- Ik ben Xenon de Zigeuner, met een keyboard in mijn hand.
Ik knipper met mijn xenon-lichten en scheur door het hele land.
Het kleine 130i (occasion) draadje
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Moet opeens denken aan Xenon de zigeuner, de vriend van Xena Warriorprincess :
- Arthur
- Berichten: 43050
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Ontiegelijk kaal ding en zeker niets voor Tristan maar plaats hem toch ff. Want 38kkm voor een 2008 130i is niets natuurlijk. Prijs is 22k: http://exlease.arval.nl/dut/cardata.php ... tomerk=BMW

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Wel een leuke sleeper.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
ik wordt er ook al wat slaperig vanTristan schreef:Wel een leuke sleeper.

- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Vandaag tijd gehad om te gaan kijken, kom ik daar zijn ze dicht
Helaas zal ik pas eind volgende week weer tijd hebben om te gaan kijken.
Auto's die wel buiten stonden zagen er netjes uit, maar leek me gewoon een ex-lease auto schuiver ipv specialist.

Auto's die wel buiten stonden zagen er netjes uit, maar leek me gewoon een ex-lease auto schuiver ipv specialist.
- Spijkerhard
- Berichten: 4053
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Tip: lees de link eens een keer hard op 

- Arthur
- Berichten: 43050
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Gaat dit over die ik plaatste? Dat is idd gewoon bij Arval, de leasemaatschappij 

- Will F.
- Berichten: 2347
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
ff teruglezen mannen; Niall heeft 't over die in Asten. 

- Will F.
- Berichten: 2347
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
van de anwb koerslijst:
Waarde bij koop en verkoop van de BMW 1-SERIE 130 195KW HIGH EXECUTIVE , april 2006 , € 45.600 , 95.000 km
Kopen bij merkdealer met garantie€ 17.000
Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie€ 16.350
Inruil bij autobedrijf€ 13.500
Verkoop tussen particulieren€ 14.050
Dagwaarde;
Vervangingswaarde bij total loss € 15.700
Meeneemprijs € 15.100
Waarde bij koop en verkoop van de BMW 1-SERIE 130 195KW HIGH EXECUTIVE , april 2006 , € 45.600 , 95.000 km
Kopen bij merkdealer met garantie€ 17.000
Kopen bij Bovag autobedrijf met garantie€ 16.350
Inruil bij autobedrijf€ 13.500
Verkoop tussen particulieren€ 14.050
Dagwaarde;
Vervangingswaarde bij total loss € 15.700
Meeneemprijs € 15.100
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Lekker zwaar blok op de vooras voor extra onderstuur en een nasty verbruik. Waarom zijn die BMW's hier zo populair. Kortzichtig?
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
mooie wagens hoor die bmw's voor de echte liefhebber.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Lol, weleens mee gereden?DG schreef:Lekker zwaar blok op de vooras voor extra onderstuur en een nasty verbruik. Waarom zijn die BMW's hier zo populair. Kortzichtig?

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Nou, ik vermoed van wel als ie dit zegt want sluit naadloos aan bij mijn ervaring 

-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Jij weet toch wat je kan doen met dat onderstuur?Ruben schreef:Nou, ik vermoed van wel als ie dit zegt want sluit naadloos aan bij mijn ervaring

Verbruik valt mij ook alles mee..... Een beetje 2.0 turbo zuipt meer.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Een Elise kopenErikS schreef:Jij weet toch wat je kan doen met dat onderstuur?Ruben schreef:Nou, ik vermoed van wel als ie dit zegt want sluit naadloos aan bij mijn ervaring
Verbruik valt mij ook alles mee..... Een beetje 2.0 turbo zuipt meer.


Maar verbruik valt inderdaad mee als je normaal rijdt.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Maar voor de ervaring altijd een lichter blok in de neus. Ben benieuwd hoe de m135i gaat aanvoelen, maar had gisteren een e46 318i touring op wintersteelies mee maar dat stuurt fijner dan de 130i zover ik mij kan herinneren
Daarnaast rijdt de 130i ook wat hoekig. Een 3 stuurt dan wat rustiger.

-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Tja, de 318IS was enorm lekker kwa sturen, dan merk je wel dat de cabrio heel anders rijd.
Maarja, dat is dan ook een cabrio....
Maarja, dat is dan ook een cabrio....

