Stefan's BMW 130i LCi / Baby AMG P22
- Camiel
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Carplay P14
Heb je een linkje naar de set die je gebruikt hebt? Ik wil namelijk ook geen ander scherm (meer, had ik in de E87 wel), maar liefst zoveel mogelijk OEM in de E82 want mis Carplay wel
-
- Berichten: 3063
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Carplay P14
Kun je met zo'n carplay gedoe storingen e.d. uitlezen?
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28598
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Carplay P14
Nee CarPlay is een kopie van je iPhonescherm op je autoscherm met bediening via de auto (scherm of controller)
-
- Berichten: 3063
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Carplay P14
In mijn onwetendheid klinkt dat als een mogelijkheid om via de telefoon bluetooth obd met carplay te verbinden?Martijn_bmw schreef: 18 mar 2024, 19:53 Nee CarPlay is een kopie van je iPhonescherm op je autoscherm met bediening via de auto (scherm of controller)
- Marc Sierra
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Carplay P14
Apple CarPlay heeft maar een beperkt aantal apps die daarmee werken. Voor zo ver ik weet moet dat allemaal door Apple goedgekeurd worden en ook werken sommige opties in apps niet via CarPlay. Hoe het zit met Android weet ik niet, daar kan er waarschijnlijk wel meer.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28598
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Carplay P14
Klopt heeft ook te maken met verkeersveiligheid uiteraard dus beperkt apps beschikbaar en veel met alleen stem te bedienen (bijvoorbeeld whatsapp wel inspreken/ niet zelf typen)
Verbinding is via wifi of met usb kabeltje afhankelijk van type systeem.
Verbinding is via wifi of met usb kabeltje afhankelijk van type systeem.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29377
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Carplay P14
yeps ik heb de android versie in de X5, ideaal
- StefanW
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Carplay P14
https://motivesupplies.nl/product/motiv ... i-for-bmw/Camiel schreef: 18 mar 2024, 18:43 Heb je een linkje naar de set die je gebruikt hebt? Ik wil namelijk ook geen ander scherm (meer, had ik in de E87 wel), maar liefst zoveel mogelijk OEM in de E82 want mis Carplay wel
Voordeel van dit systeem is dat je stuurknoppen blijven werken en carplay is draadloos.
- StefanW
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Carplay P14
Afgelopen vrijdagavond richting Papenburg gereden. Eerst nog even langs MotiveSupplies in Apelscha gereden. Ik zat toch nog beetje in mijn maag met geluidskwaliteit van de Apple carplay en het lag wel een beetje op de route. Oplossing was erg simpel. Even goed spelen met de equilizer en probleem was opgelost. Had zelf al lopen spelen, maar blijkbaar niet goed genoeg. Beetje voor lul, maargoed, kwaliteit is nu weer prima.
Zaterdagochtend lekker kunnen uitslapen en binnen 10min was ik op het circuit. De achterbandjes gewisseld voor 17 inch winterbanden Conti's met 205 rubber uit 2012. De 130i ging er heerlijk mee dwars. Het was de eerste keer Papenburg, maar ik vond het erg vet. Alles kan in zijn derde versnelling. Het is wel tricky met de grindbak. Twee keer met lage snelheid in het grind gekomen. Volgens mij geen schade aan velgen. Heb echt veel kunnen rijden, bijna 1,5 tank opgereden. De auto deed het prima. Na een paar uur ging de kerstboom verlichting aan. Geen DSC en geen ABS meer. Maar dat is niet erg, zonder ABS roteert de auto net iets beter.

Ik denk een vieze ABS sensor. Ik heb de auto nog niet eerder zo vies gekregen haha! Vind het wel vet staan eigenlijk

Op het circuit helaas geen foto's of filmpjes kunnen schieten. Het is zeker voor herhaling vatbaar.
Binnenkort de auto eens goed wassen. Kijken of de melding van het ABS dan weg blijft.


