De nieuwe Golf VI (GTI)
- RVV
Re: De nieuwe Golf VI (GTI)
Klopt, en meedraaiend.. weet ik veel.. maar je word echt genaaid met die xenon toestanden.. kostprijs technisch gezien zal het net zoveel duurder zijn.. maar het zijn de winstpakkers.. en je kunt ook niet iets anders doen... of je moet achteraf met inbouw xenon aan de gang willen.
- Gijzer
En achteraf mag tegenwoordig niet meer op nieuwe auto's. (Tenzij incl automatische hoogteverstelling.)Rico schreef:Klopt, en meedraaiend.. weet ik veel.. maar je word echt genaaid met die xenon toestanden.. kostprijs technisch gezien zal het net zoveel duurder zijn.. maar het zijn de winstpakkers.. en je kunt ook niet iets anders doen... of je moet achteraf met inbouw xenon aan de gang willen.
Dus kan ook niet.
-
Zou best nog wel eens mee kunnen vallen. Vaak is er al veel voorbereid.Gijs te Kaat schreef:En achteraf mag tegenwoordig niet meer op nieuwe auto's. (Tenzij incl automatische hoogteverstelling.)Rico schreef:Klopt, en meedraaiend.. weet ik veel.. maar je word echt genaaid met die xenon toestanden.. kostprijs technisch gezien zal het net zoveel duurder zijn.. maar het zijn de winstpakkers.. en je kunt ook niet iets anders doen... of je moet achteraf met inbouw xenon aan de gang willen.
Dus kan ook niet.

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Is het zo belangrijk voor jullie dan, xenon!
Je gaat er echt niet harder door.. hehe..

- Panda de Beer
Ech wel!Hans GP schreef:Is het zo belangrijk voor jullie dan, xenon!Je gaat er echt niet harder door.. hehe..
- RVV
Hans ik laat een auto er om staan. Sinds 2000 rij ik met xenon, 2 keer een auto tussentijds gehad zonder xenon, een Seat Arosa (was niet mogelijk) en een 323i sedan (2e hands zonder xenon) Wat een drama vond ik dat. Een auto zonder xenon is een NO GO voor mij.
- Hans R
Haha.. nou gelukkig heb ik daar geen last van!
-
Hans, ga eens een keertje in de nacht op wat landweggetjes blazen met je 340r. Eens kijken of je xenon dan nog zo overbodig vindt. 

- RVV
Jij zit toch alleen maar op het circuit met je auto's 

- Hans R
Wat is er mis met grootlicht!
Doen jullie het voor de looks of voor de lichtopbrengst? Ik denk het eerste.
Tuurlijk ik vind het ook mooier staan maar als je te duur vind doe je het toch niet!
Ik zal daar geen auto om laten staan..
Edit: in het noorden heb je natuurlijk geen lantarenpalen.. dus heb je het wel nodig! sorry was ik even vergeten

Doen jullie het voor de looks of voor de lichtopbrengst? Ik denk het eerste.
Tuurlijk ik vind het ook mooier staan maar als je te duur vind doe je het toch niet!
Ik zal daar geen auto om laten staan..
Edit: in het noorden heb je natuurlijk geen lantarenpalen.. dus heb je het wel nodig! sorry was ik even vergeten

