Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

UWV fraude

Bericht door GTRene » 13 mei 2011, 08:35

ja, dus dat snap ik ook niet...
het lijkt alsof ze/zij, hulp van binnenuit hebben gehad oid?
anders een vreemde situatie, kan/mag bijna niet ongestraft blijven bij "laksheid" of kwade opzet natuurlijk.

benieuwd hoe die constructie heeft kunnen werken en wat er uit komt en of wie erachter zitten en naar wie de gelden gingen (als het niet op fouten berust)

alleen Amsterdam al zeg 8500 uitkeringen die niet na te trekken zijn x die 4 jaar en maal het jaarinkomen, dat zijn heel wat miljoenen ongecontroleerd geld.
Slecht nieuws voor 's lands grootste uitkeringstrekkers. Mogelijk is het afgelopen met de jarenlange subsidies van hardwerkende Nederlanders. Het RTL Nieuws onthulde woensdagavond dat uitkeringsinstantie UWV jarenlang geld heeft uitgekeerd aan mensen die helemaal niet stonden ingeschreven bij een gemeente. RTL kon dit melden op basis van interne documenten van het UWV.

In Amsterdam zou het in de periode van 2006-2009 gaan om 8500 mensen. De gemeente Amsterdam wil opheldering van het UWV, omdat het vermoeden bestaat van fraude.

Het UWV zegt in een reactie dat het allemaal wel meevalt
tja....het valt dus wel mee, tis immers maar geld van belasting betalers.
moet je die reacties ook eens lezen :lol:

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... et_ui.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ff google

http://www.google.nl/search?sourceid=na ... 57&bih=857" onclick="window.open(this.href);return false;

NL is woest...als je reacties leest en hoe makkelijk het kan/kon en dat je adres niet eens hoeft te kloppen e.d.?? hoe is dit allemaal mogelijk, wat een slechte controle ook.
ik las ook van bv ex werknemers daaro en of die via kennissen gehoord hadden hoe de top van UWV er mee omging...verdoezelen e.d. pfff zo maak je het systeem wel kapot en laat je de trouwe burgers opdraaien daarvoor en alles wordt duurder/zuurder zo.

Ravin ///M

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Ravin ///M » 13 mei 2011, 09:55

Corrupt land dit. Oh nee, van bouwfraude tot UWVfraude, het zijn allemaal 'incidenten'. :hammer:

RVV

Bericht door RVV » 13 mei 2011, 09:58

Lijst met namen maar even controleren en de betrokken personen benaderen zou ik zeggen.
Per direct al die uitkeringen stopzetten en opschorten.. die personen melden zich dan vanzelf wel die het echt missen..

GVD dit soort berichten daar wordt je toch misselijk van.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 13 mei 2011, 10:02

Ik snap het ook niet helemaal. Niks mis met het piepsysteem.
Kun je gelijk je administratie bijwerken als ze wel op komen dagen.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 mei 2011, 10:14

die administratie zou sowieso anders moeten en of gekoppeld aan lijkt me...
bv stel er zitten er wat tussen die de woning te koop hebben staan en het pand staat leeg...en stel je woont bij je ouders of vriendin oid tijdelijk, dan moeten ze het zo doen dat ze dat doorgeven en er dus administratief een spoor is en die andere bewoner (daar waar je "tijdelijk" verblijft) dan ook opgenomen wordt in de administratie als extra check zeg maar.
en een postbus optie niet kan (als die niet te checken valt) en of je kunt aantonen dat je werkelijk op een bepaald adres verblijft en dat die mensen die zich daar bevinden dat ook aantonen?

systeem moet in elk geval meer waterdicht worden lijkt me...
en medewerkers van (in dit geval UWV) moeten eens meer/vaker stil staan bij dat wat ze doen, het zijn op de PC alleen maar cijfers die je niet voelt zeg maar, doch die cijfers zijn voor de belasting betaler wel degelijk te voelen in hun portemonnee.
bestanden moeten ook meer gekoppeld worden en er moet meer openheid aan gegeven worden oid?