Zaterdagochtend lekker kunnen uitslapen en binnen 10min was ik op het circuit. De achterbandjes gewisseld voor 17 inch winterbanden Conti's met 205 rubber uit 2012. De 130i ging er heerlijk mee dwars. Het was de eerste keer Papenburg, maar ik vond het erg vet. Alles kan in zijn derde versnelling. Het is wel tricky met de grindbak. Twee keer met lage snelheid in het grind gekomen. Volgens mij geen schade aan velgen. Heb echt veel kunnen rijden, bijna 1,5 tank opgereden. De auto deed het prima. Na een paar uur ging de kerstboom verlichting aan. Geen DSC en geen ABS meer. Maar dat is niet erg, zonder ABS roteert de auto net iets beter.

Ik denk een vieze ABS sensor. Ik heb de auto nog niet eerder zo vies gekregen haha! Vind het wel vet staan eigenlijk


Op het circuit helaas geen foto's of filmpjes kunnen schieten. Het is zeker voor herhaling vatbaar.
Binnenkort de auto eens goed wassen. Kijken of de melding van het ABS dan weg blijft.


- Martijn M
- Berichten: 3657
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Papenburg P14
Vieze auto, ik ben fan! 
Mooi dat de auto t goed heeft volgehouden. Die ABS storing kan misschien ook komen door grind die tegen een sensor heeft zitten duwen, of iets in die richting. Iets om rekening mee te houden?

Mooi dat de auto t goed heeft volgehouden. Die ABS storing kan misschien ook komen door grind die tegen een sensor heeft zitten duwen, of iets in die richting. Iets om rekening mee te houden?
- StefanW
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Papenburg P15
Ja zou kunnen, ik weet niet precies waar die sensor zit (als het de sensor is uiteraard)
Denk door al het vieze water of gewoon toevallig dat ie daar kapot is gegaan. Zou ook nog kunnen. Is wel "bekend" dingetje op de 130i.
Denk door al het vieze water of gewoon toevallig dat ie daar kapot is gegaan. Zou ook nog kunnen. Is wel "bekend" dingetje op de 130i.
- Oof
- Berichten: 1430
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Papenburg P15
Het zou ook kunnen komen door het wisselen van de wielen, heb dat zelf gehad.
Wielen wisselen en na een paar honderd km een kapotte sensor.
Wielen wisselen en na een paar honderd km een kapotte sensor.
-
OnlineFabian
- Berichten: 7244
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Papenburg P15
Ja je ging lekker rond hoor 
Dat vuil van het grondwater is echt plakkerig, soort klei. Verschrikkelijke teringbende is het om te verwijderen, moet vaak 2x wassen
Dat vuil van het grondwater is echt plakkerig, soort klei. Verschrikkelijke teringbende is het om te verwijderen, moet vaak 2x wassen
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28598
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Papenburg P15
Gaaf Stefan, en idd Papenburg is waanzinnig mooi. 

- Philipoo
- Berichten: 4979
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Papenburg P15
Was zeker een mooi dagje! Ik spot ook nog een parel van een compact op je foto 

- Jan Terwolde
- Berichten: 2923
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
- Locatie: Gelderland
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Papenburg P15
Was een heerlijk dagje idd! Toch jammer dat ik verkeerd gewed had dat je snel je andere banden er onder zou doen 

- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Papenburg P15
Ik zag dat Bimmerlink nu ook AirPlay support heeft, wellicht leuk om eens te verkennen, wat sensoren toevoegen naast je olie temp.
-
- Berichten: 3063
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Papenburg P15
Knockknock sensor? 

- StefanW
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Papenburg P15
Rechtsachter was inderdaad de ABS sensor kapot. Deze is inmiddels gefixed.
Vorige maand een weekend naar de Ring geweest. De Rallye staat nog steeds te wachten op een plekje bij de garage, dus met de 130i richting Duitsland. We hadden Center Parcs in de Eiffel geboekt. Vroeger weleens geweest, sinds de komst van het Lindner vakantiepark eigenlijk nooit meer geweest, want het was echt oude meuk. Het park is totaal vernieuwd. Huisjes zijn mooi en het terras is erg lekker in de zomer.

