Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Joost H.

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Joost H. » 26 nov 2010, 12:31

911-lover schreef:
dale vito schreef:
frankv schreef:a BIT crazier? a LOT crazier zo te zien... 460k omdat Oyster op de derde regel staat...
als je wat minder kritisch bent over de staat, uitvoering en wijzerplaatdetails kan je al een Daytona met exotic / paul newman wijzerplaat scoren vanaf ergens in de 40k hoor, dat scheelt misschien weer ;)
Ben ik nu geen horlogeliefhebber meer als ik zeg dat ik voor dat bedrag liever een leuke 996 op mijn erf heb staan ipv een horloge in mijn kast (en dan praat ik over het minder kritische exemplaar)? :roll:
Voor die volle prijs heb ik hier een Carrera GT staan ipv een proper horloge .
Neen dank je . Dit gaat mij te ver .
Als je een horloge koopt in deze prijsklasse hoef je de keuze of of vast niet te maken 8)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 nov 2010, 12:38

Joost Hermens schreef:
911-lover schreef:Ben ik nu geen horlogeliefhebber meer als ik zeg dat ik voor dat bedrag liever een leuke 996 op mijn erf heb staan ipv een horloge in mijn kast (en dan praat ik over het minder kritische exemplaar)? :roll:
Als je een horloge koopt in deze prijsklasse hoef je de keuze of of vast niet te maken 8)
Inderdaad en bedenk ook dat er 1 week geleden 'n Chinese vaas op 'n veiling in Londen verkocht voor 53 miljoen euro. (1 miljoen gingen ze vanuit) , dan haal ik ook liever 'n 250GTO, maar ieder 't zijne.

Tom

Bericht door Tom » 26 nov 2010, 13:03

Robin schreef:
Joost Hermens schreef:
911-lover schreef:Ben ik nu geen horlogeliefhebber meer als ik zeg dat ik voor dat bedrag liever een leuke 996 op mijn erf heb staan ipv een horloge in mijn kast (en dan praat ik over het minder kritische exemplaar)? :roll:
Inderdaad en bedenk ook dat er 1 week geleden 'n Chinese vaas op 'n veiling in Londen verkocht voor 53 miljoen euro. (1 miljoen gingen ze vanuit) , dan haal ik ook liever 'n 250GTO, maar ieder 't zijne.
Made in China goedkope meuk :mrgreen:

911-lover

Bericht door 911-lover » 26 nov 2010, 13:14

:D :D :D

PS : Als ik de keuze niet moest maken tussen een Rolex of een CGT kocht ik wel 2 CGT's .
Als ik nog geld te spenderen had voor nog twee van die Rolexxen van bijna 500k/stuk haalde ik nog wel een GT1 erbij .
Ik wil maar aanhalen dat al had ik zoveel geld dat ik kon uitgeven zonder mijn levensstijl te moeten beinvloeden , ik nooit zoveel geld voor een horloge zou uitgeven tenzij er degoutant veel geld is zoals bvb sommige oliemagnaten .
Maar die hebben dan ook al een garage vol met elk topmodel wagen dat er ooit gebouwd is .
Doch zoveel van die mensen zijn er nu ook weer niet op de wereldbol en zeker niet hier op het forum .

Macboy

Bericht door Macboy » 26 nov 2010, 13:40

Sommige mensen gaan uit eten voor € 175-200 p.p. en daar snappen anderen niks van. Sommige mensen hebben thuis een bank van € 8.000,- of een lamp van € 6.000,=. Zoveel mensen zoveel wensen 911lover.

Afbeelding

Prachtig ding zeg ! Vind deze echt helemaal te gek (ik denk met name omdat hij op mijn Omega lijkt) !

frankv

Bericht door frankv » 26 nov 2010, 18:11

voor de werknemer van de eeuw bij domino's?

http://www.awco.nl/index.php?taal=1&id=1870&spec=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

///Joost

Bericht door ///Joost » 27 nov 2010, 00:42

Afbeelding

Deze heb ik gisteren gekocht voor mezelf...vroeg verjaardagskadootje. :banaan:
Ik heb nog een Omega Seamaster Pro auto en een Gc Chronograph, maar ik wilde graag nog een nette chrono met een zwart lederen band. Over het algemeen ben ik niet zo'n chronograph fan, maar dit is wel een nette klok van goede kwaliteit (saffierglas, zwitsers quartz uurwerk).

Edit: Die Rolex Explorer aan het begin van deze pagina vind ik trouwens fantastisch mooi.

Rupie

Bericht door Rupie » 27 nov 2010, 11:26

Eigenlijk wat mij betreft ook de enige Rolex waar ik het gevoel bij heb dat als je zoiets koopt er langere tijd met plezier naar blijft kijken. :thumbup:

Bort

Bericht door Bort » 27 nov 2010, 13:41

///Joost schreef:Afbeelding

Deze heb ik gisteren gekocht voor mezelf...vroeg verjaardagskadootje. :banaan:
Die heb ik mij enkele maanden geleden ook gekocht :mrgreen: Dat bandje heb ik al vervangen, trouwens. Echt mooier in 't echt dan op eender welke foto :)

Topfuel

Bericht door Topfuel » 27 nov 2010, 15:40

Ben niet zo'n Omega man, maar vind dit toch wel appetijtelijk voor die harige pols! 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 27 nov 2010, 15:44

Mooi ding hoor, heb 2 van deze lijn gehad, maar dan niet roodschrift en met rubberband, voor op vakantie. Deze hierboven is denk ik die nieuwe met die saffieren of keramische draailunette?

