VLA schreef:Even een vraagje over Iracing, ik zie op hun site dat je de meeste wagens en tracks moet kopen met echt geld (gezien het winkelmandje). Dus als je overstapt van rookie naar pro, krijg je er dus geen auto's / tracks bij ?
Op zich klopt het, maar voor Pro heb je geen extra wagens nodig. De klassen na rookie zijn D, C, B en A. Je gaat naar de volgende klasse als je 4 races(of time trials(beetje suf)) hebt gereden die gelden voor je huidige klasse(en volgens mij hoger, zie later) en je safety rating hoog genoeg is. Pro krijg je volgens mij als je A bent en je performance rating(iRating) hoog genoeg is. Maar eigenlijk kan je er niet echt wat mee.
Als je het een beetje goed plant kan je overigens met ongeveer 2 auto's A bereiken. Dat komt doordat je een C klasse race mag rijden met een D licentie als je safety rating maar hoog genoeg is. Dit geldt overigens voor oval èn road. Voor beide heb je er dus 4 nodig.
De meeste kosten gaan overigens in de banen zitten(na rookie). Als je 8 van de 12 races wil rijden(als je aan de voorwaarde voldoet krijg je aan het eind van het seizoen dan 4(D en c) of 7(A en B) iRacing dollars) moet je toch vaak 6 of meer gekochte banen hebben. En het volgende seizoen kunnen dat wel eens 6 andere banen zijn....
Ik ben nou ook al een tijdje bezig en ik blijf het toch een prijzige gebeurtenis vinden. Eerlijk bekeken weet ik ook niet of ik het relatief gezien het geld wel waard vind. Ik ben alleen na een 3 maanden abonnement maar meteen in het diepe gedoken(2 jaar), dan stellen de maandelijkse kosten in elk geval niet zo veel voor. Betalen per maand was toen ik die beslissing nam nog 20 dollar en dat is toch echt te gortig.
Je moet alleen een beetje uitkijken dat je er geen geld in blijft stoppen omdat het anders zonde is dat je geen gebruik van maken van je gekochte spul. Hoe je ook wendt of keert elke maand die je extra betaalt kost je ook geld.