Vraag me echt af hoe mensen met een laag inkomen dit ooit kunnen rondbreien. Want als wij 974 per maand moeten gaan betalen, wordt het ook krap.
Grappig, heb zelf ook een tijd vliegles gehad maar door tijdgebrek toen mee gestopt. Overigens, hoezo crisis, bij Vliegschool Rotterdam zijn ze gestopt met introductielessen vanwege drukte. Overigens, is die 900 pp niet waar. Uitverkocht! Knettergek. Gaan we wel weekje veregenen in Zeeland!Wouter81 schreef: 26 aug 2022, 15:24 Ik heb een vliegbrevet. Ik kan voor dat soort bedragen serieus nog goedkoper zelf een Cessna huren en naar Tenerife vliegen.![]()
Ik snap hier dus ook echt niks van. Vooralsnog lijken alleen de meubel en doe het zelf winkels echt behoorlijke minnen te laten zien maar dat zal meer te maken hebben met de gekte van laatste jaren. Mensen hebben allemaal al spaargeld omgezet in serres etc.JP schreef: 26 aug 2022, 15:27 Wat Tom zegt, getuige de lange rijen op Schiphol de laatste weken en al weken overal de terrassen vol zitten….de mensen hebben nog een buffer….![]()
Inderdaad ook waanzinnig, al doe ik het zelf ook maar dan met oog op mogelijk faillissement van de energieboer zit liever zelf op mijn centen dan de curatortomgtr schreef: 26 aug 2022, 16:46 Dat is idd ook wel weer zo ja. Kompleet waanzin. Ook leuk dat veel mensen maandtermijnen aan het verlagen zijn om wat meer bestedingsruimte te hebben. Soort van pin uit granaat trekken en omhoog gooien zonder dat je weg kan rennen.
Meest lullige vind ik nog;Martijn_bmw schreef: 26 aug 2022, 18:09Inderdaad ook waanzinnig, al doe ik het zelf ook maar dan met oog op mogelijk faillissement van de energieboer zit liever zelf op mijn centen dan de curatortomgtr schreef: 26 aug 2022, 16:46 Dat is idd ook wel weer zo ja. Kompleet waanzin. Ook leuk dat veel mensen maandtermijnen aan het verlagen zijn om wat meer bestedingsruimte te hebben. Soort van pin uit granaat trekken en omhoog gooien zonder dat je weg kan rennen.
En al die enorme drukte met zulke prijzen ik snap er ook geen bal van… waar betaald de gemiddelde Nederlander het van![]()
Turkije (Lara) zit ook al aardig vol in herfstvakantie. Mss veel Russen? Kom wel gezellig naar Zeelandtomgtr schreef: 26 aug 2022, 15:52Grappig, heb zelf ook een tijd vliegles gehad maar door tijdgebrek toen mee gestopt. Overigens, hoezo crisis, bij Vliegschool Rotterdam zijn ze gestopt met introductielessen vanwege drukte. Overigens, is die 900 pp niet waar. Uitverkocht! Knettergek. Gaan we wel weekje veregenen in Zeeland!Wouter81 schreef: 26 aug 2022, 15:24 Ik heb een vliegbrevet. Ik kan voor dat soort bedragen serieus nog goedkoper zelf een Cessna huren en naar Tenerife vliegen.![]()
In principe ook warmtepomp (l/l). Ik ga de aircos ook uitbreiden ter ondersteuning vd e-cv. Ben benieuwd of de aircos de boel warm krijgtWJ schreef: 26 aug 2022, 21:48 Hoop vrienden van mij gaan aan de koel/verwarm airco installaties, die zijn het afgelopen jaar aan de zonnepanelen gegaan en houden zo met het salderen nog genoeg over.
Hier nog geen idee wat ik doe, de zonnepanelen hier hebben zich al lang terugverdient maar zijn wel van beetje het begin, weinig capaciteit dus heel veel ruimte voor enorme energie slurpers is er ook niet.
Ik kan dit beamen, zeker bij hele lage temperaturen is de combinatie CV + airco “nodig” voor aangename temperatuur. Met name richting vorst. Scheelt nog steeds heel wat gas!Joy schreef: 27 aug 2022, 08:58 Wij hebben ook in het hele huis airco's en ze krijgen op zich wel redelijk wat temperatuur de kamers in. Hou wel rekening met minder opbrengst bij dalende buitentemperatuur. Onder 7 graden buitentemperatuur voel je dat de uitstroomtemperatuur duidelijk afneemt. Ik zou zeggen van vrieskou tot 7 graden is gas verstandiger als warmtebron. Ik gebruik de unit in het kantoor als de woonkamer op de houtkachel draait en dat werkt goed. Relatief kleine ruimte die snel warm is.
Het koelcomfort gedurende de zomerdagen is overigens echt geweldig, thuis komen in een huis van 22 graden is heerlijk. En de zonnepanelen dekken het verbruik ruimschoots.
Thanks, goede infoJoy schreef: 27 aug 2022, 08:58 Wij hebben ook in het hele huis airco's en ze krijgen op zich wel redelijk wat temperatuur de kamers in. Hou wel rekening met minder opbrengst bij dalende buitentemperatuur. Onder 7 graden buitentemperatuur voel je dat de uitstroomtemperatuur duidelijk afneemt. Ik zou zeggen van vrieskou tot 7 graden is gas verstandiger als warmtebron. Ik gebruik de unit in het kantoor als de woonkamer op de houtkachel draait en dat werkt goed. Relatief kleine ruimte die snel warm is.
Het koelcomfort gedurende de zomerdagen is overigens echt geweldig, thuis komen in een huis van 22 graden is heerlijk. En de zonnepanelen dekken het verbruik ruimschoots.
Yup hooguit 100 euro verschil onderlingEeuwe schreef: 27 aug 2022, 09:55 4 maand levertijd? Tjong.. Heb je meerdere offertes opgevraagd? Want vind dit persoonlijk niet echt een koopje.
Gebruikers op dit forum: Bob Gervais, HJ2, Miesjel, RS-Ron en 4 gasten