Gas, de prijzen.
- Knot
Re: Gas, de prijzen.
Dat scheelt toch wel wat inderdaad. En de pomp in de CV zal ook zuiniger zijn, is wisselgeld maar elke watt minder is er eentje.
-
- Auto: Fun Damn Mentally

Man was even beetje veel nuttiger dan EII
-
Stroomverbruik zal de pomp zijn.FDD schreef: 20 sep 2022, 11:00 Mijn vermoeden wordt bevestigd door het lagere stroomverbruik, ongeveer gemiddeld 40kWh per maand minder..
Over de periode jan-augustus vergeleken tussen 2021 en 2022 verbruik ik 67m3 minder gas..
Minder gas verbaasd mij niets, nieuwe schone brandkamer zal zuiniger stoken dan een oude vervuilde.
Algemeen:
Nadeel van dat lage temperatuur stoken is veel meer vervuiling in de brandkamer. Met douchen wordt er weer volop gestookt en de boel schoon gebrand, maar als dit niet voldoende is (door bijvoorbeeld heel kort te douchen) dan vraag ik me af of dat lage temperatuur stoken op de lange duur wel zo verstandig is.
- Knot
Ik zie wel als ik de aanvoer op 45C heb dat ie even met 40% aan het branden is maar daarna zwakt het af tot onder de 10% en uiteindelijk een paar % om het bij te houden. Douchen staat ie meteen op branderpercentage 70%.
Dus eens per week een half uurtje loeiheet douchen is een goed bestede kuub gas dan? Beetje zoals een topspeed run met je auto om hem schoon te fikken?
Dus eens per week een half uurtje loeiheet douchen is een goed bestede kuub gas dan? Beetje zoals een topspeed run met je auto om hem schoon te fikken?

-
En om dat zo te houden een lucht en vuilafscheider ertussen laten plaatsen.Elise schreef: 20 sep 2022, 11:16Minder gas verbaasd mij niets, nieuwe schone brandkamer zal zuiniger stoken dan een oude vervuilde.FDD schreef: 20 sep 2022, 11:00 Mijn vermoeden wordt bevestigd door het lagere stroomverbruik, ongeveer gemiddeld 40kWh per maand minder..
Over de periode jan-augustus vergeleken tussen 2021 en 2022 verbruik ik 67m3 minder gas..
Voor mijn werk zit ik in de olie n gasleidingen en als ik zie wat ik daarvaan rommel uithaal, wat in het meest extreme geval de diameter binnen van de pijpleiding de internal diameter halveerde, leek het me geen kwaad om zoiets te monteren om alles schoon en daardoor efficiënt te houden.
-
Tja ik zie hier allemaal acties, noodgrepen, technisch kunnen (hulde) om zo efficient mogelijk komende winter en verder door te komen. Prima!
Maar dit kabinet zit er nog steeds, deze overheid, waar het gas 't allerduurst is in EU en we Groningen nog steeds ontzien. Dwaasheid ten top.
En ik blijf dit herhalen. Het in de kiem smoren van deze ongein, daar gaat 't om. Eind 2019 was 't nog redelijk koek en ei en nu 3 jaar lang politieke machtsspelletjes en de (NL middenklasse) burger is totaal de klos.
Tranentrekkend dit.
Maar dit kabinet zit er nog steeds, deze overheid, waar het gas 't allerduurst is in EU en we Groningen nog steeds ontzien. Dwaasheid ten top.
En ik blijf dit herhalen. Het in de kiem smoren van deze ongein, daar gaat 't om. Eind 2019 was 't nog redelijk koek en ei en nu 3 jaar lang politieke machtsspelletjes en de (NL middenklasse) burger is totaal de klos.
Tranentrekkend dit.
-
Hier is gas inmiddels overbodig.
- Bijlagen
-
- IMG-20220919-WA0020.jpg (148 KiB) 1103 keer bekeken
- Knot
Ik heb die vraag een keer gesteld voor de vloerverwarming, om het circuit los te koppelen van de CV en er een electrische verwarmer op te zetten achter de pomp..... niemand had zoiets en iedereen vond het inefficient en zinloos.
- martll
Geen zorgen, middenklasse bestaat straks niet meer.Robin schreef: 20 sep 2022, 12:48 Tja ik zie hier allemaal acties, noodgrepen, technisch kunnen (hulde) om zo efficient mogelijk komende winter en verder door te komen. Prima!
Tranentrekkend dit.
- JP
Koningin Maxima heeft zich al gekleed op een koude periode met een winterjas van asbest..... 

