
Het grote E38 (occasion) topic
- Knot
- Berichten: 40174
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Dan heb je geen mooie v8 roffel (hoort wel bij het ultieme cruisen) en ik heb al 2x een 2.8 staan hier 

-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 31 okt 2007, 18:56
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Het ultieme cruisen doe je met een V12. Cruisen met een roffel is sportief cruisen. Moet je wel de einddempers aanpassen want met de originele dempers hoor je niet veel, en al helemaal niet binnen in de auto.
-
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 22 apr 2008, 00:12
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Idd ik hoor niks van m'n V8 eigenlijk.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E38 (occasion) topic
ik in die van mij wel 

- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Ik hoor de 6-in-lijn anders prima in de auto 

- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Hey knot, ben je al wat verder gekomen in je zoektocht naar een E38?
Ik zie dat mijn pas aangeschafte 740i hier ook de revu gepasseerd is een tijdje terug
Hij rijdt na een duizend km nog steeds lekker, maar toch een lichte trilling zit er in op snelheden boven de 120.
Ik zal de draagarmen aan de voorkant binnenkort maar eens laten checken.
Mooi hoor, beige leer
Ik zie dat mijn pas aangeschafte 740i hier ook de revu gepasseerd is een tijdje terug

Zoals je weet heb ik hem ook voor onder die 2000 over kunnen nemenKnot schreef:....
380.000km vind ik toch wat veel, ook al zit er 20k onderhoud in, en beige is echt niet mijn smaak (weet het, ben een zeikerd). Denk niet dat je daar nog 2000 euro voor krijgt, hoeveel geld er ook in zit. Mijn E36 is ook iets van 20k doorheen gegaan in 5 jaar maar krijg je ook maar 2000 euro voor.
.....

Hij rijdt na een duizend km nog steeds lekker, maar toch een lichte trilling zit er in op snelheden boven de 120.
Ik zal de draagarmen aan de voorkant binnenkort maar eens laten checken.
Mooi hoor, beige leer

- Knot
- Berichten: 40174
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Het is idd net wat je wilt, het is totaal niet mijn smaak, maar voor weinig geld wel lekker sturen.
Denk dat het toch een 350Z gaat worden, maar je weet het nooit bij mij
Denk dat het toch een 350Z gaat worden, maar je weet het nooit bij mij

- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Een 350Z of een E38......dat zijn bijna dezelfde auto's 

- Knot
- Berichten: 40174
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Morgen gaat het zeer waarschijnlijk gebeuren.... 

- Arthur
- Berichten: 43050
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Bijna...
Ja, ik n#*k ook bijna elke dag
Maandag bijna, dinsdag bijna, woensdag bijna, etc...
Ben benieuwd
Ja, ik n#*k ook bijna elke dag


Ben benieuwd

- Knot
- Berichten: 40174
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Als dit m niet wordt dan kap ik met de hele zoektocht 

- Paskal
- Berichten: 3797
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Wellicht zat er ik dan toch niet zo ver naast op FB n.a.v. je 350Z-mogelijke-poets-actie 
Maar ook een e38 is heel mooi te krijgen hoor

Maar ook een e38 is heel mooi te krijgen hoor

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Arthur schreef:Bijna...
Ja, ik n#*k ook bijna elke dagMaandag bijna, dinsdag bijna, woensdag bijna, etc...
![]()
Ben benieuwd

