Corona in Nederland.....
-
Onlinetomgtr
Re: Corona in Nederland.....
Wacht even, iedereen heeft z’n mond vol hoe hoog de belasting hier is en hoe het belastinggeld verkwanseld wordt en dan zijn er wat mensen wiens werk en privéleven het toelaat om in het buitenland te gaan wonen en dan vinden we daar ook weer wat van.
Ryanair met hun slechte arbeidsvoorwaarden is slecht. Vliegtuigmaatschapijen als Norwegian die veel mensen uit lage lonenlanden hebben werken is slecht. Emirates die staatssteun geeft is slecht. Het gros vliegt budget om maar zo goedkoop mogelijk te vliegen. En nu hier wat van vinden. Jaloers volk.
Ryanair met hun slechte arbeidsvoorwaarden is slecht. Vliegtuigmaatschapijen als Norwegian die veel mensen uit lage lonenlanden hebben werken is slecht. Emirates die staatssteun geeft is slecht. Het gros vliegt budget om maar zo goedkoop mogelijk te vliegen. En nu hier wat van vinden. Jaloers volk.
-
Lekker belangrijk dat er een paar piloten in Spanje wonen. Als je dagelijks Spanje-Amsterdam vliegt zou ik hetzelfde doen. In grensgebieden wonen er ook tig Nederlanders net over de grens omdat woningen daar gunstiger zijn, terwijl ze hier werken. Dat vinden we ook heel normaal.
Dat vind ik wat anders dan een dikke bonus voor zo'n topman. Een bonus keer je uit als de situatie het toe laat en bij goed presteren. Niet als je dreigt om te vallen zonder staatshulp. Dat is echt schaamteloos.
Dat vind ik wat anders dan een dikke bonus voor zo'n topman. Een bonus keer je uit als de situatie het toe laat en bij goed presteren. Niet als je dreigt om te vallen zonder staatshulp. Dat is echt schaamteloos.
- Luco
ow die gaan natuurlijk ook allemaal doodJussi schreef: 19 apr 2020, 10:22Luco schreef: 19 apr 2020, 10:04Ja, allemaal prutsers die ondernemers, blijkbaar is het bedrag wat een ondernemer per maand verdiend genoeg om het een paar jaar vol te houden, roep ff welke branche dat is, dan ga ik wat anders doen.HSR schreef: 19 apr 2020, 09:29
Heel goed filmpje. Nu is het wachten natuurlijk op een filmpje van enkele DF'ers die gaan vertellen dat het faillissement toch echt eigen schuld is van de ondernemer want 0 inkomsten moet je makkelijk enkele maanden kunnen incasseren. We gaan het zien.
Als je dan zegt dat heel nederland/wereld gegijzeld wordt voor 5% dooie takken dan krijg je doodsbedreigingen, tot zover dit geciviliseerde land.
(weer verder met klussen kan ik zo binnen een week mijn huis ten gelde maken)
Moet een makkie zijn in deze tijd.
Wel de juiste cijfers gebruiken om jouw punt te maken, Luco. De leeftijdscategorie 65+ is in het gros van de Europese landen rond de 20%. In bepaalde regio's (kust e.d.) gaat dat naar 40%.

- Luco
Het ging mij meer zoals Tom zegt om die bonus.tomgtr schreef: 19 apr 2020, 10:36 Wacht even, iedereen heeft z’n mond vol hoe hoog de belasting hier is en hoe het belastinggeld verkwanseld wordt en dan zijn er wat mensen wiens werk en privéleven het toelaat om in het buitenland te gaan wonen en dan vinden we daar ook weer wat van.
- Luco
Robin schreef: 19 apr 2020, 10:32 Ik snap de frustratie omtrent KLM en heb ik ook wel, maar KLM moet niet klappen, dan is 't hek van de dam! Dat is zo interlinked met de NL economie en zó groot. Kijk als KLM omvalt is dat ook bijna een vrijbrief van de overheid om andere/ kleinere ondernemingen/MKB niet meer te helpen.
Hoezo Robin, heel de economie zometeen naar de klote, dan wordt er ook minder gevlogen (niemand kan het meer betalen, gecharcheerd)
Dan maakt een bedrijf minder ook niet uit.
Kaf van het koren scheiden noemen ze dat toch

- MarkS
Welke bonus? KLM? Dat ging om de aanpassing van het bonusplafond en betrof een bonus plan. Bizar slechte timing / communicatie en volstrekt terecht dat dit niet doorgaat maar er dacht toch niemand hier serieus dat ze hem een bonus gingen uitkeren dit jaar (of volgend jaar).