- RVV
In eerste instantie voor de lichtopbrengst. Als ik nu in het donker in een xenon loze auto zit/rij. dan heb ik het idee dat stadslichten branden.
Daarnaast is xenon een uitstekend middel om de linkerbaan een beetje schoon te vegen (op een nette manier). Vooral bij het wisselen van rijstroken zien ze je veel sneller naderen.
Als laatste de looks.. minder relevant want ik zie zelf mijn xenon lampen toch niet branden.
Status heeft xenon niet echt meer, daarvoor rijden er al teveel middenklassers rond die geen premium brand zijn.
Daarnaast is xenon een uitstekend middel om de linkerbaan een beetje schoon te vegen (op een nette manier). Vooral bij het wisselen van rijstroken zien ze je veel sneller naderen.
Als laatste de looks.. minder relevant want ik zie zelf mijn xenon lampen toch niet branden.
Status heeft xenon niet echt meer, daarvoor rijden er al teveel middenklassers rond die geen premium brand zijn.
- Macboy
Even wat punten namens Macboy:
1. Basisprijs Golf is belachelijk goedkoop. Mensen die dit niet inzien hebben echt een steekje los. Ter vergelijk: prijs Duitsland is EUR 27.000. Prijs NL is EUR 31.650. Daarbij zijn er veel opties in NL standaard. Noem één auto met een dergelijk gering prijsverschil. Nee, PON is gewoon goed bezig. Kan Ford veel van leren. De Focus RS is in Duitsland EUR 5.000,= duurder, maar in NL maar liefst EUR 18.000.
Kijk ook naar de standaard uitrusting: regensensor, lichtsensor, autom dimmende binnenspiegel, volautomatische airco, sportstoelen, 17", spoilers, zwarte hemel, cruise controle, middenarmsteun, alu pedalen, elektrische ramen, RCD310, sportstuur met knoppen aan stuur: allemaal standaard !!!! De Golf met een paar opties is nog steeds niet heel duur zoals blijkt uit mijn voorbeeld.
2. Xenon is EUR 1890 en gewoon te duur, maar het is inderdaad wel bi-xenon en mét meedraaiende koplampen. Dat laatste is voor mij NIET nodig, maar helaas niet apart bestelbaar en dat is een grote misser. Bij andere merken kun je vaak apart bestellen, xenon of xenon + meedraaiende koplampen.
Xenon heeft als voordeel natuurlijk lichtopbrengst, het groot bi xenon licht, voorliggers die eerder aan de kant gaan. 5. Maar bovenal is de gehele koplampunit TOTAAL anders ontworpen. En die is bij de Golf nog meer herkenbaar dan bij BMW met de angel eyes. Vandaar bijna een must. Maar ik moet wel zeggen dat ik 1890 ook makkelijk kan laten schieten deze keer.
Dat Xenon niet goedkoper is, heeft te maken met de opbrengst. Ze verdienen er mega aan. Kijk maar, in 1994 werden auto's uitgerust met Xenon. Dat is 15 jaar geleden al :!: Na 15 jaar dus eigenlijk nog steeds niks veranderd. Het is enkel meer leverbaar, maar veel meer ook niet.
3. Elek Sper Diff werkt natuurlijk niet als op een achterwielaandrijver, maar de onbalans wordt wel uit het stuur gehaald. Daar gaat het om. Je moet het zo zien dat hij zonder XDS natuurlijk nog veel moeilijker te handhaven is.
1. Basisprijs Golf is belachelijk goedkoop. Mensen die dit niet inzien hebben echt een steekje los. Ter vergelijk: prijs Duitsland is EUR 27.000. Prijs NL is EUR 31.650. Daarbij zijn er veel opties in NL standaard. Noem één auto met een dergelijk gering prijsverschil. Nee, PON is gewoon goed bezig. Kan Ford veel van leren. De Focus RS is in Duitsland EUR 5.000,= duurder, maar in NL maar liefst EUR 18.000.
Kijk ook naar de standaard uitrusting: regensensor, lichtsensor, autom dimmende binnenspiegel, volautomatische airco, sportstoelen, 17", spoilers, zwarte hemel, cruise controle, middenarmsteun, alu pedalen, elektrische ramen, RCD310, sportstuur met knoppen aan stuur: allemaal standaard !!!! De Golf met een paar opties is nog steeds niet heel duur zoals blijkt uit mijn voorbeeld.
2. Xenon is EUR 1890 en gewoon te duur, maar het is inderdaad wel bi-xenon en mét meedraaiende koplampen. Dat laatste is voor mij NIET nodig, maar helaas niet apart bestelbaar en dat is een grote misser. Bij andere merken kun je vaak apart bestellen, xenon of xenon + meedraaiende koplampen.
Xenon heeft als voordeel natuurlijk lichtopbrengst, het groot bi xenon licht, voorliggers die eerder aan de kant gaan. 5. Maar bovenal is de gehele koplampunit TOTAAL anders ontworpen. En die is bij de Golf nog meer herkenbaar dan bij BMW met de angel eyes. Vandaar bijna een must. Maar ik moet wel zeggen dat ik 1890 ook makkelijk kan laten schieten deze keer.
Dat Xenon niet goedkoper is, heeft te maken met de opbrengst. Ze verdienen er mega aan. Kijk maar, in 1994 werden auto's uitgerust met Xenon. Dat is 15 jaar geleden al :!: Na 15 jaar dus eigenlijk nog steeds niks veranderd. Het is enkel meer leverbaar, maar veel meer ook niet.
3. Elek Sper Diff werkt natuurlijk niet als op een achterwielaandrijver, maar de onbalans wordt wel uit het stuur gehaald. Daar gaat het om. Je moet het zo zien dat hij zonder XDS natuurlijk nog veel moeilijker te handhaven is.
-
Je hebt wel een goed punt, maar je topografie zuigt!Hans GP schreef:Edit: in het noorden heb je natuurlijk geen lantarenpalen.. dus heb je het wel nodig! sorry was ik even vergeten

Rico... je bedoeld denk ik de werkplaats.