Toch vind ik het Lindner park fijner vanwege de ligging. We waren met divers groepje auto's:

Zaterdag en zondag een aantal rondes gereden. De vorige keren met de 130i reed ik met Chineze rommel achterbanden of hele oude banden. Met de Zeknova banden was het een stuk fijner om te rijden. In de ochtenden was het erg rustig, prima om te rijden. Ik heb nog een rondje getimed, maar ik kom niet aan de tijd van de Rallye. Dat heeft puur te maken dat het B12 onderstel veeeeels te zacht is. Maar toch veel plezier beleefd.

Voor zo'n ringtrip is de auto wel gemaakt. Lekker door de Eiffel sturen en toch nog genoeg comfort.
Ik twijfel wel steeds meer om de auto te houden. Het is lastig om een auto met mods te verkopen. Als iemand interesse heeft, mag je altijd een pb sturen. Maar ik denk dat de auto tzt weer compleet origineel gemaakt wordt en alle mods los verkocht worden. Dan hou ik er meer aan over. Je moet net iemand vinden die de waarde van de mods kan inschatten en het WIL betalen.

Naafdopjes wel weer kwijtgeraakt...
Vorige maand een weekend naar de Ring geweest. De Rallye staat nog steeds te wachten op een plekje bij de garage, dus met de 130i richting Duitsland. We hadden Center Parcs in de Eiffel geboekt. Vroeger weleens geweest, sinds de komst van het Lindner vakantiepark eigenlijk nooit meer geweest, want het was echt oude meuk. Het park is totaal vernieuwd. Huisjes zijn mooi en het terras is erg lekker in de zomer.

Toch vind ik het Lindner park fijner vanwege de ligging. We waren met divers groepje auto's:

Zaterdag en zondag een aantal rondes gereden. De vorige keren met de 130i reed ik met Chineze rommel achterbanden of hele oude banden. Met de Zeknova banden was het een stuk fijner om te rijden. In de ochtenden was het erg rustig, prima om te rijden. Ik heb nog een rondje getimed, maar ik kom niet aan de tijd van de Rallye. Dat heeft puur te maken dat het B12 onderstel veeeeels te zacht is. Maar toch veel plezier beleefd.

Voor zo'n ringtrip is de auto wel gemaakt. Lekker door de Eiffel sturen en toch nog genoeg comfort.
Ik twijfel wel steeds meer om de auto te houden. Het is lastig om een auto met mods te verkopen. Als iemand interesse heeft, mag je altijd een pb sturen. Maar ik denk dat de auto tzt weer compleet origineel gemaakt wordt en alle mods los verkocht worden. Dan hou ik er meer aan over. Je moet net iemand vinden die de waarde van de mods kan inschatten en het WIL betalen.

Naafdopjes wel weer kwijtgeraakt...
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28598
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Ringtrip P15
Gave trip weer! Waarom de twijfel om weg te doen? Hij is echt heel dik zo! 