eneuh Knot...ben benieuwd welke het dan eventueel zou worden...als je maar niet te veel van je voorkeuren laat vallen, zou zonde zijn als je bv 740i zou willen maar met bv een 730i oid genoegen gaat nemen.
- Knot
- Berichten: 40174
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Was weer ruim een halve tank brandstof vandaag... voor niks 
Ben er wel ff helemaal klaar mee... verhaal was goed, prijs gezakt in 2 maanden, moest echt weg liever vandaag dan morgen. Duidelijke email dat alles functioneerde en wat er was gebeurd.
Geen digitale clima, geen stoelverwarming, geen electrische stoelverstelling, wel schuif/kanteldak, electrische Rollo achter, 4000km geleden beurtje gehad, soepel schakelende automaat, geen problemen met onderstel, motor, bak, alles liep soepel. Prijs was gewoon erg laag, ook al was het maar een 730i en kon nog scherper als ik vandaag kwam ivm verre reis / buitenland.
Dus een kleine 200km in de auto vanmiddag en een half uur later weer 200km terug..... kan er niet meer tegen
Ook al is de advertentie goed, foto's goed, emailverkeer goed en duidelijk verhaal..... blijkbaar hebben mensen een zeer varieerende manier van bepalen wat netjes is...

Ben er wel ff helemaal klaar mee... verhaal was goed, prijs gezakt in 2 maanden, moest echt weg liever vandaag dan morgen. Duidelijke email dat alles functioneerde en wat er was gebeurd.
Geen digitale clima, geen stoelverwarming, geen electrische stoelverstelling, wel schuif/kanteldak, electrische Rollo achter, 4000km geleden beurtje gehad, soepel schakelende automaat, geen problemen met onderstel, motor, bak, alles liep soepel. Prijs was gewoon erg laag, ook al was het maar een 730i en kon nog scherper als ik vandaag kwam ivm verre reis / buitenland.
Dus een kleine 200km in de auto vanmiddag en een half uur later weer 200km terug..... kan er niet meer tegen

