Foto's/video [19 september 2007] DF@CPZ deel II
- Tommy
- Corvette
- Corvette
Wacht ff mannuh ( o.a. 911 lover )misschien heb ik jullie er toch nog op staan, want ik heb nog meer materiaal en zal dat straks uploaden. Het is zogenaamd part 2.
Die had ik al een keer op youtube gegooid, maar toen zag ik hem niet direkt en heb het filmpje verwijderd. Dom Dom Dom want als je geduld hebt dan kan het even duren, maar dan doet tie het toch na verloop van tijd.
Wie weet sta je er dus toch nog op
Groeten
Cor
Die had ik al een keer op youtube gegooid, maar toen zag ik hem niet direkt en heb het filmpje verwijderd. Dom Dom Dom want als je geduld hebt dan kan het even duren, maar dan doet tie het toch na verloop van tijd.
Wie weet sta je er dus toch nog op

Groeten
Cor
-
Dat klopt niet helemaal. Rubber heeft de vreemde eigenschap pas bij een klein beetje slip de meeste grip te bieden, en dan hoor je de banden ook een beetje protesteren. Dit heeft 'tire scrub'. Het is niet voor niks dat als een raceauto echt VOL ertegenaan gaat, deze altijd lichtjes de bocht door lijken te driften (een sliphoek van een graad of wat).Cor Dame schreef:Rene die banden hoor je ook niet. Die moet je ook niet horen.......hoe minder weerstand des te sneller je rijdt.
Want hoe meer grip hoe harder je de bocht om kan.
Het hoorbare verschil tussen scrub en slip is dat scrub een veel lagere toon voortbrengt dan slip. Als je dus echt de grens op wil zoeken moet je goed luisteren.
- Corvette
He Sander
wat dat kotsen betreft ............ dat is echt zo.
Van al dat gedraai en gerem en gegas word ik helemaal niet goed.
Ik heb veel van Hielke geleerd want die gaf me gelijk een berg commentaar voor wat betreft de zithouding.
Ik zat erin als een zak zout en dat is helemaal niet actief.
Dus: " ga nou eens normaal zitten Cor en niet als een varken" :!:
Dan zou ook mijn maaginhoud wat minder naar buiten komen en dus ook niet meer zo misselijk worden
:
:
:
Dus onder het rijden op CPZ werd ik naar voren geduwd door Hielke en moest ik er aan geloven. Nou heeft hij zelf een normaal postuur, maar ik ben natuurlijk zeker wel 2 kilo zwaarder als Hielke en dan is dat rechtop zitten niet echt prettig....wat zeg ik ..... je krijgt er pijn in je barst van.
Inmiddels had ik hem al aardig zitten, omdat ik toch al een paar rondjes flink had doorgereden onder toeziend oog van Hielke en ja dan wil je niet lullig doen en geef je gas.
De volgende trackday ( a.s. maandag Corvette Europe Performance Day te Zolder ) kan ik eens kijken of ik in de Hielke zithouding dan ook nog ziek of misselijk word. Ik denk dat ik maar een hele strip pillen ( tegen wagenziekte ) naar binnen werk voor de zekerheid dan he.
Trouwens die dag op Zolder krijgen we o.a. les van de gebroeders Corronel. Tim en Tom zijn ingehuurd om ons een beetje sturen bij te brengen. Duurt de hele dag van 9 tot 5
Vervelend hoor de hele dag over zo'n circuit bleren
Nou ja het leven is soms hard en net een grote survivor tocht
Groeten
Cor
wat dat kotsen betreft ............ dat is echt zo.
Van al dat gedraai en gerem en gegas word ik helemaal niet goed.
Ik heb veel van Hielke geleerd want die gaf me gelijk een berg commentaar voor wat betreft de zithouding.
Dan zou ook mijn maaginhoud wat minder naar buiten komen en dus ook niet meer zo misselijk worden

Dus onder het rijden op CPZ werd ik naar voren geduwd door Hielke en moest ik er aan geloven. Nou heeft hij zelf een normaal postuur, maar ik ben natuurlijk zeker wel 2 kilo zwaarder als Hielke en dan is dat rechtop zitten niet echt prettig....wat zeg ik ..... je krijgt er pijn in je barst van.
Inmiddels had ik hem al aardig zitten, omdat ik toch al een paar rondjes flink had doorgereden onder toeziend oog van Hielke en ja dan wil je niet lullig doen en geef je gas.
De volgende trackday ( a.s. maandag Corvette Europe Performance Day te Zolder ) kan ik eens kijken of ik in de Hielke zithouding dan ook nog ziek of misselijk word. Ik denk dat ik maar een hele strip pillen ( tegen wagenziekte ) naar binnen werk voor de zekerheid dan he.