- Luco
We zullen het zien volgend jaar, dan heeft die de KLM zogenaamd gered van de ondergang, bonus krijgt die dan gewoon.MarkS schreef: 19 apr 2020, 11:02 Welke bonus? KLM? Dat ging om de aanpassing van het bonusplafond en betrof een bonus plan. Bizar slechte timing / communicatie en volstrekt terecht dat dit niet doorgaat maar er dacht toch niemand hier serieus dat ze hem een bonus gingen uitkeren dit jaar (of volgend jaar).
- MarkS
Dus je dacht het wel? 

- Luco
hij krijgt nu een bonus van 75% van zijn jaarsalaris, zijn collega 100%, dus wordt gewoon betaald.
-
Die loonsverhoging was om het salaris van Elbers op te trekken naar het salaris van Smith van Air France.
Zou het wel toejuichen als KLM weer loskomt van Air France.
Zou het wel toejuichen als KLM weer loskomt van Air France.
- JP
Ook die man heeft een hypotheek (of 2) te betalen.
Voor hoelang is die steun aan de KLM ? Of houden ze over 4 maanden weer eens het handje op voor 4 miljard ? Dit jaar zal er echt niet meer gevlogen worden, op wat cargo na dan. Te veel risico. Dan maar op vakantie in eigen land of met de Tesla.
Zo steun je de lokale campingondernemer.
Voor hoelang is die steun aan de KLM ? Of houden ze over 4 maanden weer eens het handje op voor 4 miljard ? Dit jaar zal er echt niet meer gevlogen worden, op wat cargo na dan. Te veel risico. Dan maar op vakantie in eigen land of met de Tesla.
Zo steun je de lokale campingondernemer.
-
OnlineHielke
Dit. Als je als CEO in deze tijd niet doorhebt hoe berichtgeving over een verdubbeling van je bonus op de psyche van de belastingbetaler, die je bedrijf uiteindelijk gaat redden, inwerkt, dan hoor je geen CEO van zo'n bedrijf te zijn. Zo'n gast voelt van alles en nog wat niet aan, als er iets wel duidelijk is geworden dan is dat het.MarkS schreef: 19 apr 2020, 11:02 Welke bonus? KLM? Dat ging om de aanpassing van het bonusplafond en betrof een bonus plan. Bizar slechte timing / communicatie en volstrekt terecht dat dit niet doorgaat maar er dacht toch niemand hier serieus dat ze hem een bonus gingen uitkeren dit jaar (of volgend jaar).
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik kan me niet voorstellen dat Elbers dat niet snapt, dat snapt die donders goed.
Wellicht is dit een bewuste poging om de positie van Elbers binnen Air France -KLM juist te verzwakken.
Het is een publiek geheim dat dat Smith en Elbers elkaars bloed wel kunnen drinken.
Wellicht is dit een bewuste poging om de positie van Elbers binnen Air France -KLM juist te verzwakken.
Het is een publiek geheim dat dat Smith en Elbers elkaars bloed wel kunnen drinken.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Dit dus. Wat een onzinnige opmerking om KLM dan maar niet te redden omdat een paar piloten logischerwijs graag weinig belasting betalen, net zoals iedereen van ons.tomgtr schreef: 19 apr 2020, 10:36 Wacht even, iedereen heeft z’n mond vol hoe hoog de belasting hier is en hoe het belastinggeld verkwanseld wordt en dan zijn er wat mensen wiens werk en privéleven het toelaat om in het buitenland te gaan wonen en dan vinden we daar ook weer wat van.
-
- Auto: Dikke Bmw
Ik zeg more power to them, wonen in Barcelona en werken bij KLM zonder een bv te moeten oprichten a lá Ryan Air. Tja inkomsten belasting.... is in de ogen van het overige volk vrij ‘oneerlijk’ maar men vergeet derhalve dat de investering voor een piloten opleiding niet mals is en de baangarantie ook niet waterdicht.tomgtr schreef: 19 apr 2020, 10:36
Ryanair met hun slechte arbeidsvoorwaarden is slecht. Vliegtuigmaatschapijen als Norwegian die veel mensen uit lage lonenlanden hebben werken is slecht. Emirates die staatssteun geeft is slecht.
En ze breken nou geen wetten naar mijn weten...
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Laat ik 't zo zeggen: Ik heb nul problemen met KLM/piloten/CEOs. Ik heb nul problemen met any vliegmaatschappij en hun medewerkers en CEOs. Ik heb nul problemen met vliegen en alles wat daarbij hoort.
Nooit gehad en zal 't nooit hebben.
Als het vliegen an sich wegvalt is deze aardkloot kapot.