- Macboy
Golf GTD viert wereldpremière in Leipzig
6-4-2009
Leusden, 6 april 2009 – De autotentoonstelling van Leipzig staat voor Volkswagen in het teken van de terugkeer van een legendarisch type: de Golf GTD. Deze auto valt niet alleen op door zijn sportieve uiterlijk, maar vooral ook door de zeer hoge prestaties van de 2.0 TDI. Desondanks bedraagt het gemiddelde verbruik van dit topmodel slechts 5,3 l/100 km.
De eerste Golf GTD kwam in 1982 op de markt. Door zijn hoge prestaties en specifieke uiterlijk was hij gelijk de GTI onder dieselmodellen. Voor de nieuwe Golf GTD geldt hetzelfde. Hij beschikt namelijk over de tweeliter TDI-krachtbron met common-rail-inspuiting. Deze motor levert een vermogen van 125 kW/170 pk en is daarmee goed voor hoge prestaties. Zo bedraagt de topsnelheid van de Golf GTD 222 km/h en de sprint van 0-100 km/h duurt slechts 8,1 seconden. De efficiency van de TDI-motor komt tot uiting in het gemiddelde verbruik. De Golf GTD neemt genoegen met slechts 5,3 l/100 kilometer - dat komt overeen met een CO2-uitstoot van 139 g/km. Standaard is de Golf GTD uitgevoerd met een handgeschakelde zesversnellingsbak; een zestraps DSG-transmissie met dubbele koppeling is optioneel.
Sportief
Het uiterlijk van de Golf GTD is helmaal in lijn met het hoge prestatiepotentieel. Standaard beschikt hij over een sportonderstel en 17-inch lichtmetalen velgen. Daarnaast deelt hij ook ander uiterlijke kenmerken met de zojuist geïntroduceerde Golf GTI zoals de specifieke voorbumper met geïntegreerde mistlampen en de achterspoiler. Ook de sportstoelen en een driespaaks sportstuur zijn standaard. In het interieur voert de kleur zwart de boventoon.
De Golf GTD wordt in begin mei in Nederland verwacht; de prijzen zijn nog niet bekend.
- RVV
210pk FWD moeilijk te handhaven3. Elek Sper Diff werkt natuurlijk niet als op een achterwielaandrijver, maar de onbalans wordt wel uit het stuur gehaald. Daar gaat het om. Je moet het zo zien dat hij zonder XDS natuurlijk nog veel moeilijker te handhaven is.