Anyway het blijft 'n Submarinerkloon. :twisted:

Het origineel is never ge-evenaard maar te vaak gecopieerd. :bag:

The mother of all sportswatches :angel:
Afbeelding

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 nov 2010, 16:16

Een 4 liner dus................. :mrgreen:

///Joost

Bericht door ///Joost » 27 nov 2010, 19:53

Robin schreef:Mooi ding hoor, heb 2 van deze lijn gehad, maar dan niet roodschrift en met rubberband, voor op vakantie. Deze hierboven is denk ik die nieuwe met die saffieren of keramische draailunette?

Al een stilgestaan bij het feit dat een Rolex Sub een 'kloon' is van een Blancpain Fifty Fathoms? Tenminste...dat wordt in de regelmaat aangenomen. De FF kwam uit in 1953 voor het Franse leger, de Sub kwam pas in 1954 op de markt.

dale vito

Bericht door dale vito » 27 nov 2010, 23:02

frankv schreef:voor de werknemer van de eeuw bij domino's?

http://www.awco.nl/index.php?taal=1&id=1870&spec=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
ja, bijna.. deze werden uitgegeven aan franchise-nemers die een bepaalde omzet hadden gehaald.. iets van $100.000 in een week oid.

@ Macboy, dank je.. Het is een relatief zeldzame OysterQuartz. In 25 jaar zijn hier ca. 25.000 stuks van gemaakt in verschillende versies, maar Rolex maakt ca. 1000.000 horloges per jaar!

@ Anderen; de prijzen zijn soms inderdaad amper te bevatten, maar ieder zijn ding.. De koper heeft waarschijnlijk de C-GT (en meer) al op de oprit staan.. of geeft er niet om ;)

@ Joost.. dat is inderdaad een bekende lezing.. maar Rolex is alsnog diegene die het concept heeft groot gemaakt, aangenomen dat jouw/ de claim klopt

///Joost

Bericht door ///Joost » 27 nov 2010, 23:39

Om het even op een andere boeg te gooien...
Heeft iemand een goed adres om een Omega SMP weer te laten oppoetsen en 'm er als nieuw uit te laten zien?
Of is het beste om 'm gewoon (via een juwelier) naar Suisse op te sturen?

Robin

Bericht door Robin » 28 nov 2010, 10:46

///Joost schreef:
Robin schreef:Mooi ding hoor, heb 2 van deze lijn gehad, maar dan niet roodschrift en met rubberband, voor op vakantie. Deze hierboven is denk ik die nieuwe met die saffieren of keramische draailunette?

Al een stilgestaan bij het feit dat een Rolex Sub een 'kloon' is van een Blancpain Fifty Fathoms? Tenminste...dat wordt in de regelmaat aangenomen. De FF kwam uit in 1953 voor het Franse leger, de Sub kwam pas in 1954 op de markt.
Nee joh ik weet niks van horlogegeschiedenis. :lol:

Maar klopt de 1953 Fifty Fathoms was er net 'n jaar eerder, jammer dat de geschiedenis van Blancpain er blijkbaar niet voor heeft gezorgd(verre van zelfs, ze waren bijna failliet/verdwenen) dat de FF een icoon/klassieker zou worden. Goeie klok, die nieuwe met saffieren lunette. Heb 'm 1 keer omgehad, ik hikte tegen de prijs icm 3 wijzers voor die centen aan...

Het 'kloonverhaal': De 1953 FF had 'n nogal brede draaibare lunette en 'n leren(of rubberen?) band, de 1954 Sub had 'n stalen band en in de basis lijkt de 1954 Sub voor 75% of meer op de 2010 Sub. Dat is in die 56 jaar zo gebleven.
Maar bijvoorbeeld 'n 1995 FF ziet er totaal anders uit dan z'n grootmoder uit 1953, veel verandering, nu sinds 'n paar jaar terug bij 't oermodel met die nieuwe.

Tja. En daarom kloont iedereen de 'Sub' als (sport)duikhorloge, ook Omega met z'n Planet Ocean en alles wat maar lijkt op de good old Sub: stalen kast + band, zwarte draailunette, zwarte plaat, dikke wijzers en indices, kroonbescherming.

En de waterdichte kast was Rolex de eerste mee, dus ja ik vind de Sub even wat meer klassieker/icoon dan zo'n ongeveer 2x zo dure FF....

Maar ben ook geen Blancpain fan. Doe me dan maar 'n Breguet Transatlantique ofzo als 't zonodig van de Swatchgroup moet zijn.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 28 nov 2010, 19:32

dale vito schreef:Beiden zijn schitterende klassiekers en aanraders. De Explorer zoals op de foto is 36mm, IMHO een heerlijke maat maar volgens velen aan de kleine kant.