Michel P

Bericht door Michel P » 13 mei 2011, 10:16

RVV schreef:
Lijst met namen maar even controleren en de betrokken personen benaderen zou ik zeggen.
Per direct al die uitkeringen stopzetten en opschorten.. die personen melden zich dan vanzelf wel die het echt missen..

Idd, melden legitimeren en uitdraai GBA en dan kan de uitkering eventueel weer worden geactiveerd indien met er recht op heeft.

Half zachte kut ambtenaren.

Michel

Luco

Bericht door Luco » 13 mei 2011, 10:26

GTRene schreef:die administratie zou sowieso anders moeten en of gekoppeld aan lijkt me...
bv stel er zitten er wat tussen die de woning te koop hebben staan en het pand staat leeg...en stel je woont bij je ouders of vriendin oid tijdelijk, dan moeten ze het zo doen dat ze dat doorgeven en er dus administratief een spoor is en die andere bewoner (daar waar je "tijdelijk" verblijft) dan ook opgenomen wordt in de administratie als extra check zeg maar.
en een postbus optie niet kan (als die niet te checken valt) en of je kunt aantonen dat je werkelijk op een bepaald adres verblijft en dat die mensen die zich daar bevinden dat ook aantonen?

systeem moet in elk geval meer waterdicht worden lijkt me...
en medewerkers van (in dit geval UWV) moeten eens meer/vaker stil staan bij dat wat ze doen, het zijn op de PC alleen maar cijfers die je niet voelt zeg maar, doch die cijfers zijn voor de belasting betaler wel degelijk te voelen in hun portemonnee.
bestanden moeten ook meer gekoppeld worden en er moet meer openheid aan gegeven worden oid?
@Rene, je kan niet zomaar andermans gegevens opnemen in zon administratie, want dan begint 90% weer te zeuren over privacy (die we overigens allang niet meer hebben). Wettelijk kan dat ook niet zomaar.
Daarbij is het wettelijk geregeld dat een postbus is toegestaan.
Zo simpel is het dus allemaal niet.
Eerst maar afwachten hoeveel er nu werkelijk onterecht geld hebben gekregen.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 mei 2011, 10:36

zoveel privacy hebben we niet...
daarbij als je al geld "krijgt" van de overheid/belasting betaler, mogen ze daar best wat "privacy?" voor inleveren, dan is het bv,
privacy wat "inleveren" en je krijgt waar je "recht" op hebt, lever je je "privacy" of hoe je het ook een naam wil geven, niet in dan geen uitkering :forum:
het leven kan zo simpel zijn :wink:

helaas maken bepaalde lieden het vanwege de zogenaamd "privacy" en of "discriminatie" wel heel gecompliceerd en maken anderen daar gretig misbruik van...

Luco

Bericht door Luco » 13 mei 2011, 11:41

GTRene schreef:zoveel privacy hebben we niet...
daarbij als je al geld "krijgt" van de overheid/belasting betaler, mogen ze daar best wat "privacy?" voor inleveren, dan is het bv,
privacy wat "inleveren" en je krijgt waar je "recht" op hebt, lever je je "privacy" of hoe je het ook een naam wil geven, niet in dan geen uitkering :forum:
het leven kan zo simpel zijn :wink:
...
Zo simpel kan het zijn, alleen zit de wet nu iets anders in elkaar en kan dit dus niet.

HansD

Bericht door HansD » 13 mei 2011, 12:35

RVV schreef:

Benaderen kan op verschillende manieren :wink: . Als niet bekend is waar de ontvangers zijn is stoppen een uistekende methode.

Ahmed

Bericht door Ahmed » 14 mei 2011, 20:34

'PVV'er verstrekte verboden middelen aan verslaafden'

Machiel de Graaf, lijsttrekker van de PVV voor de Eerste Kamer, zou betrokken zijn geweest bij het verstrekken van verboden geneesmiddelen aan verslaafden.

De Graaf is één van de oprichters van Expertcleanics, een omstreden bureau voor verslavingszorg in Den Haag. Het bureau geeft injecties met Tetlong-250. Dit middel is in Nederland verboden.

Het bureau zou volgens het NRC Handelsblad de wet omzeilen door het verboden middel voor te schrijven in de Oekraïne.

