Op vakantie naar Amerika

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
MartijnGizmo

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door MartijnGizmo » 30 jun 2010, 13:29

romo schreef:Serieus; ik zou het direct doen, ik heb wel iets met het Wilde Westen ......................en zo`n Colt 45 met een Winchester is de persoonlijking van dat gevoel....................

Direct naar binnen bij zo`n Gunstore........................

En daarna door naar Tombstone voor het toetje.......................
Ik zeg: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 17&t=17320 :nana:

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Bericht door Jules » 30 jun 2010, 17:05

Ja echt balen dat we het vergeten waren. We waren met onze brakke kop een dag te vroeg vertrokken uit vegas haha en in alle chaos dus niet meer aan die Gun shop gedacht... ook geen meer tegen gekomen later :(

Iemand trouwens nog een idee wat hij kwijt was om ff lekker te knallen? :mrgreen: (niet bij de gentlemens club that is :bag: )

HansD

Bericht door HansD » 30 jun 2010, 17:16

Echt goedkoop is het niet. Ik geloof dat ik iets van $100 kwijt was voor even knallen met een AK-47, MP5 en Beretta 92. Dan praat je over 1 magazijn elk, komt ongeveer neer op $1 per kogel.

Dat was overigens in die gunshop in LV.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 30 jun 2010, 22:05

Prachtig,..........................ik heb echt iets met western wapens ( Colt en Winchester dus..........) het mooie is ook dat ondanks technisch reeds lang achterhaald, deze tot op de dag van vandaag geproduceerd worden...........

Ik zou zo wat in mijn kamer willen hangen, ware het niet dat het zwaar illegaal is en dat je er niet aan kan komen...................

Wacht op een tip....................... :whistle:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 jun 2010, 22:11

Lid worden van een schietvereniging? ;)

HansD

Bericht door HansD » 30 jun 2010, 22:17

http://www.davycrockett.nl/index.html

google anders eens op historische wapens.

Ook als je lid bent van een schietvereniging mag je het overigens niet aan je muur hangen :wink:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 30 jun 2010, 23:09

Robin Hartog schreef:Lid worden van een schietvereniging? ;)
Dan nog lukt het niet.
Ik heb al een tijdje terug wat informatie opgedaan over schietverenigingen en de voorwaarden, vereisten en bijzonderheden.

HansD

Bericht door HansD » 30 jun 2010, 23:13

Waarom niet?

Als je een schietvereniging uitzoekt waar met die wapens geschoten kan worden, je bent minimaal een jaar lid en komt door de politiescreening moet het prima mogelijk zijn.

Wat was het probleem dan Marco?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 jun 2010, 23:58

Marco R. schreef:
Robin Hartog schreef:Lid worden van een schietvereniging? ;)
Dan nog lukt het niet.
Ik heb al een tijdje terug wat informatie opgedaan over schietverenigingen en de voorwaarden, vereisten en bijzonderheden.
Ah, dat klopt idd. Je mag wel een vuurwapen hebben dan, maar die moet opgeborgen zijn in een kast en magazijn + kogels moeten gescheiden zijn van het vuurwapen. Of doel je daar niet op?

Marco R.

Bericht door Marco R. » 01 jul 2010, 12:28

Klopt Robin. De regelgeving is scherp en streng ben ik achter gekomen.

HansD, zoek maar eens op internet (bij de correcte websites) welke regels er gehanteerd worden en hoe alles moet worden opgeborgen, waar alles mag (-> moet) worden bewaard en dergelijke.
We leven niet in Amerika :)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 03 jul 2010, 20:42

Ik kwam daarnet dit tegen op de website van JFK, is dit nog interessant om achteraan te gaan of valt Nederland vanwege Wilders onder de risicolanden :bag:

http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/trust ... bal_entry/

HansD

Bericht door HansD » 03 jul 2010, 21:57

HansD, zoek maar eens op internet (bij de correcte websites) welke regels er gehanteerd worden en hoe alles moet worden opgeborgen, waar alles mag (-> moet) worden bewaard en dergelijke.
Ik ben zelf lid van een schietvereniging en heb een vuurwapenverlof. Ik ben dus wel enigszins op de hoogte van de regels :wink: .

Mijn vraag was eigenlijk bedoeld vanwege jouw opmerking dat het dan nog niet zou lukken. Als je aan de voorwaarden voldoet kan het namelijk wel. Dat hij ook dan niet aan de muur mag hangen vanwege de opbergregels had ik al gepost.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 jul 2010, 21:59

En als het wapen "onklaar" gemaakt is, mag het dan wel aan de muur......................??