- dvh
- Berichten: 17194
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Bahbah. Is wel dikke pech zo achter elkaar.
Laatst gewijzigd door Walter op 21 feb 2014, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
- Will F.
- Berichten: 2347
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Jammer, maar 'n 730 is het echt niet. Ik weet het je hebt al 2x m52b28 op de stoep, maar ga dan toch echt voor de dikke v8 of desnoods 735i. 728i wint het eigenlijk op alle fronten van die 3.0V8. Lijkt ook alsof dit een import was met die uitrusting. Daar zou ik zowieso heel kritisch naar kijken.
- Knot
- Berichten: 40174
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Naja, normaal ben ik echt een zeikerd, zelfs een nieuwe auto is niet goed genoeg maar dacht nu ga gewoon voor redelijk goedkoop, onderkant markt, dan maar geen stoelverwarming, digitale clima etc, gewoon een half jaartje E38 rijden.
Boekje, van 133 tot 236 niet ingevuld, boeide me allemaal niet. 2012 aircon service 60 euro en dit jaar nog een nieuwe voorruit a 400 euro, mooi meegenomen. Auto stond op nette wielen, die facelift 16inch met michelin pilot alpin, prima. Ook nog ander set erbij met zomerbanden conti ecocontacts, niet top maar mooi meegenomen.
Rondje om de auto, diverse krassen rondom, geen probleem, roest aan de deuren, geen probleem, dikke roestbubbels bij achterstapbord/achterbumper overgang, mwah... rechtsachter spatbord stuk van 10 bij 15 dik in de plamuur en lak erover (ex schade, knullig gemaakt), hoorde er allemaal bij vandaag. Plastic kappen bij de stoelverstelling beide kanten stukken uit gebroken, heb ik netter gezien maargoed. Gordels die gewoon niet goed strak trekken en laatste stuk helemaal niet terugrollen, veiligheidspuntje maargoed, zien we door de vingers. Pixels cluster en radio best wat uitval, hoort er ook bij. CD wisselaar was eruit gehaald, beetje jammer, alleen radio of bandje luisteren maar er zat muziek in. Uitlaatjes wel netjes vast en nog niet zo oude accu. Motorkap open, vies om de kleppendeksel heen (pakkingen, bekend verhaal), stuurbekrachtigingsolie vies om reservoir heen (vaak lekke slangen verhaal). Vandaag kon het allemaal, kon mij het schelen, denk laat me niet aan de twijfel brengen, gewoon rijden en kopen die handel.
Sleutel omdraaien, pijlstok eruit, duim erop, onregelmatig lopen, carterventilatie niet helemaal dicht maar beetje half/half. Dacht al een beetje de ketting te horen stationair maargoed, kap dicht. Beetje gas geven en bij 1500rpm trilling door de auto en hoorde je de ketting klapperen, paar keer beetje gas naar 2500 en daarna ketting stil, trilde nog wel. Bak in D en knorren maar. Paar drempeltjes genomen, duurde een slag of 3 a 4 voordat de dempers het onder controle hadden. Bleek wel meteen dat een 730i gewoon niet genoeg is onderin zoals me al verteld was, mist koppel en gaat pas boven de 4000rpm lopen. Blokje had wel het vermogen wat erin hoorde de zitten. Bak in S en bleef in 3 hangen, ook bij 4000rpm niet door naar 4 willen. Ook van S naar normaal moest je de schakelen een paar keer overhalen en vasthouden voordat ie uit S ging. Schuifdakje denk zet m op de ventilatiestand, reageerde de knop niet op, dan maar open, heeft ie ongeveer 60 seconden over gegaan, arm raammotortje, dicht ging voor de helft toen werd het m te zwaar. Rondje afgemaakt en ook voor het vriendelijke aanbod van 1200 euro bedankt.
Mijn god zeg.... of het nou een 350Z is of een E38, elke keer weer dik een halve tank brandstof.... als ik een hoop shit wil zien kijk ik voortaan op de plee wel een keer extra achterom, kost je geen 50 euro en een middag tijd
Boekje, van 133 tot 236 niet ingevuld, boeide me allemaal niet. 2012 aircon service 60 euro en dit jaar nog een nieuwe voorruit a 400 euro, mooi meegenomen. Auto stond op nette wielen, die facelift 16inch met michelin pilot alpin, prima. Ook nog ander set erbij met zomerbanden conti ecocontacts, niet top maar mooi meegenomen.
Rondje om de auto, diverse krassen rondom, geen probleem, roest aan de deuren, geen probleem, dikke roestbubbels bij achterstapbord/achterbumper overgang, mwah... rechtsachter spatbord stuk van 10 bij 15 dik in de plamuur en lak erover (ex schade, knullig gemaakt), hoorde er allemaal bij vandaag. Plastic kappen bij de stoelverstelling beide kanten stukken uit gebroken, heb ik netter gezien maargoed. Gordels die gewoon niet goed strak trekken en laatste stuk helemaal niet terugrollen, veiligheidspuntje maargoed, zien we door de vingers. Pixels cluster en radio best wat uitval, hoort er ook bij. CD wisselaar was eruit gehaald, beetje jammer, alleen radio of bandje luisteren maar er zat muziek in. Uitlaatjes wel netjes vast en nog niet zo oude accu. Motorkap open, vies om de kleppendeksel heen (pakkingen, bekend verhaal), stuurbekrachtigingsolie vies om reservoir heen (vaak lekke slangen verhaal). Vandaag kon het allemaal, kon mij het schelen, denk laat me niet aan de twijfel brengen, gewoon rijden en kopen die handel.
Sleutel omdraaien, pijlstok eruit, duim erop, onregelmatig lopen, carterventilatie niet helemaal dicht maar beetje half/half. Dacht al een beetje de ketting te horen stationair maargoed, kap dicht. Beetje gas geven en bij 1500rpm trilling door de auto en hoorde je de ketting klapperen, paar keer beetje gas naar 2500 en daarna ketting stil, trilde nog wel. Bak in D en knorren maar. Paar drempeltjes genomen, duurde een slag of 3 a 4 voordat de dempers het onder controle hadden. Bleek wel meteen dat een 730i gewoon niet genoeg is onderin zoals me al verteld was, mist koppel en gaat pas boven de 4000rpm lopen. Blokje had wel het vermogen wat erin hoorde de zitten. Bak in S en bleef in 3 hangen, ook bij 4000rpm niet door naar 4 willen. Ook van S naar normaal moest je de schakelen een paar keer overhalen en vasthouden voordat ie uit S ging. Schuifdakje denk zet m op de ventilatiestand, reageerde de knop niet op, dan maar open, heeft ie ongeveer 60 seconden over gegaan, arm raammotortje, dicht ging voor de helft toen werd het m te zwaar. Rondje afgemaakt en ook voor het vriendelijke aanbod van 1200 euro bedankt.
Mijn god zeg.... of het nou een 350Z is of een E38, elke keer weer dik een halve tank brandstof.... als ik een hoop shit wil zien kijk ik voortaan op de plee wel een keer extra achterom, kost je geen 50 euro en een middag tijd

