http://suchen.mobile.de/auto-inserat/al ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E91 325i Touring [Te koop... € 9.950]
- GTRene
Re: BMW E91 325i Touring [Te koop... € 9.950]
in NL zelfs 1 met handbak, al vind ik die laatste op de vorige pagina mooier qua combo>
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/al ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;

- GTRene
ik kan beter mijn 'klassieker' draadje weer openen...dat ga ik doen, anders te veel hiero.
gevonden, ik ga hier verder en drop die 7 modellen ook ff daar>
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 25#p791525" onclick="window.open(this.href);return false;
gevonden, ik ga hier verder en drop die 7 modellen ook ff daar>
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 25#p791525" onclick="window.open(this.href);return false;
- Paskal
- Auto: meerdere
gepoetst
En zo ben je twee dagen een e91 325 aan het detailen om er daarna via Fabian achter te komen dat het de ex van Knot is
. Interieur ziet er echt nog als nieuw uit muv het stuur wat te versleten is om er nog iets moois van te maken. Een exterieurbehandeling was ook wel nodig gezien de enorme hoeveelheid krassen die erop zaten (lang leve de wasstraat). Aangezien de kentekenplaten er toch af gaan bij de behandeling op verzoek van de eigenaar een reclameloze houder achter en een verse kentekenplaat voor (ipv het gedeukte exemplaar) gemonteerd. Ziet er weer fris uit
Meer before & afterfoto's vind je hier

Meer before & afterfoto's vind je hier

- Tristan
Wow, mooi resultaat.
Ik zoek nog iemand die na de winter m'n 130i kan detailen. Deze heeft ook wasstraatkrassen van de vorige eigenaresse. Ben je een dag kwijt aan zoiets?
Ik zoek nog iemand die na de winter m'n 130i kan detailen. Deze heeft ook wasstraatkrassen van de vorige eigenaresse. Ben je een dag kwijt aan zoiets?
- Paskal
Ik neem er altijd twee dagen de tijd voor. Ik doe het goed of ik doe het niet
. Globale tijden:
- 2u grondig wassen (foamen, iron-x, wassen lak, velgen en banden grondig reinigen)
- 1u kleien
- 1u afplakken diverse strips
- 4-6u corrigeren met roterende machine (tijd is sterk afhankelijk van hoeveelheid krassen & hardheid lak)
- 2x1,5u corrigeren met dual action machine (medium en fijne combinatie pad + polijstmiddel)
- 2u voor ontvetten en aanbrengen beschermlaag (glaze + wax of 2x wax)
- 2u zwarte strips buitenzijde behandelen, ramen binnen & buitenzijde + slotronde afnemen lak met detailspray
Kom je bij elkaar op ca 15u en dat past bij mij niet in één dag. Het zal ongetwijfeld sneller kunnen en er zullen ook ongetwijfeld mensen zijn die het sneller doen, maar ik red het op een grondige manier simpelweg niet in 1 dag.

- 2u grondig wassen (foamen, iron-x, wassen lak, velgen en banden grondig reinigen)
- 1u kleien
- 1u afplakken diverse strips
- 4-6u corrigeren met roterende machine (tijd is sterk afhankelijk van hoeveelheid krassen & hardheid lak)
- 2x1,5u corrigeren met dual action machine (medium en fijne combinatie pad + polijstmiddel)
- 2u voor ontvetten en aanbrengen beschermlaag (glaze + wax of 2x wax)
- 2u zwarte strips buitenzijde behandelen, ramen binnen & buitenzijde + slotronde afnemen lak met detailspray
Kom je bij elkaar op ca 15u en dat past bij mij niet in één dag. Het zal ongetwijfeld sneller kunnen en er zullen ook ongetwijfeld mensen zijn die het sneller doen, maar ik red het op een grondige manier simpelweg niet in 1 dag.
- Knot
Prachtig.
Het was de auto gegund!
Het was de auto gegund!
- Tim N
Dat is dan wel weer gek om te zien, iemand die zo kieskeurig is met zijn lijstje, en erg zorgvuldig met onderhoud, maar dan wel de auto in de bekraste staat laat na aankoop.
Verwonderd mij dan weer knot, als je dit resultaat ziet dan is het een kleine ingreep waar je erg veel plezier van hebt.
Verwonderd mij dan weer knot, als je dit resultaat ziet dan is het een kleine ingreep waar je erg veel plezier van hebt.
-
Paskal, en de binnenkant?
gr,
gr,
- 328Ti
Een dergelijke ingreep kost al snel 250 tot 350 euri. Ik heb het er niet voor over. Laatst zelf gedaan maar wat een pokkewerk. een week krom gelopen!Tim N schreef:Dat is dan wel weer gek om te zien, iemand die zo kieskeurig is met zijn lijstje, en erg zorgvuldig met onderhoud, maar dan wel de auto in de bekraste staat laat na aankoop.
- Paskal
@Tim: vergeet niet 95% van de mensen deze BMW er al prachtig uit vinden zien als hij gewoon een keer goed gewassen is. Totdat je echt kritisch gaat kijken en dan zie je dat het eigenlijk helemaal niet zo heel mooi is 
Een dergelijke ingreep bij een auto van dit formaat zit inderdaad rond de 350 Euro. Of het je dat waard is moet ieder uiteraard voor zich beoordelen.
@shakes: de binnenzijde zag er nog prima uit. Het leer was nog als nieuw, mooie matlook (en dus niet glimmend zoals je veel ziet) en geen beschadigingen. Het stuur was dermate ver versleten dat daar geen eer meer aan te behale viel. In overleg met de eigenaar besloten om dus niks aan de binnenzijde te doen muv het reinigen van het stuur. Toen de auto aan de buitenzijde klaar was kon ik het echter toch niet laten om er als service eens grondig met de stofzuiger doorheen te gaan aangezien de binnenkant niet meer echt paste bij de buitenkant

