Het grote DF cryptocurrency topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Nutkees
Auto: Dodge Viper

Re: Hebben we ook financial proffessionals of beleggers? Bitcoin

Bericht door Nutkees » 31 mei 2017, 22:25

Met dit soort zaken denk ik dan ook van: waarom niet gewoon wat proberen met geld wat je kan missen als kiespijn.

Wordt het niets dan pech en is je inleg velen malen meer waard geworden heb je nooit het gevoel van "had ik maar".

Ik ben er ook ingestapt om die reden en dat vrienden gewoon serieus mooie resultaten hadden. Begonnen met 1 btc en uiteindelijk koop ik elke maand wel voor 2k€ bij aan coins. Best verslavend ook 😂

e30touring1990
Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r

Bericht door e30touring1990 » 31 mei 2017, 22:40

Nutkees schreef: 31 mei 2017, 22:25 Met dit soort zaken denk ik dan ook van: waarom niet gewoon wat proberen met geld wat je kan missen als kiespijn.

Wordt het niets dan pech en is je inleg velen malen meer waard geworden heb je nooit het gevoel van "had ik maar".

Ik ben er ook ingestapt om die reden en dat vrienden gewoon serieus mooie resultaten hadden. Begonnen met 1 btc en uiteindelijk koop ik elke maand wel voor 2k€ bij aan coins. Best verslavend ook 😂
haha klinkt herkenbaar (alleen heb ik er veel minder in zitten). maar het werkt idd wel als een soort verslaving en wil je er telkens wat extra bij stoppen.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 31 mei 2017, 22:41

Maar heb je naast rendement ook al coins omgezet in geld op je rekening? Want daar doe je het uiteindelijk voor.
Iedere maand 2k er inpompen loopt serieus hard op.
Op deze manier blijf ik mij zo nu en dan verbazen over het vermogen van forummemebers. :shock:

Will F.

Bericht door Will F. » 31 mei 2017, 22:46

Hebben jullie ook al eens gekeken naar het verschil tussen aan- en verkoop koersen is toch al gauw 10%, wat dat betreft zijn het net banken :devil:. Dus dvh, Robin staan jullie nog op winst bij verkoop? :tooth:

Jussi

Bericht door Jussi » 31 mei 2017, 23:10

Vandaag geinvesteerd in Stratis en Ripple via Anycoin en Litebit. Stratis heb ik opgeslagen via de Stratis Wallet en de Ripple ontvang ik wanneer mijn IBAN wordt geverifieerd door Litebit. Die zal ik dan overzetten naar Poloniex, geloof ik. De Ledger Nano S zit in "my cart" maar ik twijfel nog even of ik deze ook al gelijk moet nemen.
Daarnaast Blockfolio app op de telefoon gezet om een overview te hebben van alle holdings. De komende maand eens evalueren en dan verder uitbreiden - risico's spreiden, andere munten opnemen/afstoten en kijken wat er buiten currency trading nog te rapen valt. Met zo'n gek in de US kan er vanalles gebeuren op korte termijn. :)

WJ

Bericht door WJ » 31 mei 2017, 23:22

Will F. schreef: 31 mei 2017, 22:46 Hebben jullie ook al eens gekeken naar het verschil tussen aan- en verkoop koersen is toch al gauw 10%, wat dat betreft zijn het net banken :devil:. Dus dvh, Robin staan jullie nog op winst bij verkoop? :tooth:
Jah viel mij ook al op, het verschil en de snelheid waarop sommige van deze toko's werken.
Scheelt misschien ook wel per shop, zoals Kees al zei.

dvh

Bericht door dvh » 31 mei 2017, 23:46

Laat het gewoon staan tot einde van het jaar en kijk dan wel hoe het ervoor staat.
Heb nu voor 2k erin zitten. Gaat het mis is het jammer. Maar wie weet. Ik hou niet van gokken, krasloten of vage toestanden. Maar een beetje investeren in potentiële groeiers, bitcoins , Rolex , whatever. Op de spaarrekening kost het alleen maar geld :)

@erik z , ondertussen wordt er gewoon hard gewerkt om al deze gekkigheid vol te houden ;)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 jun 2017, 09:21

Tientjewerk bij mij:)

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 01 jun 2017, 10:57

@eric

Ik heb een maand geleden aardig wat laten uitbetalen en in de dip weer ingekocht. Was best een leuke winst dus denk BAM even cashen.

Doe wel wat daytrading maar het meeste toch echt voor de lange termijn.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 01 jun 2017, 11:33

Gaat vandaag ook weer lekker, ook BTC zit gelukkig weer aardig in de lift, alweer op 2171 nu. Stratis heeft wel een klein dipje vandaag maar dat kon ook bijna niet anders. En zei gister nog tegen m'n collega: Ripple gaat de laatste tijd voor geen meter. Maar vandaag van 20 cent naar 28 cent ineens, 40% in de plus, gaat dus nu weer als een raket. Blijft grappig dit.