- Arthur
- Berichten: 43050
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Waardeloos zeg 

- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Dit is de straf dat je naast een 350Z ook een slagschip durft te overwegen.
Concentreer je nou op een 350Z en het komt weer goed.
Concentreer je nou op een 350Z en het komt weer goed.
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Dat gesodemieter met oneerlijke verkopers is ook wel iets Nederlands naar mijn idee. Via mail/telefoon is alles een 10 en bij aankomst wil je eigenlijk direct rechtsomkeert maken. Hoe moeilijk kan het zijn om even een duidelijke beschrijving te maken van hetgeen aangeboden.
In deze prijsklasse moet je een flinke schep meenemen om bergen stront weg te scheppen voordat je iets tegen komt wat redelijk aan de verwachting voldoet. Ikzelf heb dat geduld er niet meer voor en geef dan liever iets meer uit.
In deze prijsklasse moet je een flinke schep meenemen om bergen stront weg te scheppen voordat je iets tegen komt wat redelijk aan de verwachting voldoet. Ikzelf heb dat geduld er niet meer voor en geef dan liever iets meer uit.
- Knot
- Berichten: 40174
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Tsja, men hoopt dat je dan toch om te praten bent, heb je aan mij de verkeerde.
Prijsklasse maakt me niet zoveel uit maar ik moet er na een jaar ook weer vanaf zien te komen he. Koop ik een E38 van 5-8k dan wordt dat ook weer lastig.
Om toch de 728i ook maar te overwegen, dan zou mijn keuze deze auto zijn:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr" onclick="window.open(this.href);return false;
Was iemand van hier toch ook al eens wezen kijken meen ik, auto staat in Haarlem. Nu op style 60 (originele) wielen. Als zo'n auto verder wel netjes is van een liefhebber dan is dat met 2500+ euro ook wel het overwegen waard.. dan maar geen v8 roffel.
Prijsklasse maakt me niet zoveel uit maar ik moet er na een jaar ook weer vanaf zien te komen he. Koop ik een E38 van 5-8k dan wordt dat ook weer lastig.
Om toch de 728i ook maar te overwegen, dan zou mijn keuze deze auto zijn:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|sr" onclick="window.open(this.href);return false;
Was iemand van hier toch ook al eens wezen kijken meen ik, auto staat in Haarlem. Nu op style 60 (originele) wielen. Als zo'n auto verder wel netjes is van een liefhebber dan is dat met 2500+ euro ook wel het overwegen waard.. dan maar geen v8 roffel.
- Knot
- Berichten: 40174
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote E38 (occasion) topic
En hij staat nu voor 3k te koopKnot schreef:http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... 06&asrc=st
Zoiets is ook precies wat ik wil, sport/contourstoelen is mooi meegenomen maar geen struikelpunt. Alleen geen V8 erin en ik heb al 2 van die 2.8 staan voor de deur....
Die (zo gewilde) wielen horen toch niet origineel gepolijst? Die auto wil ik wel maar dan voor 3k, mag ie de wielen wisselen voor die 16inch putdeksels, die vind ik ook prima.

- Will F.
- Berichten: 2347
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Het grote E38 (occasion) topic
Advertentie klinkt niet verkeerd alleen een verlaagde 7serie doet mij de wenkbrouwen fronsen. Zou hem er om laten staan, past absoluut niet bij de auto en waarvoor ie geconstrueerd is.