-
https://www.ad.nl/politiek/prijsplafond ... ~a588e4d9/
Daaruit:

Daaruit:
?typo?Mocht dit de uitkomst worden dan betaalt een gemiddeld huishouden 1800 euro per jaar voor gas en 1680 euro per maand voor elektriciteit, inclusief belastingen. Per maand komt de totale rekening voor zo'n huishouden dan op 290 euro.
- Jan Terwolde
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
1,5 per kuub, daar zit een besparing van 70,- per maand bij mij.
70 cent per KWH, dat is hoger als wat ik nu nog betaal maar gelukkig zonnepanelen.
Toch debiel die idiote heffingen gewoon in stand blijven houden en even tijdelijk dit ''cadeautje''
70 cent per KWH, dat is hoger als wat ik nu nog betaal maar gelukkig zonnepanelen.
Toch debiel die idiote heffingen gewoon in stand blijven houden en even tijdelijk dit ''cadeautje''
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Lol @ vergelijkingen met auto. Maar zo gek nog niet.Knot schreef: 20 sep 2022, 11:29 Ik zie wel als ik de aanvoer op 45C heb dat ie even met 40% aan het branden is maar daarna zwakt het af tot onder de 10% en uiteindelijk een paar % om het bij te houden. Douchen staat ie meteen op branderpercentage 70%.
Dus eens per week een half uurtje loeiheet douchen is een goed bestede kuub gas dan? Beetje zoals een topspeed run met je auto om hem schoon te fikken?![]()
Ik hou nu mijn warmtenet aansluiting continu op dezelfde temperatuur ipv snachts uit en 's ochtends volle polle. Als ik met mijn auto continu 1 snelheid aanhou dan is hij zuiniger dan uitrollen en weer op het gas.
-
1 kuub gas = 10kwhGedacht wordt aan een prijs van maximaal 1,50 euro voor een kuub gas en 70 cent voor een kilowattuur elektriciteit
Stel je heb een warmtepomp die COP 4,5 haalt gemiddeld (dat is uitzonderlijk goed).
10 / 4,5 = 2,22 kwh á €0,70 = €1,55
Ben je met gas toch 5 cent goedkoper uit

Tot zover de groene gedachte van Robbie Jetten & Co.
We moeten allemaal aan het gas

-
Zoals in de warmtepompbdiscussie al gezegd...
Gas is de schoonste en daardoor meest milieuvriendelijke brandstof...
Gas is de schoonste en daardoor meest milieuvriendelijke brandstof...
- WJ
Kreeg mijn broer vandaag;
- JP
Gemiddeld gezin straks max. €290, een besparing van €2000 per jaar......verbruik van 1200kuub, 2400kWh...... 
Ik weet niet wat onder gemiddeld verstaan wordt, maar wij (3 personen) zitten op 1700/4100 voor een 2onder1kapper.
Verwacht zelf van €700 naar >€500 te gaan.....

Ik weet niet wat onder gemiddeld verstaan wordt, maar wij (3 personen) zitten op 1700/4100 voor een 2onder1kapper.
Verwacht zelf van €700 naar >€500 te gaan.....
-
Ook Oxxio zo te zien? Dan heb jij nog geluk, m'n broer heeft sinds vandaag 0,86 per kwh en 2,89 per m3 gas. 

- JP
Precies ja. Het voelt nog niet als een koopje…. 

- Knot
4100kwh... hoe dan... Wel eens een lijst gemaakt van wat elk apparaat verbruikt?
-
OnlineMartijn_bmw
Wij zitten op 1050m3 gas en 3.500kwh verbruik (1.000 netto door 2.500kwh van zonnepanelen)
Heb niks geks aan electro spul aanstaan wel 2 koelkasten, vriezer, cooker, inductie en stoomoven in de keuken wellicht gebruiken die vrij veel bij elkaar.
Verder alle verlichting led (Philips hue) en geen laptops of andere apparaten onnodig op stand-by staan.
Heb niks geks aan electro spul aanstaan wel 2 koelkasten, vriezer, cooker, inductie en stoomoven in de keuken wellicht gebruiken die vrij veel bij elkaar.
Verder alle verlichting led (Philips hue) en geen laptops of andere apparaten onnodig op stand-by staan.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Wij zitten hier aan de 3000 kwH, geen zonnepanelen. Doen niks geks volgens mij, in de zomer wel een Intex staan waarbij de pomp natuurlijk veel aanstaat. Ook 2 koelkasten, inductie kookplaat en een babyfoon.
Die laatste zal ons wel de nek omdraaien, over een week of zes komt er nog zo'n ding bij
Die laatste zal ons wel de nek omdraaien, over een week of zes komt er nog zo'n ding bij

-
Ik zit op 1000kwh met een koelkast, vriezer, elektrische kookplaten en een elektrische boiler.
Maar samen met een laptop, grote bluetooth speaker, een paar lampjes en een elektrische deken is dat ook ongeveer alles wat ik gebruik.

Maar samen met een laptop, grote bluetooth speaker, een paar lampjes en een elektrische deken is dat ook ongeveer alles wat ik gebruik.
-
Dit dus. Kost wel een bak stroom met COP 1 dus dat zou je zeker inefficiënt mogen noemen? De e-cv heeft zijn eigen pomp (en drukvat) en een extra pomp op de verdeler van de vloerverwarming is niet nodig.Knot schreef: 20 sep 2022, 12:55 Ik heb die vraag een keer gesteld voor de vloerverwarming, om het circuit los te koppelen van de CV en er een electrische verwarmer op te zetten achter de pomp..... niemand had zoiets en iedereen vond het inefficient en zinloos.
- 328Ti
Bram schreef: 20 sep 2022, 21:23 Wij zitten hier aan de 3000 kwH, geen zonnepanelen. Doen niks geks volgens mij, in de zomer wel een Intex staan waarbij de pomp natuurlijk veel aanstaat. Ook 2 koelkasten, inductie kookplaat en een babyfoon.
Die laatste zal ons wel de nek omdraaien, over een week of zes komt er nog zo'n ding bij![]()