Een dergelijke ingreep bij een auto van dit formaat zit inderdaad rond de 350 Euro. Of het je dat waard is moet ieder uiteraard voor zich beoordelen.
@shakes: de binnenzijde zag er nog prima uit. Het leer was nog als nieuw, mooie matlook (en dus niet glimmend zoals je veel ziet) en geen beschadigingen. Het stuur was dermate ver versleten dat daar geen eer meer aan te behale viel. In overleg met de eigenaar besloten om dus niks aan de binnenzijde te doen muv het reinigen van het stuur. Toen de auto aan de buitenzijde klaar was kon ik het echter toch niet laten om er als service eens grondig met de stofzuiger doorheen te gaan aangezien de binnenkant niet meer echt paste bij de buitenkant

- Arthur
- Auto: Nr.51
Foto's van dichtbij genomen, lamp erop, op de juiste manier. Dan ziet 90% van het NL wagenpark er zo, min of meer, uit.
- Knot
Dan heeft ie hem zelf vies gemaakt vrees ik want de stofzuiger pak ik al als er een paar steentjes in liggen 
Lak stond bij mij op de lijst maar dan voor na de winter. Helaas de auto heel snel verkocht doordat er een leaseauto kwam. Tuurlijk kon ik niet leven met die krasjes, ik heb de auto er na de 1e bezichtiging zelfs op laten staan.

Lak stond bij mij op de lijst maar dan voor na de winter. Helaas de auto heel snel verkocht doordat er een leaseauto kwam. Tuurlijk kon ik niet leven met die krasjes, ik heb de auto er na de 1e bezichtiging zelfs op laten staan.
- dvh
Mooi exemplaar zo te zien.
Niet stuurtje erin en klaar

- Paskal
Zo veel wasstraatkrassen als deze had heb ik nog niet meegemaakt. Vaak zie je vooral de swirls (ronde krassen) zoals op onderstaande Fiat 500 en zodra je die hebt weg gepolijst komen de lengtekrassen naar voren.Arthur schreef:Foto's van dichtbij genomen, lamp erop, op de juiste manier. Dan ziet 90% van het NL wagenpark er zo, min of meer, uit.
Maar je ziet eea inderdaad onder een goede lamp een stuk beter dan gewoon op straat. Al die krasjes breken echter wel de reflectie dus je ziet ook op afstand wel een groot verschil tussen before en after oordat de lak veel meer glanst.
Prachtig exemplaar inderdaad David. Nieuw stuurtje en verweerde chromen strips (BMW-kwaal waar niks aan te doen is) vervangen door zwarte exemplaren en hij is helemaal af.
- Peric
Denk dat dat een beetje link is David, zonder stuur gaan rijden..dvh schreef:Mooi exemplaar zo te zien.

- Tim N
Leek mij ook al gek idd.Knot schreef:Lak stond bij mij op de lijst maar dan voor na de winter. Helaas de auto heel snel verkocht doordat er een leaseauto kwam. Tuurlijk kon ik niet leven met die krasjes, ik heb de auto er na de 1e bezichtiging zelfs op laten staan.
- Knot
Vooral a stijl was erg.
- Paskal
Scherp geheugen Rody
Scherm op de foto was erger, maar de A-stijl viel meer op als je gewoon naast de auto staat. Heb er helaas geen gedetailleerde "after-foto" van, maar neem maar van mij aan dat ook de krassen die daarop zaten er inmiddels niet meer zitten. ///Martin (broer van huidige eigenaar) kan dat bevestigen

Scherm op de foto was erger, maar de A-stijl viel meer op als je gewoon naast de auto staat. Heb er helaas geen gedetailleerde "after-foto" van, maar neem maar van mij aan dat ook de krassen die daarop zaten er inmiddels niet meer zitten. ///Martin (broer van huidige eigenaar) kan dat bevestigen