De Graaf is gestopt met zijn activiteiten voor het omstreden bedrijf, toen hij lijsttrekker werd voor de PVV. Maar hij zou voordien nauw betrokken zijn geweest bij de begeleiding, en meerdere patiënten persoonlijk hebben behandeld.

Volgens PVV-leider Geert Wilders is het volkomen legaal. 'Niks aan de hand dus. Jammer dat roddel- en achterklapblaadje NRC niks beters te doen heeft', aldus Wilders.
(Ali Haselhoef)

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... fden.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Niks aan de hand, doorlopen mensen.... Partij voor verslaafden.... :whistle:

dvh

Bericht door dvh » 14 mei 2011, 20:44

Het laatste waar NL zich druk om hoeft te maken zijn verslaafden.

Michel P

Bericht door Michel P » 14 mei 2011, 21:09

Heeft Cohen een delirium?

PvdA-lijsttrekker Job Cohen heeft tijdens een internationale bijeenkomst van sociaal-democraten in Oslo gezegd dat hij vindt dat Nederland "niet goed is omgesprongen met migratie"

Dat schrijft de Volkskrant vandaag. "We zijn niet goed omgesprongen met migratie. Mensen zijn boos omdat ze vinden dat migranten beter worden behandeld." aldus Cohen.

Daar voegde de PvdA-leider aan toe dat hij vindt dat nieuwe Nederlanders niet dezelfde sociale rechten moeten krijgen als de geboren Nederlanders.

Bron: geenstijl

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mei 2011, 21:13

Ahmed schreef:'PVV'er verstrekte verboden middelen aan verslaafden'

Machiel de Graaf, lijsttrekker van de PVV voor de Eerste Kamer, zou betrokken zijn geweest bij het verstrekken van verboden geneesmiddelen aan verslaafden.

De Graaf is één van de oprichters van Expertcleanics, een omstreden bureau voor verslavingszorg in Den Haag. Het bureau geeft injecties met Tetlong-250. Dit middel is in Nederland verboden.

Het bureau zou volgens het NRC Handelsblad de wet omzeilen door het verboden middel voor te schrijven in de Oekraïne.

De Graaf is gestopt met zijn activiteiten voor het omstreden bedrijf, toen hij lijsttrekker werd voor de PVV. Maar hij zou voordien nauw betrokken zijn geweest bij de begeleiding, en meerdere patiënten persoonlijk hebben behandeld.

Volgens PVV-leider Geert Wilders is het volkomen legaal. 'Niks aan de hand dus. Jammer dat roddel- en achterklapblaadje NRC niks beters te doen heeft', aldus Wilders.
(Ali Haselhoef)

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... fden.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij is er al mee gestopt en dus inderdaad verstrekte

ik zie geen enkel probleem...doch vele problemen bij de PVDA(nderen)

Brava

Bericht door Brava » 14 mei 2011, 21:16

Ahmed schreef:Volgens PVV-leider Geert Wilders is het volkomen legaal. 'Niks aan de hand dus. Jammer dat roddel- en achterklapblaadje NRC niks beters te doen heeft', aldus Wilders.
Samenzwering... linkse kerk... migratie... moslims... bla... bla... bla...

Gelukkig hebben we de Telegraaf nog, Geert.

Overigens, ik ontdook de belasting maar ik ben er al mee gestopt en mijn vrouw sla ik ook al lang niet meer. Geen enkel probleem.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mei 2011, 21:18

@Michel...

huh? heeft ie het licht gezien of wordt ie door de oude achterban die nog bij de pvda zit aangesproken op dat de partij niet meer is zo ie was en overspoeld wordt door "slimme" stemmers...

zal mij benieuwen hoe de partij er uit komt te zien, zal moeilijk blijven immers zoveel andere Nederlanders woonachtig in Amsterdam, en vaak wordt Amsterdam als zwaar mee gewogen, althans zo voelt dat soms.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mei 2011, 21:20

Brava schreef:
Ahmed schreef:Volgens PVV-leider Geert Wilders is het volkomen legaal. 'Niks aan de hand dus. Jammer dat roddel- en achterklapblaadje NRC niks beters te doen heeft', aldus Wilders.