Trouwens die dag op Zolder krijgen we o.a. les van de gebroeders Corronel. Tim en Tom zijn ingehuurd om ons een beetje sturen bij te brengen. Duurt de hele dag van 9 tot 5

Vervelend hoor de hele dag over zo'n circuit bleren

Nou ja het leven is soms hard en net een grote survivor tocht

Groeten
Cor
- Corvette
Heb je de zeer lage toon van de auto zelf wel eens gehoord
:
:
:
Nou dan begrijp je gelijk als ik zeg dat ik dan de banden brom niet meer hoor

Als je mijn banden van dichtbij zie dan ben je waarschijnlijk wel tevreden, want protesteren doen ze echt wel, maar ze gillen niet als een keukenmeid.
Ze slijten zelfs keurig netjes gelijk zonder de buitenkanten verrot te rijden.
Vr. Gr.
Cor

Nou dan begrijp je gelijk als ik zeg dat ik dan de banden brom niet meer hoor

Als je mijn banden van dichtbij zie dan ben je waarschijnlijk wel tevreden, want protesteren doen ze echt wel, maar ze gillen niet als een keukenmeid.

Vr. Gr.
Cor
- Corvette
- Downforce Hans
- Tommy
- Aad
Sterker nog, wilde nog een Filmpje maken met meer andere auto`s erop , maar op twee bandjes staat niet meer dan een paar auto`s , denk dat iedereen mij een gevaarlijke gek op de baan vondtCor Dame schreef:Zeg Aad ik heb je filmpie bekeken, maar op welke dag was dat![]()
:
![]()
:
![]()
:
Niet op 19-09-2007 volgens mij.
Ik zag maar twee andere auto's op de baan:
:
:
Hoe kan dat nou:
Was je er soms 's morgens om 5 uur al om dat rondje te filmen ?![]()
Gr.
Cor

Maar waar heb je de hele baan voor jezelf voor € 160,-

- RobS
Ik heb de laatste 2 uur gereden en vooral na 5en had ik vaak genoeg de baan voor mezelf, zonder iemand tegen te komenCor Dame schreef:Zeg Aad ik heb je filmpie bekeken, maar op welke dag was dat![]()
:
![]()
:
![]()
:
:
:
Hoe kan dat nou:
Gr.
Cor

- Aad
Idd , jou ben ik wel tegen gekomen !Mex schreef:Ik heb de laatste 2 uur gereden en vooral na 5en had ik vaak genoeg de baan voor mezelf, zonder iemand tegen te komenCor Dame schreef:Zeg Aad ik heb je filmpie bekeken, maar op welke dag was dat![]()
:
![]()
:
![]()
:
:
:
Hoe kan dat nou:
Gr.
Cor

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Toen reed je tegen de rijrichting in zekerAad Hoogendoorn schreef:Idd , jou ben ik wel tegen gekomen !Mex schreef:Ik heb de laatste 2 uur gereden en vooral na 5en had ik vaak genoeg de baan voor mezelf, zonder iemand tegen te komenCor Dame schreef:Zeg Aad ik heb je filmpie bekeken, maar op welke dag was dat![]()
:
![]()
:
![]()
:
:
:
Hoe kan dat nou:
Gr.
Cor