Replica wil ik niet, maar daar doet de wetgever toch ook reeds moeilijk over?

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 03 jul 2010, 22:04

romo schreef: Replica wil ik niet, maar daar doet de wetgever toch ook reeds moeilijk over?
Klopt, stomtoevallig zit ik net de regelgeving voor bagage door te lezen:

http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/ ... items.shtm

Marco R.

Bericht door Marco R. » 03 jul 2010, 22:16

HansD schreef:
Ik ben zelf lid van een schietvereniging en heb een vuurwapenverlof. Ik ben dus wel enigszins op de hoogte van de regels :wink: .

Mijn vraag was eigenlijk bedoeld vanwege jouw opmerking dat het dan nog niet zou lukken. Als je aan de voorwaarden voldoet kan het namelijk wel. Dat hij ook dan niet aan de muur mag hangen vanwege de opbergregels had ik al gepost.

Nou, als je een wapen thuis houdt mag je hem dus niet aan de muur hangen, dat probeerde ik duidelijk te maken. Dat je een oud voorwerp zonder slaghaan/pin of hoe je het ook noemt aan je muur hangt zal geen bezwaar opleveren, maar een up to date / nog leverbaar model eventjes eraan hangen is niet de bedoeling toch?

romo

Bericht door romo » 03 jul 2010, 22:24

Een Colt 45 Peacemaker uit 1886 en een Winchester model 1873......................zijn niet bepaald bij de tijd, kom maar op............................ :mrgreen:

Origineel uit die tijd........................zijn kapitalen waard......................

Marco R.

Bericht door Marco R. » 03 jul 2010, 22:31

Staat hier niet tussen geloof ik ?
Afbeelding

In de lokale mall was ook al niks bijzonders te vinden. (Let op de ammo makkelijk onder handbereik beneden de vitrine):
Afbeelding

Foto's zijn @ New Mexico genomen :mrgreen:

romo

Bericht door romo » 03 jul 2010, 22:36

OMG, ik word niet goed..........................om daar eens rond te kijken............... :shocking:

HansD

Bericht door HansD » 03 jul 2010, 22:42

Nou, als je een wapen thuis houdt mag je hem dus niet aan de muur hangen, dat probeerde ik duidelijk te maken.
Klopt maar dat had ik al gepost vandaar dat ik je in 1e instantie even niet begreep.

Een structureel onklaar gemaakt wapen voor een verzameling mag wel. Slagpin verwijderd en loop verstoppen zijn geloof ik wel de minimale vereisten voor een onklaar gemaakt wapen maar dat zou je even bij de afdeling Bijzondere Wetten (heet officieel niet meer zo) van je lokale politie na moeten vragen.

In Amerika zijn ze idd een stuk gemakkelijker hierin 8) .

Marco R.

Bericht door Marco R. » 03 jul 2010, 22:44

:thumbup:

romo

Bericht door romo » 03 jul 2010, 22:45

Misschien een Nederlandse NRA oprichten?..................... :wink:

Het recht "to carry a gun" in alle US staten is onlangs nog bevestigd door het Surpreme Court

HansD

Bericht door HansD » 03 jul 2010, 22:51

Die is er al en heet KNSA :lol: .

Overigens ben ik gek op schieten en vuurwapens maar ben ik blij dat het hier niet zo gemakkelijk als in Amerika is om wapens te bezitten. Ik moet er niet aan denken dat al die mafkezen hier volautomatische assaultrifle's of zelfs maar handvuurwapens aan kunnen schaffen. De murder rate in de USA is me toch wat te hoog en het wapenbezit lijkt me daar wel enige invloed op te hebben :wink: .

Dat gezegd hebbende moet de KNSA er wel voor zorgen dat je een pump action shotgun op verlof moet kunnen krijgen :wink: .

romo

Bericht door romo » 03 jul 2010, 22:53

Ik leer hier weer veel................... :thumbup:

En ik ben onbehoorlijk nieuwsgierig........................ :bignews:

HansD

Bericht door HansD » 03 jul 2010, 23:03

Ik heb je in een eerdere discussie hierover uitgenodigd om eens met mij mee te gaan naar mijn schietvereniging als introduce als je wilt, die uitnodiging staat nog steeds. Je mag dan wel alleen maar met .22 wapens schieten.

romo

Bericht door romo » 03 jul 2010, 23:07

Bedankt voor het aanbod, moet ik even over nadenken, ik heb veel verplichtingen en weinig tijd...........

Plaats reactie