Hyundai i30 N
- JP
Re: Hyundai i30 N
Het blijft een pareltje hè ! 

- JP
Verbaast me dat er in NL geen enkele i30N facelift (280pk-versie) te koop staat 

- RS-Ron
Nope, ik zat er toevalligJP schreef: 29 okt 2024, 11:40 Verbaast me dat er in NL geen enkele i30N facelift (280pk-versie) te koop staat![]()

Gr Ron
- JP
Dat is wel spooky dat jij en ik op dezelfde dag naar eenzelfde vooral niet-Alfa zitten te loeren 

- RS-Ron
Ben wel weer ff genezen na een BPM berekening voor een 2021 met lage kilometerstand........
Maar ik blijf het een leuke hothatch vinden !
Gr Ron

Gr Ron
- JP
Staat me bij dat Herwers geregeld PFL maar ook FL te koop hebben gehad.

- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Hebben jullie weleens proefgereden in een i30N?
Voor wat het waard is. Mijn proefritervaring in een facelift i30N: Leuk ding om te zien, qua rijden had ik er meer van verwacht gezien de vele positieve rijtesten, maar wat me echt tegenviel was de belabberde ergonomie. Ik kon op geen enkele manier een comfortabele zithouding instellen. Rare grote binnenspiegel, een niet-verstelbare armsteun. Daarbij erg veel goedkoop plastic en een ouderwets ogend/werkend infotainmentsysteem.
Een duidelijke achteruitgang t.o.v. mijn destijds Seat Leon Cupra (5F). Qua rijeigenschappen min of meer hetzelfde, alleen is de Cupra naast scherpsturend ook nog comfortabel.
Voor wat het waard is. Mijn proefritervaring in een facelift i30N: Leuk ding om te zien, qua rijden had ik er meer van verwacht gezien de vele positieve rijtesten, maar wat me echt tegenviel was de belabberde ergonomie. Ik kon op geen enkele manier een comfortabele zithouding instellen. Rare grote binnenspiegel, een niet-verstelbare armsteun. Daarbij erg veel goedkoop plastic en een ouderwets ogend/werkend infotainmentsysteem.
Een duidelijke achteruitgang t.o.v. mijn destijds Seat Leon Cupra (5F). Qua rijeigenschappen min of meer hetzelfde, alleen is de Cupra naast scherpsturend ook nog comfortabel.
- RS-Ron
Het lijkt wel een Alfa
die heeft ook geen verstelbare armsteun, plastic en een klein schermpje met iets wat voor een info-systeem door zou moeten gaan. Maar dat vind ik wel prima. Hoe minder hoe beter is mijn voorkeur. Ik irriteer me weer aan het feit dat ik in een nieuwe auto eerst tig menu’s moet doorlopen om alles uit te zetten wat piept, trilt, meekijkt, ingrijpt en alles veiliger maakt. Zaten er in de facelift van de proefrit standaard of sportstoelen ? Die sportstoelen moet je handmatig verstellen maar door het ontbreken van alle verstelmotortjes onder je kont zit je wat lager begreep ik.
Gr Ron

Gr Ron
- tomgtr
Ron, als ik er te oud voor ben……RS-Ron schreef: 31 okt 2024, 23:55 Het lijkt wel een Alfadie heeft ook geen verstelbare armsteun, plastic en een klein schermpje met iets wat voor een info-systeem door zou moeten gaan. Maar dat vind ik wel prima. Hoe minder hoe beter is mijn voorkeur. Ik irriteer me weer aan het feit dat ik in een nieuwe auto eerst tig menu’s moet doorlopen om alles uit te zetten wat piept, trilt, meekijkt, ingrijpt en alles veiliger maakt. Zaten er in de facelift van de proefrit standaard of sportstoelen ? Die sportstoelen moet je handmatig verstellen maar door het ontbreken van alle verstelmotortjes onder je kont zit je wat lager begreep ik.
Gr Ron
In D zie je je die dingen best vaak. Of hoor je ze kan ik beter zeggen. Weet niet of die dingen allemaal een halfords blerpijp eronder hebben of dat die dingen standaard zo klinken? Ik ben blij dat je ze nauwelijks ziet (hoort) in NL. Hier in 010 hebben we genoeg te stellen met de AMG / GTI brigade.
- Arthur
- Auto: Nr.51
@tomgtrArthur schreef: 23 okt 2022, 23:18 Maken die dingen standaard zo’n donker geluid en van die plofjes en ratels? Van ‘t weekend reed er hier eentje langs en die was duidelijk te horen. Donkere geluid was prima, rest van die geluidjes…![]()