- Corvette
Zal ik onthouden voor de volgende keer.
Dus als de jonkies moe worden moeten de ouwe mannen de baan op.
Oke.... als dat zo is dan gaan we voortaan voor de tweede helft van de trackday.
Ik zal eens in dat cameramenu kijken dan laat ik het je zo meteen weten.
Hans of Honz of was het Fonds
: ... ik kan toch niet langer onthouden dan 2 minuten ( ik weet zelfs nu je naam al niet meer ), dus moet ik post voor post afwerken anders wordt het veel te moeilijk voor mij. Word ook een dagje ouder he dan krijg je dat.
Oh ja sommige mensen zitten niet de hele dag tegen het scherm aangeplakt afgekeurde Rotterdammer. Er zijn ook nog mensen die moeten werken voor de centen. Dat jij nou de hele dag water naar de zee draagt....ja dat kan jij doen en dan ook nog internetten een beetje ouwehoeren op een forum enz enz
Je hebt werkpaarden en sierpaarden en jij hebt nu eenmaal geluk. :twisted: :twisted: :twisted:
Gr.
Cor
Dus als de jonkies moe worden moeten de ouwe mannen de baan op.

Oke.... als dat zo is dan gaan we voortaan voor de tweede helft van de trackday.

Ik zal eens in dat cameramenu kijken dan laat ik het je zo meteen weten.

Hans of Honz of was het Fonds

Oh ja sommige mensen zitten niet de hele dag tegen het scherm aangeplakt afgekeurde Rotterdammer. Er zijn ook nog mensen die moeten werken voor de centen. Dat jij nou de hele dag water naar de zee draagt....ja dat kan jij doen en dan ook nog internetten een beetje ouwehoeren op een forum enz enz
Je hebt werkpaarden en sierpaarden en jij hebt nu eenmaal geluk. :twisted: :twisted: :twisted:
Gr.
Cor
- Hielke
Even een paar correcties. Ik zei niet "ga nou eens normaal zitten Cor en niet als een varken" maar "je bent net een varken Cor, je kunt niet eens normaal zitten!". Klein detail, maar toch. En voorts heb ik niet een normaal postuur, ik heb een goddelijk postuur en ben met m'n 73 kilo minstens 60 kilo lichter! Ik duwde je trouwens ook niet naar voren, ik hees je omhoog. Zo'n dakhemel van de Z06 is leuk maar je ziet er geen snars door. Het is geen wonder dat je in die liggende houding beroerd wordt want de maagsappen lopen je met die 570 pk linea directa via de slokdarm je keel in.Cor Dame schreef:Ik heb veel van Hielke geleerd want die gaf me gelijk een berg commentaar voor wat betreft de zithouding.
Dan zou ook mijn maaginhoud wat minder naar buiten komen en dus ook niet meer zo misselijk worden:
:
:
:twisted:

Zo, nu genoeg geluld in dit topic. Kom maar weer eens snel met een filmpje af!
- Aad
Ik heb een klein stukje gevonden waar jij ook op staat ( alleen verkeerd circuit ) ! Wis dat ik hem eerder had gezien !911-lover schreef:Wat mij opvalt is dat er op de rijdende filmpjes nergens de Martini staat en dat terwijl we toch bijna constant gereden hebben.
Dat kan er alleen maar op duiden dat we het niet zo slecht hebben gedaan en telkens voor bleven :twisted:

Elmar hier is op te horen als je met Supersprint van voor naar achter rij , daarom werd ik er ook afgehaald 101.2 DB en nu met Supersprint en loodzware originele demper rijdt ! en zonder oordoppen

- Downforce Hans
Die maag sappen bij Cor bestaan voor 90 procent uit Malibu-cola light.
DAt is een nieuw dieet wat hij aan het proberen is.
Het werkt wel want hij is de laatste twee weken al 6 gram af gevallen
Maar het blijft een lieve walrus hoor.
Kom je morgen nog bij me eten,ik weet een lekker sonja bakker restaurant,vriend
DAt is een nieuw dieet wat hij aan het proberen is.
Het werkt wel want hij is de laatste twee weken al 6 gram af gevallen

Maar het blijft een lieve walrus hoor.
Kom je morgen nog bij me eten,ik weet een lekker sonja bakker restaurant,vriend

