
BMW F22 M235i [Sold...]
-
- Berichten: 55347
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
Joost wat jij zei klopt dus niet zeg je zelf. Ben jij wel redelijk klopvast dus. 

- Niels
- Berichten: 22512
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
Forza schreef:Wat er wel gebeurd is dat de timing van de motor een stuk(je) scherper kan worden gezet waardoor je efficiëntere verbranding krijgt en dus meer vermogen. De meeste ECU's regelen dat zelf een klein beetje bij, maar via tuning kan je ervoor zorgen dat je nog wat extra vermogen krijgt daardoor. Vooral turbo motoren reageren daar goed op. Maar het klopt inderdaad dat de hoeveelheid energie in de benzine gelijk is, het is alleen klopvaster.


- Arthur
- Berichten: 43240
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
Dus 98 (+) tanken 

- tomgtr
- Berichten: 10896
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
De 91 die mensen hier trouwens noemen refereert volgens mij niet naar de normale benzine die wij vroeger kenden hier. Weet niet zeker maar wel vrij zeker dat dat 93 was. De benzine specificaties in Europa (95 / 98) verwijzen naar RON (research Octane Number). Echter staat in de specificatie ook een MON (Motor Octane Number). Voor 98 RON is de MON spec 88, voor 95, je raadt het al, 85!
De 91 die vaak genoemd wordt is een Amerikaanse spec. Het is het gemiddelde van de RON en de MON (RON MON over 2). Dat komt dan neer laten we zeggen op een RON van 96 en een MON van 86. Of een RON van 97 en een MON van 85 etc etc. Prima spul dus en geen low octane crap.
De 91 die vaak genoemd wordt is een Amerikaanse spec. Het is het gemiddelde van de RON en de MON (RON MON over 2). Dat komt dan neer laten we zeggen op een RON van 96 en een MON van 86. Of een RON van 97 en een MON van 85 etc etc. Prima spul dus en geen low octane crap.
Laatst gewijzigd door tomgtr op 28 okt 2016, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
Klopt Tom, op US pompen staat ook altijd RON+MON/2 naast het octaangetal.
- Marc Sierra
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
Dit is een 4x4 en de setup is goed voor zo'n 360 a 370 pk. Maar op het circuit zet ik de turbodruk wat lager omdat ik de versnellingsbak graag heel wil houden, dus dan zit hij schat ik op ongeveer 300 pk. Er staat hier op het forum ook een topic over maar die heb je misschien niet gezien dan. http://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?f=3&t=33128Robin schreef:@Marc Sierra, leuke sedan. Heb 'n totaal zwak voor Sierra Cosworths(en rwd en awd Fords) Ja dan is 'n GTR wel even andere koek, heb je 'n rwd of awd en hoeveel vermogen?
Overigens heb ik ook nog een rwd Sierra met een 2.9 V6 erin: http://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?f=3&t=33042
-
- Berichten: 55347
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Tristan
- Berichten: 13427
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
Toevallig moest ik gisteren 95 tanken met de 328i. Vanmiddag bij oprit N11 merkte ik een behoorlijk verschil in acceleratie.
- Knot
- Berichten: 40285
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
Hij was rapper? 

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
Als je altijd 95 tankt dan doet een keertje 98 tanken niet zo veel. Naast kenvelden voor voorontsteking hebben die DME's ook adaptiewaarden voor voorontsteking. Dus tenzij je gechipped bent of je adaptiewaarden op 98 staan gebeurd er meestal weinig.
Als je het andersom doet zoals Tristan dan scheelt het meer.
Als je het andersom doet zoals Tristan dan scheelt het meer.
- Knot
- Berichten: 40285
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
Dan zou ik het na 5 tankjes 98 pas op orde hebben maar dat merk je dan zelf niet als er dermate veel tijd/km overheen gaat.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
of idd een tank of 2 leeg rijden, of je kan het programma resetten en dan in leren met de nwe brandstof zeg maar, net zoiets als tijdje accu eraf, kan je ook met het contactslot doen dacht ik? 30 sec op aan dan 30 op af dan 30 op aan dan 30 op af en dan starten en sportief inrijden
zoiets was het dacht ik.