Wat kost dit model ongeveer? Deze is erg mooi.

///Joost

Bericht door ///Joost » 28 nov 2010, 21:41

Ar schreef:
De Explorer (en dus niet de Explorer II, deze heeft een bezel met cijfers) zit ongeveer tegen de 5K. Let wel, de nieuwe Explorer heeft een 39mm case.

@ Robin: Natuurlijk ben ik het met je eens. Er is geen twijfel mogelijk dat de Sub het duikershorloge heeft gemaakt tot wat het op de dag van vandaag is.

dale vito

Bericht door dale vito » 29 nov 2010, 17:51

Ar schreef:
dale vito schreef:Beiden zijn schitterende klassiekers en aanraders. De Explorer zoals op de foto is 36mm, IMHO een heerlijke maat maar volgens velen aan de kleine kant.

ca. 2.5k

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 29 nov 2010, 19:18

dale vito schreef:
frankv schreef:voor de werknemer van de eeuw bij domino's?

Afbeelding
ja, bijna.. deze werden uitgegeven aan franchise-nemers die een bepaalde omzet hadden gehaald.. iets van $100.000 in een week oid.

@ Macboy, dank je.. Het is een relatief zeldzame OysterQuartz. In 25 jaar zijn hier ca. 25.000 stuks van gemaakt in verschillende versies, maar Rolex maakt ca. 1000.000 horloges per jaar!

@ Anderen; de prijzen zijn soms inderdaad amper te bevatten, maar ieder zijn ding.. De koper heeft waarschijnlijk de C-GT (en meer) al op de oprit staan.. of geeft er niet om ;)

@ Joost.. dat is inderdaad een bekende lezing.. maar Rolex is alsnog diegene die het concept heeft groot gemaakt, aangenomen dat jouw/ de claim klopt
Ik kan me moeilijk voorstellen dat rolex 1 miljoen klokjes per jaar maakt :hmmm:

dvh

Bericht door dvh » 29 nov 2010, 19:33

Heb ff een paar mailtjes de deur uit gedaan vandaag, of ik ook een eindejaars Rolex mag ontvangen wanneer ik een topomzet draai ? :mrgreen:

frankv

Bericht door frankv » 29 nov 2010, 22:12

Downforce Hans schreef:Ik kan me moeilijk voorstellen dat rolex 1 miljoen klokjes per jaar maakt :hmmm:
wikipedia zegt 2.000 per dag, ongeveer 730.000 per jaar

dat is nu marketing.... een massaproduct maken, maar de schijn wekken dat het iets heel speciaals is

:mrgreen:

sorry jongens, rolexi zijn natuurlijk wel speciaal :thumbup:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 29 nov 2010, 23:10

Dat aantal kunnen ze blijkbaar schatten door het aantal COSC certificaten die er ieder jaar naar Rolex gaan.

Mooie AP animatie.

dvh

Bericht door dvh » 29 nov 2010, 23:41

frankv schreef:
Downforce Hans schreef:Ik kan me moeilijk voorstellen dat rolex 1 miljoen klokjes per jaar maakt :hmmm:
wikipedia zegt 2.000 per dag, ongeveer 730.000 per jaar

dat is nu marketing.... een massaproduct maken, maar de schijn wekken dat het iets heel speciaals is

sorry jongens, rolexi zijn natuurlijk wel speciaal :thumbup:
Dat doet bmw toch ook ? ...

Robin

Bericht door Robin » 30 nov 2010, 08:41

Rolex maakt echt +/- 1 miljoen horloges per jaar. En als er 1 merk zo uit m'n hoofd(buiten Coca Cola en Microsoft bijv) iets van marketing weet , is 't Rolex wel. Ding zou de helft kosten als je de 'marketing' er uit zou laten.

MAAR dan nog is 't het meest robuuste product(in eigenlijk alle facetten) wat de tijd aangeeft in serie gemaakt in 't luxe segment.

Period.

Voor m'n neus ligt een 1 jaar oude Breguet. Malheur en daarnaast een Millenary AP, idem.

Mooi allemaal, maar wil je robuust en betrouwbaarheid, moet je toch bij Rolex zijn. En IK heb eigenlijk ELK merk in die klasse geprobeerd met 'n pluim naar de IWC's die ik had, maar geen manufactuur zijn. De Rolexen lopen 't nauwkeurigst en je kunt ze ALTIJD 24/7 dragen. Een Breitling Superocean liep ook ok , en de 2 Omega's Planet Ocean, de eerste had als de minutenwijzer op de '12'stond(dus 'n heel uur) de urenwijzer bijv net 1 mm-tje OVER de '2' wanneer 't 2 uur was. Slordig. K. U. T. dus.Ding was dus gewoon nieuw.

De 2e had dat niet maar liep perfect, elke dag exact 4 seconden achter, elke dag. Niet fijn. :mrgreen:
Coaxial in het begin en eigenlijk nog kinderziektes mee.Mooi systeem, maar de praktijk zegt anders.

Een Rolex is 'n 911, sort of, eigenlijk.

Plaats reactie