- Panda de Beer
Nou inderdaad. Xenon is zoveel helderder en je ziet alles zoveel duidelijker, dat Xenon voor mijn volgende auto weer een must is. Het is alleen zo verrotte duur.Rico schreef:Hans ik laat een auto er om staan. Sinds 2000 rij ik met xenon, 2 keer een auto tussentijds gehad zonder xenon, een Seat Arosa (was niet mogelijk) en een 323i sedan (2e hands zonder xenon) Wat een drama vond ik dat. Een auto zonder xenon is een NO GO voor mij.
- RutgerK
Erg jammer dat deze 'legendarische' badge opnieuw wordt geïntroduceerd met een relatief oude motor. Die al jaren op de plank liggende 2.0TDI met biturbo had hier ingelepeld moeten worden. Die 170pk is natuurlijk niets speciaals en werd als GT in de Golf V geleverd. Ik snap niet zo goed worden de badge wel geupgrade moet worden en de motor niet.Macboy schreef:Golf GTD viert wereldpremière in Leipzig
6-4-2009
Leusden, 6 april 2009 – De autotentoonstelling van Leipzig staat voor Volkswagen in het teken van de terugkeer van een legendarisch type: de Golf GTD. Deze auto valt niet alleen op door zijn sportieve uiterlijk, maar vooral ook door de zeer hoge prestaties van de 2.0 TDI. Desondanks bedraagt het gemiddelde verbruik van dit topmodel slechts 5,3 l/100 km.
De eerste Golf GTD kwam in 1982 op de markt. Door zijn hoge prestaties en specifieke uiterlijk was hij gelijk de GTI onder dieselmodellen. Voor de nieuwe Golf GTD geldt hetzelfde. Hij beschikt namelijk over de tweeliter TDI-krachtbron met common-rail-inspuiting. Deze motor levert een vermogen van 125 kW/170 pk en is daarmee goed voor hoge prestaties. Zo bedraagt de topsnelheid van de Golf GTD 222 km/h en de sprint van 0-100 km/h duurt slechts 8,1 seconden. De efficiency van de TDI-motor komt tot uiting in het gemiddelde verbruik. De Golf GTD neemt genoegen met slechts 5,3 l/100 kilometer - dat komt overeen met een CO2-uitstoot van 139 g/km. Standaard is de Golf GTD uitgevoerd met een handgeschakelde zesversnellingsbak; een zestraps DSG-transmissie met dubbele koppeling is optioneel.
Sportief
Het uiterlijk van de Golf GTD is helmaal in lijn met het hoge prestatiepotentieel. Standaard beschikt hij over een sportonderstel en 17-inch lichtmetalen velgen. Daarnaast deelt hij ook ander uiterlijke kenmerken met de zojuist geïntroduceerde Golf GTI zoals de specifieke voorbumper met geïntegreerde mistlampen en de achterspoiler. Ook de sportstoelen en een driespaaks sportstuur zijn standaard. In het interieur voert de kleur zwart de boventoon.
De Golf GTD wordt in begin mei in Nederland verwacht; de prijzen zijn nog niet bekend.
- Macboy
Gewoon opvulling denk ik. De 204pk diesel komt immers einde van het jaar. Ik vind ook dat die het predikaat GTD verdient en niet de 170pk versie. Aan de andere kant, de motor van de Golf VI GTI is ook gewoon de V GTI met paar veranderingen aan de zuigers en inlaat.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Over die xenondiscussie...ja 1890 euro is een hoop geld maar in het totaalplaatje (zeker in de lease, meer restwaarde) merk je dat toch amper. BMW of Audi navigatiesystemen van 2500 tot 4000 euro, Bluetooth voor rond de 1000 euri, da's pas duur IMHO. 

- Macboy
Satnav DVD + navigatie + 30gb harde schijf is EUR 1995 op de Golf. Dat valt mee en wordt Executive Plus genoemd.
Bluetooth premium pakket erbij + EUR 75
Dan heb je voor EUR 2070 SatNav en premium bluetooth geintegreerde carkit op de GTI. Das toch een nette prijs !
(voor mij dan nog EUR 700 voor Dynaudio erbij, maar das alleen voor mensen die ook Bose hebben besteld bij hun Audi
)
Alleen zou ik dat allemaal niet nemen, want de RCD510 voldoet voor mij prima + tomtom. Carkit is wel kut, want die kost los EUR 670. En als je dat doet icm RCD510 kan je net zo goed voor het Executive Plus pakket gaan.
Dan heb je voor EUR 2070 SatNav en premium bluetooth geintegreerde carkit op de GTI. Das toch een nette prijs !
(voor mij dan nog EUR 700 voor Dynaudio erbij, maar das alleen voor mensen die ook Bose hebben besteld bij hun Audi

Alleen zou ik dat allemaal niet nemen, want de RCD510 voldoet voor mij prima + tomtom. Carkit is wel kut, want die kost los EUR 670. En als je dat doet icm RCD510 kan je net zo goed voor het Executive Plus pakket gaan.
- RutgerK
Die DynAuio opties staat hier nog in grijze letter in het lijstje.Macboy schreef:Satnav DVD + navigatie + 30gb harde schijf is EUR 1995 op de Golf. Dat valt mee en wordt Executive Plus genoemd.
(voor mij dan nog EUR 700 voor Dynaudio erbij, maar das alleen voor mensen die ook Bose hebben besteld bij hun Audi)
Ik hoop eigenlijk dat er binnenkort eens auto's komen met WiFi aan boord om vanaf thuis die harde schijf te kunnen vullen. 8) . Uiteraard WiFi alleen in verbinding met het audio-navigatiesysteem
- JP
De GTi volgens Top Gear; http://www.topgear.com/uk/volkswagen/golf-gti
- Macboy
Uitlaatgeluid moet echt super zijn he !!!The exhaust note is also astonishing and surely unprecedented in a 2.0-litre German hatchback.
- Snipe
Even gekeken op de RAI naar de GTI. Hoe stom het klinkt, het spreekt me wel aan.
- Macboy
Er stond een zilvere (zonder xenon, leer, dynaudio) en een rode (met xenon, stof)