- veejay
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
De 328i merkt meteen dat je er 102octaan of 98octaan ingooit. Hoef je geen tank voor leeg te rijden (of te chiptunen).
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
Ben wel benieuwd of Knot er nu 98 in gaat gooien.
- JP
- Berichten: 34435
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
De Vpower die je in Nl tankt is maar 95 of 97 en volgens de grote tuners a la JD ook rotzooi te zijn. Mogelijk dat je nog beter slaolie of sterke koffie kunt tanken ipv vpower.....
- veejay
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
Bp ultimate is 98, wie heeft het over vpower? Daar staat aan de pomp dat er het 95 is daar hoef je geen grote tuner voor te zijn om te snappen. Vpower racing in DE is wel goed spul.
Laatst gewijzigd door veejay op 01 nov 2016, 10:54, 2 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
Voor getunede auto's wellicht, de standaard M coupe liep er goed op als je wel eens gebruikte, maar bv de Hartge V8 begon na iets van 80 km? dan wat te pingelen? of hoog scherp geluidje met gas los, die was dan ook getuned op 98, maar voor nood en te proberen (V-power in de Hartge) wel eens gedaan, dan snel een 98 pomp zoeken om bij te vullen.JP schreef:De Vpower die je in Nl tankt is maar 95 of 97 en volgens de grote tuners a la JD ook rotzooi te zijn. Mogelijk dat je nog beter slaolie of sterke koffie kunt tanken ipv vpower.....
Die was daar schijnbaar wel gevoelig voor na wat km rijden...dus getuned spul zal het wat gevoeliger voor zijn, maar anders wel mooi spul dacht ik.
Al is dat Duitse V-power met hoger Ron leuker natuurlijk.
- Arthur
- Berichten: 43240
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
Dat V-power rotzooi is lijkt me ook wat overdreven...
-
- Berichten: 4212
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
Prachtige mensen hier op DF
Maar hoe is het met de auto Knot ? Al filmpjes van mooie drifts snelweg op/af ?

Maar hoe is het met de auto Knot ? Al filmpjes van mooie drifts snelweg op/af ?

- Knot
- Berichten: 40285
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
Hij staat alweer even stil, maandag was een mooie 520 dag, ochtend stoelverwarming aan, middag dak open.
Snelweg op/afrit drift etc, hoe makkelijk ik dat met alle E36's deed, ben ik er nu een beetje bang voor, ding is best listig en je schrijft 50k af ipv 5k.... denk dat het op mindere bandjes lekkerder gaat. Uiteraard wel een paar keer een afritje genomen maar ben nog niet helemaal vrij met het apparaat.
Eerst zaterdag 12 november maar eens op Papenburg proberen met wat meer ruimte/marge daar... dan kan je lekker in 3 en 4 wat proberen.
Snelweg op/afrit drift etc, hoe makkelijk ik dat met alle E36's deed, ben ik er nu een beetje bang voor, ding is best listig en je schrijft 50k af ipv 5k.... denk dat het op mindere bandjes lekkerder gaat. Uiteraard wel een paar keer een afritje genomen maar ben nog niet helemaal vrij met het apparaat.
Eerst zaterdag 12 november maar eens op Papenburg proberen met wat meer ruimte/marge daar... dan kan je lekker in 3 en 4 wat proberen.
-
OnlineRJK
- Berichten: 3647
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
- Knot
- Berichten: 40285
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
Blijf me erover verbazen, nat wegdek en toch redelijk dikke strepen als je m in 2 zet 

Toch maar wat actiever op zoek naar wielen, dan maar geen 436m desnoods maar ff 2 die passen (denk minimaal 17inch nodig?) van een 1 of 2 serie.

Toch maar wat actiever op zoek naar wielen, dan maar geen 436m desnoods maar ff 2 die passen (denk minimaal 17inch nodig?) van een 1 of 2 serie.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
-
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
De filmpjes laten lang op zich wachten....
Weet niet of je nog zoekt naar een setje wielen? http://link.marktplaats.nl/m1103552438" onclick="window.open(this.href);return false;
Weet niet of je nog zoekt naar een setje wielen? http://link.marktplaats.nl/m1103552438" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
- Berichten: 40285
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW F22 M235i [Euro 95 vs 98....]
Verkoop zonder naafdoppen 
Bedankt voor de tip.

Bedankt voor de tip.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 328Ti, Bjeffindividual, erwin20vt, Fabian, Wout309t en 4 gasten