Overigens, ik ontdook de belasting maar ik ben er al mee gestopt en mijn vrouw sla ik ook al lang niet meer. Geen enkel probleem.
das toch heel wat anders dan een "geneesmiddel" verstrekken en hulp geven aan "verslaafden" het is geen drugsdealer ofzo :lol:

Brava

Bericht door Brava » 14 mei 2011, 21:25

GTRene schreef:
Brava schreef:

das toch heel wat anders dan een "geneesmiddel" verstrekken en hulp geven aan "verslaafden" het is geen drugsdealer ofzo :lol:
Hij is er mee gestopt en dat is het enige dat telt. Zaak gesloten, sepo.

Rupie

Bericht door Rupie » 14 mei 2011, 21:46

Ben benieuwd wie er in een wijk vol met PVV bewindslieden wil wonen.

PvdA, VVD, CDA, noem een willekeurige bestaande partij, was volledig afgebrand. Waarom wordt het wel geaccepteerd van de PVV? Is Nederland aan het afglijden?

Ahmed

Bericht door Ahmed » 14 mei 2011, 21:48

GTRene schreef:
Ahmed schreef:'PVV'er verstrekte verboden middelen aan verslaafden'

(Ali Haselhoef)

Hij is er al mee gestopt en dus inderdaad verstrekte

ik zie geen enkel probleem...doch vele problemen bij de PVDA(nderen)
Ah, dat maakt het minder erg toch.

Luco

Bericht door Luco » 14 mei 2011, 21:50

GTRene schreef:
Brava schreef:

@Rene wel verboden geneesmiddelen, dat is toch heel wat anders.

Maar als nou cohen die middelen verstrekte, dan was de wereld weer te klein geweest vermoed ik.
Nee de PVV gaat echt hard door de mand vallen.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mei 2011, 22:45

hoe komen jullie daarbij, lezen jullie niet goed? hij doet dat allang niet meer zo staat het.

het is ook verboden te hard te rijden, daarbij is het in NL wel verboden, maar elders schijnbaar niet, en het is om schijnbaar die verslaafden te helpen?, niet om iemand te verneuken oid.

dan nog, het was voor die tijd dus als je van een mug nu een olifant moet maken zegt meer over jullie inzicht :angel:

Luco

Bericht door Luco » 14 mei 2011, 22:51

Als jij echt verboden geneesmiddelen gaat vergelijken met te hard rijden zitten er echt een paar steken bij je los hoor Rene.
No offence intended

Maar dat is echt niet vergelijkbaar, sommige geneesmiddelen zijn niet voor niks verboden.
Iets met softenon enzo in het verleden, die regels zijn niet voor niks zo scherp.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 mei 2011, 22:55

Pennucciracing Luco schreef:Als jij echt verboden geneesmiddelen gaat vergelijken met te hard rijden zitten er echt een paar steken bij je los hoor Rene.
No offence intended

Maar dat is echt niet vergelijkbaar, sommige geneesmiddelen zijn niet voor niks verboden.
Iets met softenon enzo in het verleden, die regels zijn niet voor niks zo scherp.
er staat, verboden in NL het hoeft niet echt slecht te zijn...daarbij het belangrijkste wat ik steeds zeg, hij doet het niet meer schijnbaar sinds dat hij zich kandidaat heeft gesteld :wink:

so who cares, mij niet :idea:
waarschijnlijk ben jij de saint, Saint Luco :roflol:

Luco

Bericht door Luco » 14 mei 2011, 23:00

Ow dus je mag van alles doen, als je er maar mee stopt zodra je PVV kandidaat bent.
Kromme gedachte.
Maar nu snap ik waarom de helft van de PVV bij de PVV zit, Geertje praat hun criminele verleden goed en de andere helft is te stom om een fatsoenlijke zin te formuleren :lol:

Gelukkig gaat de PVV steeds meer door de mand vallen, want Geertje kan ook alleen maar schreeuwen over twee onderwerpen, dat gaat opvallen.

Plaats reactie