- Corvette
Zeg Allen
er valt hier niets te winnen, maar om even te reageren op jouw opmerking >>>>>>>>>> de verschillen in snelheden zijn bij de formule I maar minimaal d.w.z. maximaal 4 seconden op een rondje.
De verschillen bij de wagens bij DF zijn megagroot :!:
Sommige wagens komen bijv. op het rechte eind maar amper aan de 200 en dat is op die plek nog het minst storend, maar op meerdere plaatsen op de baan is het verschil nog veel gekker en als we de ronde tijden erbij pakken dan zijn de verschillen geen 4 maar zeker wel 20 seconden.
Dat is dus heel veel. Als ik voor m'n lol rij dan zal het me worst wezen of ik 2.20 rij of 2.02, maar als we het er een keer om willen doen en misschien zijn er wel meer onder ons die wel eens een soort tracktime dag willen, dus de mogelijkheid om een snelle ronde neer te zetten zonder verkeer. Mij maakt het niet uit, maar ik weet zeker dat velen onder ons dat toch wel interessant vinden om er achter te komen wat zijn tijd is op CPZ. Wat hebben we anders voor referentie in dit kippeland.....we hebben immers geen 10 circuits...toch
:
Nou ja... hoe dan ook..... tracktime of niet...... ik hoop dat iedereen de volgende keer weer zo'n fantastische dag zal hebben zoals de laatste keer op 19 september. 8) 8) 8)
Vr. Gr.
Cor
er valt hier niets te winnen, maar om even te reageren op jouw opmerking >>>>>>>>>> de verschillen in snelheden zijn bij de formule I maar minimaal d.w.z. maximaal 4 seconden op een rondje.
De verschillen bij de wagens bij DF zijn megagroot :!:
Sommige wagens komen bijv. op het rechte eind maar amper aan de 200 en dat is op die plek nog het minst storend, maar op meerdere plaatsen op de baan is het verschil nog veel gekker en als we de ronde tijden erbij pakken dan zijn de verschillen geen 4 maar zeker wel 20 seconden.
Dat is dus heel veel. Als ik voor m'n lol rij dan zal het me worst wezen of ik 2.20 rij of 2.02, maar als we het er een keer om willen doen en misschien zijn er wel meer onder ons die wel eens een soort tracktime dag willen, dus de mogelijkheid om een snelle ronde neer te zetten zonder verkeer. Mij maakt het niet uit, maar ik weet zeker dat velen onder ons dat toch wel interessant vinden om er achter te komen wat zijn tijd is op CPZ. Wat hebben we anders voor referentie in dit kippeland.....we hebben immers geen 10 circuits...toch

Nou ja... hoe dan ook..... tracktime of niet...... ik hoop dat iedereen de volgende keer weer zo'n fantastische dag zal hebben zoals de laatste keer op 19 september. 8) 8) 8)
Vr. Gr.
Cor
- RobS
Sta ik op je videoAad Hoogendoorn schreef:Idd , jou ben ik wel tegen gekomen !Mex schreef:Ik heb de laatste 2 uur gereden en vooral na 5en had ik vaak genoeg de baan voor mezelf, zonder iemand tegen te komenCor Dame schreef:Zeg Aad ik heb je filmpie bekeken, maar op welke dag was dat![]()
:
![]()
:
![]()
:
:
:
Hoe kan dat nou:
Gr.
Cor

- Aad
-
Zeg Cor, neem jij alles zo serieus of is dat duiveltje in m'n opmerking niet duidelijk genoeg voor je.
Straks gaat Tristan je opmerking over je sinaasappelkratje nog serieus nemen. Lijkt me nog veel gevaarlijker. Oh, ik mocht blij zijn als m'n wagen op dit moment voor de tarzan uberhaupt 180 zou halen. Dus geef maar een seintje als je rechtop in je auto zit en op max attack zit. Geen trek om als een vlieg van je vooruit afgewist te worden.
---
Tommy heeft overigens exact dezelfde camera. 2 Trackdays en 20 sec. film schat ik...

Straks gaat Tristan je opmerking over je sinaasappelkratje nog serieus nemen. Lijkt me nog veel gevaarlijker. Oh, ik mocht blij zijn als m'n wagen op dit moment voor de tarzan uberhaupt 180 zou halen. Dus geef maar een seintje als je rechtop in je auto zit en op max attack zit. Geen trek om als een vlieg van je vooruit afgewist te worden.

---
Tommy heeft overigens exact dezelfde camera. 2 Trackdays en 20 sec. film schat ik...