- tomgtr
Ah, ik ben niet de enige zeurende boomer gelukkig.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Luide uitlaat is standaard. Zeker bij de opf-loze versies nog.
- RS-Ron
Ow....... der reed er onlangs eentje voorbij toen ik met de honden buiten liep, dat was een pre-FL in lichtblauw. Reed erg normaal en vond het geluid erg sophisticated eigenlijk. Ik begreep dat je, met de kleppen dicht, geen pops en bangs hoort en het geluid ook op de lange afstanden goed te doen is. Ik vond het geluid wel mooi donker zeg maar......tomgtr schreef: 01 nov 2024, 06:22Ron, als ik er te oud voor ben……RS-Ron schreef: 31 okt 2024, 23:55 Het lijkt wel een Alfadie heeft ook geen verstelbare armsteun, plastic en een klein schermpje met iets wat voor een info-systeem door zou moeten gaan. Maar dat vind ik wel prima. Hoe minder hoe beter is mijn voorkeur. Ik irriteer me weer aan het feit dat ik in een nieuwe auto eerst tig menu’s moet doorlopen om alles uit te zetten wat piept, trilt, meekijkt, ingrijpt en alles veiliger maakt. Zaten er in de facelift van de proefrit standaard of sportstoelen ? Die sportstoelen moet je handmatig verstellen maar door het ontbreken van alle verstelmotortjes onder je kont zit je wat lager begreep ik.
Gr Ron
In D zie je je die dingen best vaak. Of hoor je ze kan ik beter zeggen. Weet niet of die dingen allemaal een halfords blerpijp eronder hebben of dat die dingen standaard zo klinken? Ik ben blij dat je ze nauwelijks ziet (hoort) in NL. Hier in 010 hebben we genoeg te stellen met de AMG / GTI brigade.
Niet zoals bij de oude Giulia waar de bloempotten staan te rammelen als ik stapvoets de straat uitrijdt

Gr Ron
-
Kleine correctie.RS-Ron schreef: 31 okt 2024, 23:55 Ik irriteer me weer aan het feit dat ik in een nieuwe auto eerst tig menu’s moet doorlopen om alles uit te zetten wat piept, trilt, meekijkt, ingrijpt en alles ONveiliger maakt.
Gr Ron

Maar absoluut eens met jou. Zeker als het een rijdersauto betreft.
- BamiesGTA
- Auto: Cupra Leon 300
Mijn vroegere Alfa 147 GTA was toch een stuk luxer en had nog een perfecte zitpositie ook. Ergonomisch klopte het en dat is bij de i30N verre van het geval.RS-Ron schreef: 31 okt 2024, 23:55 Het lijkt wel een Alfadie heeft ook geen verstelbare armsteun, plastic en een klein schermpje met iets wat voor een info-systeem door zou moeten gaan. Maar dat vind ik wel prima. Hoe minder hoe beter is mijn voorkeur. Ik irriteer me weer aan het feit dat ik in een nieuwe auto eerst tig menu’s moet doorlopen om alles uit te zetten wat piept, trilt, meekijkt, ingrijpt en alles veiliger maakt. Zaten er in de facelift van de proefrit standaard of sportstoelen ? Die sportstoelen moet je handmatig verstellen maar door het ontbreken van alle verstelmotortjes onder je kont zit je wat lager begreep ik.
Gr Ron
Het waren overigens de standaard stoelen. De kuipstoelen zouden wat dieper zitten, maar ook weer redelijk krap.
- RS-Ron
Krappe stoelen is voor mij geen probleem, dan zit ik lekker vast……
Een 147 GTA blijft ook een erg mooie hothatch, worden mooi oud.
Gr Ron

Gr Ron
- JP
Van de facelift staan er maar een vuurwerkslachtofferhandje vol in NL, deze heeft wel een House of Cars prijsje, dat wel.
2022 - 79kkm - € 39995,- - automaat

https://www.autoscout24.nl/aanbod/hyund ... 6ed0ec08b2
of zelf roeren in een goedkopere witte met minder km's doch met met lelijke canards en trekknop achterop...
2021 - 40kkm - € 34950,- - handbak

https://www.autoscout24.nl/aanbod/hyund ... 4ac2b38741
2022 - 79kkm - € 39995,- - automaat

https://www.autoscout24.nl/aanbod/hyund ... 6ed0ec08b2
of zelf roeren in een goedkopere witte met minder km's doch met met lelijke canards en trekknop achterop...

2021 - 40kkm - € 34950,- - handbak

https://www.autoscout24.nl/aanbod/hyund ... 4ac2b38741
- frank de jonge
In Duitsland zijn ze een stuk goedkoper. Vriend van me is naar een Fastback op zoek van 2019/2020. Daar vindt je ze al voor 22k met 80k km
- Arthur
- Auto: Nr.51
Op hoeveel kom je dan, met alle kosten, op kenteken?
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
In Duitsland zie je ze ook nog wel eens rijden. Ik heb er volgens mij nog geen één zien rijden in Nederland.
- frank de jonge
Zou ik eens moeten informeren. Een kennis van me importeert alleen maar autos uit Duitsland dus die weet dat vast.
- Philipoo
Ik zie ze wel met enige regelmaat, maar er komt standaard al zo'n asociale hoeveelheid geluid (zeker voor een 4 pitter) uit die apparaten dat ik ze eigenlijk maar schreeuwerig en kansloos vind..
- frank de jonge
De eerste generatie was luid. 109dB mochten die maken op kenteken. De OPF varianten mogen maar 91dB meer maken.
- JP
Als je al wil importeren, zou ik eens de 280pk Kona overwegen, al stoten die Hoonidays meer uit dan de QE2, dus de bpm ziet je graag komen.