je het druk hebt en andere prioriteiten hebt begrijp ik volledig, dat is mij ook wel overkomen en zal me wellicht nog wel eens gebeuren. Kwalijk nemen doe ik je persoonlijk niks, hoe een ander daar over denkt moeten ze zelf weten. Graag zou ik echter het onbewerkte beeldmateriaal veilig willen stellen, zodat betalende deelnemers zoals o.a. Bart, Erik en ondergetekende er wellicht zelf een keer wat leuks uit kunnen halen. Ik zou het heel fijn vinden als je hieraan mee zou werken 2 jaar na dato en een kopie van je materiaal af zou willen geven. Dat jij er niks mee doet moet je zelf weten, dat je ons dat materiaal onthoud vind ik vervelend. Graag ontvang ik een adres van je waar ik schijven kan afgeven, en een termijn waarop dat opgehaald kan worden met footage erop. Knippen en plakken doen we zelf wel. Naar ik begrepen heb heeft Jan je onkosten al vergoed, maar eventuele bijkomende kosten (tijd) om dit te realiseren verneem ik graag.

Groet,

Steve
Kan bovenstaande alleen maar bevestigen, heeft eigenlijk al te lang bestreken, maar moet toch op een manier afgerond worden, zou zonde zijn als dit allemaal open blijft.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 aug 2011, 14:19

Sommige hebben misschien nog geduld met hem, maar wat mij betreft is dat helemaal over en dat zal hij ook nog wel merken ook wanneer ik hem tegen kom.
In Assen tijdens de DF dag nog met hem gesproken en toen ben ik eigenlijk veel redelijker gebleven als dat ik eigenlijk al wilde.
Toen had hij mooie verhalen dat hij het inderdaad wel begreepen dat hij het helemaal verkeerd had aan gepakt.
En....hij zou er de komende maanden serieus mee aan de slag gaan..........
Zoals zovelen hebben we nog niets gezien en ik kan dus alleen maar concluderen dat die Luuk van Kaathoven een verschrikkelijk waardeloos figuur is.
Lekker op andermans kosten mee gaan, lekker eten en drinken, overnachting geregeld en wat krijg je er voor terug, helemaal niks.
Ik begrijp ook helemaal niet waarom DF nog in zee gaat met die waardeloze gozer.

Grtz,Hanz06

Mijn reaktie is ook op eigen titel en en Jan heeft hiermee ook niks van doen.
Jan heeft allang de moed verloren volgens mij.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 02 aug 2011, 14:33

Luuk werkt niet meer voor DF....

Inmiddels heeft Luuk PB-contact gehad met Steve en ik vertrouw erop dat het onderling allemaal goed geregeld wordt. :thumbup:

Luuk

Bericht door Luuk » 02 aug 2011, 15:44

Heren,

Ik kan jullie ongenoegen goed begrijpen. De afspraken waren niet altijd even duidelijk helaas, maar ik kan met recht stellen dat ik hier niet correct gehandeld heb. Misschien was het mijn onervarenheid, maar dit had zeker anders gekund, waarvoor mijn excuses.

Zoals Peter hierboven heeft aangegeven probeer ik het hele videoverhaal zo snel mogelijk af te ronden met Steve's hulp, waardoor verdere discussies (en eventuele bedreigingen) omtrent dit onderwerp niet nodig zijn.

Graag zou ik dit hoofdstuk af willen sluiten.

Michel P

Bericht door Michel P » 02 aug 2011, 16:51

Mosterd na de maaltijd........

Plaats reactie