Mark W. Scholten

Bericht door Mark W. Scholten » 01 jun 2017, 11:36

Eric Z schreef: 31 mei 2017, 22:41 Maar heb je naast rendement ook al coins omgezet in geld op je rekening? Want daar doe je het uiteindelijk voor.
Iedere maand 2k er inpompen loopt serieus hard op.
Op deze manier blijf ik mij zo nu en dan verbazen over het vermogen van forummemebers. :shock:
Zelf in het begin een mooie winst behaald met Bitcoin. Gekocht voor 550 euro en verkocht voor meer dan 1000 euro. Geld gewoon via Coinbase op mijn rekening laten sturen. Ben nu van plan om alles gewoon te laten staan en over een jaar of wat weer kijken wat het waard is :)

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 01 jun 2017, 11:39

Yep, da's ook mijn strategie met BTC. Heb er een paar op m'n Ledger wallet staan. Die blijven daar mooi een aantal jaar staan, kijken we dan wel wat het waard is. HODL dus.

Met m'n altcoins vind ik het wel leuk om een beetje te rommelen / daytraden.

Mark W. Scholten

Bericht door Mark W. Scholten » 01 jun 2017, 11:51

Ik heb me er ook niet verder in verdiept, maar in de wandelgangen zegt men dat de Bitcoin best richting de 10.000 euro zou kunnen gaan en dan heb je een mooi potje :) Ga er zelf niet vanuit, maar wanneer je nu al kijkt hoe hard het nu goed :)

frankie

Bericht door frankie » 01 jun 2017, 11:59

Robin

Bericht door Robin » 01 jun 2017, 12:01

Klapperde BTC in '13/14 niet enorm (naar beneden)?

Riceaux

Bericht door Riceaux » 01 jun 2017, 12:02

Enige nadeel van dat het pas over 10 jaar zoveel waard is, is dat er dan geen leuke auto's met verbrandingsmotor meer verkocht mogen worden. :tooth:

Robin

Bericht door Robin » 01 jun 2017, 12:03

Het woordje 'could' :)

Ik zou dus in een bepaalde DeLorean investeren....

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 01 jun 2017, 12:26

Riceaux schreef: 01 jun 2017, 12:02 Enige nadeel van dat het pas over 10 jaar zoveel waard is, is dat er dan geen leuke auto's met verbrandingsmotor meer verkocht mogen worden. :tooth:
Misschien toch wel.
http://www.autoblog.nl/nieuws/wat-als-v ... rden-99107

Zed240

Bericht door Zed240 » 01 jun 2017, 12:54

Heb me er vandaag nog even meer in verdiept.

Zit te denken aan:
- NXT
- Dogecoin
- Peercoin

en evt. voor de langere termijn kijken wat Stratis of Ripple doet.

Gaat bij mij dus puur voor de hobby om tientjeswerk, ik vind dit soort zaken gewoon reuze interessant. Heb hier de naam LiteBit al meerdere malen langs zien komen, ze bieden ook een eigen wallet aan die - op NXT na - de door mij genoemde currencies ondersteund. Hebben anderen hier ervaring met een wallet bij Litebit? Dat lijkt mij wel een overzichtelijke oplossing voor een beginner als ik.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 01 jun 2017, 12:59

Yep, werkt simpel en goed. Prima voor kleinere bedragen.

Zed240

Bericht door Zed240 » 01 jun 2017, 13:53

:thumbup:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 jun 2017, 13:53

Ik hoor een jaar laten staan, meerdere jaren, 10 jaar. Alles goed en wel maar het blijft speculeren. Maw, ik zou toch wel in de gaten houden hoe de markt zich gedraagt, zeker bij de grotere bedragen. Maar goed, ik heb er geen kaas van gegeten.
Ik ben ook te laks om me in te lezen terwijl er best leuke resultaten te boeken zijn. Paar centen heb ik ook wel over. Dus een beetje ala dvh een gokje wagen. Mss toch binnenkort maar eens kijken.

Wat anders, ik las in dit draadje ook ergens dat iemand (ergens op deze planeet) een harde schijf of USB-stick met coins kwijt was? Kan dat ook? Wordt het niet "online" opgeslagen? Maw, als m'n PC crasht is over en uit? Lijkt me toch niet...

frankie

Bericht door frankie » 01 jun 2017, 14:04

De software wallets die je op je computer installeert hebben allemaal een herstelcode. Als je computer crasht dan moet je op een nieuw apparaat opnieuw je wallet downloaden en herstellen met je code, volgens mij....... :)

Bij een fysieke wallet als Ledger is het wel, Ledger weg, da's pech.

Online opslaan kan ook, maar dat ging in 2014 niet helemaal goed....

Mark W. Scholten

Bericht door Mark W. Scholten » 01 jun 2017, 14:13

Bij Coinbase gebruiken ze een Coinbase vault en wordt dan volgens mij zelfs fysiek opgeslagen:

A Bitcoin Vault, known also as cold storage or deep freeze, is where you keep savings safe. The vault keeps your bitcoins offline and protects them from possible attacks.

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 01 jun 2017, 14:34

Zed240 schreef: 01 jun 2017, 12:54 Heb me er vandaag nog even meer in verdiept.

Zit te denken aan:
- NXT
- Dogecoin
- Peercoin

en evt. voor de langere termijn kijken wat Stratis of Ripple doet.

Gaat bij mij dus puur voor de hobby om tientjeswerk, ik vind dit soort zaken gewoon reuze interessant. Heb hier de naam LiteBit al meerdere malen langs zien komen, ze bieden ook een eigen wallet aan die - op NXT na - de door mij genoemde currencies ondersteund. Hebben anderen hier ervaring met een wallet bij Litebit? Dat lijkt mij wel een overzichtelijke oplossing voor een beginner als ik.
Ripple kan je daar niet in je wallet opslaan dacht ik.

Plaats reactie