Nooit gehad en zal 't nooit hebben.
Als het vliegen an sich wegvalt is deze aardkloot kapot.
- ///Joost
Vliegen valt niet weg natuurlijk. Als een KLM (of AA, Delta, etc) ‘klapt’, dan gaan die maatschappijen niet weg, zoals ik hier enkelen hoor denken. Ze worden dan gewoon opgekocht door private equity firms.
Wel hebben ze een risicovol spelletje gespeeld met alle stock buybacks... en dan nu om steun janken...
Wel hebben ze een risicovol spelletje gespeeld met alle stock buybacks... en dan nu om steun janken...
- Luco
Ja een goede ondernemer heeft toch een spaarpotje, maar dat geld dan blijkbaar niet voor de KLM??
En nee de impact van een failliet klm is/hoeft niet groter te zijn dan 35.000 ondernemers die omvallen, die hebben misschien wel veel meer impact op de dagelijkse economie in je omgeving.
En nee de impact van een failliet klm is/hoeft niet groter te zijn dan 35.000 ondernemers die omvallen, die hebben misschien wel veel meer impact op de dagelijkse economie in je omgeving.
- ///Joost
Exact, theoretisch moet KLM dus ook omvallen, maar dat zal de overheid nooit laten gebeuren. Meten met twee maten dus, maar dat zijn we wel gewend inmiddels.Luco schreef: 19 apr 2020, 11:35 Ja een goede ondernemer heeft toch een spaarpotje, maar dat geld dan blijkbaar niet voor de KLM??
- Luco
Voor al die miljarden kan je heel mkb en zzp nederland redden.
En dan nog he als er ondernemers zijn die genoeg buffer hebben om het een half jaar uit te houden, hoe ziet het er dan uit, als dan de rest failliet is of geen baan meer heeft val je alsnog om, want niemand koopt meer wat of heeft nog iets te besteden.
We moeten zo snel mogelijk van die lockdown af.
En dan nog he als er ondernemers zijn die genoeg buffer hebben om het een half jaar uit te houden, hoe ziet het er dan uit, als dan de rest failliet is of geen baan meer heeft val je alsnog om, want niemand koopt meer wat of heeft nog iets te besteden.
We moeten zo snel mogelijk van die lockdown af.
- Bert ///M3
Ik begrijp alleen niet zo 1,2,3 hoe die KLM piloten wegkomen met minder belasting betalen.
Als jij uit Nederland betaald word houd de belasting namelijk gewoon je IB in.
- Luco
Volgens mij niet als je definitief in het buitenland woont.Bert ///M3 schreef: 19 apr 2020, 11:43 Ik begrijp alleen niet zo 1,2,3 hoe die KLM piloten wegkomen met minder belasting betalen.
- ///Joost
Kun je niet via Spanje aangifte doen als dat je primaire woonplaats is?Bert ///M3 schreef: 19 apr 2020, 11:43 Als jij uit Nederland betaald word houd de belasting namelijk gewoon je IB in.
- Bert ///M3
Jij begrijpt gewoon niet dat het een numbers game is, niet meer niet minder.Luco schreef: 19 apr 2020, 11:35 Ja een goede ondernemer heeft toch een spaarpotje, maar dat geld dan blijkbaar niet voor de KLM??
Je hebt 1x KLM. KLM valt om en dan maakt bijvoorbeeld Emirates de dienst uit op Schiphol.
Je hebt 200.000 ZZP'ers in de bouw. Noem maar een getal. Gaan er 50.000 van failliet heb je er nog 150.000 over. Heb je 100.000 slijterijen en gaan er 20.000 failliet heb je er nog 80.000 over.
Dus nee een MKB ondernemer heeft niet hetzelfde belang als een KLM of een ander groot bedrijf. Hoe lullig dat ook klinkt.
Dat het economische schade veroorzaakt weet iedereen allang, dus dat is allemaal al lang ingecalculeerd.
Iemand een gokje wagen wanneer ING etc ook weer staatssteun aanvragen?
- Bert ///M3
Jawel. Als jij Nederlands staatsburger bent dan heffen ze in principe IB over je wereldinkomen. Natuurlijk helemaal als dat uit Nederland betaald word.Luco schreef: 19 apr 2020, 11:45Volgens mij niet als je definitief in het buitenland woont.Bert ///M3 schreef: 19 apr 2020, 11:43 Ik begrijp alleen niet zo 1,2,3 hoe die KLM piloten wegkomen met minder belasting betalen.
Kan wel als salarissen via een brievenbus firma van bijvoorbeeld Guernsey betaald word. Weet niet hoe dat zit bij KLM.