- StefanW
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Ringtrip P15
De auto staat er inderdaad prachtig bij. De 130i heeft de juiste mods en geniet er nog steeds van.
Maar ik gebruik de auto gewoon erg weinig.
Ik wil tzt een fatsoenlijke daily kopen. Om naast de daily een 106 EN 130i te hebben is teveel van het goede. De 106 gaat sowieso niet weg, dus dan zou het de 130i worden. Het heeft ook te maken met het praktische. Mijn vriendin kan er niet in rijden vanwege de stoelen (door de lage zit ziet ze te weinig, minder comfortabel). Dan zou je het interieur weer origineel kunnen maken. Maar ik ga mij lopen ergeren aan de originele stoelen (hoge zit, weinig houvast, glijden door leer). Juist door alle mods vind hem zo leuk. Een roadtrip met de 130i zit er gewoon niet in. De laptorr klinkt echt subliem, maar 1400km rijden word je gek. Daarvoor vind ik hem te luid. Orginele pijp er weer onder....dat bedoel ik....kan allemaal, maar niet mijn ding. Hij is PERFECT zo!
Dan koop ik liever een fijnere daily. Als gebruiker op dit forum, kijk je snel naar een andere BMW als vervanger
Zit dan te kijken naar een X1 of X3. Maar het zullen de saaie/simpele kilometers worden. Als ik bijvoorbeeld kijk naar wat je krijgt, voor je geld, bij Mazda...jaja...ik vind een paar jaar oude CX5 echt een mooie verschijning. Praktisch en kan de 106 mooi op een kar trekken.
Als ik het driften ga missen, dan huur ik wel een e36 op Papenburg.
Maargoed, dit is een beetje hardop denken. Ik heb nog niks besloten en wellicht rij ik voorlopig nog wel even door in de 130i.
Klein stukje ring om nog even te genieten van het geluid.
Maar ik gebruik de auto gewoon erg weinig.
Ik wil tzt een fatsoenlijke daily kopen. Om naast de daily een 106 EN 130i te hebben is teveel van het goede. De 106 gaat sowieso niet weg, dus dan zou het de 130i worden. Het heeft ook te maken met het praktische. Mijn vriendin kan er niet in rijden vanwege de stoelen (door de lage zit ziet ze te weinig, minder comfortabel). Dan zou je het interieur weer origineel kunnen maken. Maar ik ga mij lopen ergeren aan de originele stoelen (hoge zit, weinig houvast, glijden door leer). Juist door alle mods vind hem zo leuk. Een roadtrip met de 130i zit er gewoon niet in. De laptorr klinkt echt subliem, maar 1400km rijden word je gek. Daarvoor vind ik hem te luid. Orginele pijp er weer onder....dat bedoel ik....kan allemaal, maar niet mijn ding. Hij is PERFECT zo!

Dan koop ik liever een fijnere daily. Als gebruiker op dit forum, kijk je snel naar een andere BMW als vervanger

Als ik het driften ga missen, dan huur ik wel een e36 op Papenburg.
Maargoed, dit is een beetje hardop denken. Ik heb nog niks besloten en wellicht rij ik voorlopig nog wel even door in de 130i.
Klein stukje ring om nog even te genieten van het geluid.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28598
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Ringtrip P15
Klinkt inderdaad logisch de overweging, 2 speeltjes naast een daily is ook niet werkbaar en daarbij na verkoop 130i heb je meer budget voor daily 
En ja die laptorr klinkt echt waanzinnig! Maar wel te luid om uren naar te luisteren met roadtrip

En ja die laptorr klinkt echt waanzinnig! Maar wel te luid om uren naar te luisteren met roadtrip

-
- Berichten: 620
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Ringtrip P15
Ik snap je twijfel. Alhoewel elkekeer als je er in rijd je er toch veel plezier van hebt. Moet je vriendin niet gewoon een SUV Daily
dan kan jij mooi de kar trekken als het nodig is.
Een CX5 is prima maar vind het motoren aanbod altijd wat karig voor een echte karren trekker.

Een CX5 is prima maar vind het motoren aanbod altijd wat karig voor een echte karren trekker.
- Godspeed
- Berichten: 2292
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Ringtrip P15
Pak die 335i E91 die hier te koop staat, Stefan! 

-
- Berichten: 3063
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Stefan's BMW 130i LCi / Ringtrip P15
Booster seat laten maken een idee? Paar magneten onder de stoel lijmen en zo de boel op z'n plek houden..
Uitlaat wat lastiger. Misschien is er ruimte om een klep in te bouwen en de originele sturing in gebruik te nemen. Vind het echt een uitkomst, gaat allemaal automatisch en bij lage belasting issie gewoon best wel stil. Bij het stoplicht ook leuk omdat mensen niets door hebben. En ze verrast opzij kijken als je gas geeft en per ongeluk met lichte wielspin ervan door vliegt
Uitlaat wat lastiger. Misschien is er ruimte om een klep in te bouwen en de originele sturing in gebruik te nemen. Vind het echt een uitkomst, gaat allemaal automatisch en bij lage belasting issie gewoon best wel stil. Bij het stoplicht ook leuk omdat mensen niets door hebben. En ze verrast opzij kijken als je gas geeft en per ongeluk met lichte wielspin ervan door vliegt