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
We hebben een kenner.....DG schreef:Lekker zwaar blok op de vooras voor extra onderstuur en een nasty verbruik. Waarom zijn die BMW's hier zo populair. Kortzichtig?
- Paskal
- Berichten: 3797
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
+1, sluit helemaal aan bij mijn ervaring op de Ring op de bijrijdersstoel bij Tom..... NOT 
1 ronde mee met hem in de 130i am Ring en je staat versteld wat er allemaal mogelijk is met zo'n apparaat. Quote uit mijn Ringverslag van 30 sept:

1 ronde mee met hem in de 130i am Ring en je staat versteld wat er allemaal mogelijk is met zo'n apparaat. Quote uit mijn Ringverslag van 30 sept:
Paskal op 30 sept schreef:Even later bood Tom me wat passagiersrondes aan in de 130i. Dat had ik beter niet kunnen doen want het zet je toch weer aan het denken. Waarom nog een dedicated Ringtool zoals mijn 205 of 535 nemen, terwijl je met een 130i met lichte aanpassingen en een goede chauffeur zo'n beetje alles behalve enkele snelle M3's en GT3-RS-en het snot voor de ogen rijdt? Ok, de 130i is wel voorzien van een Drexler sper, Bilstein B16 onderstel, dikkere stabi's, CL RC05 blokken en een setje semi's, maar verder is het gewoon een comfortabele wagen waar je met het aircootje aan en het hondenrek achterin enorm hard mee rond kunt jakkeren. Aan het einde van de dag rij je vervolgens net zo relaxed naar huis. Da's een schril contrast t.o.v. mijn maandelijks dure trekauto, auto-ambulance en een kale herrie schoppende Ringtool. Je zou bijna de move gaan maken.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Een 130i blijft voor mij altijd een magische hot hatch. Mijn buurman heeft er één gehad en ik heb er redelijk wat kilometers mee mogen maken. Zijn moeder heeft later een 118i gekocht. Die mist natuurlijk de brute kracht van een 130i maar hapt echt wel veel beter op de apex. De mooiste combi is denk ik een 120i met een paar gasklephuizen als het om pure stuurmans auto gaat. Maar dan kom je aan kosten die een 130i ver voorbij gaan.
Misschien dat een eigenaar me dat kan vertellen maar is je rijstijl ook nog heel bepalend bij een 130i ten opzichte van een 118i? Dat je bijvoorbeeld eerst de neus even moet laten happen en iets later op het gas gaat? Want dat overstuur zo'n beetje op afroep beschikbaar is weten de meesten inmiddels wel. En dat geluid!
Misschien dat een eigenaar me dat kan vertellen maar is je rijstijl ook nog heel bepalend bij een 130i ten opzichte van een 118i? Dat je bijvoorbeeld eerst de neus even moet laten happen en iets later op het gas gaat? Want dat overstuur zo'n beetje op afroep beschikbaar is weten de meesten inmiddels wel. En dat geluid!

-
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:45
- Locatie: Leidschendam
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Wat een geneuzel over een iets beter insturende neus bij een 116i. Het gaat neem ik aan om het totaal package. Start de 130i en je bent verkocht. Het geluid, de kracht onderin, de prachtige loop, het geluid bij vollast in hoge toeren, etc.
Geef mij maar die zwaar op de neus duwende 3.0 6-cylinder, anytime.
Geef mij maar die zwaar op de neus duwende 3.0 6-cylinder, anytime.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Mijn 123d had ook meer onderstuur dan mijn huidige 320d. Maar het gaat erom dat je het onderstuur makkelijk kan omzetten in gebalanceerde overstuur. En dat lukt met de 320d moeilijker. Maar ik vind de 1-serie totaal niet hoekig. Overigens kun je het onderstuur verminderen door meer de bocht in te remmen of je linkervoet te gebruiken met remmen. En dan vroeg op het gas zodat je met je gaspedaal met lichte overstuur de bocht uit accelereert met een schreeuwende 6-cil. Heerlijk.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Rijd je wel eens sportief Kees of is het je daily driver? Als daily driver gaat er niks boven een 130i en waarschijnlijk op dit moment een m135i. Maar zodra je de auto ergens anders voor gaat gebruiken valt ie toch echt door de mand. Maar zoveel mensen zoveel wensen. De een verwacht iets anders van de auto dan een ander.
Als daily perfect, als echt sportieve auto en daar aan gekoppelde rijbeleving valt de auto door de mand.
En, zoals Romo zou zeggen, alles IMO.
Als daily perfect, als echt sportieve auto en daar aan gekoppelde rijbeleving valt de auto door de mand.
En, zoals Romo zou zeggen, alles IMO.
- Martijn_bmw
- Berichten: 28542
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
De hele 1-serie doet me niks behalve een 130i met M-pakket dan vind ik hem ineens super 
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Het kleine 130i (occasion) draadje
Ik vond iets kunstmatigs in de rijdynamiek van de 130i zitten. Verder geen commentaar overigens. Heerlijke rondjes op Zandvoort gereden met de auto. Wel in standaard setup met 205 17 inch runflats en alleen Bilstein B8 dempers en Eibach veren. Maar ik plaats graag kanttekeningen bij de auto. Er werd om gevraagdTristan schreef:Maar ik vind de 1-serie totaal niet hoekig.

Laatst gewijzigd door Rupie op 15 nov 2012, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.